Hop til indhold

tilskud til træt tæve i løbetid

Gæst Bonnie
 Share

Recommended Posts

Gæst Bonnie

Hej hundefolk, håber I kan hjælpe mig og min dejlige 3-årige golden retriever. :-)

Mit problem er, at hun er enormt træt både før og under løbetidsperioden. Hun er normalt den type hund, der slet ikke er til at køre træt, og plejer at være med os ude og jogge flere gange om ugen, men det kan vi godt glemme alt om nu, hvor hun er tæt på at komme i løbetid, hun går ret hurtigt død. Hun er stadig lige så legesyg som hun plejer at være, hun bliver bare hurtigere træt.

Jeg kan huske det fra sidste løbetid også, hvor hun sov enormt meget. Jeg synes det er lidt synd for hende, og ville gerne give hende et eller andet tilskud, der kan give hende noget mere energi, jeg ved bare ikke lige hvad? Jeg har snakket med mine dyrlæger, men de sagde, at der ikke er så meget andet at gøre end at tage ekstra hensyn til hende, når bare hun får kvalitetsfoder, hvor hun er dækket ind. Og det er måske rigtigt nok, jeg har bare lidt ondt af hende, for hun vil så gerne være med til alt, men kan bare ikke lige nu... :???: Nogen forslag?

På forhånd tak :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Velkommen til :-D

Det er en stor belastning for kroppen at skulle være i løbetid, så det er ikke så usædvanligt at tæverne, især lige efter løbetiden, virker meget trætte.

Når det er så meget som du oplever det, ville jeg hvis hun var min tæve opsøge alternativ behandler fordi disse arbejder ud fra mere holistiske vinkler end traditionelle dyrlæger.

At en hund er dækket ind af et kvalitetsfoder, den køber jeg ikke, for behov er forskellige. Et kvalitetsfoder dækker basisbehovene, men hvis din tæve f.eks. har behov for ekstra jern, så vil foderet ikke dække dette.

Det kan også være selve den hormonelle proces der trætter hende, eller noget helt andet, som kun kommer til udtryk ved løbetiderne, fordi disse dræner hende for ressourcer.

Jeg går ud fra som en selvfølge, at du ikke ynker hende og dermed er medvirkende årsag til hendes psykiske tilstand.

Hvis du bor i Jylland kan jeg varmt anbefale et besøg hos alternativ dyrlæge Gudrun Frantsen i Viby, hun ser mere end så mange andre dyrlæger og har flere vinkler med.

Ellers er der forskellige alternative behandlere, som arbejder med forskellige remedier og metoder du kan søge på, hvis du vil gå den vej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bonnie

Hej ninjamor, tak for svaret, det ville da bestemt være værd at overveje. Nej, vi ynker hende ikke, og hun er lige så glad som hun plejer at være, hun bliver bare fysisk træt hurtigere end ellers...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hej ninjamor, tak for svaret, det ville da bestemt være værd at overveje. Nej, vi ynker hende ikke, og hun er lige så glad som hun plejer at være, hun bliver bare fysisk træt hurtigere end ellers...

Okay :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Vi har samme "problem" med vores lille tæve, der er i sin første løbetid nu.

Hun er også enormt træt og har ingen energi til noget som helst - Og at hun så sultestrejkede og ikke gad spise tørfoder hjalp jo heller ikke ligefrem på det.

Vi er gået over til kun at fodre med Barf - Og det har hjulpet meget.

Hun får lidt ekstra vitamin tilskud under løbetiden, som er afstemt med dyrlægen og barf forhandleren, så hun ikke får en vitamin forgiftning.

Så vi kan i hvertfald anbefale et foderskift til råt... Det har i den grad haft indflydelse på energi og humør!

Har du ikke lige mod på det, så synes jeg også at Gudrun er et rigtig godt bud, eller en af de andre dygtige "alternative" dyrlæger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan fortælle om min egen nylige oplevelse med en træt skindrægtig hund og Dyrlæge Gudrun.

eller det er en lang historie, men som hjælp på hendes nedsatte imun system og svingende energi har hun fået forskellige tilskud og akupunktur.

Det hjalp rigtig meget, hun er stadig ikke helt ovenpå, men er da mere frisk end for nogle uger siden:-) I tillæg hjælper den hjemmelavede mad jeg laver.. (kogt kød, ris og grøntsager) fordi den belaster systemet mindre, har hun mere energi til resten:)

hehe og sidste nye hit fra Gudrun var så nogle imun styrkende kiks... Jeg var lidt forbeholden, da sheila ikke er alt ædende og ganske rigtigt efter den første har hun nægtet at indtage nogle, grim eftersmag:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ville der ske noget ved at ts blander lidt højenergifoder, som f.eks Royal Canin Energy 4800, i hendes normale foder?

Jeg har indimellem blandet en håndfuld i Smillas foder og det hjælper altså! Har dog ikke prøve at give det ved løbetid, da jeg først fornylig vandt sådan en pose til et agility stævne... altså i tombolaen.:lol:

Men var det en idé?

Link til indlæg
Del på andre sites