Gæst Chillimaya Skrevet Juni 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2010 Ja jeg vil gerne bruge klikker på Bertram hvis det når så vidt:-D Var lige inde og kigge på sådan en tingest og der findes jo urimeligt mange forskellige slags... Hvilken skal man vælge? Og hvilken bruger i? Så man kunne få sådan en der var kombineret klikker og targetstick... Hvor meget bruger man sådan en targetstick? for det lyder umiddelbart smart at man kun skal bruge en hånd... Tak:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Hvad angår hvilken klikker, så er det stort set lige meget, vælg den du bedste kan lide. Men targetstick og klikker i et, det har jeg kun hørt dårligt om, de går vist meget hurtigt i stykker, og tro mig, det varer ikke længe før du ingen problemer har med at have en klikker og targetstick i samme hånd Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chillimaya Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Hvad angår hvilken klikker, så er det stort set lige meget, vælg den du bedste kan lide. Men targetstick og klikker i et, det har jeg kun hørt dårligt om, de går vist meget hurtigt i stykker, og tro mig, det varer ikke længe før du ingen problemer har med at have en klikker og targetstick i samme hånd Hva bruger man helt præcist en targetstick til? Har ogsåhørt godt om at træne med en fløjte.. Men kan man ikk blande det sammen med klikkeren? Ja jeg ved det gooodt.. Jeg skal på biblioteket i morgen og låne bøger.. Men kan simpelthen ikk vente... Har også læst et sted herinde man kunne få fløjter med specille toner så man kunne købe den sammen tone hver gang... Er det vigtigt? Hvis ja, hvor man man så få dem.. Kan ikk rigtig finde hverken indlæg eller fløjte.,,. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 En targetstick er en pind, som du lærer hunden at dutte til. Den kan bruges til at indlære meget og pointen er, at den skulle være lettere at udfade end en godbid. Jeg synes personligt ikke, at det er et problem at holde targetstick og klikker på samme tid (tilgengæld er jeg mongol til at træne plads med klikker, når jeg har fat i den anden ende af linen ). Fløjte bruges til indkald (eller, i hvert fald oftest). Den skal 'selvfølgelig' have samme tone hver gang, så hunden ved, hvad den betyder. Ellers ville det for hunden svare til, at du havde flere forskellige signaler for "sit", det besværliggør indlæringen, da det hele skal betinges (hunden skal fatte koblingen mellem lyd, adfærd og belønning). Du kan se nogle forskellige fløjter her: Fløjter En klikker er en belønningsmarkør, ligesom ordet "dygti'". Den er bare konsekvent i både lyd og konsekvens (lyden er altid ens, og belønningen kommer altid) Om klikkertræning, kan jeg varmt anbefalde denne bog: Klikkertæning for din hund af Moretn Egtved og Cecilie Køste Du kan med garanti låne den på biblioteket (mit har den) og der er også en del hundebutikker, der har den. Ellers kan man vist få den i de fleste netbutikker. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chillimaya Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 En targetstick er en pind, som du lærer hunden at dutte til. Den kan bruges til at indlære meget og pointen er, at den skulle være lettere at udfade end en godbid. Jeg synes personligt ikke, at det er et problem at holde targetstick og klikker på samme tid (tilgengæld er jeg mongol til at træne plads med klikker, når jeg har fat i den anden ende af linen ). Fløjte bruges til indkald (eller, i hvert fald oftest). Den skal 'selvfølgelig' have samme tone hver gang, så hunden ved, hvad den betyder. Ellers ville det for hunden svare til, at du havde flere forskellige signaler for "sit", det besværliggør indlæringen, da det hele skal betinges (hunden skal fatte koblingen mellem lyd, adfærd og belønning). Du kan se nogle forskellige fløjter her: Fløjter En klikker er en belønningsmarkør, ligesom ordet "dygti'". Den er bare konsekvent i både lyd og konsekvens (lyden er altid ens, og belønningen kommer altid) Om klikkertræning, kan jeg varmt anbefalde denne bog: Klikkertæning for din hund af Moretn Egtved og Cecilie Køste Du kan med garanti låne den på biblioteket (mit har den) og der er også en del hundebutikker, der har den. Ellers kan man vist få den i de fleste netbutikker. Tusind tak for svar..! Vidste nu godt det med klikkeren :slem: Sidste spørgsmål... Kan det betale sig at købe en dyr fløjte fremfor en billig? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Tusind tak for svar..! Vidste nu godt det med klikkeren :slem: Sidste spørgsmål... Kan det betale sig at købe en dyr fløjte fremfor en billig? Ingen anelse, jeg bruger stemmen Men kunne forestille mig, at fløjte, ligesom klikkere, har det med at blive væk Ved det dog ikke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chillimaya Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Ingen anelse, jeg bruger stemmen Men kunne forestille mig, at fløjte, ligesom klikkere, har det med at blive væk Ved det dog ikke Hm... Så er det jo rimelig irriterende hvis det skal være den samme lyd.. Det gælder vel for begge dele... Må købe et helt lager og lave en fløjte/klikker-skuffe:lol: Det skal nok få folk overtalt om at jeg ikk er mærkelig... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Hm... Så er det jo rimelig irriterende hvis det skal være den samme lyd.. Det gælder vel for begge dele... Må købe et helt lager og lave en fløjte/klikker-skuffe:lol: Det skal nok få folk overtalt om at jeg ikk er mærkelig... Har ikke oplevet et problem med klikkerne og samme lyd. Køber så også altid det samme design (den gode gamle box med metalpladen - ikke noget med, at den er formet som kødben, nej, en kedelig, rektangulær box). Det er dem, jeg foretrækker. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Ang klikkere så kan jeg bedst lide dem hvor der sidder en lille knap over på den, som man trykker på.. Den der boks man skal have fingeren i duer ikke for mig.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Ang klikkere så kan jeg bedst lide dem hvor der sidder en lille knap over på den, som man trykker på..Den der boks man skal have fingeren i duer ikke for mig.. Det er også en fordel, hvis man har hansker på eller man vil betjene den med foden, så man har hænderne fri. Jeg har nu også bare den billige model + en targetstick med indbygget klikker fra kw (sidstnævnte bruger jeg dog sjældent længere.) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Jeg har en del klikkere (for de bliver ALTID væk), så har en masse forskellige slags!.. Jeg har to af de små firkantede fra DB. Så har jeg nogle af de firkantede som jeg købte fra Zooplus. Lavede lige et lager. De klikker dog rimelig højt, så skulle lige bruge dem en del gange for at vænne mig til den. Så har jeg købt en af dem med en knap, men jeg syntes den klikkede langsomt. Lyden kom nærmest først når knappen var på vej ud igen, og jeg var jo vant til at den klikkede så snart jeg trykkede Lige pt bruger jeg en anden af dem med en rigtig knap, den klikker lidt hurtigere.. Dog er lyden rimelig lav. MEN men men! Den har en elastisk der kan komme rundt om fingeren :D Jeg løber ALTID tør for hænder, og med den kan jeg snildt klikke og tage godbidder osv med samme hånd, uden at blive forvirret og klodset.. Den kan helt sikkert anbefales. Gav 40 kr. for den i Kenjan. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Clik-R - ny model til at sætte på finger. | Kenjan hunde & katteartikler Ta-da! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LiseLyholm&Ronja Besvaret Juni 8, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 8, 2010 Jeg har to af de almindelige med en metalplade man trykker på, de for formet som et kødben Noget jeg synes er rigtig godt ved dem, er at man kan skrue op og ned for lyden. :5up: Har også to af dem med knap, men den ene er meget lav, og den anden er fin nok Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LiseLyholm&Ronja Besvaret Juni 8, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 8, 2010 Clik-R - ny model til at sætte på finger. | Kenjan hunde & katteartikler Ta-da! Hvor er det du stikker fingeren i den? Forstår ikke helt hvordan den funker Men den lyder da smaaart! :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret Juni 8, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 8, 2010 Tusind tak for svar..! Vidste nu godt det med klikkeren :slem: Sidste spørgsmål... Kan det betale sig at købe en dyr fløjte fremfor en billig? Om klikker er der sagt hvad jeg selv ville sige, mht- fløjt har jeg selv købt en dobbelt benfløjte der fløjter alm. i den ene ende og har en trille i den anden. Jeg har nu aldrig brugt trillen og kan ikke se fidusen i at bruge to lyde, men nu bruger jeg også kun fløjten til indkald på meget lange afstande... Jeg har min fløjte i en lang snor til rundt om min hals og så hænger den på Misjas snore-knage-række, så bliver den ikke væk :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret Juni 8, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 8, 2010 Min fløjte i horn/ben : Hundefløjte 2 Tonet Medium Min klikker m. armbånd: Klikker med armbånd Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret Juni 8, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 8, 2010 Hvor er det du stikker fingeren i den? Forstår ikke helt hvordan den funker Men den lyder da smaaart! :5up: Man kan ikke se det på billedet (dumt taget) men der sidder en elastik rundt om bag på Kan lige prøve at tage et billede en af dagene.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trine Besvaret Juni 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2010 Du kan finde tre forskelige klikker, armbånd, targetstik og fløjte ved www.apporten.dk Måske finder du lige en klikker der passer til dig. Den med knap fra KW er min farvorit. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sahara Besvaret Juni 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2010 Clik-R - ny model til at sætte på finger. | Kenjan hunde & katteartikler Ta-da! jep den har jeg også ;D den er pisse smart især for os der har brug for mindst 3 hænder :blink: havde sådan en alm. box den gang til hesten den ligger nok et eller andet sted men min negl kom altid i vejen, men det rigtig dem med knapperne er ikke liige så høje i lyden som de alm. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sahara Besvaret Juni 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2010 Hvor er det du stikker fingeren i den? Forstår ikke helt hvordan den funker Men den lyder da smaaart! :5up: 88221 Clickker med elastik til finger - Fløjter og klikkere her er billed og der er den endda 10 kroner dyre så jeg blevet lidt snydt ;b Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tulle Besvaret Juni 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2010 jeg vil helt klart anbefale karen pryor klikker. De er formet så de ligger godt i hånden og de har også elastik til håndleddet, så man ikke taber den. prøv at google navnet, så kommer der en masse billeder. De koster 40kr. Jeg har købt vores ved vores hundetræner, som har en Rigtig Hundemad butik. Jeg ved ikke hvor man ellers kan købe dem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts