Hop til indhold

Den der dårlige samvittighed....

Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli

Først fik vi Bamse kastreret....

Det var frygtelig hårdt at se ham have det så skidt bagefter, og jeg havde frygtelig dårlig samvittighed over at gøre det mod ham.

Det var heldigvis en god beslutning.

Indtil nu har han kunne gå sammen med Kaia der er i løbetid, uden problemer! :5up:

Men nu dufter hun altså for dejligt, og han har et par gange prøvet at snige sig op på ryggen af hende.

Har selvfølgelig stoppet ham i det, men vi blev nød til at få en af hundene passet mens hun er højløbsk.

Og det blev så Kaia, da min søster kunne tage hende og Kaia skal ikke være alene overhovedet, men kan komme med min søster på arbejde på torsdag.

Det er helt sikkert bedre, end at holde hundene adskilt konstant og risikere at hun bliver humpet af Bamse - Eller at Bamse skulle passes og så skulle hun være helt alene hjemme, mens vi er på arbejde en hel dag (har en lang dag torsdag).

Men for dælen hvor har jeg det skidt med det.... :megaked:

Lille pigen er jo total hormon fyldt og morsyg.

Har det så frygteligt med bare at sende hende væk, og har bare lyst til at køre om og hente hende med det samme.

Risikoen for at Bamse bliver for voldsom for hende, er bare alt for stor, og det ville være skrækkeligt hvis hun led overlast.

Ihh... Den dårlige samvittighed nager så frygteligt og jeg savner min lille prinsesse og kan ikke lade være med at tænke på om de nu også passe godt nok på hende.

Det ved jeg jo de gør.. Men hun er bare så lille endnu :cry:

Nå... Det var bare en lille tude tråd... Og en lille reminder til mig selv om, at det bare ikke altid er lykken at have to hunde, når man ikke føler man kan gøre alt helt perfekt for dem begge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Trist historie :megaked:

Men jeg forstår så bare ikke, hvorfor du har to hunde af forskelligt køn, når det giver dig så store problemer ??

Den lille skal steriliseres, men hun skal have lov at blive voksen før jeg vil lade hende gennemgå sådan en stor operation.

Vil gerne have hun bliver rimelig mentalt voksen før vi begynder at pille for meget med den naturlige udvikling.

Så der vil fremadrettet ikke blive problemer med det - Men det gør det ikke sjovere nu.

Og så ville min hanhund ikke affinde sig med en anden hanhund i huset - Så det var ikke så meget at diskutere da vi skulle have hund nr. 2.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bliver rart den dag man kan producere intetkøn hunde, så slipper vi for, at være nødt til, at gå og skære i vores hunde.

Hvorfor den store aversion imod neutralisering? Jeg spørger ærligt.

Der er masser af avlstæver der bliver skåret i, fordi de ikke kan føde naturligt og må have kejsersnit. Og så bliver de bedækket igen.

OK, vi kommer fra helt forskellige vinkler fra det at have hunde, du er avler, og jeg adopterer så mange skravl jeg kan, som er smidt væk af andre.

I DK er der, hvad, omkring 20.000 hunde der bliver aflivet hvert år, fordi de er uønskede. Hvor mange af dem er ups-avl? Hvis de fleste af de ups-avlede eller endda dem der er af gode avls-linier men har en mindre fejl bliver steriliserede, så er det muligt at internaterne ville blive mindre overbebyrdede og færre hunde, der ellers kunne være perfekte familiehunde ville blive aflivet.

Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at du synes at en død intakt hund er bedre end en levende, glad neutraliseret hund?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Det bliver rart den dag man kan producere intetkøn hunde, så slipper vi for, at være nødt til, at gå og skære i vores hunde.

Jeg kan ikke helt se hvor du vil hen med dine spydige kommentarer?

Personligt kan jeg stå fuldstændig inde for, at neutralisere mine hunde, og der er mange grunde til at det bliver gjort, som jeg absolut ikke gider bruge tid på at diskutere med dig.

Der er masser af avlstæver der bliver skåret i, fordi de ikke kan føde naturligt og må have kejsersnit. Og så bliver de bedækket igen.

OK, vi kommer fra helt forskellige vinkler fra det at have hunde, du er avler, og jeg adopterer så mange skravl jeg kan, som er smidt væk af andre.

I DK er der, hvad, omkring 20.000 hunde der bliver aflivet hvert år, fordi de er uønskede. Hvor mange af dem er ups-avl? Hvis de fleste af de ups-avlede eller endda dem der er af gode avls-linier men har en mindre fejl bliver steriliserede, så er det muligt at internaterne ville blive mindre overbebyrdede og færre hunde, der ellers kunne være perfekte familiehunde ville blive aflivet.

Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at du synes at en død intakt hund er bedre end en levende, glad neutraliseret hund?

Begge mine hunde er omplaceringshunde og begge er fra ups kuld...

Så er meget, meget enig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan godt forstå det ikke er nemt. Kan det ikke lade sig gøre at en af jer måske flytter med e.l.? Hvis ikke Dumle kan håndtere det når Nova kommer i løbetid flytter jeg hjem til mine forældre med hende til det er ovre. Hvis ikke så er jeg sikker på hun nok skal klare den, hun er jo ikke alene og hygger sig sikkert rigtig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sigurd

Jamen så skal jeg svare ærligt. :-)

Først vil jeg gerne slå fast, at jeg ikke ønsker et forbud mod neutralisering. Der er hunde som p.g.a. sygdom eller arbejdssituation, (servidehunde eller lign.,) der kan have god gavn af at blive neutraliseret.

MEN at vi mennesker har lov til, at skære i dyr, påføre dem smerte og i mange tilfælde livslange gener, bare fordi de skal passe ind i vores hverdag, det finder jeg ikke i orden. :evil:

Mange mange neutraliseringer, som officielt sker for hundes skyld, bliver faktisk foretaget for hundens ejers skyld.

Et utal af hunde bliver nemlig neutraliseret for:

at ejeren ikke skal bruge for megen tid på opdragelse,

ikke skal bruge penge på indhegning af grunden,

ikke (gider) har tid til at passe på, at hunden ikke strejfer- ups avl

mener h*n har ret til at have flere hunde af samme køn,

eller fordi dyrlægen siger det ( h*n kan jo sikkert bruge pengene)

osv. osv.

Neutralisering er simpelthen blevet en nem måde, for dovne mennesker, at opdrage/tilpasse hunde på :damn:.

Det synes jeg ærligt talt ikke vi kan være bekendt.

Var det så ikke bedre om vi gennem avlen, fik nedsat vore hundes kønsdrifter, så vi ikke følte behov for at ændre på de levende hunde ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Først fik vi Bamse kastreret....

Det var frygtelig hårdt at se ham have det så skidt bagefter, og jeg havde frygtelig dårlig samvittighed over at gøre det mod ham.

Det var heldigvis en god beslutning.

Indtil nu har han kunne gå sammen med Kaia der er i løbetid, uden problemer! :5up:

Men nu dufter hun altså for dejligt, og han har et par gange prøvet at snige sig op på ryggen af hende.

Har selvfølgelig stoppet ham i det, men vi blev nød til at få en af hundene passet mens hun er højløbsk.

Og det blev så Kaia, da min søster kunne tage hende og Kaia skal ikke være alene overhovedet, men kan komme med min søster på arbejde på torsdag.

Det er helt sikkert bedre, end at holde hundene adskilt konstant og risikere at hun bliver humpet af Bamse - Eller at Bamse skulle passes og så skulle hun være helt alene hjemme, mens vi er på arbejde en hel dag (har en lang dag torsdag).

Men for dælen hvor har jeg det skidt med det.... :megaked:

Lille pigen er jo total hormon fyldt og morsyg.

Har det så frygteligt med bare at sende hende væk, og har bare lyst til at køre om og hente hende med det samme.

Risikoen for at Bamse bliver for voldsom for hende, er bare alt for stor, og det ville være skrækkeligt hvis hun led overlast.

Ihh... Den dårlige samvittighed nager så frygteligt og jeg savner min lille prinsesse og kan ikke lade være med at tænke på om de nu også passe godt nok på hende.

Det ved jeg jo de gør.. Men hun er bare så lille endnu :cry:

Nå... Det var bare en lille tude tråd... Og en lille reminder til mig selv om, at det bare ikke altid er lykken at have to hunde, når man ikke føler man kan gøre alt helt perfekt for dem begge.

Hvis det kun er de dage hun er højløbsk, tror du så ikke at hun har så mange andre tanker i sit hoved at hun glemmer at savne sin mor :slem:

Jeg syntes klart at det er den bedste løsning I har fundet, her slipper begge hunde for at blive frustrerede og Kaia bliver forkælet af din søster :-D

Så slip den dårlige samvittighed og nyd at du kan give Bamse lidt ekstra i disse dage :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Æv da, at Bamse skulle reagere sådan!

Men du skal se, Kaia klarer den nok helt fint og din søster tager sig garanteret rigtig godt af hende - og så flytter hun jo snart hjem igen :banan:

Ja, men han har heldigvis ignoreret hendes løbetid indtil nu.

Tidligere ville vi have haft en meget, meget tynd, hysterisk, deprimeret hanhund, med konstant fråde om munden.

Så det er gode fremskridt! :5up:

Det er trods alt rart at se, at kastrationen har givet ham det vi håbede - Ro omkring løbetidstæver!

Kan godt forstå det ikke er nemt. Kan det ikke lade sig gøre at en af jer måske flytter med e.l.? Hvis ikke Dumle kan håndtere det når Nova kommer i løbetid flytter jeg hjem til mine forældre med hende til det er ovre. Hvis ikke så er jeg sikker på hun nok skal klare den, hun er jo ikke alene og hygger sig sikkert rigtig :blink:

Jeg har faktisk overvejet at flytte med... Men tror vist min søsters kæreste nedlægger forbud på det punkt :mrgreen:

Det ville ellers have været helt perfekt - Misunder jer, at i har den løsning.

Min mor er dagplejer og de må ikke have hund i huset overhovedet - At hun har dem i weekenden, kan de selvfølgelig ikke gøre noget ved.

Men der må ikke engang ligge en hund i soveværelset når der er børn i huset :vedikke:

Hvis det kun er de dage hun er højløbsk, tror du så ikke at hun har så mange andre tanker i sit hoved at hun glemmer at savne sin mor :slem:

Jeg syntes klart at det er den bedste løsning I har fundet, her slipper begge hunde for at blive frustrerede og Kaia bliver forkælet af din søster :-D

Så slip den dårlige samvittighed og nyd at du kan give Bamse lidt ekstra i disse dage :ae:

Tror heller ikke det er hendes mor, der er i hendes tanker lige nu :slem:

Hun bliver forkælet ud over alle grænser.

Min søster synes jo det er skønt at have hende boende, og det er jo ikke hverdag for hende, at have et hormonfyldt pivedyre boende.

Så hun vil hellere end gerne ligge og putte med Kaia hele dagen :lun:

Det er helt klart den bedste løsning, og vi havde jo planlagt at det var sådan vi ville gøre det, allerede inden vi fik Kaia.

Men altså... Hundemor savner trunten alligevel og ingen kan jo gøre det ligeså godt for trunten som jeg kan :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jeg tænkte jo nok at det mere var her problemet lå :blink:

Hehe - Det er det jo nok :engel:

Fik lige en SMS fra min søs, og Kaia har vist hygget sig vældigt med at ligge i ske med dem.

Og så får hun lige en på opleveren, for de bor oppe midt i byen, og hun er jo slet ikke vant til alle de biler og mennesker.

Så det er nok super sundt hun kommer ud og oplever lidt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe - Det er det jo nok :engel:

Fik lige en SMS fra min søs, og Kaia har vist hygget sig vældigt med at ligge i ske med dem.

Og så får hun lige en på opleveren, for de bor oppe midt i byen, og hun er jo slet ikke vant til alle de biler og mennesker.

Så det er nok super sundt hun kommer ud og oplever lidt!

Nemlig! Det er godt at høre at du alligevel kan se lidt positivt i det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Jeg synes det er en rigtig fin løsning du har fundet på "problemet" :5up:, hun skal nok hygge sig på sin miniferie, hun har sikkert slet ikke tid til at tænke på sin moar :-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Typisk, typisk, typisk.....

Bliver ringet op på arbejde af min søster, som kan fortælle at Kaia har meget ondt og skriger hver gang hun bliver rørt på maven. :megaked:

Min søster har allerede ringet og fået tid ved dyrlægen 3 kvarter efter, men ville lige høre om det var OK, før hun tog afsted - Det koster jo at tage til dyrlæge.

Selvfølgelig var det Ok, og hun skulle bare komme afsted, med beskeden om at det måtte koste hvad det nu engang løb op i - Hellere for mange undersøgelser end, at overse et eller andet.

Jeg skynder mig hjem fra arbejde og undervejs ringer min søster igen og fortæller at det højest sandsynligt er mavekramper ifbm. løbetiden og at der heldigvis ikke er noget at mærke på hendes mave.

Skal dog holde hende under opsyn i dag, for at sikre at hun ikke får det værre.

Lille pigen vil overhovedet ikke spise sit tørfoder, så er glad for at hun er kørt over på halv BARF, som hun gerne vil spise.

Så har lige købt en ny ration kallun så hun trods alt får lidt næring :damn:

Men nu kan jeg altså ikke lade andre passe hende... Det var ikke lige hvad jeg havde brug for.

Så nu skal jeg have fundet en anden løsning og ved ikke lige helt hvad jeg finder på - Men om ikke andet så må de være adskilt når de er alene og under konstant opsyn, og så må Bamse bare styre sine lyster :vedikke:

Øv for en træls dag!

Link til indlæg
Del på andre sites

Men nu kan jeg altså ikke lade andre passe hende... Det var ikke lige hvad jeg havde brug for.

Så nu skal jeg have fundet en anden løsning og ved ikke lige helt hvad jeg finder på - Men om ikke andet så må de være adskilt når de er alene og under konstant opsyn, og så må Bamse bare styre sine lyster :vedikke:

Øv for en træls dag!

Hvorfor kan din søster ikke passe hende, fordi hun har fået mavekramper?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Hvorfor kan din søster ikke passe hende, fordi hun har fået mavekramper?

Der er flere årsager... Min søster kan slet ikke tåle hendes skrigeri.

Hun begynder at tude og panikke og kan slet ikke holde til det, for det er meget hjerteskærende at høre på.

Hun bor i lejlighed, så naboerne er heller ikke ret glade for den larm Kaia kan lave.

Den anden er, at dyrlægen mener at stress ved at være et nyt sted, med nye lyde kan forværre det, fordi hun så ikke slapper ordentligt af.

Og så at jeg er en total pylret hundemor - For hvis nu det rent faktisk er noget mere alvorligt (tvivler) så har jeg det bedst med, at det er mig eller kæresten der holder øje med hende, for vi kender hende trods alt og kan lidt nemmere vurdere om det er noget der kræver smertestillende, eller om hun bare er pylret.

Men tror nu også bare det er mavekramper, så det er rent pyller fra min og min søsters side. :oops: Det lyder bare enormt voldsomt når hun skriger, det lille pjok.

Heldigvis kan kæresten have hende med på arbejde i morgen, så det er jo en fin løsning, da hun kender stedet og der er meget ro på hans kontor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er flere årsager... Min søster kan slet ikke tåle hendes skrigeri.

Hun begynder at tude og panikke og kan slet ikke holde til det, for det er meget hjerteskærende at høre på.

Hun bor i lejlighed, så naboerne er heller ikke ret glade for den larm Kaia kan lave.

Den anden er, at dyrlægen mener at stress ved at være et nyt sted, med nye lyde kan forværre det, fordi hun så ikke slapper ordentligt af.

Og så at jeg er en total pylret hundemor - For hvis nu det rent faktisk er noget mere alvorligt (tvivler) så har jeg det bedst med, at det er mig eller kæresten der holder øje med hende, for vi kender hende trods alt og kan lidt nemmere vurdere om det er noget der kræver smertestillende, eller om hun bare er pylret.

Men tror nu også bare det er mavekramper, så det er rent pyller fra min og min søsters side. :oops: Det lyder bare enormt voldsomt når hun skriger, det lille pjok.

Heldigvis kan kæresten have hende med på arbejde i morgen, så det er jo en fin løsning, da hun kender stedet og der er meget ro på hans kontor.

Ah okay, så kan jeg godt se det:-D Jeg er nu også selv en af de der pylrehoveder:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites