Hop til indhold

Hjælp os, vi er helt nye.


Gæst lenadk
 Share

Recommended Posts

Gæst lenadk

Jeg har haft meget glæde af dette forum.

Både at kan se hvad andre gør og hvad dyrelægerne siger.

Jeg har en lille hund (golden retriever) hun er lidt over 10 uger.

vi fik hende for 14 dage siden.

I onsdags, altså 4 dage siden begyndte hun at få diarre.

Og derefter kom der lidt,(kun ganske lidt) blod i diarreen.

Vi tog til dyrelæge med hende da jeg er/var meget bekymret for hende. vi fik afvide det var nogle bakterier fra evt fuglelort som sad i endetarmen og gav de problemer. vi fik antibiotika som vi skal give morgen og aften i 10 dage samt noget vi skal give hende i munden mod diarre. derudover skal hun have skånekost.

Vi har nu været på dette i 3 dage, og ændringerne er ikke til at se i afføringen.

hun er meget legesyg, spiser og drikker og er en meget glad hund. så hun virker ikke syg. men er meget bekymret selvom.

i dag var der meget slim med i afførningen og det var nærmest grønligt. er der nogen der har prøvet noget lignede.?? skal jeg kontakte dyrelægen igen eller skal jeg se tiden an??:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok kontakte dyrlægen igen, og høre dem ad. Sådan en lille hvalp har bestemt ikke godt af for mange dage med diarré.

Ellers kan du eventuelt prøve at give hende noget zoolac eller lign., det plejer at virke ret hurtigt (Kan købes hos apoteket).

 

God bedring med hende!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lenadk

Hun fik ormekur da vi hentede hende og der havde hun orm. vi fik derfter en kur mere som vi skulle give hende. men dyrelægen sagde vi først skulle give det om et mdr. så det vil sige om ca 14-3 uger endnu. men jeg har lyst til at give det til hende nu, for har på fornemmelsen at hun msåke har orm igen.. Kan orm give diarre og blod som hun har???

har godt hørt om det der zoolac kan være jegs kal prøve det. Jeg fik noget der hedder diar synal af dyrelægen, men syntes ikke det virker.:damn:

er bare meget træt af det. men hun er frisk og legesyg, spiser og drikker og intet der. så tror ikke hun har ondt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke så meget om hunde og diarre, men ved en del om mennesker, og her er det ikke usædvanligt, at man kan få lidt blod i afføringen, hvis tarmen er stresset - og det er den jo, når man har haft diarre i længere tid.

Hvis der kun er tale om en lille smule blod, så tyder det mest på, at slimhinden i tarmen er "slidt" af hårdt arbejde.

 

Måske ændring i kosten også kan have noget at skulle have sagt... Hvis hun har skiftet foder og drikkevand efter I har fået hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lenadk

vi har skiftet foder efter vi fik hende, da der hvor vi købte hende gav de det billige foder fra brugsen. jeg valgte at hun skulle have noget bedre altså fra dyrelægen. så.. men den første uge var der jo intet med hende. er bare træt af at (rent ud sagt) at hendes afføring ikk er normal. står jo nærmest med lup og kigger hver gang. fordi jeg er nervøs. i morges havde hun normal afføring men det skiftede om igen her i middags.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jeg godt forstå.. Ville jeg også være... Og ville nok også lige snakke med en dyrlæge i morgen - om ikke andet bare en tlf-konsultation.

 

Mon ikke, at dyrlægen kunne tænke sig en afføringsprøve.. Så er der vel i bund og grund ingen grund til at betale for en konsultation, før svaret på prøven er kommet. Tænker jeg...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Motor fik blodig og meget tynd diarre, det var campylobacthor og giardia bakterier. Han var indlagt for han var pænt syg og havde rigtig ondt, de måtte ikke give os smertestillende med hjem, så vi lod ham blive på dyrehospitalet. Han skulle så også have drop (han hverken spiste eller drak).

 

Ved ikke om det kan være ala sådanne bakterier din hvalp har men i en anelse mildere grad? Motor var væsentligt friskere efter 4 dage, men han havde dårlig mave i næsten 2 uger i alt. Vi kunne se det blev fastere og fastere, og vi fik en dato hvor det skulle være i orden, ellers skulle vi komme igen.

 

Så måske er det en ide at kontakte dyrlægen igen og få klar besked om, hvornår der SKAL være fremgang.

Motor fik også piller, 2 slags, det tog desværre bare rimelig mange dage før de virkede så meget, at vi kunne se en forskel. Men det havde dyrlægen så også forklaret os på forhånd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lenadk

Okai lille stakkel..

Men hun virker slet ikek syg, hun har ikke feber eller noget. hun spiser hendes skånekost med fornøjelse og drikker meget. hun er meget legesyg så syntes ikke hun virker til at have det skidt.

Derfor jeg syntes det er underligt at hendes afføring ikke er normal. Hun er tit ude da hun tit skal (((Prutte))) men der kommer ikke meget. kun lidt slim nærmest gult. nogen gange er der en lille bitte klat blod med. Andre gange ikke...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Okai lille stakkel..

Men hun virker slet ikek syg, hun har ikke feber eller noget. hun spiser hendes skånekost med fornøjelse og drikker meget. hun er meget legesyg så syntes ikke hun virker til at have det skidt.

Derfor jeg syntes det er underligt at hendes afføring ikke er normal. Hun er tit ude da hun tit skal (((Prutte))) men der kommer ikke meget. kun lidt slim nærmest gult. nogen gange er der en lille bitte klat blod med. Andre gange ikke...

 

Nej mener ikke at din hvalp fejler det samme, men jeg skriver, at det måske er nogle mildere bakterier din hvalp har fået sig - du skriver i hvert fald noget om bakterier fra fuglelort i dit første indlæg?

 

Og så skriver jeg, at de piller vi fik til Motor først virkede efter ok mange dage, og ja, at du bør ringe til dyrlægen igen i morgen og få en plan og noget at forholde dig til.

Motor havde også blod i afføringen i rimelig mange dage efter, en uge tror jeg faktisk.

 

Vi måtte gerne give zoolak, men ikke pro-kolin, men det synes jeg også du skal spørge din dyrlæge om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun fik ormekur da vi hentede hende og der havde hun orm. vi fik derfter en kur mere som vi skulle give hende. men dyrelægen sagde vi først skulle give det om et mdr. så det vil sige om ca 14-3 uger endnu. men jeg har lyst til at give det til hende nu, for har på fornemmelsen at hun msåke har orm igen.. Kan orm give diarre og blod som hun har???

har godt hørt om det der zoolac kan være jegs kal prøve det. Jeg fik noget der hedder diar synal af dyrelægen, men syntes ikke det virker.:damn:

er bare meget træt af det. men hun er frisk og legesyg, spiser og drikker og intet der. så tror ikke hun har ondt.

 

Jeg kan ikke finde noget, der hedder diar synal nogensteder? Er du sikker på, at det er det, det hedder?

 

Jeg tror ikke, du skal bekymre dig. Det er sikkert en helt normal lidt pjevset mave fordi hun har skiftet hjem og foder og alt sådan noget. Og hun HAR jo været hos dyrlægen.

Du skal fortsætte med dyrlægens kur og vente og se til i morgen. Hvis der stadig er lidt blod i afføringen eller afføringen er lidt tynd, så kan du ringe og snakke med dyrlægen. Jeg tror altså bare at der skal lidt mere tid til. Behandling tager tid.

Du har gjort det helt rigtige: Når en lille hvalp på 10 uger bliver syg så går man til dyrlæge. Det ER som at have en baby i huset.

 

Det, du får til at putte i munden på hende, kan sagtens være en slags Zoo-lac. Bare fra en anden producent. Når dyrlægen siger at det er det, I skal bruge, så hold jer til det. Fordi din hvalp er så ung, så er det ikke spor godt at eksperimentere.

Det er heller ikke nogen god ide at give ormekur lige nu, uden at snakke med dyrlægen først. For hvis det ER en betændelse i tarmen, så kan en ormekur måske gøre mere skade end gavn.

--Når I har fået medicin der skal tages i TI dage, morgen og aften, så ER det altså lidt optimistisk at forvente, at pigen er rask efter tre dage, er det ikke?:lol:

 

I morgen kan du ringe til dyrlægen og fortælle om hvordan hun har det, og spørge om det er normalt.

Indtil da skal det nok gå. Hun er jo glad og har ikke ondt. Og hun spiser og drikker.

 

Hvad hedder hun, pigen? Nåeh, der står på din profilside, at hun hedder Molly... :hjerte: SÅ sød...

------Jeg går ud fra, at det er din første helt egne hund som du selv har ansvar for? Det ER bekymrende... Næsten som at stå med sin første baby...

--Men det skal nok gå, du har jo os..;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lenadk

Birgitta: TAK. det er så berolignede at snakke med andre om det...

Ja hun er vores første så ja vi er meget over hende for er så glade for hende. jeg riger til dyrelægen i morgen. og som du nok siger ja så skal det da lige virke lidt længere end de få dage. jeg er også glad for at hvis der bliver problemer kan jeg altid få kontakt med nogen herinde som altid har gode råd og vejledning.

 

Molly er frisk og ingen feber.

Derfor tror jeg også hun har det godt nok.

Så håber vi i morgen kan ånde lettet op efter at have snakket med dyrelægen.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ,det er en kombination af flytningen, der stresser og så foderskift, der normalt skal foretages over mange dage med lidt af de nye foder, der så øges gradvist.

Hun har sikker også flere orm og jeg tror ,du skal vente til afføring er normal med næste kur.

Mine græske plejehvalpe med orm har ingen gavn af kuren, tror det fiser for hurtigt gennem dem, hvis de har diarre.

Du skal sørge for, hun ikke ligger ude og bliver kold og hun skal helst ikke opfordres til leg, kun det hun selv vil, for hvile er vigtigt.

Hvis hun får tørfoder, ville jeg bløde det op i vand natten over og så lune det i microovn eller på pande. Ikke kold mad til hvalpe.

Det farligste ved diarre hos hvalpe er nok dehydrering. Så er det pludseligt farligt.

Køb Zoolac og Canikurtabletter på apotek eller dyrehandler, det er nødvendigt at have i huset. Og giv ikke godbidder til maven er OK.

En blodig tarm er længe om at læges helt.

Mine hvalpe får udkogt ris og kylling, hvis de får sådan en tur.

Dvs kylling kogt i 3/4 time, der sættes til afkøling. Derefter koges ris i suppen fra kylling i rigelig vand , gerne over en halv time.

Blandes, en del kylling til 3 dele ris tilsæt. evt en minimal mængde salt til vandet, så saltbalance opretholdes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være orm som giver hende slimet/blodig afføring - I svære tilfælde vil hunden også kaste op og ofte vil man se ormene i opkastet.

 

Jeg syntes du skal spørge dyrlægen om det og om du må give hende ormepillen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lenadk

så er der snakket med dyrelægen.

vi skal se tiden an og fortsætte med at grive piller til hende..

så nu håber vi at det går i sig selv inden så længe.

ellers skulle jeg ringe igen til dyrelægen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...