Gæst Chili Con Caia Skrevet Juni 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2010 Jeg er ved at planlægge kommende trænings sæson for Chili og Caia. Love it, love it. Det er allerede fast at Caia og jeg starter til Agility i August om mandagen Weee hvor jeg glæder mig. Derudover starter jeg som sagt som føl, hvilket bliver om tirsdagen så vidt jeg ved:banan:Her regner jeg med at Chili og Caia skiftevis kommer med mig. Udover AG, står den på lydigheden ude på Amager hvilket også er fast. Dog ved jeg endnu ikke om det bliver om torsdagen som hidtil. Vi har sidste træning på torsdag, og så er der sommerferie. Jeg har så meldt os til noget sommer hygge træning som der er 5 gange tilbage af. Det er primært AG og Rally holdet er bygget op om, og så skal vi som sagt snart afsted til vores første HTM kursus dag:mrgreen: Jeg har så fundet ud af at jeg HEEEELT vild gerne vil gå til Rally med Chili, hende og jeg har været afsted sidste år, bare en enkel sæson, og selvom jeg måske ikke synes det er det mest ophisende, så har Chili og jeg det rigtig hyggeligt sammen. Det passer rigtig rigtig godt til hendes tempo, og hun elsker at lave noget.. Vi har det hyggeligt i hvert fald. Meeeeen, der hvor jeg gerne vil gå, kræver det at jeg skal med bus 350S Må man godt have hund med i sådan en bus, altså jeg kunne jo have hende i en taske?! ( Dette skal så lige øves... hehe) Hvad har I af trænings planer når sommerferien er slut? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Karen22 Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Hej Lyder spændende med alle dine træningsplaner... jeg er også ved at finde ud af hvad jeg skal vælge - hvilket godt kan være svært....:hmm:når man gerne vil det hele.... Så vidt jeg er orienteret så man man tage hunde med i alle busser over nummer 100 - og i alle busser hvis hunden er i taske.. Hvor vil du gerne gå til rally? kunne være jeg kunne blive inspireret.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Hej Lyder spændende med alle dine træningsplaner... jeg er også ved at finde ud af hvad jeg skal vælge - hvilket godt kan være svært....:hmm:når man gerne vil det hele.... Så vidt jeg er orienteret så man man tage hunde med i alle busser over nummer 100 - og i alle busser hvis hunden er i taske.. Hvor vil du gerne gå til rally? kunne være jeg kunne blive inspireret.... Kender det alt for godt. Man vil en hel masse, men det kræver altså lige lidt planlægning... Haha Jamen, vi har gået til Rally i lyngby bl.a Men der hvor jeg gerne vil gå, er hos to meget dygtige instruktøre som hedder Anja og Sofie. Deres hjemmeside er : aktivthundecenter.dk De har træning forskellige steder. Caia og jeg har været på HTM en dags kursus hos dem, og de har virkelig tjek på det. Det er også hos dem vi skal på HTM intensivt kursus. Taaak for info om busserne. Hmm. Vi skal med bus 69 først, men hvis hun ikke må være i den, må jeg cykle til Nørrebro station, og tage den anden bus... Måske jeg lige skulle førhøre mig hos Movia. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Ja, det er nu så hyggeligt at lave planer for den kommende sæson... Karla og jeg rykker op på et øvet hold i ag og har nu totalt præstationsangst, da jeg ved at minimum 1 af hundene på det nye hold er dansk AG-champ... Derudover har jeg fået trykket de rigtige mennesker lidt på maven (endelig) og fået plads på DCH's agilityhold her i byen også... Så 2 x ag træning til os... (hvis det ikke skulle lykkes at få plads hos DCH, så er det 2 x ag hos Sanne, men ville gerne træne 2 forskellige steder for generaliseringens skyld + vil gerne være med i en DCH klub, så jeg kan få mig en DCH bog :slem:) Karla og jeg skal til en uofficiel rally-prøve på tirsdag, hvis vi klarer os ok der, må vi hellere tage noget rally også, så vi kan komme videre med det... Så skal jeg vel også have et hvalpehold - og jeg skal have skrevet min eksamenopgave, så jeg kan komme til instruktøreksamen i november Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Kender det alt for godt. Man vil en hel masse, men det kræver altså lige lidt planlægning... Haha Jamen, vi har gået til Rally i lyngby bl.a Men der hvor jeg gerne vil gå, er hos to meget dygtige instruktøre som hedder Anja og Sofie. Deres hjemmeside er : aktivthundecenter.dk De har træning forskellige steder. Caia og jeg har været på HTM en dags kursus hos dem, og de har virkelig tjek på det. Det er også hos dem vi skal på HTM intensivt kursus. Taaak for info om busserne. Hmm. Vi skal med bus 69 først, men hvis hun ikke må være i den, må jeg cykle til Nørrebro station, og tage den anden bus... Måske jeg lige skulle førhøre mig hos Movia. Jeg tænkte nok at du ville vælge at gå hos Anja, for det bliver desværre uden Sofie lidt endnu Det kan du glæde dig til, for de har ligeså meget check på Rally, som HTM :5up: Skal du gå i Ballerup om torsdagen? Hvis ja, så skal vi gå sammen - ihvertfald de 3 første gange ( har fået en speciel aftale med Anja) - derefter rykker vi til Hørsholm på Letøvet/øvet om lørdagen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Jeg tænkte nok at du ville vælge at gå hos Anja, for det bliver desværre uden Sofie lidt endnu Det kan du glæde dig til, for de har ligeså meget check på Rally, som HTM :5up: Skal du gå i Ballerup om torsdagen? Hvis ja, så skal vi gå sammen - ihvertfald de 3 første gange ( har fået en speciel aftale med Anja) - derefter rykker vi til Hørsholm på Letøvet/øvet om lørdagen. Chili og jeg har gået på begynderhold godt nok, men da jeg ingen kørsels mulighed har, må jeg vælge Ballerup, for der kan jeg komme hen med det offentlige. Men måske sværhedsgraden kan øges for Chili og jeg... Jeg håber i hvert fald der er plads til os. Ej hvor hyggeligt, så kommer vi til at ses lidt hvis vi er heldige at kunne komme på holdet. Hvad er der sket med Sofie? Dog kommer det til at gå lidt ud over lydigheden med Caia, for hendes konkurrence lydigheds hold starter op igen i starten af August, og det e r om torsdagen nemlig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Hvad er der sket med Sofie? Hun er på barsel. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Du må gerne have hund med i 350S :5up: Tillykke (eller hvad man siger ) med ny trænings sæson Det lyder aktivt! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Vi er lige begyndt på Ninjamors aktiveringshold, det går vist 6-7 søndage frem. Glæder mig vildt meget til at snuse til agillity og target-træning. Vi diskuterer ret meget hvad vi skal gå til herhjemme........ Jeg synes det er svært at finde ud af. Men vil super gerne gå til noget, og især her hen over sommeren, når det bliver køligere skal vi bestemt dyrke træk, sådan rigtigt. Spor vil vi stadig gerne prøve, svømning kunne være perfekt i forhold til at holde hunden kølig, men tvivler på det bliver et hit, agillity må man vist først starte på når hunden er 1 år, ikke? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Hun er på barsel. :blink: Nååååååå - Hilste jo også på deres datter da vi var hjemme hos dem til HTM. Her var hun med, og det er hun også på det der 5 gange HTM kursus vi skal på snart... Tror jeg da, for vi starter med at skulle være i Holbæk hjemme hos dem Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Vi er lige begyndt på Ninjamors aktiveringshold, det går vist 6-7 søndage frem. Glæder mig vildt meget til at snuse til agillity og target-træning. Vi diskuterer ret meget hvad vi skal gå til herhjemme........ Jeg synes det er svært at finde ud af. Men vil super gerne gå til noget, og især her hen over sommeren, når det bliver køligere skal vi bestemt dyrke træk, sådan rigtigt. Spor vil vi stadig gerne prøve, svømning kunne være perfekt i forhold til at holde hunden kølig, men tvivler på det bliver et hit, agillity må man vist først starte på når hunden er 1 år, ikke? Spændende med det der aktiveringshold - Det går Sonja også til med Tyson Lyder vildt spændende med at komme i gang med træk:5up: Det glæder jeg mig til at høre mere om.. Svømning er alletiders, jeg går til svømning med Caia en gang om ugen sammen med Anja og Basse som også er her inde. Det er alletiders træning! Jeps, AG må man først starte til når hunden er 1 år, og når man har en mellemstor hund har jeg hørt at det er en fordel at vente lidt mere. Caia er 1,5 år nu, og vi starter til August. Synes det er en meget passende alder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Du må gerne have hund med i 350S :5up: Tillykke (eller hvad man siger ) med ny trænings sæson Det lyder aktivt! Var lige inde og læse på Movia's hjemmeside, og der stod det også Men taaaak... Så skal jeg ha købt en taske til Chili - Tvivler på at hun vil finde sig i det... Men men, med noget træning, går det nok. Haha Hvis det er en stor hund, er det bus numre fra 80N og op efter kunne jeg se. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Spændende med det der aktiveringshold - Det går Sonja også til med Tyson Lyder vildt spændende med at komme i gang med træk:5up: Det glæder jeg mig til at høre mere om.. Svømning er alletiders, jeg går til svømning med Caia en gang om ugen sammen med Anja og Basse som også er her inde. Det er alletiders træning! Jeps, AG må man først starte til når hunden er 1 år, og når man har en mellemstor hund har jeg hørt at det er en fordel at vente lidt mere. Caia er 1,5 år nu, og vi starter til August. Synes det er en meget passende alder. Ja og Tyson er både dygtig og ligeså nuttet i virkeligheden som på billeder Hvad med soft agillity? Er det også fedest at vente til hunden er halvandet år? Hmmm... Så skal jeg da virkelig til at være kreativ :hmm: Svømning ser jeg også kun som noget godt, men hunden.... hunden vil helst ikke træde i en vandpyt, han er ret vandforskrækket Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Jeg håber meget på (og regner da også med), at når vi starter op igen efter sommerferien i DCH, så er vi klar til C-holdet. Efteråret skal så bruges på at træne konkurrenceøvelserne, så vi kan blive klar til sæsonen 2011. P.t. træner vi også hos en privat træner på et letøvet hold. Jeg ved dog ikke helt om det er noget for os. Vi har været der 2 gange indtil videre og vi er begge meget forvirrede, når vi går derfra. Det er en helt anden slags træning end hos DCH. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Ja og Tyson er både dygtig og ligeså nuttet i virkeligheden som på billeder Hvad med soft agillity? Er det også fedest at vente til hunden er halvandet år? Hmmm... Så skal jeg da virkelig til at være kreativ :hmm: Svømning ser jeg også kun som noget godt, men hunden.... hunden vil helst ikke træde i en vandpyt, han er ret vandforskrækket Jeg har også haft fornøjelsen af at møde Tyson. Han er en lille charmetrold. Utrolig sød og meget meget dygtig Uha, soft AG kender jeg ikke så meget til, jeg ved at der er steder rundt omkring hvor der tilbydes træning i det. Måske du skulle stille spørgsmålet inde i AG tråden?! Æv at han ikke er så vild med vand, Chili min Cairn Terrier er absolut ikke vild med vand.. Altså hun kan godt soppe i strandkanten, men går helst udenom en vandpyt. Meeen, da vi havde hende med til svømning ude i taastrup, overraskede hun mig helt vildt. Hun var ekstrem dygtig! Hun er en født svømmer. Hehe Er Lydighed evt. Rally slet ikke jer? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Jeg håber meget på (og regner da også med), at når vi starter op igen efter sommerferien i DCH, så er vi klar til C-holdet. Efteråret skal så bruges på at træne konkurrenceøvelserne, så vi kan blive klar til sæsonen 2011. P.t. træner vi også hos en privat træner på et letøvet hold. Jeg ved dog ikke helt om det er noget for os. Vi har været der 2 gange indtil videre og vi er begge meget forvirrede, når vi går derfra. Det er en helt anden slags træning end hos DCH. Krydser fingre for at i kommer på holdet Er det dårlig træning i oplever hos privat træneren? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Krydser fingre for at i kommer på holdet Er det dårlig træning i oplever hos privat træneren? Nej, det er det. Hun er skam ganske kompetent. Det er meget anderledes træning - 100% klikker, hvor vi tidligere måske har været 5-10% klikker. Jeg kan mærke på Liva, at hun bliver meget frustreret og afreagerer ved bl.a. at springe op af mig - sådan lidt i afmagt. Pt. har jeg et par pæne blå mærker og rifter på armen fra i tirsdags, hvor indkald var lavet om (i Livas hoved) til "bliv siddende, mor kalder, løb hen til mor, spring op af hende og så først der sætte sig foran mor". Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Er Lydighed evt. Rally slet ikke jer? Jeg har endnu ikke forstået hvad rally er? Men jeg elsker ordet! Lydighed... tror det ikke pt, Motor vælger meget hurtigt godbidder fra, så er i tvivl om, hvorvidt det vil blive sjovt. Og så træner vi ikke så meget i løbet af ugen, vi har brugt meget tid på tilvænning til larm, mærkelige hunde og spøjse underlag. Miljøtræning i det hele taget. Anders lyder som om han er med på at prøve svømning Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LiseLyholm&Ronja Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Lyder som om i får et travlt efterår Jeg regner med at fortsætte med Agility :banan:, og måske noget kørekort til hund (sølv), men det kommer an på, om det kommer i Nr. Broby. for der er langt til Fåborg Her i sommer skal jeg på hundeferie i en hel uge med 3 timers træning om dagen! :banan::banan::banan::banan::banan: Og så skal jeg gå til klikkertræning ! :banan::banan::banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Jeg har endnu ikke forstået hvad rally er? Men jeg elsker ordet! Lydighed... tror det ikke pt, Motor vælger meget hurtigt godbidder fra, så er i tvivl om, hvorvidt det vil blive sjovt. Og så træner vi ikke så meget i løbet af ugen, vi har brugt meget tid på tilvænning til larm, mærkelige hunde og spøjse underlag. Miljøtræning i det hele taget. Anders lyder som om han er med på at prøve svømning Prøv at se dette link : aktivthundecenter.dk Det er omkring Rally - Og det sted jeg har tænkt mig at starte hvis der er plads til Chili og mig. Hvis jeg skal beskrive hvad det er, vil det være at det er Lydighedsøvelser, hvor du som ejer har lov til både at bruge håndtegn og snakken.. Du går en bane igennem med en masse skilte hvor øvelsen er vist. Det er meget hyggeligt Ej, alletiders med svømning.. Kan varmt anbefale Taastrup. De er simpelthen så søde der ude. Det koster 100 kr. for en halv time.. Caia min Aussie, har stadig ikke helt accepterede rampen, så det træner vi fortsat. Meeeen, når hun så endelig står på rampen, så SPRINGER hun i, og hun nyder at svømme.. Jeg synes det er alletiders træning! De er så trætte efter en god gang svømning.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Lyder som om i får et travlt efterår Jeg regner med at fortsætte med Agility :banan:, og måske noget kørekort til hund (sølv), men det kommer an på, om det kommer i Nr. Broby. for der er langt til Fåborg Her i sommer skal jeg på hundeferie i en hel uge med 3 timers træning om dagen! :banan::banan::banan::banan::banan: Og så skal jeg gå til klikkertræning ! :banan::banan::banan: Ja der vil være træning hver dag, men jeg elsker det Hvad er kørekort hund ( sølv) ? Det har jeg aldrig hørt om... Hehe Ej, lyder hyggeligt med hundeferie, og feeeedt med træning hver dag! I kommer til at lære en hel masse... :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LiseLyholm&Ronja Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Ja der vil være træning hver dag, men jeg elsker det Hvad er kørekort hund ( sølv) ? Det har jeg aldrig hørt om... Hehe Ej, lyder hyggeligt med hundeferie, og feeeedt med træning hver dag! I kommer til at lære en hel masse... :klap: Her står hvad det er Velkommen til Dansk Kennel Klub for hundeejere Det er sådan at man over træningsgangene træner til nogle bestemte ting, og så skal man så op til en prøve, hvor man viser om man kan det hele. Er der en ting man ikke kan dumper man, og må tage det en gang til Jaah! Glæder mig også helt vildt! :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Chili og jeg har gået på begynderhold godt nok, men da jeg ingen kørsels mulighed har, må jeg vælge Ballerup, for der kan jeg komme hen med det offentlige. Men måske sværhedsgraden kan øges for Chili og jeg...Jeg håber i hvert fald der er plads til os. Ej hvor hyggeligt, så kommer vi til at ses lidt hvis vi er heldige at kunne komme på holdet. Hvad er der sket med Sofie? Dog kommer det til at gå lidt ud over lydigheden med Caia, for hendes konkurrence lydigheds hold starter op igen i starten af August, og det e r om torsdagen nemlig Hvis du ikke har tilmeldt dig endnu, så er der ikke plads. Vi snallede om det til træning igår (søndag) og der pressede Anja lige en til ind, der ikke havde nået det endnu, så nu er vi 9 og det er lige mange nok. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Hvis du ikke har tilmeldt dig endnu, så er der ikke plads. Vi snallede om det til træning igår (søndag) og der pressede Anja lige en til ind, der ikke havde nået det endnu, så nu er vi 9 og det er lige mange nok. Nææ det fandt jeg ud af:-( - Men heldigvis var der ledig plads på tricks holdet, så det skal Chili og jeg gå til. Hvis der så endelig bliver en ledig plads på Rally holdet, kan vi få pladsen. Men det tager vi til den tid, hvis det skulle ske. Og måske vi er heldige at Anja opretter et Rally hold igen, som Chili og jeg kan Lige nu glæder jeg mig bare rigtig meget til at komme afsted med min lille grå dame og have en masse kvalitetstid sammen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts