Hop til indhold

Tårestriber

Lisbeth Storm
 Share

Recommended Posts

Hejsa.

Nogle der kan anbefale et godt produkt til fjernelse af tårestriber/generelt misfarvninger i hvid/lys pels?

Nogle erfaringer?? På forhånd tak :-D

Forskellige bulldogejere sværger til forskellige ting.

Jeg vasker Nelson med Spa facial scrub og så smører jeg med All systems whitening gel.

Amalie og Super Whitening Gel (Gele der lysner)

Nogle dage tørrer jeg bare med noget der hedder Diamond eyes (lidt på en tot vat.) Johnsons Diamond Eyes Tear Stain Remover - 250ml | Grooming Johnsons Diamond Eyes Tear Stain Remover - 250ml | Dogs Pet Store| Forpets.co.uk

Har fået anbefalet af en opdrætter at vaske i klorhexidin opløsning og smøre med zinksalve. Det har jeg dog ikke prævet endnu... Et andet sted har jeg læst, at man skal vaske med hibiscrub...

Puha... Sikke en smøre... Men måske du kan henvisninger til prdukter eller nowet.

/Mette

Ps. Tror ikke der er en løsning. Noget virker på nogen, og så ikke på andre.

Nelson "lider" meget af tårestriber, og jeg har ikke fundet DÉT produkt, som virker 100%.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har altid brugt John Paul Pets super bright shampoo, der fjerner misfarvninger i de hvide, det er med naturlig kornblomst, og uden skadelig kemi, man kan gøre det, at man bruger en lille baby-tandbørste, med superbright shampoo hvor tårestriberne er opstået på hvid pels. Det står i min papillon-grooming-bog. Det råd kan man måske også bruge til andre racer. Det lyder ikke særlig rart, men det er effektivt. Det er jo self ikke noget man skal gå og gøre hele tiden, men f.eks op til udstilling. Det er bedre at forebygge dem.

Til tårestriber, der har Vic jo så zobelfarvet pels, hvor de kommer, men der har vi altid brugt KW's diamant øjne. Den lugter hæsligt, men jeg synes den er effektiv, jeg holder den lige på for at opløse det inden jeg gnubber, jeg tørrer altid efter med en vatrondel med rent vand efterfølgende. For at forebygge, så plejer jeg dog at tørre med en våd vatrondel dagligt, for at undgå at bruge tårestribefjerner for tit. Så holder man dem pænt nede.

Der er også Pet Silk, men den bryder jeg mig ikke om, den skal sidde i 5-10 minutter. Det synes jeg er synd for hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer vel an på årsagen til misfarvningerne.....

Jeg kan se, at Eddie har mørke øjenomgivelser, så det er vel ikke omkring øjnene, han har misfarvninger?

Det er jo meget almindeligt, at lys pels bliver misfarvet, hvis huden fejler et eller andet. Og så skal man nok ikke gnubbe underlige ting ind i pelsen. Så skal man snarere få gjort noget ved huden. Hvis det er på poterne, er der tit tale om svamp. Der kan også komme svamp i hudfolder..

Men man skal ikke bixe med det selv. Snak med dyrlægen..

Når huden er rask, så kan man holde den tør med talkum eller med uparfumeret babypudder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

Tak for jeres gode råd :-D. Vil lige kigge nærmere på de produkter I nævner.

Har nemlig brugt at tørre folder med Klorhexidin, tørre efter og derefter Zink salve. Det hjælper med at holde det liidt tørt men synes ikke, at det er super effektivt.

Det skal du stadig gøre det er bulldog/"foldehunds" pleje, sådan groomer dem jeg kender også deres store bulldogs, nogle bruger også babypudder i folderne, men især klorhexidin er meget brugt til at rense. De er jo udsatte for svamp de steder.

Men det andet er tårestribe-fjernelse, både så man holder rent omkring øjnene, og så er det jo også kosmetisk.

Ved papilloner der får de tårestriber, fordi tårekanalen "løber baglæns" opad, dvs når det blæser f.eks så skal der ingenting til for at øjnene løber, plus tårekanalerne er meget små. Ser jeg ser mindste i Vics øjne så skyller jeg lige med øjenbad og tørrer efter. På den måde undgår jeg løbende øjne, hvis han får en irritation, og igen forhindrer det tårestriberne.

Link til indlæg
Del på andre sites