Hop til indhold

Flere Løwchen spørgsmål


Tine1
 Share

Recommended Posts

I skal da nok nå at blive trætte af mig... sådan som jeg spørger hele tiden... :stupid:

 

Jeg er efterhånden blevet ret overbevist om, at det er en løwchen jeg skal gå efter... selvom drengene nu stadig er lidt i tvivl om, hvorvidt det ligner en hund... (Joakim på 5 ønsker sig brændende en grand danois).

 

Jeg har som sagt snakket med en sød "kollega" til "kennel-løwchen" (tak for link via din hjemmeside:blink:) Hannah, som bor meget tæt på mig. Hun har hvalpe nu og vi skal forbi og kigge på dem om en laaaaang uges tid, når de er store nok til besøg.

 

Hun har en dejlig koplettet hanhund og en mørk tæve... Er nok mest til tæver (savner mere østrogen i hjemmet) - men er vild med hans farver..

 

Nu er så spørgsmålet... Hmm...

 

Hanhund eller tæve..??

 

Hvad er jeres holdning og erfaring med løwchen kønnene?

Link til indlæg
Del på andre sites

I skal da nok nå at blive trætte af mig... sådan som jeg spørger hele tiden... :stupid:

 

Jeg er efterhånden blevet ret overbevist om, at det er en løwchen jeg skal gå efter... selvom drengene nu stadig er lidt i tvivl om, hvorvidt det ligner en hund... (Joakim på 5 ønsker sig brændende en grand danois).

 

Jeg har som sagt snakket med en sød "kollega" til "kennel-løwchen" (tak for link via din hjemmeside:blink:) Hannah, som bor meget tæt på mig. Hun har hvalpe nu og vi skal forbi og kigge på dem om en laaaaang uges tid, når de er store nok til besøg.

 

Hun har en dejlig koplettet hanhund og en mørk tæve... Er nok mest til tæver (savner mere østrogen i hjemmet) - men er vild med hans farver..

 

Nu er så spørgsmålet... Hmm...

 

Hanhund eller tæve..??

 

Hvad er jeres holdning og erfaring med løwchen kønnene?

 

dejligt med spørgsmål, bare bring them on :-D

 

jeg synes ikke kønnet er så vigtigt. hvis jeg var dig, ville jeg gå meget mere efter temperament. ønsker du dig en livlig eller magelig hund, en velcrohund eller en mere selvstændig, en overmodig eller en der overvejer grundigt, før han kaster sig ud i tingene, osv.

 

gør dig den slags overvejelser, og se om du synes en af hvalpene kan matche jer og jeres forventninger og livsstil.

 

og så er der jo også "kemi", eller hvad man skal kalde det. i sidste ende er det vel (i hvert fald delvist) tit ens mavefornemmelse man vælger med, og der tror jeg som regel, at man vælger rigtigt.

 

god fornøjelse med hvalpebesøget, og forbered dig på en forelskelse af rang :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Tja, jeg troede at jeg helst ville have en han hund men ender med at få en lille tæve hvalp :blink: -Såvidt jeg har forstået er der ikke så stor forskel på hanhunde og tæver når det gælder löwchen, og i bund og grund synes jeg ikke at det betyder så meget.... Jeg kunne da stadig godt tænke mig en hanhund engang, men et er mere fordi at jeg synes de er så smukke når de er mere muskuløse og robuste bygget...Og min næste Löwchen kan jo altid blive en hanhund :slem: Så vil som søster lagkage egentlig også bare råde dig til at følge din mavefornemmelse.. Ih, hvor bliver det spændende at komme ned og se de små hvalpe - pas på du ikke får løver på hjernen, det er for længst sket for mig :rolleyes: -Man bliver solgt ved første øjekast :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha - velcrohund... blæret udtryk... Sådan en kæreste har jeg engang haft...

 

Du skriver det som om, at man kan se temperamentet på en så lille hvalp..?? Eller hvordan? Jeg har jo ikke specielt meget erfaring med hvalpe eller hunde generelt... men så må jeg jo spørge opdrætter, hvordan hun opfatter deres personlighed..

 

Men jo - forstår sagtens den med kemien...

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha - velcrohund... blæret udtryk... Sådan en kæreste har jeg engang haft...

 

Du skriver det som om, at man kan se temperamentet på en så lille hvalp..?? Eller hvordan? Jeg har jo ikke specielt meget erfaring med hvalpe eller hunde generelt... men så må jeg jo spørge opdrætter, hvordan hun opfatter deres personlighed..

 

Men jo - forstår sagtens den med kemien...

 

øhm, ja, nu er jeg heller ikke just hvalpeekspert, og jeg ved ikke hvor små de er, når du skal se dem. men når de når en vis alder, tror jeg som regel man har en fornemmelse af, hvem der f.eks. er mest rolig, mest modig, mest kontaktsøgende osv. selvom sådan nogle små babyer selvfølgelig udvikler sig meget, og sikkert kan forandre sig en del.

 

f.eks. var vores hvalp ikke særligt gammel, måske 5-6 uger eller sådan noget, da vi fik at vide af janni, at han helt klart var kuldets dovnling. og det holder helt sikkert stadig stik :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Når de når en 5 ugers tid vil opdrætteren have en meget klar fornemmelse af deres personlighed. Og så synes jeg at I skal fortælle opdrætter om jeres liv og jeres forventninger/tilbud til hvalpen og så vælge i samråd med ham/hende

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Må man kalde en stamtavle-hund lige hvad man vil?

 

Eller skal man bruge det navn, som de er "døbt" af opdrætter..??

 

Eller bare et navn med samme forbogstav som kuldet?

 

Du må kalde dem lige hvad du vil - det er jo trods alt din hund :blink:

 

Jason hedder Jolly på stamtavlen - eneste grund til at hans nuværende navn skulle starte med J er fordi jeg måske ville ændre det på stamtavlen, hvilket opdrætter gik med til, hvis det startede med J, da det var et J-kuld. Vi kom dog aldrig så langt som til at ændre navnet på papirerne :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig må du kalde hunden lige det du vil derhjemme, men den vil jo "officielt" "hedde" det, der står på tavlen. Nogle opdrættere lader folk selv vælge navnet med et bestemt forbogstav, så de har lidt indflydelse på tavlenavnet. Andre giver kuldet et fællesnavn efter bogstavet, og så er der jo frie hænder for hvalpekøber mvh. navnet. Et eksempel på dette (kennel, kuld, hund) Lions of Denmark Kissing Milo som min hund hedder. Han hedder jo så naturligvis Milo i daglig "tale". Jeg kunne rigtig godt lide, at kuldet hed Kissing, og vi fik frie hænder med selve navnet.

 

Men som sagt- din hun kan hedde Donna på tavlen og Pluto i virkeligheden. Helt op til dig. Min moster havde engang en hund, der hed Surprise in Blue på tavlen. Det kan man jo ikke hedde :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst akrebbe

Mange hvalpe ændre også adfærd, når de kommer væk fra den vante flok. Jeg ville ikke være så urolig ved at få en lille tumling.. og det får jeg vist også - så vidt jeg kan forstå på Janni:genert:. Man præger jo selv hvalpen, og er med til at "forme" den, til det man ønsker. Vil man have en vildbasse, kan man få det - ellers kan man træne ro med hunden, og få en lidt mere rolig en.. Tror det handler rigtig meget om hvad man ønsker fra familiens side.

 

Vores skal hedde Lilli. Vi kunne frit vælge navnet - og kennel-lowchen havde så bestemt at kuldet skulle hedde flirting:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange hvalpe ændre også adfærd, når de kommer væk fra den vante flok. Jeg ville ikke være så urolig ved at få en lille tumling.. og det får jeg vist også - så vidt jeg kan forstå på Janni:genert:. Man præger jo selv hvalpen, og er med til at "forme" den, til det man ønsker. Vil man have en vildbasse, kan man få det - ellers kan man træne ro med hunden, og få en lidt mere rolig en.. Tror det handler rigtig meget om hvad man ønsker fra familiens side.

 

Ja ok... sådan har jeg ikke tænkt på det... men når jeg tænker over det, så har de "vilde" hunde jeg har kendt faktisk hørt til de lidt vilde familier... Jeg vil trøste mig med, at jeg har 3 rolige drenge, Ja altså - de er stadig drenge ik..!! - men håber så, at det også vil smitte lidt af på vores lille hvalp..:-)

 

Vores skal hedde Lilli. Vi kunne frit vælge navnet - og kennel-lowchen havde så bestemt at kuldet skulle hedde flirting:mrgreen:

 

Synes det er en vildt blæret måde at døbe kuldene på...!! Flirting, charming osv... Og Lilli er et rigtig dejligt navn.. Er død misundelig over, at hun er så "tæt på"..:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...