Gæst Lizbet Skrevet Juni 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2010 Hej allesammen Jeg er ny herinde, men da jeg skal til at overtage en hund, tænkte jeg, at jeg ville blive medlem herinde Jeg skal til at overtage Bernard, der er en blanding af Berner Sennen, Labrador og Ruhåret Hønsehund. Han fyldte ét år igår og er en super hund. Rolig, nysgerrig, glad - han har hele baduljen! Jeg vil gerne spørge om nogle råd til, hvordan Bernard og jeg klarer denne omplacering bedst? Jeg fjerner ham jo fra hans flok, hvilket jeg ved kan - og nok vil - gøre ham stresset og urolig. Heldigvis har jeg ferie indtil midten af August, så jeg har masser af tid til at være sammen med ham og vænne ham til at være alene igen, når tiden kommer til det. Mvh. Lizbet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juni 12, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 12, 2010 Du har gjort det vigtigste, taget lang ferie :5up: Jeg ville bare læne mig tilbage og se hvordan han reagerer, lad være med at forvente alt muligt, bare håb på det bedste og så må du jo 'angribe' de problemer der evt dukker op. Men fred og ro og ikke nogen familiefester de første dage. Min Petrine er en omplacering og efter 1½ år har hun stadig masser af 'bagage', mens min søsters omplacering bare gik direkte ind i familien som om den altid har boet der. Håber omplaceringen går fint Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juni 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2010 Tillykke med din pupertetsdreng. Tag det stille og roligt og sørg for, at jeres nye oplevelser sammen bliver hyggelige. Uden for meget ophidselse, hverken med fremmede hunde eller andet, før i kender hinanden godt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Juni 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2010 Velkommen til . Tillykke med den nye Bernard . Dejligt du har mulighed for at være hjemme med ham indtil midten af august, så skal han nok hurtigt falde til. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Juni 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2010 Super med lang ferie og så bare tage det stille og roligt. Ikke for mange ting han ikke er vandt til på en gang ovs. Hvis hans nuværende familie er med på det, kan du evt passe ham en dags tid og så aflevere ham igen, det kan godt gøre det lettere for ham, hvis man på den måde gør overgangen blød:) Men han skal nok ikke rende ind i sin familie hele tiden efter du har overtaget ham, de første måneder:blink: Den ene af mine hunde overtog jeg bare fra min mor, så hun boede bare pludseligt mere ved mig end før, meget nemt. Har hele tiden helst ville med mig og den anden hund, så det;-) Den anden hund, overtog jeg fra fremmede og hun blev meget usikker over det pludselige skift og knyttede sig helt forfærdeligt til mig, blev klæbende. Men det har også meget med hundens egen personlighed at gøre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lizbet Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Tusind tak for jeres svar! Bernard, han kommer på lørdag, så jeg glæder mig og vil benytte mig af jeres råd! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts