Hop til indhold

Bedste tørfoder til hvalpe?


Gæst wsg
 Share

Recommended Posts

  • Svar 168
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jamen dem må du meget gerne bringe. Du ved ikke om man kan få nogle danske vel? Det går lidt hurtigere at læse dansk :blink:

 

Jeg har faktisk ikke set nogel bøger om emnet på dansk, men det betyder selvfølgeligt ikke at de ikke findes :-D Jeg kender dem blot ikke!

 

Natural Nutrition for Dogs and Cats, af K. R. Schultze (isbn 1-56170-636-5)

Raw Dog Food, C. B. MacDonald (isbn 1-929242-09-3)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes du skal skrive til dem :-D

 

Og få en prøve tilsendt, så kan du fx tage prøven med til din dyrlæge Gudrun og få hende til dels at mærke det og se det, og vise hende ingredienslisten.

Jeg får selv prøver hjem af begge typer :-D

 

Jeg holder mig gerne opdateret på flere fronter også på tørfoder, det er dejligt at flere at de gode mærker kommer til DK !

Hvordan få jeg fat i firmaet?

 

Hvad er "naturlig kyllingesmag" mon så?

Det vides vist ikke med bestemthed:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hvordan få jeg fat i firmaet?

 

 

Det vides vist ikke med bestemthed:-)

 

Du sender dem en mail inde på deres hjemmeside :-)

 

Jeg har fået prøver idag fra dem :-D

 

Susi kan umiddelbart bedst lide canidae :-D

 

Jeg ved ikke med det andet, man kan ikke se nogen forskel rigtigt, de er mindre kuglerne på NV foderet.

 

Dyrlæge Gudrun vil gerne se selve foderet, hun vil sikkert gerne se mindst en håndfuld tænker jeg :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du sender dem en mail inde på deres hjemmeside :-)

 

Jeg har fået prøver idag fra dem :-D

 

Susi kan umiddelbart bedst lide canidae :-D

 

Jeg ved ikke med det andet, man kan ikke se nogen forskel rigtigt, de er mindre kuglerne på NV foderet.

 

Dyrlæge Gudrun vil gerne se selve foderet, hun vil sikkert gerne se mindst en håndfuld tænker jeg :-)

Link:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Doven:confused: Har ikke lige set noget link, så mange tak.

Groa og jeg er trætte vi har været i byen sammen med Karumski

 

Jeg tror der er et på siden før denne, men det betyder ikke noget, jeg har siden i et vindue her ved siden af :-D

 

Jeg har tænkt på jer, om i hyggede, cyklen er hjemme :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også fået canidae hjem i dag. Dog den hele pose jeg havde bestilt. Jeg har ikke fået svar på mailen hvori jeg spurgte om de kunne sende prøver på begge slags.

 

Nå, men Toffi har da snuset til en canidaekugle, men indenbords kommer det utvivlsomt først når hun sent i aften får lidt natmad serveret, da vil jeg blande det med en smule leverpostej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Gad vide om det er noget bouillon?

 

Jg kan ikke huske det egentlig :hmm:, men jeg mener at det er en af de der oversættelsesting igen :-D

 

Jeg har sendt dem teksten og markeret det jeg mente var forkert oversat for et par dage siden :-)

 

Det kan tænkes det er derfor de har været så hurtige til at sende mig prøver :-D

Jeg synes at det var så ærgerligt for dem og for foderet og dermed mulige hundekunder at der var fejl i teksten, når jeg vidste at der ville blive set på det her :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Toffen fik lidt canidae sent i går aftes med leverståhej. Ved siden af en tallerken hjemmelavet, også iblandet lidt leverståhej samt frisk kogt hjerte.

 

Hun valgte canidaen. Så helt tosset er det vist ikke i smagen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen dem må du meget gerne bringe. Du ved ikke om man kan få nogle danske vel? Det går lidt hurtigere at læse dansk :blink:
Mogens Eliasen har skrevet "Rawfood for dogs - the ultimate reference for dog owners".. Den blev oversat til dansk og hedder " rå hundemad - håndbog for hundejere om naturlig fodring".....

10 % af indtægterne bliver brugt til at støtte ikke-kommerciel forskning i emner om hundeernæring, relateret til fodring med en sund, afbalanceret, rå naturlig kost, bestående af biologisk egnet råt foder (BARF).

Den bliver bla. solgt som E-bog.. 165 kr..

Jeg synes den er temmelig god

 

Du kan læse om den her:

 

http://www.k9joy.com/RaaHundemad/index.php

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen dem må du meget gerne bringe. Du ved ikke om man kan få nogle danske vel? Det går lidt hurtigere at læse dansk :blink:

 

Jeg ved ikke hvor tit du kommer til byen, men jeg bor jo lige ved siden af landbohøjskole og de har MASSER af bøger om råfodring i deres biblo. Du kan også låne store afhandlinger og artikler, forskning resultater osv.

 

Der er en gruppe studerende derovre som er meget interresseret i råfodring. Ja faktisk er de imod at lærerbøgerne er skrevet af fodder producenterne osv. Et par hardcore tøsser.:-)

 

Jeg mødte den ene da vi boede på Amager, og hun sagde så at jeg kunne få alt dette læsestof på deres biblo. Det er vildt interessant fordi det jo er dyrlægestuderenes projekter osv du får lov at få indblik i.

 

Man låner som på det normale biblo.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Jeg har faktisk ikke set nogel bøger om emnet på dansk, men det betyder selvfølgeligt ikke at de ikke findes :-D Jeg kender dem blot ikke!

 

Natural Nutrition for Dogs and Cats, af K. R. Schultze (isbn 1-56170-636-5)

Raw Dog Food, C. B. MacDonald (isbn 1-929242-09-3)

Tusind tak, så har jeg da lidt at gå i gang med :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Mogens Eliasen har skrevet "Rawfood for dogs - the ultimate reference for dog owners".. Den blev oversat til dansk og hedder " rå hundemad - håndbog for hundejere om naturlig fodring".....

10 % af indtægterne bliver brugt til at støtte ikke-kommerciel forskning i emner om hundeernæring, relateret til fodring med en sund, afbalanceret, rå naturlig kost, bestående af biologisk egnet råt foder (BARF).

Den bliver bla. solgt som E-bog.. 165 kr..

Jeg synes den er temmelig god

 

Du kan læse om den her:

 

http://www.k9joy.com/RaaHundemad/index.php

:klap: tak for det, det skal helt sikkert undersøges. Jeg har smugkigget, og det ser rigtig interessant ud. Nu har jeg jo også snart fødselsdag, så det passer jo helt fint, at der lige kan komme et ønske mere på listen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Jeg ved ikke hvor tit du kommer til byen, men jeg bor jo lige ved siden af landbohøjskole og de har MASSER af bøger om råfodring i deres biblo. Du kan også låne store afhandlinger og artikler, forskning resultater osv.

 

Der er en gruppe studerende derovre som er meget interresseret i råfodring. Ja faktisk er de imod at lærerbøgerne er skrevet af fodder producenterne osv. Et par hardcore tøsser.:-)

 

Jeg mødte den ene da vi boede på Amager, og hun sagde så at jeg kunne få alt dette læsestof på deres biblo. Det er vildt interessant fordi det jo er dyrlægestuderenes projekter osv du får lov at få indblik i.

 

Man låner som på det normale biblo.

Det lyder rigtig rigtig spændene. Tusind tak for tippet :5up:

 

Jeg kommer nu mest til byen via mit arbejde, men man kan vel gøre undtagelser ;-)

 

Det er lidt ærgerligt, for jeg har for et stykke tid siden gået og arbejdet på landbohøjskolen, så det ville jo have været helt oplagt, at smutte ind og låne lidt dér. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...