Hop til indhold

HJÆLP! Hun vil ikke tage i mod guffer?


LiseLyholm&Ronja
 Share

Recommended Posts

Efter hun blev overfaldet for en uge siden, har hun ikke villet spise sine Tikki træningsguffer:hmm:

 

Hun plejer, når vi går tur, at lige komme hen og se om hun kan få en guffer, både i når hun er i snor og når hun går frit.

 

Nu vil hun ikke engang snuse til sine guffer! :vedikke: Uanset hvilken smag og slags det er.

 

I mandags da jeg var til træning havde jeg kæmpe problemer med at få hende til at spise kyllingepølse, hun plejer at være ved at spise min halve hånd for at få en.

 

Hun kommer knap nok når jeg kalder, og prøver så godt hun kan at ignorere mig?

 

 

Da hun blev overfaldet, var det fordi hun farmor tabte et lille stykke bøf, som Ronja enten lige havde spist eller også var igang med at spise, da den anden hund kom.

Kan hun være bange for at spise guffer pga. det? :vedikke:

 

Det er uanset om det er på gåturen, i haven eller i sofaen.

 

Aftensmad spiser hun godt nok.

 

Hun virker ikke påvirket af overfaldet længere.

 

Nogen det kan hjælpe mig med at få hende til at spise guffer? :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa

Jeg ville ønske jeg kunne hjælpe dig, men jeg ved det simpelthen ikke. Det eneste jeg kan sige er at da min hund for nylig også blev overfaldet der gik det ikke ud over hendes lyst til guffer - Så måske har du ret i at hun nu er blevet bange for at spise sine guffer fordi hun forbinder det med at blive overfaldet :confused: Det lyder da som en mulighed, gør det ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er i hvert fald noget om, at stress og mad ikke kan forenes. Det har jeg også selv oplevet med Smilla, hvis hun er nye steder (f.eks en ny skov) så vil hun ikke tage imod godbidder, men så snart hun er på tryg grund igen hapser hun dem ud af hånden på mig.

 

Men mad virker også beroligende. Så hvis man kunne give godbidderne inden hun stresser op ville det måske være godt...

 

Men jeg ved ikke om det er tilfældet med din hund, da hun jo ikke vil have godbidder nogen som helst steder. Så måske er den teori du selv er inde på (med at hun forbinder godbidder fra din hånd med overfaldet) meget rigtig.

 

Måske skal du prøve at håndfodre hende med sin aftensmad eller putte godbidder i hundeskålen?.. jeg ved det sørme ikke.

 

Håber I finder ud af det :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er i hvert fald noget om, at stress og mad ikke kan forenes. Det har jeg også selv oplevet med Smilla, hvis hun er nye steder (f.eks en ny skov) så vil hun ikke tage imod godbidder, men så snart hun er på tryg grund igen hapser hun dem ud af hånden på mig.

 

Men mad virker også beroligende. Så hvis man kunne give godbidderne inden hun stresser op ville det måske være godt...

 

Men jeg ved ikke om det er tilfældet med din hund, da hun jo ikke vil have godbidder nogen som helst steder. Så måske er den teori du selv er inde på (med at hun forbinder godbidder fra din hånd med overfaldet) meget rigtig.

 

Måske skal du prøve at håndfodre hende med sin aftensmad eller putte godbidder i hundeskålen?.. jeg ved det sørme ikke.

 

Håber I finder ud af det :ae:

 

hmm, ku godt prøve at smide guffer i maden, tak :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror det er stress, fordi der er andre hunde i nærheden. Så må du starte derhjemme uden andre hunde med noget super, F,eks mørbrad/kogt kylling???.

Købe evt en fløjte og fløjt hende ind til dig og forstærk med noget superlækkert.Lav så også kontaktøvelser med disse guffer efter fløjteindkald og brug så senerer kun fløjte til f.eks indkald hvor det er godt, f.eks på skovture eller andet.

Hun forbinder for tydeligt guffer med sin angst for overfald.,

Du skal arbejde, for at omkode hendes opfattelse af , at modtage gufferne. Også måske lige tage kontakt når hun næsten har spist sit foder og kast noget extralækkert i skålen. Eller lære hende at griber ved kast.

Det skal vendes til noget sjovt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror det er stress, fordi der er andre hunde i nærheden. Så må du starte derhjemme uden andre hunde med noget super, F,eks mørbrad/kogt kylling???.

Købe evt en fløjte og fløjt hende ind til dig og forstærk med noget superlækkert.Lav så også kontaktøvelser med disse guffer efter fløjteindkald og brug så senerer kun fløjte til f.eks indkald hvor det er godt, f.eks på skovture eller andet.

Hun forbinder for tydeligt guffer med sin angst for overfald.,

Du skal arbejde, for at omkode hendes opfattelse af , at modtage gufferne. Også måske lige tage kontakt når hun næsten har spist sit foder og kast noget extralækkert i skålen. Eller lære hende at griber ved kast.

Det skal vendes til noget sjovt.

 

Det tror jeg også :engel:

 

Super idé med at lave en masse kontaktøvelser hvor hun så får noget xtra lækkert. :-D

Tror også at vi bare skal sidde i haven eller i sofaen og hygge med at spise godbidder :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...