Umulia Skrevet Juni 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2010 Til dem der har læst mine seneste paniske tråde om vokseværk og HD - det er bare en forstuvning Af en eller anden grund begyndte det først at hæve op i går, men det er helt klart hasen på højre bagben. Han har fået noget penicillin for at forebygge ledbetændelse, men ellers skal tiden bare gå. Og det kan desværre være lang tid, har jeg forstået på dyrlægen Har nogle af jer erfaringer med forstuvede hundeben? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juni 8, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 8, 2010 Møffe forstuvede jo sit forben for ikke så lang tid siden. Det tog en måned, før han helt stoppede med at halte - helt. Men det var så også fordi vi genopstartede aktivitet for tidligt, fordi dyrlægen sagde, at han ville være ok der. En måned med knap så lange ture i line, nul og nix hundeleg, aah, jeg er glad for, at det er overstået! Men Leroy har da allerede haft det i næsten en måned, har han ikke? Synes det er lang tid siden, du oprettede tråden om det.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 8, 2010 Men Leroy har da allerede haft det i næsten en måned, har han ikke? Synes det er lang tid siden, du oprettede tråden om det.. Det er en uge siden Men godt at høre at Møffe kom sig :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juni 8, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 8, 2010 Godt det 'bare' er en forstuvelse, god bedring! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juni 8, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 8, 2010 Enig med Petrine. Godt det "kun" er en forstuelse. Held og lykke med at holde Leroy i ro, kan forestille mig at det måske kunne blive en anelse svært? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juni 8, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 8, 2010 Det er en uge siden Men godt at høre at Møffe kom sig :5up: Tænk, jeg synes, at det er meeeega lang tid siden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juni 8, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 8, 2010 Luna forstuvede hasen sidste sommer i forbindelse med overfaldet.. Hun havde problemer med knæet i ugerne op til og fik cartrophen indsprøjtninger.. Min teori er at da hun blev overfaldet har hun trådt forkert i forsøg på at beskytte sig selv og sit knæ.. Det gik hun med i nogle måneder (kan ikke helt huske om det var 2-3 eller 4:oops:).. Men dejligt, at det "kun" var en forstuvning:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Juni 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2010 God bedring med ham. Det kan tage lang tid med sådan en forvridstuvning. Jeg brugte selv over ½ år på en forvredet ankel, der skal jo ikke så meget til at bryde skidtet op igen. Så tålmod er en god kvalitet her Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lusen Besvaret Juni 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2010 Dejlig nyhed... :5up: håber det går meget hurtiger end forventet så han kan komme ud og tonse rundt igen :kys: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Juni 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2010 Jacki har på knap 1 år haft forstuet, venstre forben, højre forben og venstre knæ så vi har en "vis" erfaring Som Berner-Rikke og Ninjamor skriver skal der tålmodighed og tid til - hver gang Jacki hat haft en forstuning, har hun lagt "stille" i 4-6 uger - og det er altså læææææænge for en ung schæfer med krudt i røven :shock: - men hver gang er hun kommet fint igennem uden tilbagefald :klap: Noget der iøvrigt chokere mig ved forstuninger er, at mange dyredoktorer siger, at så snart hunden kan gå rent, så man al aktivitet genoptages - mens kiropraktoren siger 4-6 uger :hmm: :hmm: Synes dr. dyrs anbefalinger "lugter" af symptombehandling uden hensyn til de underliggende helingsprocesser Afhængigt af hvor længe Leroy halter, ville jeg - hvis han var min - lægge turen forbi en kiropraktor, for at denne til at behandle eventuelle "kompensationsfølgeskader" Det kan virke meget pylret, hvilket jeg osse er , men erfaringen siger mig, at der faktisk ofte opstår noget, Jacki har i al fald haft stor nytte af kiropraktoren Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2010 God bedring til ham! Glad for at høre du fandt en årsag - som IKKE var HD. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2010 Tak allesammen :5up: Han er faktisk ret god til at holde sig i ro, men nu har han jo også altid været på den dovne side I går tog jeg ham med udenfor til et lille stykke fælles græsplæne vi har i landsbyen, men der ville han gerne være lidt for frisk, så der kommer vi ikke de næste par uger. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 12, 2010 Leroy har det meget nu. Hævelsen er faldet meget, men der er stadig en lille bule, og han skriger som en tøs hvis vi rører ved den. Jeg går ud fra at det er en fibersprængning. Han halter stadig lidt når han går, men er mere aktiv nu - ca. en halv pose lopper (Vinnie er to sække ). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2010 Desværre desværre skal vi til dyrlæge igen i morgen, da Leroy har fået det meget værre. Nu frygter jeg igen det værste Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Juni 24, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2010 Åh øv det var da en træls opdatering Skal han røntgen fotograferes? Der kan vel være et brud af en eller anden art når der er hævelse...? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juni 24, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2010 Desværre desværre skal vi til dyrlæge igen i morgen, da Leroy har fået det meget værre. Nu frygter jeg igen det værste Øv det er jeg sgu ked af at høre:cry: Krydser fingre for at det stadig er forstuvelsen, der driller Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2010 Åh øv det var da en træls opdatering Skal han røntgen fotograferes? Der kan vel være et brud af en eller anden art når der er hævelse...? Jeg ved det ikke endnu - det må dyrlægen afgøre. Men hævelsen er væk for længe siden. Og desværre virker det som om der er smerter i begge bagben. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Juni 24, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2010 Jeg ved det ikke endnu - det må dyrlægen afgøre. Men hævelsen er væk for længe siden. Og desværre virker det som om der er smerter i begge bagben. Åh for f***** da også Jeg krydser virkelig fingre for at det ikke er noget alvorligt... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Maria84 Besvaret Juni 24, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2010 Desværre desværre skal vi til dyrlæge igen i morgen, da Leroy har fået det meget værre. Nu frygter jeg igen det værste Jeg håber dine bekymringer er unødvendige og at dyrlægen kan berolige dig i morgen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 25, 2010 Så er vi tilbage fra dyrlæge. Leroy bliver behandlet for Borreliose. Jeg håber det er opdaget tidligt nok til, at det ikke giver varige skader Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juni 25, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 25, 2010 Så er vi tilbage fra dyrlæge. Leroy bliver behandlet for Borreliose. Jeg håber det er opdaget tidligt nok til, at det ikke giver varige skader Nej for fanden da:cry: Ja det håber jeg også.. S*tans oss Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
ridiger Besvaret Juni 25, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 25, 2010 Så er vi tilbage fra dyrlæge. Leroy bliver behandlet for Borreliose. Jeg håber det er opdaget tidligt nok til, at det ikke giver varige skader Rigtig god bedring til Leroy og dig :ae: :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret Juni 25, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 25, 2010 Så er vi tilbage fra dyrlæge. Leroy bliver behandlet for Borreliose. Jeg håber det er opdaget tidligt nok til, at det ikke giver varige skader ::::: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret Juni 25, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 25, 2010 Så er vi tilbage fra dyrlæge. Leroy bliver behandlet for Borreliose. Jeg håber det er opdaget tidligt nok til, at det ikke giver varige skader :ae::ae::x2: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lillian53 Besvaret Juni 25, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 25, 2010 Så er vi tilbage fra dyrlæge. Leroy bliver behandlet for Borreliose. Jeg håber det er opdaget tidligt nok til, at det ikke giver varige skader Har lige googlet det og fandt følgende om led: Det ses relativt sjældent efter smitte med Borrelia i Danmark. Det kan komme fra uger til år efter smitten. Ledbetændelse viser sig ved smerter og hævelse af led. Oftest rammes kun et enkelt led og meget sjældent mere end tre led. Knæene er de led, der rammes hyppigst. Derefter følger skuldre, albuer, fødder og hofter. Det svarer til at have gigtsymptomer. Under behandling forsvinder hævelsen i løbet af en til fire uger, men symptomerne kan komme igen efter måneder eller år. Så pas godt på ham. Har aldrig hørt om det hos hunde før. Mine bliver bidt konstant. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts