Hop til indhold

Hvad gør du efter den 1. juli ?


Lonny
 Share

Recommended Posts

Gæst The dogfather
Jeg tror altså I har fået det galt i halsen - det er som jeg læser det den ANGRIBENDE hund der skal aflives ..... er der nogen der har læst bekendtgørelse / arbejdspapirerne bag dette forslag som kan give et svar på dette ?

 

 

Men hvis en løs hund kommer op til en hund i snor der ikke kan lide andre hunde, og bliver ædt, hvem er så den angribende hund?:engel:

 

Det er jo desværre ikke et helt utænkeligt scenarie pga. folks slappe holdning til snoren...og det er temmelig sikkert også årsagen til at vi risikerer at skulle gå med både livrem og seler...logik for nogen, men for mig unødvendigt hvis folk gad få snor på deres kræ...

 

Men jeg ved ikke hvordan det skal tolkes...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 191
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst lillefod
Jeg tror altså I har fået det galt i halsen - det er som jeg læser det den ANGRIBENDE hund der skal aflives ..... er der nogen der har læst bekendtgørelse / arbejdspapirerne bag dette forslag som kan give et svar på dette ?

 

Man kan da kun ha lov at håbe... Men der står jo at - den hund der ved overfald skambider...!? Der står ikke noget om angreb :confused::vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
Men hvis en løs hund kommer op til en hund i snor der ikke kan lide andre hunde, og bliver ædt, hvem er så den angribende hund?:engel:

 

Det er jo desværre ikke et helt utænkeligt scenarie pga. folks slappe holdning til snoren...og det er temmelig sikkert også årsagen til at vi risikerer at skulle gå med både livrem og seler...logik for nogen, men for mig unødvendigt hvis folk gad få snor på deres kræ...

 

Men jeg ved ikke hvordan det skal tolkes...

 

Jeg har oplevet det flere gange end jeg overhovedet kan huske... Specielt på vores træningsplads hvor nogen mener de har ret til at lufte deres pishunde... :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvis en løs hund kommer op til en hund i snor der ikke kan lide andre hunde, og bliver ædt, hvem er så den angribende hund?:engel:

 

Det er jo desværre ikke et helt utænkeligt scenarie pga. folks slappe holdning til snoren...og det er temmelig sikkert også årsagen til at vi risikerer at skulle gå med både livrem og seler...logik for nogen, men for mig unødvendigt hvis folk gad få snor på deres kræ...

 

Men jeg ved ikke hvordan det skal tolkes...

 

Halleluja!

 

Ens regler for alle!

 

Her løber vi slalom imellem løse lab/schæfer/rotteblandinger "der bare vil lege med den søde lille huj" ifølge pibe-babbende ejer/eller ejer med barnevogn :stupid: Ja det er vel nok sjovt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Som jeg læser denne § så er det den angribende hund der skal aflives hvis den har skambidt et menneske eller en anden hund - ikke den hund der BLIVER angrebet .. hmm - hvad med andre dyr - f.eks. katte ??

Jeg giver Lillefod ret. Der står intet om angriber eller offer. Der står "på dansk" at hvis en hund skambider en hund eller et menneske skal den aflives.

Så er det jo ligegyldigt om det er i selvforsvar eller angreb. Bidder en hund, så skal den dø.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mallen

Læs her: Folketinget - 2009-10 - FLF (Udvalget for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri), Alm. del - Bilag 191 - Kopi af kommenteret høringsnotat og høringssvar vedrørende udkast til forsl..... ... der står bl.a.:

 

Hvis den angribendehund derimod er i snor, mens den skambidte hund er løs, vil det bero påen konkret vurdering af sagens omstændigheder, om der er tale om ensituation, der er omfattet af den foreslåede bestemmelse, eller om denangribende hund alene har forsvaret sig. Det samme gør sig gældende isituationer, hvor begge hunde er løse.

...

Det forudsættes, at aflivning efter den foreslåede bestemmelse ikke kanske, hvis overfaldet og skambidningen undtagelsesvis er fremkaldt ved eturetmæssigt og umiddelbart forudgående angreb mod den pågældendehund (eller dennes besidder), sådan at hundens adfærd må betragtes somet naturligt selvforsvar eller forsvar af hundens besidder."

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Læs her: Folketinget - 2009-10 - FLF (Udvalget for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri), Alm. del - Bilag 191 - Kopi af kommenteret høringsnotat og høringssvar vedrørende udkast til forsl..... ... der står bl.a.:

 

Hvis den angribendehund derimod er i snor, mens den skambidte hund er løs, vil det bero påen konkret vurdering af sagens omstændigheder, om der er tale om ensituation, der er omfattet af den foreslåede bestemmelse, eller om denangribende hund alene har forsvaret sig. Det samme gør sig gældende isituationer, hvor begge hunde er løse.

 

...

 

Det forudsættes, at aflivning efter den foreslåede bestemmelse ikke kanske, hvis overfaldet og skambidningen undtagelsesvis er fremkaldt ved eturetmæssigt og umiddelbart forudgående angreb mod den pågældendehund (eller dennes besidder), sådan at hundens adfærd må betragtes somet naturligt selvforsvar eller forsvar af hundens besidder."

 

 

Det kastede da lidt mere lys over det...:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Denne mundkurv er ikke særlig køn, og forhåbentlig bliver der et større udvalg når nu så mange hunde skal gå med mundkurv, men jeg tror at denne mundkurv er den der er rarest for hunden, da den giver plads til at hunden kan bevæge sin mund.

 

MUNDKURV - metal/læder - prof. - Staffordshire han. | Kenjan hunde & katteartikler

 

sendbinary.asp?path=C%3A%5CInetpub%5Cwwwroot%5Ceasypage%5C129%5Cwebshop%5Cimages%5Cupload%5C1905%5C09%2D1905%2D025%2Ejpg&Width=250

 

Men jeg mangler et sted hvor de vil specialsy sådan en, for hvis Luna skal gå med sådan en, så skal hun altså ikke have en standard, men derimod en der er specialsyet og passer hende perfekt

 

Jeg har en enkelt gang set en hund komme rigtig grimt afsted pga sådan en mundkurv i metal - hvis en af metalstiverne går i stykker (fx hunden voldsomt skraber den mod vejen eller lign) så er det som at putte en gaffel op i hundens hoved... overvej en i plastic eller læder i stedet :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop
Denne mundkurv er ikke særlig køn, og forhåbentlig bliver der et større udvalg når nu så mange hunde skal gå med mundkurv, men jeg tror at denne mundkurv er den der er rarest for hunden, da den giver plads til at hunden kan bevæge sin mund.

 

MUNDKURV - metal/læder - prof. - Staffordshire han. | Kenjan hunde & katteartikler

 

sendbinary.asp?path=C%3A%5CInetpub%5Cwwwroot%5Ceasypage%5C129%5Cwebshop%5Cimages%5Cupload%5C1905%5C09%2D1905%2D025%2Ejpg&Width=250

 

Men jeg mangler et sted hvor de vil specialsy sådan en, for hvis Luna skal gå med sådan en, så skal hun altså ikke have en standard, men derimod en der er specialsyet og passer hende perfekt

 

Denne mundkurv gør det osse muligt at give hunden guffer. Det er muligt at smutte en Frolic eller lign. ind mellem tremmerne i siden, så man kan stadig belønne sin hund selvom den har den på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv-bøv lorte lov! :damn:

 

Skulle jeg vælge mundkurv ville det værehen ad denne her:

 

MUNDKURV - plastik med dobbelt bund - Str. 5. | Kenjan hunde & katteartikler

 

Jeg har set at man kan få specielle til fladnæset hunde, men dem jeg har set har ikke givet mulighed for godbider.

 

Hos Kenjan kan man få fremstillet efter mål i læder/metal: Mundkurve - metal/læder - særskilt måleskema.. | Kenjan hunde & katteartikler

Link til indlæg
Del på andre sites

Denne mundkurv gør det osse muligt at give hunden guffer. Det er muligt at smutte en Frolic eller lign. ind mellem tremmerne i siden, så man kan stadig belønne sin hund selvom den har den på.

 

Så er du mindre fummelfingret end mig, jeg har prøvet og halvdelen af godbidderne havnede på gulvet, eller blev tabt inde i selve mundkurven.

 

Og Luna som er mere legemotiveret end hun er godbidsmotiveret, hende kan jeg jo ikke længere belønne optimalt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv-bøv lorte lov! :damn:

 

Skulle jeg vælge mundkurv ville det værehen ad denne her:

 

MUNDKURV - plastik med dobbelt bund - Str. 5. | Kenjan hunde & katteartikler

 

Jeg har set at man kan få specielle til fladnæset hunde, men dem jeg har set har ikke givet mulighed for godbider.

 

Hos Kenjan kan man få fremstillet efter mål i læder/metal: Mundkurve - metal/læder - særskilt måleskema.. | Kenjan hunde & katteartikler

 

Sidste jeg spurgte dem, der kunne de ikke lave dem specialfremstillet, de har bare et stort udvalg, men ingen af dem passede Baldur...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Ja farvel Danmark. Det er kraftedeme for langt ude.

 

Danmark begyndte egentlig at forsvinde for meget lang tid siden efterhånden. Ud med alle der ikke er danskere, og alle som ikke har den rigtige pels.

 

Er meget, meget ked af at det virker som om det er så tæt på, at de får denne skod lov gennemført. Kan slet ikke sætte mig ind i hvor ulykkelige i må være.

Jeg er rørende enige med Lonny, Motor bruger også sin mund til alt på en gåtur, for ikke at snakke om når han leger.

 

Det er en mærkelig måde at prioritere politiets arbejde. I stedet for at sætte målrettet ind mod dem der rent faktisk HAR et problem med at have hund, så skal de rende rundt til gud og hvermand som bliver meldt grundet helt andre ting - dårlig naboskab etc, for ja, sådan er danskere nemlig.

 

Synes i skal flytte herind. Medmindre de også tror loven virker her selvfølgelig.. men det bliver nok rimelig dyrt for staten i ny vejlægning efter ildebrand og sådan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Men jeg har stadig til gode at få forklaret logikken i, og forsvaret for, at mine hunde skal have mundkurv på, når de har snor på?

 

Jamen det er for at passe på dem der har løse hunde som ikke kommer tilbage når de kalder på dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jamen det er for at passe på dem der har løse hunde som ikke kommer tilbage når de kalder på dem.

 

Kunne man ikke give dem et snorepåbud istedet så? Det kan jo ikke rigtigt være mit problem...og 7-9-13 har mine aldrig bidt nogen af de utallige løse hunde vi møder...selvom Vic ikke var helt tilfreds med at blive overrumplet af en GD i går..:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne man ikke give dem et snorepåbud istedet så? Det kan jo ikke rigtigt være mit problem...og 7-9-13 har mine aldrig bidt nogen af de utallige løse hunde vi møder...selvom Vic ikke var helt tilfreds med at blive overrumplet af en GD i går..:-D

 

Det ville nemlig være en meget bedre og langt mere fair løsning for alle! Nu fortsætter problemerne med løse hunde, og en store gruppe hunde skal gå med sådan noget lort påmonteret. Hvor er det bare uretfærdigt og åndssvagt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Det ville nemlig være en meget bedre og langt mere fair løsning for alle! Nu fortsætter problemerne med løse hunde, og en store gruppe hunde skal gå med sådan noget lort påmonteret. Hvor er det bare uretfærdigt og åndssvagt.

 

100 procent enig...!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan er det egentlig derovre i The UK? Er der nogen forbudte hunderacer?

Ja Tosa, Fila brasilia (er ikke sikker på navnet men er sikker på du ved hvad jeg mener), dogo argentino og pitt bull terrier TYPE. Dvs pitt bull'en har aldrig været registreret i the kennel club, og "findes" derfor ikke som race herovre, så de har forbudt "typen".

Hunde bliver målt og testet, og en staffy krydset med f.eks. labrador eller bokser er i meget stor risiko gruppe for at blive vurderet som "type". Det er vildt fucked up, og har IKKE VIRKET!!!!!! Er hunden af "type" er der to muligheder. Hvis man var dum nok til at skrive under på det stykke papir politiet stak i ens ansigt da de beslaglagde hunden, har de ret til at aflive den, skrev man ikke under, kan man kæmpe for sin hunds liv i retten. Vinder man, kommer den hjem (nogle gange efter op til et år eller længere i en skummel kennel et ukendt sted), og skal neutraliseres, chippes og skal for tid og evighed bære snor og mundkurv i offentlighed.

 

Det flyder stadig med pitt's i undergrundsmiljøet, hundekampe osv, og der er INGEN beviser for at det har mindsket risikoen for bid.

Den del af loven er der mange der er imod, med god grund.

Der er en anden del af hundeloven som handler om ansvar og kontrol. Hvis din hund er ude af kontrol og er til fare for andre, kan du blive dømt til at holde den i snor og evt med mundkurv.

Hvis man har sin hund i snor og en løs hund løber op til den, er det altid ejeren af den løse hund der hænger på ansvaret. En hund i snor er per definition under kontrol.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ville nemlig være en meget bedre og langt mere fair løsning for alle! Nu fortsætter problemerne med løse hunde, og en store gruppe hunde skal gå med sådan noget lort påmonteret. Hvor er det bare uretfærdigt og åndssvagt.

Helt og ganske uenig selvom det ikke hører til i denne tråd. Det er ikke fair at en mindre del skal forulempes af en åndsvag lov, lad hellere alle DK`s hundeejere blive underlagt, så vi kan blive straffet i fællesskab. :klap::stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt og ganske uenig selvom det ikke hører til i denne tråd. Det er ikke fair at en mindre del skal forulempes af en åndsvag lov, lad hellere alle DK`s hundeejere blive underlagt, så vi kan blive straffet i fællesskab. :klap::stupid:

 

Skal vi nu til det igen? Du mener til stadighed, at det er op til ejeren selv, at vurdere om et dyr (et dyr!), er under fuld kontrol, og har ret til at anløbe andre hunde/hunde-ejere? man kan jo ikke være sikker på at træning er 100% vandtæt, og hvem er det det går ud over?

 

Jeg kan ærlig talt ikke se snoren er nogen straf, det er nemlig min ret som hunde-ejer selv at vælge, hvem min hund skal hilse på, og jeg har oplevet alt for mange gange at folks vurdering af "ejerens fulde kontrol" eller hvad det hedder, er rimelig elastisk, og spænder fra alt imellem hund går med ejer fri ved fod til, hund anløber os i hurtig sprint med ejeren gående 100 meter bagude og kalder forgæves, og hunden når os, hvilket ikke er ønskværdigt, hvis man ikke ønsker ens hund skal hilse på den anden (skal man så vende om???) :stupid:

 

Det kan jo hurtigt blive rigtig grimt, når man står med en lille hund som min, og den store hund synes den vil lege, og min ikke vil. Der har jeg før været nødt til at bruge mine gummistøvler, til at få sådan en væk med. Hvad f. skal man ellers gøre?

 

Jeg må indrømme at jeg synes det grænser sig til egoisme og manglende hensyntagen, både til andre mennesker og dyr, at nægte at gå med sin hund i snor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...