Hop til indhold

Hvad mon de siger?

Umulia
 Share

Recommended Posts

Nu bor vi jo i en lille landsby, og sådan en solrig lørdag eftermiddag hvor alle er i haverne kan man høre en masse ting - børn der leger, voksne der griner, og - hunde der gøer.

Nogle gange kan en hund få lov at stå og gø nærmest i timevis uden at mine så meget som vipper med et øre, men andre gange skal der ikke mere end et enkelt vuf til før de ryger helt op i det røde felt.

Jeg har efterhånden fået pejlet mig ind på at det, de ikke reagerer på, er "kalde-gøen" - altså en hund der er alene og kalder på ejeren. Det er sådan en monoton gøen.

Hvorimod de straks er med hvis en anden hund fortæller at der kommer nogen - alarm-gøen.

Men der er også nogle gange hvor jeg ikke rigtig kan regne ud hvad der sker. Det lyder nærmest som om de står og råber "hold kæft" til hinanden, men det kan jo være så meget andet :mrgreen:

Er det bare mig der har for meget tid, eller har andre lagt mærke til noget lignende? :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu bor vi jo i en lille landsby, og sådan en solrig lørdag eftermiddag hvor alle er i haverne kan man høre en masse ting - børn der leger, voksne der griner, og - hunde der gøer.

Nogle gange kan en hund få lov at stå og gø nærmest i timevis uden at mine så meget som vipper med et øre, men andre gange skal der ikke mere end et enkelt vuf til før de ryger helt op i det røde felt.

Jeg har efterhånden fået pejlet mig ind på at det, de ikke reagerer på, er "kalde-gøen" - altså en hund der er alene og kalder på ejeren. Det er sådan en monoton gøen.

Hvorimod de straks er med hvis en anden hund fortæller at der kommer nogen - alarm-gøen.

Men der er også nogle gange hvor jeg ikke rigtig kan regne ud hvad der sker. Det lyder nærmest som om de står og råber "hold kæft" til hinanden, men det kan jo være så meget andet :mrgreen:

Er det bare mig der har for meget tid, eller har andre lagt mærke til noget lignende? :genert:

Det har jeg :slem: Kaldegøen reagerer mine heller ikke på..Jo hvis det er en hvalp så reagerer tæverne og begynder at snuse i luften, pive og løbe frem og tilbage ved hegnet..

Jeg har også lagt mærke til at nogen gange gøer en hund "kællinger..Med bare røve adrrr"..Så råber mine "hold kæft dit jyske møgkræ"..og det kan tage helt overhånd så jeg må gå ind og mane til ro..Så holder mine sig i skindet..Og den anden/de andre bliver ved lidt med længere og længere mellemrum som om de råber "heyyy kællinger..gik I døde?"

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er Luna heldigvis ikke en gøende race, så her kan de andre gø lige hvad de vil, hun har ikke tænkt sig at svare :blink:

Men jeg syntes at det med at reagerer forskelligt på forskellige slags lyde er ret spændende, så jeg håber da at der er andre end dig der har bemærket noget lignende :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Hvis det er piven eller bange gø, så ryger Motor helt op i loftet instant, og så går han i gang med den dybeste gøen han overhovedet kan finde frem.

Men ja, har godt bidt mærke i, at det ikke er alle vov han reagerer på. Det giver ret god mening hvis det er alarm og panik - og ikke kalde på en ejer, hvis man tænker på flok instinkt.

Samson og Motor snakker vel samme sprog, men tror de kommer fra hver sin egn, det virker i hvert fald ikke altid som om de forstår hinanden (eller osse vil de bare begge 2 have det sidste vov i diskussionen)

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også lagt mærke til at nogen gange gøer en hund "kællinger..Med bare røve adrrr"..Så råber mine "hold kæft dit jyske møgkræ"..og det kan tage helt overhånd så jeg må gå ind og mane til ro..Så holder mine sig i skindet..Og den anden/de andre bliver ved lidt med længere og længere mellemrum som om de råber "heyyy kællinger..gik I døde?"

:lol::lol::lol:

Hvis det er piven eller bange gø, så ryger Motor helt op i loftet instant, og så går han i gang med den dybeste gøen han overhovedet kan finde frem.

Ja, sådan er det også her. Der er en i nærheden der sommetider jamrer sig frygteligt - har ikke lyst til at tænke på hvorfor :cry: - men så bliver der godt nok også reageret her!

Samson og Motor snakker vel samme sprog, men tror de kommer fra hver sin egn, det virker i hvert fald ikke altid som om de forstår hinanden (eller osse vil de bare begge 2 have det sidste vov i diskussionen)

[media]

[/media]

De siger da "Du er beskidt!" "Nej, du er beskidt!" "Nej, du er beskidt!" osv. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Hvad gør hunde af?

Kalde på ejer

Alarm - der kommer nogen / jeg hørte noget vildt suspekt

Skræmme nogen/noget væk

Territorie

Bange

Jeg keder mig

Opmærksomhed - se mig - leg med mig

:vedikke:

Motor gør meget af sine tyggeben, mad, legetøj, men det går jeg ikke ud fra at nogen reagerer på. Det er ellers ret højt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, sådan er det også her. Der er en i nærheden der sommetider jamrer sig frygteligt - har ikke lyst til at tænke på hvorfor :cry: - men så bliver der godt nok også reageret her!

De siger da "Du er beskidt!" "Nej, du er beskidt!" "Nej, du er beskidt!" osv. :lol:

jeg afspillede lige videoen, med det resultat at en eller komatøs halfdan kastede sig ud af kurven og gøede med så hele huset må have vågnet af det :oops: :stupid:

han ville i hvert fald gerne være med i snakken!

Link til indlæg
Del på andre sites

Møffe reagerer på nada...

Når naboens gravhund gør og snerrer af ham, glor han lidt mod hegnet og ignorerer så totalt. Når hundene nede i parken gør, kan han løfte øret.

Når hunde generelt bare gør, så ignorerer han dem totalt.

Ulvehylen reagerer han ej heller på, når jeg prøver at afspille det.

Tilgengæld, så, telefoner! Dem skal man hyle i kor med, når mor, mor (ja, Møffe har to mødre her i huset :mrgreen:) og far ikke er der - tror han er sådan lidt, artsforvirret :confused::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine er meget vokal

Når både manden og jeg går ud samtidigt, plejer Petrine at skulle med, tager vi hende ikke med, kommer hun med et stille 'hov, I har glemt mig' 2 sekunder efter døren er lukket

Helt forskelligt fra 'luk mig SÅ ud', hvis hun er lukket inde i et rum

Er hun i have med macho-mandfolk (terrieren, schnauzeren eller ridgebacken), så holder Petrine øje og giver de andre besked 'hallo, der går nogen på gaden, kom og jag dem væk'

Petrines beagle-bekendt kan stå og glamme i timer, Petrine bliver præcist lige så irriteret som os andre og ignorerer / sukker opgivende over ham.

Hører hun en ulykkelig hund (alene hjemme eller en der får tæsk), så siger hun ikke noget, men reagerer og bliver ulykkelig.

Før træning starter kommer hun med piv og hvin - tolker det som utålmodighed

Den eneste gøen jeg ikke har gennemskuet, er efter træning, der bjæffer hun lykkeligt og højt, mens hun trækker hjemad...

Link til indlæg
Del på andre sites

haha... jeg kom i tanke om gribbene i Junglebogen :mrgreen:

"hvad skal vi lave?"

"Det ved jeg ikke.......... hvad synes du?"

"det ved jeg ikke...."

:klap::klap:

- er også helt sikker på at de to hvide bamser kunne finde på at bryde ud i sang og synge "sammenhold" :hjerte::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har tænkt meget på hvad der får mine hunde til at gø i bilen:)

Når vi kører forbi andre hunde så gør mine nogen gange meget voldsomt, jeg kan ikke finde ud af hvad der sker, nogle hunde gør de slet ikke af, andre kører de helt op over, jeg kan simpelt hen ikke finde ud af hvad det er som går galt, det har tilsyneladende intet med farve eller størrelse at gør, men hvad er det så de ser???

Det med at gø når andre hunde gør kender jeg også, mine gør slet ikke af kedsomhedsgø, men de gør meget voldsomt når det er alarm gø de hører.

De gør også når Labradoren længere omme af vejen er alene men den er tydeligt bange og hyle gør det lille pus.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har tænkt meget på hvad der får mine hunde til at gø i bilen:)

Når vi kører forbi andre hunde så gør mine nogen gange meget voldsomt, jeg kan ikke finde ud af hvad der sker, nogle hunde gør de slet ikke af, andre kører de helt op over, jeg kan simpelt hen ikke finde ud af hvad det er som går galt, det har tilsyneladende intet med farve eller størrelse at gør, men hvad er det så de ser???

Sådan er Vinnie også :confused: Det er helt ubegribeligt for mig hvorfor nogle hunde skal have skæld-ud så bilen er ved at vælte, medens andre kan få lov at passere uden bemærkninger. Kan det være noget med kropssprog? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en lille hund i nærheden og når den gør, så gøøøøøøøøøøøør den i evigheder, og så lukker vi døren for aslan skal ud og gø.

Jeg ville definere det som et irriterende gø, for det er ikke surt men heller ikke sådan et lidt tøse gøen :mrgreen:

aslan gøer ikke længere når jagthundene gør. Men nogen gange når ambullerne holder fest, og der er der ingen tvivl om at han ber dem klappe i eller de får bøllebank :oops:

De gør så kun, når nogle går forbi dem, sådan er Aslan også, men forskellen er at vi stopper aslan, ambullerne bliver ved og ved og ved og ved.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men ja, har godt bidt mærke i, at det ikke er alle vov han reagerer på. Det giver ret god mening hvis det er alarm og panik - og ikke kalde på en ejer, hvis man tænker på flok instinkt.

[media]

[/media]

Jeg afspillede lige videoen for løvehvalpene - de vågnede op alle tre og forvandlede sig til voldsomt farlige vagthunde der skældte computeren ud.:lol:

Milla løftede lige hovedet, kiggede engang og sukkede dybt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Jeg afspillede lige videoen for løvehvalpene - de vågnede op alle tre og forvandlede sig til voldsomt farlige vagthunde der skældte computeren ud.:lol:

Milla løftede lige hovedet, kiggede engang og sukkede dybt...

Hehe, de er måske ikke vilde med hunde der står og bebrejder hinanden for at være beskidte :mrgreen:

Milla tænkte sikkert på hvor dumme Motor og Samson var, de risikerede jo et bad :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Nu har jeg spillet det for Petrine, hun blev også ophidset! Tror de råber fy-ord til hinanden :banan:

Åh åeh.. Så jeg var faktisk lige på nippet til at få filmet ulovlig hundekamp?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Ud fra Petrines reaktion var det ikke hundekamp men bøller (som hun gerne vil sætte på plads) :klap:

Ok heldigt :lol: Tror osse de kan nogle syge russiske bandeord, de 2.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Jason reagerede ikke på gøfilmen de første 10 sekunder, så løfter han pludselig hovedet lidt, så han lige kan kigge på mig og så holder han ellers øjenkontakt, men ignorerer computeren hvor lyden ellers kommer fra... Her bagefter rejser han sig, gør to gange ud i luften (mens han stræææææækker sig og hopper op i fodenden af min seng og sover nu videre....:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites