Hop til indhold

Æder jeres hunde også alt mulig mærkeligt?

Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Gæst Buddha

Nu kastede Motor lige et stykke plastik fra indersiden af en tennisbold op :confused: Hva pokker spiser han alle de mærkelige ting for?

Har han et eller andet uopfyldt tygge eller spise behov? Synes vi giver ham ok mange tyggeben og ellers bare rå ben generelt :vedikke:

Han har som hvalp indtaget uanede mængder af madfilm, plastik, snor og kunstlæder, og ja vi har øvet det til den store guldmedalje - nu har han så her i kønsmodningen taget den op igen. Og ja, vi øver igen. Både med nej og KANDUSÅFOR***LADENVÆRE (hvilket virker bedst :oops:).

Men skal jeg virkelig tage alt legetøj fra ham hvis han er alene? Også om natten? Går ud fra at det er i nat eller igår sent aften han har fået hul på bolden. Altså for søren, kan man ikke have noget i hundehøjde?

Spiser jeres hunde ting og sager?

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Buddha
Thayson spiser også alverdens ting :roll: Hvilket gør at han kun har ben og en foderbold der vidst er umulig at få hul på :slem: Jeg ved ikke hvorfor han gør det.. Men han er meeeget madglad? :engel:

Glad for at jeg ikke er den eneste :oops: Motor er ikke engang sådan sygt glad for mad, jo godbidder og andre lækkerier.. og så ting lavet af plastik åbenbart.

Hm, tænk at jeg skal rydde op hver aften så :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mutti-dyreglad

Åh, hvor ville jeg være lykkelig, hvis Bimmer holdt sig til at æde lidt plastik og den slags.. Men næh nej, jeg skal gladeligt rende og tørre bræk op efter ham, når han har fået guffet sig en dræbersnegl eller en halvdød mus.. Igår forsøgte han at få sat tænderne i en stor skrubtudse, der kom hoppende. Heldigvis havde jeg ham i snor der, så jeg kunne hive ham væk derfra. Men det er ikke altid til at overvåge, hvad han får hapset i farten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Glad for at jeg ikke er den eneste :oops: Motor er ikke engang sådan sygt glad for mad, jo godbidder og andre lækkerier.. og så ting lavet af plastik åbenbart.

Hm, tænk at jeg skal rydde op hver aften så :genert:

Så må belønningen til træning jo bare være et stykke plastic - rimelig nemt og billigt:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og ja, vi øver igen. Både med nej og KANDUSÅFOR***LADENVÆRE (hvilket virker bedst :oops:).

:lol::lol::lol:

Jeg har haft to der åd hvad som helst, Valde, der var en Golden/Viking blanding (det var ham der sked et batteri - det har jeg vist skrevet om) og Chili, Bullmastiff/?? blanding - hun har engang ædt en milimetertynd overkørt indtørret tudse :lol:

Leroy var også lidt slem til at æde plastic, da han var yngre. Det er heldigvis aftaget lidt.

Vinnie har aldrig vist interesse for alternative fødevarer, og Bo blev muligvis kureret, da han som hvalp ryddede en skraldespand og fik ondt i maven ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Motor får ikke lov til hverken at jage eller æde levende ting, jeg bliver virkelig sur når han overvejer det, men jeg vil fisme ikke have det. Især fordi han jo ikke er specielt selektiv - hvepse og bier er pænt interessante for tiden, tænk hvis han åd sådan en og blev stukket i munden :megaked:

Ja :mrgreen: Har klart overvejet kun at belønne med madfilm og vand. Det bare så klamt at have bræk i sofaen hele tiden - det så en anden ting, hvorfor går hunden fra soveværelset, gennem vores ene rum og ind i stuen for at gå op i sofaen og SÅ kaste op?!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
:lol::lol::lol:

Jeg har haft to der åd hvad som helst, Valde, der var en Golden/Viking blanding (det var ham der sked et batteri - det har jeg vist skrevet om) og Chili, Bullmastiff/?? blanding - hun har engang ædt en milimetertynd overkørt indtørret tudse :lol:

Leroy var også lidt slem til at æde plastic, da han var yngre. Det er heldigvis aftaget lidt.

Vinnie har aldrig vist interesse for alternative fødevarer, og Bo blev muligvis kureret, da han som hvalp ryddede en skraldespand og fik ondt i maven ;-)

Jeg håber så meget at det er kommet så meget igen lige nu fordi han er i sin kønsmodning = det går over igen!

Jeg troede også at Motor ville lære det, når nu han alligevel bliver dårlig nok til at kaste op af diverse indtaget, men næh :roll:

Hahaha batteri - tænk at det alligevel kom hele vejen igennem :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bare så klamt at have bræk i sofaen hele tiden - det så en anden ting, hvorfor går hunden fra soveværelset, gennem vores ene rum og ind i stuen for at gå op i sofaen og SÅ kaste op?!

Lyder :badr:

Syntes det er svært at få Thayson til at lade hver og jage dem :hmm:Især om sommeren.. Jeg bor overfor skov med en masse søer = frøer.. Og når de så bare hopper rundt over hele fortorvet... og jeg har travlt med de ikke spiser mig :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Syntes det er svært at få Thayson til at lade hver og jage dem :hmm:Især om sommeren.. Jeg bor overfor skov med en masse søer = frøer.. Og når de så bare hopper rundt over hele fortorvet... og jeg har travlt med de ikke spiser mig :genert:

:mrgreen: tror du at de spiser dig?! For ja, så er det måske bedre at Thayson spiser frøerne :vedikke:

Jeg råber højt og dramatisk og skælder ud når han gør antræk til det, og ellers roser jeg når han bevidst ignorerer de flyvende, hoppende og kravlende ting.

Vi har kun mødt én frø, til hundetræning. Vi kæmpede en brav kamp med at fange Motors opmærksomhed med noget legetøj, drillede ham med det og så kastede træneren det ind bag en stor træstup, mig og hund ind efter det men så var skindet alligevel ikke interessant, men noget andet var - det var så en frø der var blevet forskrækket og hoppet ind i et hjørne da ulven kom brasende. Ok klart at det var mere spændende end legetøj :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillian53

Af mærkelige ting hvalpe kan æde, har min dog nok spist det mærkligste. Jeg ville spare penge og ville derfor klippe mig selv.

ØØØØHHHH jeg kom lige til at klippe lidt meget af og måtte ha' en nabo til at hjælpe med at klippe det sidste. Jeg må have været uopmærksom et øjeblik for om aftenen og hele natten kastede Marley grå hår op og jeg måtte til dyrlæge, hvor han blev røntgen fotograferet. Hun kunne konstatere at han stadig havde hår i systemet, men nu sad det som en "hårbolle" i tarmen. Så han fik det samme som katte får for deres hårboller.

Udgift= 1650 kr (dyr klipning):oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Af mærkelige ting hvalpe kan æde, har min dog nok spist det mærkligste. Jeg ville spare penge og ville derfor klippe mig selv.

ØØØØHHHH jeg kom lige til at klippe lidt meget af og måtte ha' en nabo til at hjælpe med at klippe det sidste. Jeg må have været uopmærksom et øjeblik for om aftenen og hele natten kastede Marley grå hår op og jeg måtte til dyrlæge, hvor han blev røntgen fotograferet. Hun kunne konstatere at han stadig havde hår i systemet, men nu sad det som en "hårbolle" i tarmen. Så han fik det samme som katte får for deres hårboller.

Udgift= 1650 kr (dyr klipning):oops:

:lol: Hvor der spares... der spildes?

Motor er dybt interesseret i at spise sit eget hår når han bliver friseret, totalt selvglad hund, men mit hår ved jeg ikke :hmm:Måske er det det han prøver på når han bider mig i hovedskallen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Erhm... Ja... Kaia æder ALT!

I går kom jeg til at smadre et glas, og det første jeg gør er at råbe til kæresten at han skal få fat i Kaia. Ikke at jeg er nervøs for poterne... Eller jo, det er jeg selvfølgelig også... Men pigebarnet æder gerne glasskår og andet farligt.

Fandt en af de der "søm" med "dutter" på, man bruger til at sætte ledninger fast til lister med - I Kaias mund - og hun forsøgte at sluge den :shock:

Heldigvis fik jeg den ud inden hun fik held med det!

Sten, gummidimser, plastik.... ALT skal gumles på og ofte sluges.

Hun har den her irriterende vane med at gemme tingene i munden.

Så når jeg åbner hendes mund for at se hvad hun har, så er der intet at finde. Aner ikke hvor hun gemmer det....

Men 1-2 minutter senere går hun i gang med at gumle på genstanden igen :stupid:

Har oplevet at hun en halv time gik rundt med en af mine øreringe i munden, mens jeg troede hun havde slugt den.

Da jeg så HAVDE ringet til dyrlægen og bestilt tid, så gumler møgdyret på et eller andet igen...

Åbner munden på hende, og denne gang er hun ikke hurtigt nok, og jeg fik min ørering igen og sparede et besøg hos dyrlægen :mrgreen:

Håber godt nok, at det går over med tiden.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Puuuuh glasskår :cry::cry::cry:

Motor stod og snuste og jeg tog et billede lige da han stak hovedet op :shock: Pænt glad for at han alligevel tog i den rigtige ende..

IMG_8548.jpg

Jeg tror de gemmer tingene i ganen, de udspekulerede små.. For der ser man jo ikke lige i og med man er væsentligt højere end dem. Pænt heldigt at hun går og gumler på tingene i stedet for bare at sluge, irk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillian53
Erhm... Ja... Kaia æder ALT!

Hun har den her irriterende vane med at gemme tingene i munden.

Så når jeg åbner hendes mund for at se hvad hun har, så er der intet at finde. Aner ikke hvor hun gemmer det....

Men 1-2 minutter senere går hun i gang med at gumle på genstanden igen :stupid:

Håber godt nok, at det går over med tiden.....

Det håber jeg godt nok osse, men du skriver da om det på en underholdende måde:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DixZie

Hehe min hvalp spiser også bare alt hvad den kan komme i nærheden af.:genert:

Døde fugleunger, er et hit i øjeblikket, så der bliver rykket i snoren og sagt nej flere gange på en tur.

Nyslået græs Grrrrr. det er bare ikke til og få ham til og stoppe igen, når han ført har fundet det.

små dyr i græsset, papir, sko, hjørnet af min hovedpude hmm.

Alt er godt synes han :shock:

Vi kæmper og kæmper hver dag, med at få ham til og stoppe, men ligemeget hjælper det synes jeg i øjeblikket.

Ved ikke helt hvad der sker for ham, han gør alt hvad han ikke må også selvom vi har taget fat i ham flere gange og flyttet ham og sagt nej.

Han vil det bare meget mere, og begynder og bide ud efter os hvis vi fjerner ham.

12 uger er han og tror han bestemmer!!

:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

:mrgreen: tror du at de spiser dig?! For ja, så er det måske bedre at Thayson spiser frøerne :vedikke:

Jeg råber højt og dramatisk og skælder ud når han gør antræk til det, og ellers roser jeg når han bevidst ignorerer de flyvende, hoppende og kravlende ting.

Vi har kun mødt én frø, til hundetræning. Vi kæmpede en brav kamp med at fange Motors opmærksomhed med noget legetøj, drillede ham med det og så kastede træneren det ind bag en stor træstup, mig og hund ind efter det men så var skindet alligevel ikke interessant, men noget andet var - det var så en frø der var blevet forskrækket og hoppet ind i et hjørne da ulven kom brasende. Ok klart at det var mere spændende end legetøj :lol:

Det er lige ved :genert::lol:

Det gør vi også når vi kan nå det.. han er gravhund med stort! så han går altid med snuden i jorden, også er det nogen gange svært at se om han snuser eller jager :stupid: Han er heldigvis blevet mere doven på sine gamle dage :blink:

Haha ja :blink:

Forøvrigt skøøøn hund du har

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har et bassin i haven hvor jeg "dyrker" frøer og tudser. og det er strengt forbudt at jage dem! Vinnie er heldigvis totalt ligeglad, men Leroy har ikke helt lært det endnu. Lige her forleden ser vi pludselig et lille frøansigt stikke frem mellem hans tæer :shock: Heldigvis skete der ikke noget, den hoppede bare videre da vi fik ham til at flytte poten.

Jeg er meget øm over min lille zoo - tør næsten heller ikke slå græsset, i hvert fald ikke uden at advare frøerne først :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har et bassin i haven hvor jeg "dyrker" frøer og tudser. og det er strengt forbudt at jage dem! Vinnie er heldigvis totalt ligeglad, men Leroy har ikke helt lært det endnu. Lige her forleden ser vi pludselig et lille frøansigt stikke frem mellem hans tæer :shock: Heldigvis skete der ikke noget, den hoppede bare videre da vi fik ham til at flytte poten.

Jeg er meget øm over min lille zoo - tør næsten heller ikke slå græsset, i hvert fald ikke uden at advare frøerne først :lol:

Ligefrem dyrker frøer :shock: Godt du ikke er min nabo :oops::lol:

Må man spørger hvorfor det er du dyrker frøer? :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ligefrem dyrker frøer :shock: Godt du ikke er min nabo :oops::lol:

Må man spørger hvorfor det er du dyrker frøer? :oops:

Fordi jeg godt kan lide dem. Fordi de ikke har så mange uforstyrrede levesteder i naturen mere, så har jeg det fint med at tilbyde dem et lille fristed i min have.

Nu skal det der med at "dyrke" også tages med et gran salt. Det eneste man skal gøre er at anlægge et havebassin uden fisk i, så kommer de af sig selv :-D Vi har også haft et par salamandre som gæster, det var sejt! :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites