Hop til indhold

Fedtknude - adddrrrr!!!!

Gæst Aussies for ever
 Share

Recommended Posts

Gæst Aussies for ever

Min tæve har i mange år haft en stor fedtknude på ryggen.

Idag udviste min hanhund stor interesse for området og da jeg så efter, var hendes pels helt klisteret sammen: knuden var sprunget og ud væltet blodigt "materie" :badr:

Jeg pressede så meget ud som jeg kunne og rensede klorhexidin. Det virker ikke som hun er vildt øm der og materien lugter ikke en dårlig lugt, nærmest sødlig. Hun er dog blodunderløben omkring knuden.

Er der nogle som har oplevet det før?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Byld var også noget jeg tænkte. Har dog oplevet det engang i mit barndomshjem og da var materiet gulligt og lugtede grimt.

Her er det blodigt, men er ikke blod, og der er hvide "klumper" i :???::badr: Lugten er som sagt også sødlig og ikke ubehagelig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er en byld, så gør den forfærdelig ondt - bare tænk på hvor ondt en stor bums, på os, kan gøre.

Bamse har også en på ryggen, som for ca. et halvt år siden åbnede sig.

Jeg trykkede og der kom ret meget stads ud. Det var gråhvidt med bitte små "korn" i. Det var ikke betændelse og det lignede heller ikke - det var fast/tykt, havde konsistens som talg og var svært at få ud af pelsen. Jeg synes dog at det lugtede forfærdeligt, men ikke sygt.

Efter at fedt knoppen var tømt, var der et rimeligt stort hul og lidt blodigt nede i bunden. Jeg fik dyrlægen til at kigge på det og han sagde at jeg skulle holde øje med det, men at han ikke ville gøre noget ved den, da jeg formentlig havde fået bugt med den.

Der gik ikke betændelse i den, men jeg kunne til stadighed trykke talg ud af den.

Med tiden er den blevet væsentlig mindre og idag er den næsten væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bubber har en siddene foran, og da jeg var til dyrlægen viste jeg den til hende, og hendes svar var at det var noget som hørte alderdommen til, og den vil hun kun gøre noget ved hvis den begyndte at vokse.

Så han har den stadigvæk. Er det noget som jeg skal være bekymret over eller høre det alderdommen til ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er en byld, så gør den forfærdelig ondt - bare tænk på hvor ondt en stor bums, på os, kan gøre.

Bamse har også en på ryggen, som for ca. et halvt år siden åbnede sig.

Jeg trykkede og der kom ret meget stads ud. Det var gråhvidt med bitte små "korn" i. Det var ikke betændelse og det lignede heller ikke - det var fast/tykt, havde konsistens som talg og var svært at få ud af pelsen. Jeg synes dog at det lugtede forfærdeligt, men ikke sygt.

Efter at fedt knoppen var tømt, var der et rimeligt stort hul og lidt blodigt nede i bunden. Jeg fik dyrlægen til at kigge på det og han sagde at jeg skulle holde øje med det, men at han ikke ville gøre noget ved den, da jeg formentlig havde fået bugt med den.

Der gik ikke betændelse i den, men jeg kunne til stadighed trykke talg ud af den.

Med tiden er den blevet væsentlig mindre og idag er den næsten væk.

Det lyder meget som den Flica havde, det der kom ud, lignede lidt en stor, lidt små bleg reje, når jeg lige tog en tørn med trykkeriet ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites