Hop til indhold

Hopper over hegnet!

Gæst Cindie
 Share

Recommended Posts

Gæst Cindie

Hej Alle.

Jeg har en skøn DSG der lige er blevet 11 uger, han er vant til at være i haven i løbet af dagen. Men nu er han begyndt at hoppe over vores hegn (90cm) og ud på vejen! Jeg tør ikke lade ham være i haven nu alene for hvis nu der skulle ske ham noget:???: Mit spørgsmål er hvordan får jeg ham til at stoppe med at springe over?? :vedikke: Havde tænkt på at sidde og holde øje med ham hele tiden men det er jo nærmest umuligt at tage ham i "gerningsøjeblikket". Synes det er synd for ham at han skal med ind når jeg skal ind (wc mm.) Nogle bud?

MvH Cindie

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Jeg vil også tilslutte mig de andre som skriver et højere hegn.

Man kan sikkert godt lære ham ikke at springe over det nuværende hegn, MEN jeg ville aldrig turde stole 100% på at han ikke gjorde det når jeg ikke var i nærheden.

Så hvis du vil kunne lukke hunden ud uden konstant at have øjene på den ville jeg få sat et højere hegn op :-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Cindie

HAHAHA! Fandt da ud af at den lille lømmel møvede sig UNDER hegnet, havde overset en lille bitte åbning i det fjerneste hjørne! Men nu er der pløkker i hele vejen rundt:rolleyes: Kunne have været kønt athave sat 1 meter ekstra hegn på og han så stadig stod derude!!:vuf:

Problem løst (indtil videre)

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis han er en udbryderkonge, så er dit problem kun løst i meget kort tid... Karla (dsg-blanding) kan med største lethed springe halvanden meter ret op i luften fra siddende eller stående stand.... hun behøver ikke tilløb...

Hun har så heldigvis aldrig vist noget ønske om at forlade haven, men vores hegn er også 1.8 - 2 meter højt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix
HAHAHA! Fandt da ud af at den lille lømmel møvede sig UNDER hegnet, havde overset en lille bitte åbning i det fjerneste hjørne! Men nu er der pløkker i hele vejen rundt:rolleyes: Kunne have været kønt athave sat 1 meter ekstra hegn på og han så stadig stod derude!!:vuf:

Problem løst (indtil videre)

Hehe det kunne sku være kønt hvis du havde forhøjet hegnet 1 meter og den stadig stod derude :klap:. Super springer hunden!

Link til indlæg
Del på andre sites