Hop til indhold

Stakkels pindsvin


Gæst Maja
 Share

Recommended Posts

Øv, er helt trist lige nu, har ikke oplevet noget lignende før. Men enten Lady eller balou eller dem begge ? har slået et pindsvin ihjel :cry:

 

Jeg så ikke optakten, så ved ikke om det lille pinddyr selv er gået ind i huset, ude fra gårdspladsen, eller hundene har fundet den ude i stalden, hvor der ligger en bunke hø, som Balou har været glad for at ligge i, i starten.

 

Men hørte at de tumlede rundt i spisestuen, - jeg var i gang ude i mit erhvervskøkken. Jeg troede bare de legede, Lady er i løbetid, så de sidste par dage har de leget og gnubbet sig op ad, og rund om hinanden.

 

Men så kommer jeg ind, og ser det lille pindsvin dødt, og med blod både i spisestue og kontoret, som om de har spille bold med den :damn:

 

Der lå både hø og løse pigge, så derfor de måske selv har taget den ude i stalden ?

 

ØV, og hvis nu den har unger ? - ja jeg ved ikke om det er nu, eller først senere at pindsvin har unger.

 

Men er helt ked, synes pindsvin er så søde og hyggelige, - selvfølgelig ikke inde i huset, men at de er her ude i haven på denne årstid.

 

Men tænker så også, om jeg skal tjekke hundene for evt. pigge i deres mund, eller andre steder på dem ? Hvad med utøj, eller andre former for bakterier ? Altså om hundene kan blive syge eller noget ?

 

Maja

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes absolut du skal checke hundene grundigt for pigge. Min venindes GD gik efter et pindsvin for at par år siden, og hun havde hundredevis af pigge rundt om munden, det tog flere timer for dyrlægen at få dem ud, og der blev ved med at komme flere ud i et par ugers tid - de kan nemlig også sidde under huden og så efterhånden arbejde sig ud.

 

Vedhæfter et billede af den stakkels hund

!cid_07090708.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix
Jeg synes absolut du skal checke hundene grundigt for pigge. Min venindes GD gik efter et pindsvin for at par år siden, og hun havde hundredevis af pigge rundt om munden, det tog flere timer for dyrlægen at få dem ud, og der blev ved med at komme flere ud i et par ugers tid - de kan nemlig også sidde under huden og så efterhånden arbejde sig ud.

 

Vedhæfter et billede af den stakkels hund

 

Årh stakkels hund.

 

Troede slet ikke de tog pindsvin :hmm:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes absolut du skal checke hundene grundigt for pigge. Min venindes GD gik efter et pindsvin for at par år siden, og hun havde hundredevis af pigge rundt om munden, det tog flere timer for dyrlægen at få dem ud, og der blev ved med at komme flere ud i et par ugers tid - de kan nemlig også sidde under huden og så efterhånden arbejde sig ud.

 

Vedhæfter et billede af den stakkels hund

 

ÅHH stakkels hund

 

Umiddelbart kan jeg ikke se nogen pigge, hverken på Lady eller Balou. Men vil da kigge mere grundigt efter. De skal også til dyrelægen i næste uge, til kontrol af ørene, så må de blive tjekket der også.

 

Ja, ved godt at pindsvin siges at være fyldt med utøj. Om det er lopper eller lus, ved jeg ikke.

 

Har også været ude i stalden, for at se efter om der var en pindsvinerede med unger. Men det så det ikke ud til. Men hvis den har efterladte unger, kan den jo have rede eller bo, eller hvad det hedder, så mange steder. Det er en stor grund vi har.

 

Men tak til jer alle, for svar :hjerte:

 

Maja

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh, stakkels pindgris..

 

Jeg går ud fra at man ikke længere kunne se kønnet på den? Mht. unger?..

 

Det kan jo være det er et selvdødt dyr, de har fundet.. Og ikke en mor..

 

Jeg ved ikke ? Måske havde jeg kunnet se kønnet, hvis jeg havde kigget efter. Den var "forholdsvis hel og rund" selvom der var blod fordelt i 2 rum. Så jeg pakkede den bare forsigtigt ind og fjernede den.

 

Ja, det kan jo være selvdødt. Det kan jeg jo forsøge at overbevise mig selv om. Så føles det ikke helt så brutalt at tænke på.

 

Maja

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan gik det min Charlie da han havde næsen for langt fremme - Det kostede lige en tur til doktor dyr 700 kr. plus antibiotikum i 10 dage - derudeover fik han sprøjter for smerter, svamp og hævelse så han kunne trække vejret odentlig gennem næsen.

 

[ATTACH]28187[/ATTACH]

 

[ATTACH]28188[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan gik det min Charlie da han havde næsen for langt fremme - Det kostede lige en tur til doktor dyr 700 kr. plus antibiotikum i 10 dage - derudeover fik han sprøjter for smerter, svamp og hævelse så han kunne trække vejret odentlig gennem næsen.

 

[ATTACH]28187[/ATTACH]

 

[ATTACH]28188[/ATTACH]

 

 

Stakkels Charlie. Mine ser ud til at være sluppet med skrækken og uden mén.

 

Maja

Link til indlæg
Del på andre sites

Præcis, havde det været levende, tror jeg det havde larmet en del :S

 

Du har nok ret :hmm: Og der var ikke unormalt larm. Faktisk troede jeg jo bare det var de 2 der legede indbyrdes med hinanden.

 

Maja

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...