Hop til indhold

Hest og kartofler? bye bye tørfoder-tråd...


Alt4Victor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 52
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Tak skal du have :-)

 

Jeg er også spændt på hvordan det bliver. Allergifoderet kommer dog tilbage til dyrlægen, for der var smags-garanti (og vi kunne komme tilbage med det hvis han ikke tålte det):blink:, så bruger vi pengene på pruh-hest, og nok også kallun, det skal jeg lige høre om han må få. Jeg magter ikke mere tørfoder der giver uregerlig mave. I nat har har også kløet en stor tot af sit ene øre. Så jeg tror ikke rigtig på at et nyt mærke allergifoder kommer til at hjælpe.

 

Men ja, jeg vil forsøge at afsætte tørfoderet til trængende, god idé med internater:5up: - ingen grund til at beholde det.Jeg har faktisk allerede foræret hans hvalpefoder til en af mine veninder, hvis schæfer lige har fået hvalpe, så kan de hurtigt få has på det. Der er 8!!! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder spændende, så kan jeg evt. koge det.

 

Ja jeg er i dyb vildrede, manden siger "ikke tale om at Victor får lov at få det råt", da jeg har lige læst et sted på nettet at det er udkogte kartofler og råt hestekød + en skefuld vitaminpulver man laver, altså blandet sammen, når man giver hestekød som den diæt :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Håber det virker for Victors mave.

 

Hvis han må få kallun, er det nok meget godt at starte med det, eller, jeg ved ikke hvor hårdt hest er for maven, men bare for at undgå at i starter med en omgang diarre.

 

Hvis manden ikke bryder sig om råt, medmindre det går ud over kuren, så kan du vel starte med at koge eller stege det? Behøves jo ikke blive kogt/stegt til smadder.

 

Er det fordi din mand er bange for bakterier ala dem Motor fik? For dem kunne Motor ligeså godt have fået fra en vandpyt, de er overalt. Det er heldigvis sjældent at voksne hunde får dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber det virker for Victors mave.

 

Hvis han må få kallun, er det nok meget godt at starte med det, eller, jeg ved ikke hvor hårdt hest er for maven, men bare for at undgå at i starter med en omgang diarre.

 

Hvis manden ikke bryder sig om råt, medmindre det går ud over kuren, så kan du vel starte med at koge eller stege det? Behøves jo ikke blive kogt/stegt til smadder.

 

Er det fordi din mand er bange for bakterier ala dem Motor fik? For dem kunne Motor ligeså godt have fået fra en vandpyt, de er overalt. Det er heldigvis sjældent at voksne hunde får dem.

 

Tak skal du have :-)

 

Det ved jeg ikke om han må få, men jeg har tænkt mig at købe en pose faktisk alligevel, hvis han skal have råt, også hvis vi løber tør for kød og for at veksle med noget. Har lige akkurat kontaktet barf-forhandleren.

 

Jeg bestiller løsfrossent hestekød, alm hestekød, løsfrossent grøn kallun, vitaminpulver og lakseolie fra noget der hedder grizzly. Så kan han vel ikke komme i underskud med noget :???:

 

Nej han er rædselsslagen for råt kød generelt. Jeg tilbereder mine egne engelske bøffer så de er "så røde at en dygtig dyrlæge stadig kan redde dem", og hver gang er han virkelig bekymret for om jeg overlever :lol: Samme når jeg har givet Vic et ben fra slagteren.

 

Så er der det at han tror at det de sælger i Barf-butikkerne er inficeret med alt muligt. Han er virkelig kræsen med fødevarer både til sig selv og Victor.

 

Men Victor går jo altså og slikker/dutter på lygtepæle, og slikker kattene i numsen :engel: og god knows how many andre hunde :engel: Det kan han ski da også blive syg af.

 

Pt. aner jeg ikke endnu om jeg koger kødet :hmm: Det vil jo være nemmest at give det råt, og der vil jo også være flest vitaminer i...så skal vi jo så bare til at spise kartøfler. Men jeg tror Vic vil elske begge dele.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

HA, en dygtig dyrlæge kan stadig redde din bøf :mrgreen:

 

Kan din mand ikke lære at leve med tanken om råt kød? Måske i skulle tage på safari og kigge på vildhunde? Eller måske du kan fodre Victor mens din mand går tur med sig selv :lol:

 

Det er ikke farligt, det må du gerne hilse fra mig og sige :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

HA, en dygtig dyrlæge kan stadig redde din bøf :mrgreen:

 

Kan din mand ikke lære at leve med tanken om råt kød? Måske i skulle tage på safari og kigge på vildhunde? Eller måske du kan fodre Victor mens din mand går tur med sig selv :lol:

 

Det er ikke farligt, det må du gerne hilse fra mig og sige :engel:

 

Jep :mrgreen:

 

Han æææælsker sjovt nok at komme i zoo og se løverne og tigrene blive fodret, men det er noget andet med hans lille Vicling :engel: Han skal helst leve i "beskyttet atmosfære" :lol:

 

Det skal jeg nok :blink:

 

Nu er han sådan lidt mere ved at indstille sig på det, han har været med til at se på lakse-olie og vitamin-pulver, og der er faktisk en vet.sygeplejerske vi kender, der åbner Barf-butik her i vores by til d. 1.juli, så jeg kan cykle efter kød, næste gang jeg skal hente, hvis Vic trives på det.Hvis der findes bare lidt retfærdighed i verden, så skal han bare det:x: .

 

Så ikke nok med at en vet-sygeplejerske blåstempler det, men det "besværlige element" går også af det. Så han skal nok vænne sig til det ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Det eneste jeg synes er for ulækkert som har forbud her i huset, er hele grisefødder. Det virkelig adder. Motor er nu osse en gris, så sent som igår aftes opdagede jeg pludselig at jeg delte dyne med hans godt gennem gnavede ben :???:

 

Kan du sige mere om hvad hest-kartoffel 'kuren' går ud på? Hest går jeg ud fra er fordi det ikke er en tikkende allergibombe, men hvad med kartofler?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvad den der hest-kartoffelkur går ud på??? :-D

 

Jeg håber det er vejen frem for Vic så han ikke skal døje med sin allergi, og kan komme væk fra det der allergi tørfoder som jo ikke er et hit.

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske hjælper det på ham den forsigtige at fortælle Petrine har været på barf i 1½ år og har betydeligt større modstandskraft overfor alle de fugleklatter hun æder!

 

Og den frygtelige baby på knap 3 måneder er også skiftet til barf, håber den overlever

 

barfbaby.jpg

 

Også katten er på barf ;-)

 

Uanset hvilken kur Victor kommer på, så håber jeg det virker - ville aldrig servere stegt mad til dyr, det er jævnt usundt :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Heste og kartofler er jo et kendt foder til, at få ro på allergi hunde - primært fordi hest meget sjældent optræder i tørkost - det samme har indtil for et par år siden også gjort sig gældende for kartofler... de er dog begyndt at vinde indpas i tørfoder også :-)

 

Medmindre I er sikre på at det kun er lagermider/husstøvmider og i den dur, han er allergisk overfor - så vil jeg anbefale, at I i første omgang venter med at give ham kallun.

 

Mht hest, så kan jeg se, at du bor i nordjylland - bor du i 'mit' område vil jeg gerne være dig behjælpelig med at finde et sted, hvor du kan købe hestekød i en god (menneske) spisevenlig kvalitet og til en pris, hvor diverse barfcentre ikke kan være med :-)

 

Jeg er spændt på at følge Victors foderskift og krydser fingre for, at det er sagen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Heste og kartofler er jo et kendt foder til, at få ro på allergi hunde - primært fordi hest meget sjældent optræder i tørkost - det samme har indtil for et par år siden også gjort sig gældende for kartofler... de er dog begyndt at vinde indpas i tørfoder også :-)

 

Medmindre I er sikre på at det kun er lagermider/husstøvmider og i den dur, han er allergisk overfor - så vil jeg anbefale, at I i første omgang venter med at give ham kallun.

 

Mht hest, så kan jeg se, at du bor i nordjylland - bor du i 'mit' område vil jeg gerne være dig behjælpelig med at finde et sted, hvor du kan købe hestekød i en god (menneske) spisevenlig kvalitet og til en pris, hvor diverse barfcentre ikke kan være med :-)

 

Jeg er spændt på at følge Victors foderskift og krydser fingre for, at det er sagen :-)

 

Det er nemlig også det vores allergi-dyrlæge har sagt.

 

Vi har fået svar på e-screen, og den slog ud på indendørs panel, så den tester de videre på, vi får svaret i den kommende uge. Altså er det jo ikke noget udenfor. Men mht. udredning af evt. foderallergi, så har du jo nok ret i at det er klogest at starte med at holde sig til hest til at starte med, og se hvordan det går. Men det er jo nemt at få lyst til at give ham noget kallun til afveksling eller som start. Nu har jeg også været i tvivl om jeg ville prøve at barfe ham med kun kød, eller prøve med hest & kartoffel-kuren (lyder som fattigfirserne det sidste :lol:), så derfor syntes jeg det var fristende...:-)

 

Vi bor i Nørresundby, så det er jo lidt af et stykke fra 'dit' område. Håber da ikke han bliver dårlig af mad fra Rigtig Hundemad, det skulle jo gerne forbedre hans sundhedstilstand. Men ja jeg har da altid købt ben hos vores lokale slagter til ham, når han har fået kødben. Så jeg er da spændt på kvaliteten...

 

Tak skal du have :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Det er nemlig også det vores allergi-dyrlæge har sagt.

 

Vi har fået svar på e-screen, og den slog ud på indendørs panel, så den tester de videre på, vi får svaret i den kommende uge. Altså er det jo ikke noget udenfor. Men mht. udredning af evt. foderallergi, så har du jo nok ret i at det er klogest at starte med at holde sig til hest til at starte med, og se hvordan det går. Men det er jo nemt at få lyst til at give ham noget kallun til afveksling eller som start. Nu har jeg også været i tvivl om jeg ville prøve at barfe ham med kun kød, eller prøve med hest & kartoffel-kuren (lyder som fattigfirserne det sidste :lol:), så derfor syntes jeg det var fristende...:-)

 

Vi bor i Nørresundby, så det er jo lidt af et stykke fra 'dit' område. Håber da ikke han bliver dårlig af mad fra Rigtig Hundemad, det skulle jo gerne forbedre hans sundhedstilstand. Men ja jeg har da altid købt ben hos vores lokale slagter til ham, når han har fået kødben. Så jeg er da spændt på kvaliteten...

 

Tak skal du have :-D

 

Selvfølgelig bliver han ikke dårlig af barfforhandlerens hundefoder :-D tænkte bare, at du måske gerne ville have kødet og benene til en lidt mere spiselig pris og hvor kvaliteten samtidig også var god :-)

Jeg spurgte ind til det, primært fordi jeg fik indtryk af at du var i tvivl om det skulle være det løsfrosne eller det vacumpakkede du skulle gå efter :-)

 

Jeg har altid et lager af hestekød (og ben) i store lunser og træner agility i Støvring, så du kan bare sige til, hvis du vil prøve noget andet - er i Støvring et par gange om ugen :-)

 

*EDIT* det var ment som en hjælp for dig her i starten, hvis du ikke kunne finde det du ville have i butikkerne - kan du finde det du vil have, ser du bare bort fra mit indlæg :-))

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bor i Nørresundby, så det er jo lidt af et stykke fra 'dit' område. Håber da ikke han bliver dårlig af mad fra Rigtig Hundemad, det skulle jo gerne forbedre hans sundhedstilstand. Men ja jeg har da altid købt ben hos vores lokale slagter til ham, når han har fået kødben. Så jeg er da spændt på kvaliteten...

 

Hehe, bare rolig, kvaliteten på mad fra Rigtig Hundemad er glimrende :-D

 

Det er der, vi køber ind til Møffe og han har levet på det i et par måneder nu og han har kun fået det bedre ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst cv2002
Det er nemlig også det vores allergi-dyrlæge har sagt.

 

Vi har fået svar på e-screen, og den slog ud på indendørs panel, så den tester de videre på, vi får svaret i den kommende uge. Altså er det jo ikke noget udenfor. Men mht. udredning af evt. foderallergi, så har du jo nok ret i at det er klogest at starte med at holde sig til hest til at starte med, og se hvordan det går. Men det er jo nemt at få lyst til at give ham noget kallun til afveksling eller som start. Nu har jeg også været i tvivl om jeg ville prøve at barfe ham med kun kød, eller prøve med hest & kartoffel-kuren (lyder som fattigfirserne det sidste :lol:), så derfor syntes jeg det var fristende...:-)

 

Vi bor i Nørresundby, så det er jo lidt af et stykke fra 'dit' område. Håber da ikke han bliver dårlig af mad fra Rigtig Hundemad, det skulle jo gerne forbedre hans sundhedstilstand. Men ja jeg har da altid købt ben hos vores lokale slagter til ham, når han har fået kødben. Så jeg er da spændt på kvaliteten...

 

Tak skal du have :-D

 

Jeg får også råt fra bla. Rigtighundemad. Det er glimrende og faktisk ikke særlig dyrt. Jeg giver 80 kr for 2 kg løsfrossent hest. Det er nemt fordi det netop er løst. Det fås også som pose med -5 større stykker i. Min kan sjovt nok ikke finde ud af de store stykker. kalkunhalse syntes hun også er noget mærkligt noget. Hos Porcani kan du købe færdigblandet med grønt/frugt og kød i 300 gr. pakker til 13 kr. De har også andet. Et 3 sted jeg køber har de frugt og grøntblaning i bakker eller flade 1 kg poser. Lige til at blande i kødet. De dage jeg ikke giver grønt i kødet, får hun vitaminer og hverdag af den Grisly olie du også har. Den skulle være rigtig god. MIn har fået en dejlig pels. Jeg fodrer kun råt 1 gang om dagen. Om formiddagen får hun Markus Mühle. Jeg mangeler fryseplads.

 

Der burde ikke være nogen grund til at du skulle koge, stege eller på anden måde gøre noget ved kødet andet end at tø det op. Det med kartofler kender jeg ikke noget til, men man kan vel koge flere med end familien kan spise og så mose dem og putte dem i maden. Dem må de i hvert fald ikke få i rå tilstand.

 

Hele idén med at fodre råt er at det ikke skal tilberedes. Jeg husker en fra min banrdom der kogte kallun! Føj den lugt kan jage en hver ud af døren.

 

Der er nogen der aldrig giver grønt/frugtblanding og nogen laver blandingen selv. Her er der så dem der mener at grønt skal psike rundt i en blænder ved meget høj hatighed for at hunden kan udnytte det. Eller som det står i det link jeg har lagt under Allergifoder, at man godt kan bruge ens egen maskine, men at det skal blændes i længere tid :confused: Her står jeg så godt nok af, men ok jeg har kun en stavblænder. Den kan nok ikke klare det.

 

Men jeg syntes at mange af de barfforhandlere gør det nemt at fodre råt. Det behøves ikke at være nogen videnskab, so det var da det kom frem. Færdigblandinger er klart det nemmeste. Især når man starter. :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst cv2002
Hehe, bare rolig, kvaliteten på mad fra Rigtig Hundemad er glimrende :-D

 

Det er der, vi køber ind til Møffe og han har levet på det i et par måneder nu og han har kun fået det bedre ;-)

 

Det er helt klart også min opfattelse. Jeg er så heldig at bo lige ved siden af en (næsten) Så jeg kan lige se hvormeget min fryser kan have og så tager jeg hunden med og går på indkøb. Hun nasser sig altid til et tørret høsneben eller noget anet sjovt han har fået hjem. Så hun kender vejen.

 

Har hørt fra andre at de ikke er tilfreds med rigtighundemad. Der er dog ikke nogen forklaring på hvorfor. :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er helt klart også min opfattelse. Jeg er så heldig at bo lige ved siden af en (næsten) Så jeg kan lige se hvormeget min fryser kan have og så tager jeg hunden med og går på indkøb. Hun nasser sig altid til et tørret høsneben eller noget anet sjovt han har fået hjem. Så hun kender vejen.

 

Hihi, Møffe elsker også at komme med! De giver altid et tørret griseøre eller kaster godbidder over disken! :ivrig:

 

Meeeen, har ham kun med, hvis vi er to :mrgreen: Ellers så er det mig umuligt at lave noget fornuftigt, udover at forhindre min hund i at tyvstjæle alskens lækre tørrede ting :mums:

 

Har hørt fra andre at de ikke er tilfreds med rigtighundemad. Der er dog ikke nogen forklaring på hvorfor. :confused:

 

Okay? Hmm, jeg har i hvert fald ikke haft noget at putte på dem :-D Synes det er rigtig fin kvalitet! Selvfølgelig er det nok ikke højrebsbøfferne, mørbrad og lign., hehe, men det er reelt kød. Og hvad skulle hunden egentlig også lige med det :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal lige spørge om noget her, inden jeg skal ind og købe kød i eftermiddag, mht. tilskud.

 

Jeg er i tvivl om jeg hellere skal købe en mere smagsneutral-olie, end grizzly-olien, plus jeg tænker over at der er laks i, om det er bedre med en planteolie :hmm: Har kigget på Udo's choice, Oil of Life (hundeversion, hvad er forskellen?) (den tager jeg selv i smoothies så jeg ved den ikke er grim i smagen) og en olie fra Hokamix der hedder skin & shine...jeg ved ikke hvad der er bedste, og hvilken en jeg kan få i dyret. Det skal gerne være en combo :lol:

 

Hokamix er alt derfra grimt smagende? (husker tråden om Motor der ikke syntes om det) Der findes jo den variant derfra der hedder Hokamix forte der skulle være rigtig godt til allergihunde der klør sig. Men vi gør også det her fordi der ikke skal være mere adder-badder-nasty-tørfoder-lortemad:fornaermet:. Jeg orker bare ikke mere "spis så din mad!- scenarier" Håber at få en hund der siger haps-klonk lissom dengang, før allergi og sart mave, når han en sjælden gang fik menneskemad. Så hvis der er nogen der synes Hokamix forte er noget shite, så please step foreward :genert:

 

Vitaminpulver - nds k9 vitamin og mineralpulver.

 

Er der andet jeg har brug for?

 

Nu lægger jeg jo kun ud med hestekød, som jeg giver råt, yes! manden har har affundet sig med at der nu bor et rovdyr her:slem:, sammen med kogte kartofler. Kartoflerne er for at holde vægten oppe, og for Vic's mavse. Måske ryger de senere. Det vides ikke. Nu skal vi se hvordan det går.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Nu har du jo sikkert være ude og handle, men hvis ikke så vil jeg anbefale dig at vente med diverse tilskud og 100% køre med hest og kartoffel indtil der er kommet styr på hans allergi.

 

Zacho (loppe/lagermide/husstøvmide-allergiker) tåler ikke ret mange tilskud og er du uheldig, så kan det samme være gældende med Victor :vedikke:

 

Tænker bare, at det jo vil være lidt øv, at det nye foder er godt til ham, men at I aldrig opdager det pga et eller andet tilskud, som holder allergien 'i live'.

 

Der sker intet ved, at hun 100% lever af kartofler og hestekød i en måned eller 2 - han vil ikke få mangelsymptomer - derefter kan I jo begynde at sætte flere ting på hans menu og på den måde finde ud af, hvad han kan tåle og hvad han reagerer på :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har du jo sikkert være ude og handle, men hvis ikke så vil jeg anbefale dig at vente med diverse tilskud og 100% køre med hest og kartoffel indtil der er kommet styr på hans allergi.

 

Zacho (loppe/lagermide/husstøvmide-allergiker) tåler ikke ret mange tilskud og er du uheldig, så kan det samme være gældende med Victor :vedikke:

 

Tænker bare, at det jo vil være lidt øv, at det nye foder er godt til ham, men at I aldrig opdager det pga et eller andet tilskud, som holder allergien 'i live'.

 

Der sker intet ved, at hun 100% lever af kartofler og hestekød i en måned eller 2 - han vil ikke få mangelsymptomer - derefter kan I jo begynde at sætte flere ting på hans menu og på den måde finde ud af, hvad han kan tåle og hvad han reagerer på :-)

 

Ja det giver self. mening.

 

Nej jeg har ikke været ude og handle endnu, kører først ved 17-tiden, der har jeg en aftale med butikken. De sælger i øvrigt ikke de tilskud jeg var interesseret i, så dem skal jeg have på nettet, hvis det er :-).

 

Bare mht. olie, der har jeg dårlige erfaringer med at fodre ham for magert, så begynder han straks at blive endnu mere tør. Så jeg er lidt bekymret for om der er 'nok' i det hestekød og kartoflerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Ja det giver self. mening.

 

Nej jeg har ikke været ude og handle endnu, kører først ved 17-tiden, der har jeg en aftale med butikken. De sælger i øvrigt ikke de tilskud jeg var interesseret i, så dem skal jeg have på nettet, hvis det er :-).

 

Bare mht. olie, der har jeg dårlige erfaringer med at fodre ham for magert, så begynder han straks at blive endnu mere tør. Så jeg er lidt bekymret for om der er 'nok' i det hestekød og kartoflerne.

 

Jamen så giver du ham da bare hestefedt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen så giver du ham da bare hestefedt :5up:

 

Men det har de jo nok ikke ved Rigtig Hundemad :hmm:, må bare gå efter det kød der ser mest rich ud så :vedikke:

 

Pt. giver jeg ham Viacutan plus kapsler på dyrlægens ordre, men det synes jeg ikke har den kæmpestore effekt. Han har fået blødere pels, that's it. Det kan da godt være det ville have været blevet værre, man ved jo ikke hvordan om han ville ha' begyndt at klø sig mere, hvis han ikke havde fået dem? Han har fået dem i en måned.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...