Hop til indhold

Nome halsbånd

Ida_Asta
 Share

Recommended Posts

Jeg har besluttet at Pajko skal ha' et Nome halsbånd, men jeg er i tvivl om hvor stramt det skal sidde.

Hvis det måler 35 cm rundt om halsen er der god plads, men jeg ved ikke om han kan trække det af.. :hmm: Det kan han hvis det bliver 36 cm, men hvad er at fortrække?

Også i forhold til hvor meget fleecedelen "fylder"....

Åh jeg er i vildrede... Synes det er svært at bedømme hvor stramt det må sidde, når det er halvkvæl...

Nogen som kan hjælpe? :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skriv til Janne fra Broderishoppen og spørg hende :-) Hun er god til at vejlede.

Alternativt kan du jo spørge hende selv, hun træner på prøvehold sammen med os om torsdagen ;-)

Hun er dygtig og hurtig, det er hende der har lavet Gatorens halsbånd.

Gatorens kan jeg få hele hånden ind under når det er strammet helt, det fungerer meget godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg køber fra hundenshus.dk og måler Pelle med en snor som let glider over hovedet og dernæst på det bredeste sted over ørene. De to mål skal syersken have og så passer halsbåndet

Link til indlæg
Del på andre sites

Skriv til Janne fra Broderishoppen og spørg hende :-) Hun er god til at vejlede.

Alternativt kan du jo spørge hende selv, hun træner på prøvehold sammen med os om torsdagen ;-)

Hun er dygtig og hurtig, det er hende der har lavet Gatorens halsbånd.

Gatorens kan jeg få hele hånden ind under når det er strammet helt, det fungerer meget godt.

Jeg må lige prøve om jeg ikke kan få hele hånden indmellem halsbånd og hals, hvis det måler 35 cm... Det tror jeg godt jeg kan :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hellere lidt for stort end for lille (er det for lille kan det jo af gode grunde ikke laves om). jeg målte Smilla til 33 cm rundt om halsen og til 35 hvor hovedet er bredest (om ørene). Det er desværre lige lille nok.:???: Især er det træls, hvis man ikke hurtigt kan trække det over hovedet i et snuptag ved agility, hvor det skal af og på hele tiden...

Det er bedst, hvis du måler med en bred rem, f.eks et bælte i stedet for en snor.

Link til indlæg
Del på andre sites