Gæst Buddha Skrevet Juni 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2010 Synes altså ikke den furminator jeg har købt virker synderlig godt på hunden? Den virker fint på katten. På Motor virker det mere som om jeg hiver hår af, det er da ikke så rart? Børstede ham almindeligt først selvfølgelig. Der kommer virkelig heller ikke særlig meget af, til trods for at han jo har en pels på størrelse med en dobbelt dyne. Har jeg købt den for lille? Det er en størrelse medium. Hiver i bare til? Lægger i sådan noget af håret til side og så tager det "nedenunder" lidt af gangen? Eller gør i det bare i strøg den vej pelsen vender? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Jeg stryger bare den vej pelsen vender, men nu har Livsen jo ikke så meget pels som Motor og der er derfor ikke så langt ind til underulden ... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Jeg stryger bare den vej pelsen vender, men nu har Livsen jo ikke så meget pels som Motor og der er derfor ikke så langt ind til underulden ... Så måske er den ikke engang lavet til så tyk pels? Noget kommer der af, men igår brugte jeg næsten en halv time og fik kun en håndfuld af. Synes du sådan at du hiver hårene ud? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Så måske er den ikke engang lavet til så tyk pels? Noget kommer der af, men igår brugte jeg næsten en halv time og fik kun en håndfuld af. Synes du sådan at du hiver hårene ud? Jeg har kun den 'lille' furminator og jeg fjernede en hel skraldepose på Bassil :slem: og ja - der skal gåes til den - men nu lever jeg jo efter parolen - det gror sku ud igen :blink: Jeg reder bare med hårene naturligvis EFTER jeg har børstet ham godt igennem med en almindelig børste. Jeg synes ikke at jeg hiver hårene ud - mere at de skæres af. Skal jeg komme og prøve på Motoren? :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Jeg har kun den 'lille' furminator og jeg fjernede en hel skraldepose på Bassil :slem: og ja - der skal gåes til den - men nu lever jeg jo efter parolen - det gror sku ud igen :blink: Jeg reder bare med hårene naturligvis EFTER jeg har børstet ham godt igennem med en almindelig børste. Jeg synes ikke at jeg hiver hårene ud - mere at de skæres af. Skal jeg komme og prøve på Motoren? :slem: Jo men jeg er jo også virkelig interesseret i at få en stor del af, ellers bliver det virkelig varmt for ham til sommer. Synes ellers jeg hev godt til.. Ja jeg tror du må komme og vise os det Ellers må øvelse gøre mester og Motor må lide indtil jeg får lært det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Så måske er den ikke engang lavet til så tyk pels? Noget kommer der af, men igår brugte jeg næsten en halv time og fik kun en håndfuld af. Synes du sådan at du hiver hårene ud? Jeg tror at Motor har for meget pels til en furminator. Jeg hiver ikke hår ud.. De kommer helt af sig selv.. Og jeg har også en Medium til Luna:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lillian53 Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 På min flat coat er den meget effektiv, men ja den er måske bedst egnet til nogen som ikke har helt så meget pels. Jeg mener at jeg fik at vide ved køb at man kun må bruge den 1 gang om ugen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Jo men jeg er jo også virkelig interesseret i at få en stor del af, ellers bliver det virkelig varmt for ham til sommer. Synes ellers jeg hev godt til.. Ja jeg tror du må komme og vise os det Ellers må øvelse gøre mester og Motor må lide indtil jeg får lært det Påregner en fridag tirsdag, hvis du mener det og det passer ind? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Påregner en fridag tirsdag, hvis du mener det og det passer ind? Jeps! Hvis det kan være før kl. 11 eller efter kl. 17? :klap: Stakkels Motor, jeg tror Bassils mor er hård Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Jeps! Hvis det kan være før kl. 11 eller efter kl. 17? :klap: Stakkels Motor, jeg tror Bassils mor er hård Ikke før 11 pga. dyrlægetjek af basse-røven - men efter 17 - altså nok lidt senere end 17 kan jeg godt. Sender dig lige mit nummer på en pb - så kan vi evt. aftale nærmere.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Jeg bruger en mellem furminator til Bamse og hans pels er ikke så lang som Motors, men den er ekstrem tæt på lårene. Hvis jeg ikke havde den ville det tage mig dobbelt så lang tid at få ham til at stoppe fældningen. På kroppen reder jeg ham bare almimdeligt, men på lårene skiller jeg pelsen ad og reder et stykke ad gangen. Jeg flår ikke, men tager det stille og roligt - Bamse er nemlig meget pivet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Altså, jeg trykker ned, så jeg kan komme dybt i pelsen - men jeg føler INGENLUNDE at jeg hiver hårene af Møffe. Ej heller at de bare bliver skåret Jeg tænker også, om ikke Motors underuld bare er for langt inde? :hmm: Selve tænderne er jo temmelig korte på furminatoren - men jeg ved det ikke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Jamen skal hunden fælde før den virker? Det gør Motor jo ikke, det var derfor jeg købte den børste Synes osse jeg prøvede at skille hårene, men det gjorde ikke den store forskel.. og ok, så er jeg ikke sådan skide tålmodig, så tror ikke jeg nogensinde kommer ham helt igennem så grundigt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lillian53 Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Jeg tjekkede lige deres hjemmeside og ja det er til FÆLDENDE hunde så Motors hår bliver nok sidende:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Jeg tjekkede lige deres hjemmeside og ja det er til FÆLDENDE hunde så Motors hår bliver nok sidende:hmm: Ej nu blir jeg næsten (og kun næsten) helt flov over mig selv Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lillian53 Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 fik du ikke vejledning hvor du købte den? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Nej, købte den på nettet. Syntes jeg læste lidt om den... øh men ikke nok åbenbart. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Høhø.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Lille Louie, du kommer sgu lidt sent på banen, synes jeg... Nå men hva så? Så skal Motor bare dø en langsom død til sommer? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst lillian53 Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Kan man ikke få den trimmet/plukket eller sådan et eller andet? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Kan man ikke få den trimmet/plukket eller sådan et eller andet? Plukket lyder ikke som om det er sådan specielt mere behageligt end furminatoren? Trimme ved jeg ikke, kan man trimme underuld? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Jamen skal hunden fælde før den virker? Det gør Motor jo ikke, det var derfor jeg købte den børste Synes osse jeg prøvede at skille hårene, men det gjorde ikke den store forskel.. og ok, så er jeg ikke sådan skide tålmodig, så tror ikke jeg nogensinde kommer ham helt igennem så grundigt. Hva'ba? Fælder Motor ikke?! Møffes samojede ven Valentin fælder da ellers helt vildt - og synes, at du redte en ordentlig omgang af ham for nogle måneder siden (hvor du postede billed af det)? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Hva'ba? Fælder Motor ikke?! Møffes samojede ven Valentin fælder da ellers helt vildt - og synes, at du redte en ordentlig omgang af ham for nogle måneder siden (hvor du postede billed af det)? Ja men det var det. Han har ikke fældet i lang tid, og synes slet ikke han har smidt særlig meget? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Ja men det var det. Han har ikke fældet i lang tid, og synes slet ikke han har smidt særlig meget? Mysterligt Møffe fælder stadig i stor stil, synes jeg. Her er i hvert fald masser af pels i huset - har ikke redt ham i et par uger, på grund af dumme hot spots Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Juni 17, 2010 Mysterligt Møffe fælder stadig i stor stil, synes jeg. Her er i hvert fald masser af pels i huset - har ikke redt ham i et par uger, på grund af dumme hot spots Ja og ikke særlig smart.. Der kommer næsten ingenting af når vi børster ham. Kan man ikke fodre ham et eller andet så han smider mere Går rundt og vander ham hele tiden, det kan jeg selvfølgelig bare blive ved med, men stadig.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts