Hop til indhold

Mærkelig menneske adfærd - Hjælp mig med at forstå hvorfor?

Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli

Jeg har tidligere omtalt en gl. dansk hønsehund, vi har haft et par ubehagelig oplevelser med. Her følger et resumé:

1. gang: Manden lader sin knap så venlige hund rende hen i hovedet på Bamse der er i snor, på trods af jeg siger Bamse ikke kan lide andre hunde og jeg ikke vil have at de hilser. Det viser sig så, at manden ikke kan kalde sin hund til sig :evil:

2. gang: samme scenario som 1 gang - Manden mener denne gang, at hans hund bare skal sættes på plads, så det er ingen problemer de hilser - På trods af jeg siger det modsatte.

3. gang: mig og kæresten går tur med begge hunde, der har næsen begravet i et musehul - Den anden hund kommer så farende bagfra og flyver i nakken af Bamse. Heldigvis får vi hurtigt Bamse på plads, hvorefter den så begynder at jagte Kaia. Hun skriger og skriger, indtil jeg endelig får hende ind til mig - Mandens undskyldning var denne gang, at Kaia måtte være i løbetid - Hun var 5 mdr. gammel :damn:

4. gang: Manden slipper hunden løs inde i et lille skovområde, selvom han har set vi går på stierne på den anden side - Med det resultat at min støvle sad i siden på hans hund, hvilket heldigvis fik den skræmt væk - For manden var ingen steder at se :evil:

5. gang: Kaia giver sig til at skide på en sti og selvfølgelig kommer den her hund jo så ud fra en af de tilstødende stier. Med det resultat at begge hunde går amok og jeg står med en åben pose lort og to hunde i hænderne.....

Det er så undre mig er... Kvindemennesket der denne gan går med hunden, stiller sig til at glo 5-10 meter fra os. Og hun bliver bare stående og kigger.... Først da vi vender om og går den anden vej, skrider kvindemennesket.

Scenariet gentager sig så igen i dag.

Vi ser dem og går et godt stykke ud i siden. Kaia giver sig selvfølgelig til at skide... Jeg beder begge hunde om at sætte sig, hvilket de gør lige så fint. Indtil de begge pludselig går amok.

Forklaringen er så, at det her kvindemenneske har stillet sig op og giver sig til at glo 10 meter fra os igen... Og hunden STIRRE, hvilket udløser det her anfald hos mine hunde. :stupid:

Til sidst beder jeg hende simpelthen om at gå forbi og siger at jeg nok skal holde mine hunde her.

Men hvorfor i alverden stiller hun sig bare op og glor?

Kan simpelthen ikke finde nogen logisk forklaring på det... Personligt skulle jeg nok skynde mig væk, hvis der stod en et par meter fra mig, med to rasende hunde i snor.

Fatter det simpelthen ikke - Det er jo pinligt nok, at mine hunde går sådan amok, for jeg er sikker på at hun absolut ingen forståelse for, hvorfor begge hunde hader hendes af et ondt hjerte.

At hun så stiller sig op som tilskuer og dermed forværre situationen er ikke særlig fedt!

Men hvorfor i alverden gør hun det?

Nogle gode bud?

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådanne mærkelige typer møder jeg også, der sår gloende og iagtager os , selv om mine ene hund tydeligt er på vej i det røde felt og alle i snor.

Først , når man siger, vi har kennelhoste eller bedst lige fået konstateret ræveskab, så daffer de viderer, pludselig ivrige for at få deres hund med.

Og en lille bemærkning om , at jeg endnu ikke ved om alle 5 er smittet, sådan lidt skødesløst sagt.

Link til indlæg
Del på andre sites

måske er hun blevet stående, fordi hun ved at hendes hund ikke er så god til at hilse på andre hunde, og så synes at den skal starte med bare at se lidt an på afstand? :vedikke:

sådan gjorde jeg da med halfdan i starten. altså stod/sad og gloede på folk med nogle meters afstand, fordi halfdan ikke turde komme tættere på. jeg spurgte selvfølgelig altid om lov først, og hvis deres hunde havde gøet og været oppe at køre, ville jeg jo nok skynde mig videre, men hun er måske bare ikke så meget den velopdragne type? :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop

Scenariet gentager sig så igen i dag.

Vi ser dem og går et godt stykke ud i siden. Kaia giver sig selvfølgelig til at skide... Jeg beder begge hunde om at sætte sig, hvilket de gør lige så fint. Indtil de begge pludselig går amok.

Forklaringen er så, at det her kvindemenneske har stillet sig op og giver sig til at glo 10 meter fra os igen... Og hunden STIRRE, hvilket udløser det her anfald hos mine hunde. :stupid:

Til sidst beder jeg hende simpelthen om at gå forbi og siger at jeg nok skal holde mine hunde her.

At hun så stiller sig op som tilskuer og dermed forværre situationen er ikke særlig fedt!

Men hvorfor i alverden gør hun det?

Nogle gode bud?

Jamen du stiller dig jo osse bare op, med dine hunde på plads. Så situationen er jo ligesom fastlåst indtil een af jer begynder at gå forbi den anden.

Hvorfor er det lige hende der skal gå forbi mens du står stille ? Hvorfor går du ikke bare forbi med dine hunde, når nu hun står stille ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jamen du stiller dig jo osse bare op, med dine hunde på plads. Så situationen er jo ligesom fastlåst indtil een af jer begynder at gå forbi den anden.

Hvorfor er det lige hende der skal gå forbi mens du står stille ? Hvorfor går du ikke bare forbi med dine hunde, når nu hun står stille ?

Meget simpelt....Jeg KAN ikke kommer forbi med to meget arrige hunde i snor, på den sti.

Det ville betyde jeg skulle gå IMOD hende med to hunde der allerhelst så hendes hund død...

Tror ikke det ville sende det bedste budskab, eller være særlig behageligt for nogle parter :hmm:

Tror man skal se området for at kunne forstille sig det - Men jeg gik ind mellem en høj og nogle træer for at komme udenom, da jeg så dem og jeg kunne ikke så godt trække begge hunde med længere væk.

Hun stopper jo ikke bare op med det samme hun kan se os, men først da jeg går i gang med at samle lort op.

Vi stod 10-15 meter fra stien, så hun kunne sagtens gå forbi.

Og som sagt, så stod jeg og var ved at samle lort op, så opfordrede ikke ligefrem til kontakt :mrgreen:

Og første gang VAR hun kommet forbi os, da hun stoppede op for at kigge.

Så derfor undrede jeg mig...

Har ikke lige haft mulighed for at spørge hende, da jeg jo kun er ude når jeg går tur med hundene, og ingen af dem skal hilse på den hund igen, så holder mig helst langt væk fra dem.

Men tænker om hun har en eller anden særlig grund til det, eller om det måske er en eller anden misforstået venlighed? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites