Hop til indhold

Fode råd ønskes

ridiger
 Share

Recommended Posts

Nu har min storesøster lige været her med de 4 killinger som jeg skal passe. Hvor er de bare :hjerte: :hjerte:

Jeg blev smidt lige ud i det,4 småsom var sultne, så det var bare om at komme igang med at lave sutteflasken klar.

Det tog ca. ½ time at give dem flasken,så nu sover de lige så sødt. :lun: :lun:

De skal have flaske igen kl 12 så jeg ved hvad min tid skal gå med :blink:

Det eneste som jeg er bekymret over er at Bubber. han fiser rundt om burret hvor killingerne er i og piver, jeg har vist han killingerne og han snuste lige så forsigtigt. Er han mon ved at blive en hønemor?????

Er der nogle herinde som har været i samme situation,og kan komme med et par gode råd, vil det hjælpe meget.

Jeg ville gerne havde ligget billed ind men min com og mobiltelefon vil ikke snakke sammen:cry:

P.s beklager tastefejlen i over teksten

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kun prøvet at redde hvalpe efter moderdød. Og husker, at man selv før og efter fodring med flaske skal tømme dem for tis og fæces, ved som deres moder, der slikker dem bagi ,skal gnide forsigt med en fugtig klud.

Måske kan en hund eller anden kat overtage dette, men man skal jo være sikker på det virker. Der skal tømmes ud.

Der må for hvalpe gå max 4 timer mellem flaske , kender det ikke for killinger, men dehydrering er farligt.Og det er døgnet rundt nu hvor de er så små.

Ved ikke om der er en forumside for killinger, men for hunde fik jeg mine gennem " Ammestuen", hvor der var godt at læse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har flasket killinger op med hjælp fra indy. Jeg fodrede og hun vaskede dem bagefter, i begge ender :-D

Jeg lod hende aldrig være uden opsyn med dem, selvfølglig! Jeg kan ikke huske præcis hvor gamle de var (staldkatte, halvvvild mor som var lbevet kørt over), men jeg forhørte mig hos dyrlægen mht fodring, hvor ofte etc.

Indy forblev deres "mor" efter de var kommet på tørkost, og til de flyttede som 12 ugers.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kun prøvet at redde hvalpe efter moderdød. Og husker, at man selv før og efter fodring med flaske skal tømme dem for tis og fæces, ved som deres moder, der slikker dem bagi ,skal gnide forsigt med en fugtig klud.

Måske kan en hund eller anden kat overtage dette, men man skal jo være sikker på det virker. Der skal tømmes ud.

Der må for hvalpe gå max 4 timer mellem flaske , kender det ikke for killinger, men dehydrering er farligt.Og det er døgnet rundt nu hvor de er så små.

Ved ikke om der er en forumside for killinger, men for hunde fik jeg mine gennem " Ammestuen", hvor der var godt at læse.

Jeg tømmer dem også bagefter, og det er efter samtale med dyrlægen at vi fodre hver 3 time.

Detvar mere hvad jeg kunne gøre med Bubber så han ikke hele tiden sidder og piber/hyler ved siden af buret.

Det er kun når han er ude og luftes at han ikke gør det og det er ved at drive mig til vandvid....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har flasket killinger op med hjælp fra indy. Jeg fodrede og hun vaskede dem bagefter, i begge ender :-D

Jeg lod hende aldrig være uden opsyn med dem, selvfølglig! Jeg kan ikke huske præcis hvor gamle de var (staldkatte, halvvvild mor som var lbevet kørt over), men jeg forhørte mig hos dyrlægen mht fodring, hvor ofte etc.

Indy forblev deres "mor" efter de var kommet på tørkost, og til de flyttede som 12 ugers.

Det kan godt være mig, men så stor tiltro til Bubber har jeg ikke :cry: han har før taget rotter og mus. og jeg ved ikke, om det er fordi, han ikke kan komme ind til dem, at han piber af bare iver for at komme ind til dem eller andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er heller ikke sikker på jeg ville stole på en terrier!

Men når det er sagt, så har Indy altså også spist mus (som akita havde slået ihjel) og taget en vild kanin, dræbt den, og spist den med pels og alting :???:

Jeg vil nødig råde dig til at lade ham møde dem, når jeg slet ikke kender din hund, det kunne jo ende helt galt! Men kan han få lov at snuse til dem mens du holder dem, eller tror du det er for stor en risiko?

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er heller ikke sikker på jeg ville stole på en terrier!

Men når det er sagt, så har Indy altså også spist mus (som akita havde slået ihjel) og taget en vild kanin, dræbt den, og spist den med pels og alting :???:

Jeg vil nødig råde dig til at lade ham møde dem, når jeg slet ikke kender din hund, det kunne jo ende helt galt! Men kan han få lov at snuse til dem mens du holder dem, eller tror du det er for stor en risiko?

Det har han også gjort, med det resultat at han begyndte at sidde og sitre, samtidig med at han peb.....

Link til indlæg
Del på andre sites