Hop til indhold

Afføring i pelsen

Gæst kvad
 Share

Recommended Posts

Jeg har en dejlig lille pomeranian-hvalp på 10 uger :)

Han er næsten renlig, men når han er ude, så sætter der sig nogle gange afføring fast i pelsen på ham. Han kan ikke selv få det ud, så jeg bliver nødt til at "hive" det ud med køkkenrulle, og det synes jeg er synd, for det er jo ikke særlig rart for ham :(

Jeg håber, at der er nogen, der kan give mig gode råd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Her har jeg ikke ret tit problemer med at der sidde noget i pelsen, men sætter der sig en lille smule plejer jeg at bruge en kam til at rede det væk med. Det ser ikke ud til at genere ham.

Men var det et problem ville jeg klippe pelsen lige omkring hullet, så der ikke kunne sætte sig noget fast.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine langhårs er også klippet kort ved og under anus og de flotte lange "bukser# på min bordermix kraftigt udtyndet.

Hvis der kommer afføring i pelsen er det som regel, fordi de har for tynd afføring. Det vil sikkert hjælpe med alderen , hvis der ikke kommer for mange foderskift. Jeg bruger babyensgangvaskeklude.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jeanett
Er det også de voksne hunde I gør det ved?? Klipper dem bagi..?? Eller kun sålænge de er hvalpe..?

Jeps, Laddie er 3 år, så vil da kalde ham en voksen hund :D Han er bare ikke selv klar over det :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for de mange svar :-D

Jeg har nu klippet Osvald omkring numsen, selvom jeg ikke var meget for det, det ser jo liiidt fjollet ud :blink:, men han har ikke haft problemer med det siden, så det er jo helt perfekt!

:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites