Hop til indhold

3 uger med Skipper!


skipper-odense
 Share

Recommended Posts

Ja så har han boet hos os i 3 uger og det føles jo som om han har været her altid. Han er en kærlig lille fyr der elsker at putte og hvis man vil give ham en godbid så har man hans evige kærlighed :lun:

Den første tid har naturligvis været ret hård, men specielt her indenfor de sidste par dage er der sket store fremskridt med ham. Hans bideri er kraftigt reduceret og han er næsten helt renlig.

 

Han elsker at komme ud og se på verden og er overhovedet ikke bange for noget som helst. Han er næsten lidt for modig og selvsikker i mødet med voksne hunde, men vi har efterhånden mødtes med en del gode hunde der gider lege men også kan sætte ham på plads når han bliver for fræk :-D

 

Vi arbejder på hans natteroderi (beskrevet i en anden tråd) og jeg synes allerede det er blevet bedre, eller også har jeg bare vænnet mig til at leve uden søvn :rolleyes:

 

Ellers starter vi til hvalpemotivation på onsdag og det glæder vi os rigtig meget til.

Skipper 9 uger.jpg

Skipper og Balder 5.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja glemte helt at prale med at han har været alene hjemme i 2 timer i dag!Vi har selvfølgelig øvet det i løbet af de 3 uger, men i dag var første gang at han absolut skulle være alene hjemme. Og det gik bare så fint! Jeg kom hjem og kunne se ind igennem ruden at han lå lige så fint og krammede sin yndlingsbamse :lun: han havde lige hevet en sofapude ned på gulvet men ellers var der ingen spor af at han skulle have været urolig eller noget :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Nårh hvor er han bare sød, synes billed nr. 3 hvor han ligger og sover under bordet er rigtig sødt :-D.

 

Dejligt at det går så godt med ham og at han arter sig som han skal.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja han er bare en herlig lille en. Eller han vokser som ukrudt for tiden faktisk, han har taget 3 kg på siden vi fik ham. Vi er noget spændte på hvor stor han ender med at blive, men opdrætteren skyder på 35-40 kg :shock:

 

Han sætter virkelig liv i huset, for tiden er han vildt arrig på sit spejlbillede, vi har en trappe ned til kælderen ude i haven, og hvis man står øverst på den kan man spejle sig i ruden i kælderdøren, så han bruger lang tid på at ligge og knurre og gø derude :lun:

 

Det sidste billede er af hans absolutte yndlingssoveplads den første uge. Den er desværre inddraget da pladen knagede mere og mere efterhånden som han tog på :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Tak tak. egentlig hedder han Cuba på stambogen, men da vi skal have ham med ud at sejle her til sommer så kunne han ikke være andet end en Skipper :mrgreen:

 

 

Hehe - I love It :-)

 

Håber han vil nyde at sejle :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har Skipper også haft en indholdsrig dag i dag :-D

 

Vi var på besøg hos en rigtig sød toller hvalp som vi fik kontakt til herinde. Det var godt nok en succes for de 2 hunde, men nøj hvor fik jeg en våd hund med mig hjem i bilen! Skipper elsker at plaske med vand så han væltede vandskålen der var sat frem... Da han så blev træt smed han sig lige midt i vandpytten og nægtede at rejse sig op igen :lun:

 

Da vi så kom hjem lagde han sig ud i haven for at sove, troede jeg, for pludselig hørte jeg min lille hund hyle :shock: han havde prøvet at kravle igennem hegnet og sad fast med hovedet så han måtte lige lirkes fri.

 

Ellers er hans far lige kommet hjem fra Stockholm og havde en meget fin elg bamse med hjem til Skipper som var et stort hit :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han lyder til at være helt perfekt :lun: og ser også sådan ud :genert:

 

Men pudsigt ikke - hvordan livet lynhurtigt bliver delt op i tiden før og efter hund :lun: hvor tiden før står som en temmelig uklar og ikke særlig attraktiv tid :lol:

 

Ja min kæreste var ikke helt overbevist om at vi skulle have hund, men han er jo også helt solgt nu :-D han er lige kommet hjem efter 4 dage i Stockholm og han er så overrasket over hvor meget der er sket på de par dage. Det hjalp åbenbart at Skipper var alene med mig for bidningen er stort set stoppet mens kæresten var væk :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

nujjj han er nuttet :lun::lun::lun::lun::lun:

 

ELSKER det sidste billede :hjerte:

 

Dejligt at det går så godt med jer, og at der sker fremskridt og så med hensyn til den anden tråd du har oprettet :-D

 

Ja han skal sådan set stadig op 2 gange pr nat men han er blevet meget bedre til at vente til vi vågner. Det hjælper noget på humøret at man ikke både skal op og fjerne diverse efterladenskaber midt om natten :mrgreen:

 

Og så er han begyndt at sove længe! Både i går og i dag stod vi op kl 8.40! Det er 2-3 timer længere end vi plejer at sove :banan:

 

Og så fik jeg endelig lagt nye billeder over på computeren de andre er snart 2 uger gamle. Skipper sammen med vennerne og vores lille frække hund der ikke må være i sengen eller sofaen, men der var jo ingen der sagde noget om solsengen :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er han da kær... Og på alder med min, kan jeg se.. Bimmer er fra den 14. marts. Han vælter også vandskål.. haha..

 

ja skipper er da heldigvis ved at holde op med det igen :-D tror det sjove gik af det da vi konsekvent begyndte kun at fylde en lille smule vand i skålen af gangen. Vi går så godt nok og fylder den op rigtig mange gange i løbet af dagen, men håber han bare fatter det og stopper helt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja han er så herlig! Han har haft en hundeveninde boende i et par dage og de har bare råhygget! De var alene hjemme sammen i morges nede i vores kælder og da jeg kom hjem havde de barikaderet sig dernede ved at slæbe kurven hen foran døren. Måske for at skjule at de havde fundet 3 yatzy blokke som var splittet ad og lå ud over hele kælderen :mrgreen:

 

Vi havde ham med ved stranden i weekenden og det var et hit! I hvert fald så længe bølgerne ikke var for store og så blev man jo dejlig beskidt af at rende rundt på stranden bagefter :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...