Gæst Cindie Skrevet Juni 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2010 Hej Alle. Jeg har en skøn DSG der lige er blevet 11 uger, han er vant til at være i haven i løbet af dagen. Men nu er han begyndt at hoppe over vores hegn (90cm) og ud på vejen! Jeg tør ikke lade ham være i haven nu alene for hvis nu der skulle ske ham noget:???: Mit spørgsmål er hvordan får jeg ham til at stoppe med at springe over?? Havde tænkt på at sidde og holde øje med ham hele tiden men det er jo nærmest umuligt at tage ham i "gerningsøjeblikket". Synes det er synd for ham at han skal med ind når jeg skal ind (wc mm.) Nogle bud? MvH Cindie Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juni 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2010 Et hegn på 2 m Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juni 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2010 Ja, der er kun en ting at gøre.. et højere hegn. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret Juni 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2010 Jeg vil også "plante" et nyt hegn... :blink: Synes ikke at 90cm er ret meget til en DSG... selvom de ikke er så store, så kan de hoppe kan de. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Juni 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2010 Kan han se gennem hegnet? så plant en hæk. Ellers må du op med et højere hegn. Hvad vil han ud efter? han kan jo kede sig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Juni 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2010 Jeg vil også tilslutte mig de andre som skriver et højere hegn. Man kan sikkert godt lære ham ikke at springe over det nuværende hegn, MEN jeg ville aldrig turde stole 100% på at han ikke gjorde det når jeg ikke var i nærheden. Så hvis du vil kunne lukke hunden ud uden konstant at have øjene på den ville jeg få sat et højere hegn op . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Cindie Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 HAHAHA! Fandt da ud af at den lille lømmel møvede sig UNDER hegnet, havde overset en lille bitte åbning i det fjerneste hjørne! Men nu er der pløkker i hele vejen rundt:rolleyes: Kunne have været kønt athave sat 1 meter ekstra hegn på og han så stadig stod derude!! Problem løst (indtil videre) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 hvis han er en udbryderkonge, så er dit problem kun løst i meget kort tid... Karla (dsg-blanding) kan med største lethed springe halvanden meter ret op i luften fra siddende eller stående stand.... hun behøver ikke tilløb... Hun har så heldigvis aldrig vist noget ønske om at forlade haven, men vores hegn er også 1.8 - 2 meter højt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Cindie Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Det er helt vildt at de er i stand til at hoppe så højt. Men vi ser tiden an og håber på det bedste og at udbryder kongen er faldet til ro :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 HAHAHA! Fandt da ud af at den lille lømmel møvede sig UNDER hegnet, havde overset en lille bitte åbning i det fjerneste hjørne! Men nu er der pløkker i hele vejen rundt:rolleyes: Kunne have været kønt athave sat 1 meter ekstra hegn på og han så stadig stod derude!!Problem løst (indtil videre) Hehe det kunne sku være kønt hvis du havde forhøjet hegnet 1 meter og den stadig stod derude :klap:. Super springer hunden! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Og hvis de ikke springer over, graver de sig under jeg elsker DSG, de finder altid på noget Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts