Hop til indhold

Hjemmelavet godbidder


Gæst Obelix
 Share

Recommended Posts

Gæst Obelix

Jeg ved ikke lige om det er det rette forum at poste mit indlæg i, men kunne ikke lige blive enig med mig selv om hvor det hørte hjemme :rolleyes:.

 

Men jeg overvejer at lave nogle hjemmelavede godbidder af kylling.

 

Ideen er at koge kyllingen og så skære dem ud i tern, men så er det jeg ikke helt kan blive enig med mig selv om de bare skal bruges sådan eller om de skal en tur i ovnen :hmm:. De skal primært bruges til træning.

 

Hvor længe skal de have i ovnen? og ved hvad temperatur. Skal de være helt hårde?

 

Hvor længe kan de holde sig efter de har været i ovnen? Kan de evt fryses.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Tak for jeres svar.

 

Har endnu ikk helt besluttet mig for om de skal i ovnen eller ej.

 

Nu starter jeg med at koge dem i aften og forsøge at skære dem ud i små tern, havde slet ikke tænkt tanken at de nok smuldre ud over det hele :stupid:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Til træning virker vådt og godt bedst, for så kan hunden sluge det i en fart, i modsætning til den liiige skal stå og knase lidt :-D

 

Nogle gange svitser vi bare kyllingen, enten på pande eller i gryde, og ellers kan du putte dem i ovnen ved svag varme, men i vores ovn tager det utallige timer, så det gik jeg lidt væk fra igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til træning virker vådt og godt bedst, for så kan hunden sluge det i en fart, i modsætning til den liiige skal stå og knase lidt :-D

 

Nogle gange svitser vi bare kyllingen, enten på pande eller i gryde, og ellers kan du putte dem i ovnen ved svag varme, men i vores ovn tager det utallige timer, så det gik jeg lidt væk fra igen.

 

 

Det er nemlig rigtigt.

 

Jeg bruger meget at skære torskerogn i tern og putte dem i ovnen, men kun så de lige er så "hårde" at jeg gider at røre ved dem :mrgreen: Stort hit herhjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Det er nemlig rigtigt.

 

Jeg bruger meget at skære torskerogn i tern og putte dem i ovnen, men kun så de lige er så "hårde" at jeg gider at røre ved dem :mrgreen: Stort hit herhjemme.

 

Haha ja jeg stod og skar torskerogn fint i tern, puttede dem i lommen og gik ud i varmen... da jeg tog posen op var der bare én stor klat lunken torskerogn :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Tak for alle jeres svar.

 

De kom ikke i ovnen i denne omang, gad sku ikke mere da jeg endelig blev færdig med at stå og skære 500g kylling i bitte bitte små tern :shock:.

 

Dog fandt jeg en måde at gøre det på så de ikke smuldrede. Jeg skar den rå kylling i de her bitte bitte små tern og kogte dem så først da de var skåret ud :-D. Det fik dem til at bevare formen og ikke smuldre :5up:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix
Nu skal jeg jo heller ikke lave dem SÅ små, som I skal, så mine smuldrer kun lidt (god grund til at have stor hund :mrgreen: spøg til side :blink: ).

 

Hvad med at lave 50/50? Så kan du lynhurtigt finde ud af, hvad der er bedst :-D

 

Det var faktisk et ret godt foreslag, det må jeg prøve næste gang :-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix
Haha ja jeg stod og skar torskerogn fint i tern, puttede dem i lommen og gik ud i varmen... da jeg tog posen op var der bare én stor klat lunken torskerogn :lol:

 

Ej øv :lol:.

 

Så kunne det jo ligesom ha været lige meget med at bruge tid på at skære det så fint ud

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
:lol::lol::lol::lol::lol::lol:

 

Men Motor kunne vel godt li' din torskerogn mousse.

 

Ja, mor :vuf::vuf::vuf: jeg vil slikke posen :klap:

 

Han stjal faktisk posen ud af lommen på mig og løb triumferende rundt foran hans chihuahua ven. Så snublede han over et stort net fyldt med nødder, så forsøgte han at få plads til det inde i munden samtidigt, men det tog så lang tid at jeg nåede at komme derhen, hæ! Den langsomme narrer den mindre kloge.

Så ja, posen var i hvert fald et hit.. indholdet lidt ligegyldigt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha ja jeg stod og skar torskerogn fint i tern, puttede dem i lommen og gik ud i varmen... da jeg tog posen op var der bare én stor klat lunken torskerogn :lol:

 

Lyder lidt som vores mandagstræning. Har fundet ud af, at ost er godt, så jeg havde købt nogle Lillebror-ostehapser.

 

De er så lavet af smelteost :stupid: så efter ½ times træning havde jeg en stor osteklump med pølser og lever i lommen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Lyder lidt som vores mandagstræning. Har fundet ud af, at ost er godt, så jeg havde købt nogle Lillebror-ostehapser.

 

De er så lavet af smelteost :stupid: så efter ½ times træning havde jeg en stor osteklump med pølser og lever i lommen.

 

Haha :mrgreen: Mmh dejlig varm ost. Altid noget det ikke var ekstra lagret 45+

Link til indlæg
Del på andre sites

For at undgå smuldren plejer vi at skære det rå kyllingekød i strimler inden det koges. Bredden på strimlen skal passe til godbidsstørrelsen, og så kan man efter kogning (og afkøling) bare skære strimlerne op i små bidder. Det virker super og flosser næsten ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix
For at undgå smuldren plejer vi at skære det rå kyllingekød i strimler inden det koges. Bredden på strimlen skal passe til godbidsstørrelsen, og så kan man efter kogning (og afkøling) bare skære strimlerne op i små bidder. Det virker super og flosser næsten ikke.

 

Tak.

 

Jeg fik selv samme tanke igår da jeg stod med det rå kylling og det fungerede super godt:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fundet ud af at klippe kødet med en god saks i stedet for at skære, syntes det bliver nemmere at få fine bider koger lever, kylling, skinke og meget mere, klipper i små bider og i fryseren, og når vi skal til træning er de knap alle tøet op et hit her,

(men godt med en godbidepose, for det er noget koldt noget at ha i lommen,:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix
Jeg har fundet ud af at klippe kødet med en god saks i stedet for at skære, syntes det bliver nemmere at få fine bider koger lever, kylling, skinke og meget mere, klipper i små bider og i fryseren, og når vi skal til træning er de knap alle tøet op et hit her,

(men godt med en godbidepose, for det er noget koldt noget at ha i lommen,:banan:

 

Det lyder også smart at bruge en saks, det må afprøves :5up:.

 

Tak for tippet med godbideposen, havde kyllinge stykkerne liggende i lommen idag og det blev sku noget klamt snask, måske det også er en god ide at lade dem være let frosne.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
Gæst Chillimaya

Vil lige tilføje at jeg nu har prøvet at dyppe rugbrød i kogevandet og puttet det i ovnen sammen med kyllingen... så ser vi i morgen om han kan lide dem... :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...