Hop til indhold

Bimmer i billeder.. Opdateres løbende.

Gæst mutti-dyreglad
 Share

Recommended Posts

Gæst mutti-dyreglad

Han er min lille putte.. Og det var mig, der absolut niks und so weiter skulle have hund. :genert:

Nu har vi haft ham i 14 dage og han er mors baby.

De første 5 billeder her i indlæg et, er taget i de første par dage vi havde ham.

Bimmer er født 14. marts 2010 og hans far er labrador/retriever og moren er schæfer. Han er en skøn hund, meget kvik og lærenem, så vi øver løs med "sit", "dæk" og alt det der almindelige opdragelse.. Ikke hoppe op og den slags. Decideret "træning" vil jeg ikke kalde det, for det er jo bare på et plan, hvor det foregår i vores egen have.. Stille og roligt. Jeg er ikke professionel hvad angår hunde og skal heller ikke bruge en totalt dresseret hund til job, f.eks, så han skal bare lære det gængse til at blive en dejlig familiehund.

Vi øver på en kærlig og legende måde.. Masser af ros og så lidt godbidder. Og indtil videre virker det godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mutti-dyreglad
Han er fin:-D

Men jeg må altså liiige rette dig:oops: (sorry, det er lidt en kæphest af mine) det er ikke labrador/retriever.. En labrador er også en retriever. Og hedder: Labrador Retriever.

Er det fordi der er mere end labrador i hunden? Altså en af de andre retriever-typer?

Ja, faren var en blanding.. Jeg ved så ikke lige nøjagtigt hvilken slags retriever det var.. Og jeg skriver det med skråstreg, fordi jeg er vokset op i en tro på, at der er labradorer og så f.eks golden retrievere.. Men så lærte jeg da også det idag.. haha.. Tak. :D

Men det var ihvertfald den gamle slags labrador, der var i faren. Det ved jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, faren var en blanding.. Jeg ved så ikke lige nøjagtigt hvilken slags retriever det var.. Og jeg skriver det med skråstreg, fordi jeg er vokset op i en tro på, at der er labradorer og så f.eks golden retrievere.. Men så lærte jeg da også det idag.. haha.. Tak. :D

Hehe ja

Der er 5 retriever-typer:-D

Labrador, Golden, Curly Coated, Flatcoated og Chesapeake Bay:-D

Hvis du har lyst eller keder dig en regnvejrsdag, kan du læse mere her:

Racerne | dansk-retriever-klub.dk

Og nu skal jeg nok lade være med at spamme din tråd:oops:

Bortset fra det, det er hurtigt de kryber ind i hjertet på en, ikke? Og man kan slet ikke forstå, hvordan man har kunne leve så længe uden en hund ved sin side:lun:

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mutti-dyreglad
Hehe ja

Bortset fra det, det er hurtigt de kryber ind i hjertet på en, ikke? Og man kan slet ikke forstå, hvordan man har kunne leve så længe uden en hund ved sin side:lun:

Flatcoated; er det noget korthåret? Bimmer er nemlig ikke langhåret nogen steder; faktisk næsten ekstremt korthåret. Ja, jeg spørger, for i min barndom var det sgu ikke så stor videnskab med hunde og racer. Og det er ikke meget, jeg har beskæftiget mig med selve "videnskaben" omkring racer.. Jeg kender lige det gængse med hvilken race der er god til hvad og hvilke man bruger til jagt og sådan noget. Sådan noget, de fleste ved, ikk også..

Det gør ikke noget, du "spammer".. Det er da sådan, jeg lærer noget, ikk.. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Flatcoated; er det noget korthåret? Bimmer er nemlig ikke langhåret nogen steder; faktisk næsten ekstremt korthåret. Ja, jeg spørger, for i min barndom var det sgu ikke så stor videnskab med hunde og racer. Og det er ikke meget, jeg har beskæftiget mig med selve "videnskaben" omkring racer.. Jeg kender lige det gængse med hvilken race der er god til hvad og hvilke man bruger til jagt og sådan noget. Sådan noget, de fleste ved, ikk også..

Nej Flatcoaten er langhåret:-)

Hvis du ser på linket, så kan du klikke på hver af de 5 typer og se billeder af dem

Det gør ikke noget, du "spammer".. Det er da sådan, jeg lærer noget, ikk.. :5up:

Det har du jo ret i:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mutti-dyreglad
Nej Flatcoaten er langhåret:-)

Hvis du ser på linket, så kan du klikke på hver af de 5 typer og se billeder af dem

Det har du jo ret i:-D

Ja, jeg har kigget lidt på det.. Synes han mest ligner en flatcoated.. Ørene og snuden og det.. Det korthårede stride pels kan han jo have fra hans mor.. Ellers må guderne jo vide, hvad der måske ellers ligger og gemmer sig af gener fra længere tilbage. Han er jo en rundkørsel..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe ja

er en toller ikke også en retriever? hvorfor er den ikke med i klubben?

ps. undskyld jeg stjæler din tråd, jeg er bare uvidende og nysgerrig. bimmer ser dejlig ud :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mutti-dyreglad

ps. undskyld jeg stjæler din tråd, jeg er bare uvidende og nysgerrig. bimmer ser dejlig ud :-D

Det er okay.. Jeg får da også noget info ud af det, jo..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvorfor den ikke er med i retrieverklubben, det har jeg også undret mig over.. Men ikke mere end at jeg ikke har undersøgt det nærmere:oops:, men mon ikke det er til at finde ud af:-D

Her er tollerens side: http://www.tollerklubben.dk/?id=193&parent=193

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mutti-dyreglad

Jeg grabbede lige kameraet og forsøgte at få lidt billeder af ham.. Det er nærmest umuligt, for hver gang jeg går et stykke væk og sætter mig ned, kommer han drønene og vil putte. :genert:

Men det lykkedes at distrahere ham med lidt legetøj.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mutti-dyreglad
Årh en fine hvalp! Det er altid spændende at se hvordan de ender som voksne, det er næsten det sjoveste med blandingshvalpe :mrgreen:

Ja, jeg er også spændt på, hvordan han kommer til at se ud.. Både med farver og størrelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mutti-dyreglad
Han er godt nok en dejlig bette én.

Tusind tak.. :vuf:

jah, men uha, hvor det svinger med hans renlighed.. Igår nul uheld indenfor og allerede på to timer idag har han nået at lave både "1 og 2" på gulvet.. På trods af 4 ture udenfor. Meget mærkeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mutti-dyreglad
Jeg er ved at lære ham at svare med et bjæf, når jeg spørger "hvad siger hunden?"... hehehe.. Det er ret griner.

Og nu, allerede nu, har han lært det.. :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mutti-dyreglad
Nårh hvor er han altså bare skøn :5up:.

Super billed hvor han ligger ned og spiser, meget magelig :-D.

Ja, det er han.. Jeg tror også, at når han blir stor, så skal vi have madskål på stativ.

Link til indlæg
Del på andre sites