Gæst mulline Skrevet Juni 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2010 Jeg synes Mille mangler respekt for de mindre hundes ret til at forsvarer deres kødben, hun tager det hvis hun vil, men er det mor Freja der har et ben tager hun det ikke. Det er ikke noget stort problem, jeg sørger bare for at holde dem adskilt, når de får ben, men kan man egentlig lærer Mille at respekterer de små hundes knurren?? Og hvis man kan, hvordan gør man så dette ?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Jeg tror godt, man kan lære en hund at respektere andre hundes grænser - det er jo bl.a. det de lærer som helt små Men lige i det her tilfælde, tror jeg det handler meget om de andre hundes reaktion, når Mille tager deres ben. Hvis de knurrer og forsøger at sige fra, ville jeg nok bede Mille om at skrubbe af og støtte de andre i deres grænser samt vise Mille at det ikke er okay. Hvis de andre ikke knurrer eller vise andre afstandssøgende signaler, tror jeg ikke jeg ville gøre så meget. Medmindre de er usikre overfor Mille, men det har jeg ikke indtryk af Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Jeg tænker lidt det samme som Therese... Kunne du gå ind og bakke op om de små når de siger fra, og "irettesætte" Mille når hun forsøger, så du som overhovede går ind og siger STOP :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mulline Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Jeg tror godt, man kan lære en hund at respektere andre hundes grænser - det er jo bl.a. det de lærer som helt små Men lige i det her tilfælde, tror jeg det handler meget om de andre hundes reaktion, når Mille tager deres ben. Hvis de knurrer og forsøger at sige fra, ville jeg nok bede Mille om at skrubbe af og støtte de andre i deres grænser samt vise Mille at det ikke er okay. Mor Freja bliver fuldt respekteret, når hun knurre og Mille forsøger sig ikke hos Freja. Tex knurrer men forlader alligevel benet, når han kan se det ikke bliver respekteret, hvilket nok har været med til at give Mille sin viden om at hun vinder hvis hun vil:cry: Stella knurrer også, og viser med al tydelighed at hun ikke har tænkt sig at opgive sit ben, hvilket hun selvfølgelig heller ikke skal, og der er jeg gået imellem og sendt mille væk, og det samme gør jeg hvis jeg ser hun laver nummeret overfor Tex. Men Mille ser ikke ud til at lærer noget af at blive sendt væk. Hvis de andre ikke knurrer eller vise andre afstandssøgende signaler, tror jeg ikke jeg ville gøre så meget. Medmindre de er usikre overfor Mille, men det har jeg ikke indtryk af Jeg oplever ikke nogen af dem som usikre overfor Mille, jeg synes bare ikke Milles bølleadfærd er i orden:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mulline Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Jeg tænker lidt det samme som Therese... Kunne du gå ind og bakke op om de små når de siger fra, og "irettesætte" Mille når hun forsøger, så du som overhovede går ind og siger STOP :hmm: Det har jeg hele tiden gjort, men det forhindrer ikke Mille i at forsøge sig næste gang muligheden byder sig:cry: Af samme grund får de kun ben under opsyn:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Mor Freja bliver fuldt respekteret, når hun knurre og Mille forsøger sig ikke hos Freja.Tex knurrer men forlader alligevel benet, når han kan se det ikke bliver respekteret, hvilket nok har været med til at give Mille sin viden om at hun vinder hvis hun vil:cry: Stella knurrer også, og viser med al tydelighed at hun ikke har tænkt sig at opgive sit ben, hvilket hun selvfølgelig heller ikke skal, og der er jeg gået imellem og sendt mille væk, og det samme gør jeg hvis jeg ser hun laver nummeret overfor Tex. Men Mille ser ikke ud til at lærer noget af at blive sendt væk. Jeg oplever ikke nogen af dem som usikre overfor Mille, jeg synes bare ikke Milles bølleadfærd er i orden:-D Typisk Stella - hun er bare en selvmords pilot i de situationer, uden nogen som helst form for erkendelse af egen størrelse og formåen Jeg tror du har ret i, at hun har fået succes med Tex og derfor fortsætter :hmm: Spørgsmålet er bare, om adfærden på sigt udslukkes hvis du er over det hver gang og forhindrer hende i at få en succes med det. Det kan jo sagtens tage en rum tid, hvis hun har oplevet at få succes med det i et par år? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mulline Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Typisk Stella - hun er bare en selvmords pilot i de situationer, uden nogen som helst form for erkendelse af egen størrelse og formåen Men hun har jo ret den lille prinsesse, og hun skal bestemt ikke afleverer sit ben til bøllen:-D Jeg tror du har ret i, at hun har fået succes med Tex og derfor fortsætter :hmm: Spørgsmålet er bare, om adfærden på sigt udslukkes hvis du er over det hver gang og forhindrer hende i at få en succes med det. Det kan jo sagtens tage en rum tid, hvis hun har oplevet at få succes med det i et par år? Er over det, og kan jeg ikke være det bliver Mille lukket væk:-D Tænkte bare om der var en anden måde at lærer Mille lidt om respekt på Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Men hun har jo ret den lille prinsesse, og hun skal bestemt ikke afleverer sit ben til bøllen:-D Er over det, og kan jeg ikke være det bliver Mille lukket væk:-D Tænkte bare om der var en anden måde at lærer Mille lidt om respekt på Jeg ved det faktisk ikke, hvis det ikke rigtig ser ud til at virke :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Men hun har jo ret den lille prinsesse, og hun skal bestemt ikke afleverer sit ben til bøllen:-D Muligvis, men en erkendelse af at det er en kamp hun klart ville tabe, kunne nu klæde hende Er over det, og kan jeg ikke være det bliver Mille lukket væk:-D Tænkte bare om der var en anden måde at lærer Mille lidt om respekt på Mja, jeg er godt nok blank ellers Måske andre kloge hoveder har gode forslag Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Det er jo svær for hvis man skal ramme rigtigt med en reaktion skal man vide hvad baggrunden er: Gør Mille det bare fordi hun kan? Gør hun det af vane? Gør hun det for at lave en konflikt? Hvis hun vil konflikte er det noget "følelsesmæssigt" der motiverer hende og følelser kan vi jo ikke styre for hundene. Der ville jeg gøre som mit bud herunder, jeg ville bare aldrig turde stole på, at hun ikke begyndte igen. Gør hun det, bare fordi hun kan, ville jeg fortsætte med, meget bestemt, at gå imellem og med min krop fjerne hende samtidig med at jeg lavede store øjne og stirrede hende væk. Så hun kommer ud af sin vildfarelse med at tro at hun kan slippe afsted med det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mulline Besvaret Juni 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2010 Det er jo svær for hvis man skal ramme rigtigt med en reaktion skal man vide hvad baggrunden er: Gør Mille det bare fordi hun kan? Gør hun det af vane? Gør hun det for at lave en konflikt? Hvis hun vil konflikte er det noget "følelsesmæssigt" der motiverer hende og følelser kan vi jo ikke styre for hundene. Der ville jeg gøre som mit bud herunder, jeg ville bare aldrig turde stole på, at hun ikke begyndte igen. Jeg oplever at det er fordi hun kan. Det er ikke sket ofte nok til at det kan være en vane. Hun er ikke konfliktsøgende, hun er aldrig den der starter ballade, starter hun noget er det leg. Gør hun det, bare fordi hun kan, ville jeg fortsætte med, meget bestemt, at gå imellem og med min krop fjerne hende samtidig med at jeg lavede store øjne og stirrede hende væk. Så hun kommer ud af sin vildfarelse med at tro at hun kan slippe afsted med det. Tak:-D Så er det den model jeg fortsætter med:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts