Hop til indhold

kemisk kastration af hanhund


Gæst skovtrold
 Share

Recommended Posts

En update:

 

På Virbac.dk kan jeg finde en indlægsseddel til produkt, som ikke omtaler de bivirkninger der har givet problmer her.

 

På Virbac.ch findes den tilsvarende seddel på tysk og fransk, og der gør man opmærksom på problemet, samt en række andre forhold som jeg ikke vidste noget om. Bl.a. at produktets virkning på hunde over 40 kilo stort set er ukendt, men "formodes" at have samme virkning som på dem under.

 

Så de danske dyrlæger har ikke haft muligheder for at kende de bivirkninger fra officiel side, og alligevel kan fabrikanten oplyse det når dyrlægen begynder at bore i det.

 

Det er vist det man kalder lost in translation.

Der burde kunne køres en erstatningssag mod den danske importør for at tilbageholde den slags informationer. Lad os se hvad det hele udvikler sig til.

På torsdag vil man gøre forsøg på at lokalisere chippen med ultralyd, det oplyser fabrikanten at man kan.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Sidste weekend war Happy irritabel over for de andre hunde. Jeg gik en tur på ½ time med ham alene lige inden vi gik til køjs. Han tissede ikke en eneste gang.

For at der ikke skulle kome ballade i løbet af natten, lod jeg ham sove alene.

Næste morgen havde han nærmest tisset 20 liter på gulvet. Sådan føltes det i hvert fald at tørre op. Menhan var til gengælld blevet normal over for os andre igen. Det har sikkert gjort skideondt med alt det vand.

Det går meget langsomt når han skal af med vandet. Var ved at ringe til dyrlægen, men skulle lige have fat i min foderleverandør først.

Tja, hendes hund har også fået sådan en chip, og kan heller ikke komme af med vandet.

 

Der er vist meget fabrikanten af den chip har glemt at fortælle os.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...