Hop til indhold

Hest og kartofler? bye bye tørfoder-tråd...


Alt4Victor
 Share

Recommended Posts

Gæst Malene Nielsen
Ca 4 dage med kallun og derefter kun hest.

 

Edit - ca 4 uger på en kødtype, før tilsætning af en ny.

Nogle kødtyper er sikre end andre - bla hest, ged og kanin.

 

Med de 3 nævnte dyrearter, er du også rimeligt dækket ind.

Som kallun, kan der anbefales gedekallun, som der bla er sæson for nu :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 52
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Vil bare sige tak for denne tråd :-D Den er virkelig nyttig nu hvor jeg selv skal i gang med opstarte af Barf pga. allergi :cry:

 

Jeg håber det vil få samme gode effekt på Louie som det har haft på Victor.

 

Hvor længe nøjedes I med kun at give hest og kallun før I begyndte at tilføje andre kødtyper?

 

Jamen ja den var jo startet mere i nød end af lyst, det var jo en rædselsfuld situation, men jeg er glad for du kan bruge den :-D

 

Det håber jeg sandelig også.

 

Jamen i en måned gav vi kun løsfrossent hestekød og løsfrossent kallun og oksemarvsben fra vores søde slagter. Det er der jo mange der ikke anbefaler, men vi kunne som sagt ikke skaffe hverken lamme, gede eller hesteben, og han havde brug for noget at aktivere sig med, og han fik ca. 2-3 ben ugentlig.

 

Men derefter så tog vi så en kødtype af gangen derefter, vi startede med oksekød, dernæst rensdyrkød, og så kom vi så hjortekød på, så struds osv. og det er gået rigtig godt. Det har ikke været nogle problemer.

 

Vi prøvede med fastedage, og det fungerede ikke. For han begyndte at søge efter mad som en vild. Det slog totalt klik for ham :shock: Fór ind i buskene når vi var på ture for at prøve at æde ting osv., så det sprang vi fra, efter han nåede at æde nogle Froliccer nogen havde smidt ved hundestien, på sådan en fastedag, og fik mega-dårlig mave :damn:og måtte have prokolin :syg:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...