Hop til indhold

Hvad er Karma?

Gæst gårdhunden
 Share

Recommended Posts

Gæst gårdhunden

Er der nogen der kan forklare mig hvad Karma er, hvordan man får Karma eller hvad det bruges til?

Det kan godt være der er lavet en tråd om det men så har jeg ikke kunnet finde det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gårdhunden
Karma er noget man giver en anden bruger hvis brugeren har skrevet et indlæg man synes godt om eller hvis brugeren har hjulpet med noget på den ene eller anden måde.

Man giver det ved at klikke på på hjertet øverst til højre i det indlæg man nu godt kan lide :)

Tak, så ved jeg hvad det går ud på :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gårdhunden
Klik på

Dit Kontrolpanel

øverst til venstre (i det blå bånd) og gå så ned på siden, der kan du se Karma (jeg har givet dig, så du burde kunne se det)

Takker, har fundet det :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MissLuna
Karma er noget man giver en anden bruger hvis brugeren har skrevet et indlæg man synes godt om eller hvis brugeren har hjulpet med noget på den ene eller anden måde.

Man giver det ved at klikke på på hjertet øverst til højre i det indlæg man nu godt kan lide :)

Se jeg troede det var det man brugte tak til...

Link til indlæg
Del på andre sites

Se jeg troede det var det man brugte tak til...

Det kan man også,

Jeg kan jo godt li at skrive en kommetar til karmaen, hvilket du ikke kan gøre ved tak knappen.

Nogen gange er en tak knap bare ikke nok, hvis nogen f. eks har forenkel mit liv (ekstra gode råd f eks.)

Men faktik kan du bruge den lige til det du har lyst til - der er nemlig ikke nogen der bestemmer hvornår du vil give karma, og hvornår du ikke vil :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gårdhunden
Petrine er en af dem der er rundhåndet med karma, man kan næsten kalde hende nye medlemmers skytsengel, og nu må jeg hellere tie stille!:engel:

Det kan godt være du synes det, men jeg har fundet ud af hvordan man bruger Karma og hvor jeg kan se hvem der giver mig Karma :-D det var det tråden gik ud på og så har jeg fået min første Karma.

Det var ikke i denne tråd den blev givet, men i en anden tråd og hvis Petrine ikke havde forklaret det havde jeg aldrig vidst at jeg havde fået Karma :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er så forkellen på Karma og Karmapower.? Synes ikke jeg kan lure hvordan det hænger sammen.

Karmapower er så meget du giver når du giver en anden bruger karma. Dit karmapower er bestemt at flere ting, bla. hvor længe du har været medlem, hvor mange indlæg du har skrevet og vist også hvor meget karma du selv har.

Eks.

En bruger har 55 i karmapower. Jeg har 16993 i karma, så hvis brugeren giver mig karma stiger mit tal til 17048.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu vil jeg da også gerne stille et spørgsmål herom - når der nu er nogle søde brugere, der har givet en karma, er der så en måde at takke dem på, uden at man skal skrive det i en tråd? Jeg synes jeg har set noget om at "gengælde" karma eller noget i den stil, men kan ikke finde det?

Du kan skrive en privat besked eller en besøgsbesked, ved at trykke på navnet ved siden af karmabeskeden

Link til indlæg
Del på andre sites

• 3 weeks later...
Gæst Maria T

Hos mig står der ikke noget om, hvem der har givet mig karma - kun hvem jeg har givet. Nogen der ved, hvordan det kan være?! Der står jo, at jeg har fået karma, når man ser på mine indlæg :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hos mig står der ikke noget om, hvem der har givet mig karma - kun hvem jeg har givet. Nogen der ved, hvordan det kan være?! Der står jo, at jeg har fået karma, når man ser på mine indlæg :confused:

Jeg havde også 10 karma, da jeg oprettede mig herinde, så jeg antager det er noget man har som udgangspunkt. Der er derfor ikke nogen der har givet dig det, derfor kan du ikke se det.

Men når du får karms og giver andre, kan du se det nederst på siden på dit kontrolpanel.

Link til indlæg
Del på andre sites