Hop til indhold

Er dette en dansk-svensk gårdhund?


Gæst Satine
 Share

Recommended Posts

Gæst Satine

Hejsa

Jeg har min lille Basil her på ca 4 mdr. Jeg kender intet til hans baggrund, men jeg har søgt rundt omkring efter dansk-svenske gårdhunde, og fundet frem til at det er den han ligner mest.

Men jeg vil lige spørge jer kendere, kan man kalde ham en dansk-svensk gårdhund, eller ligner han for meget en blanding? på forhånd tak :-D

 

picture.php?albumid=64&pictureid=509

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Hovedet er ikke karakterisktisk for en dansk/svensker, det ligner mere gravhundehovet eller en anden jagthund, ørene for "bløde" og snuden for lang.

han ser også kraftigere bygget ud.

 

Hvor høj er han?

 

han ser kær ud :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Satine

Nej det er osse det med hovedet og ørerne der undrer mig. Han er robust bygget, men mener at havde set "rigtige" dansk-svenske gårdhunde med samme knoglestruktur.

 

Han er ca 30 cm høj.

Og enormt nuser :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa

Jeg har min lille Basil her på ca 4 mdr. Jeg kender intet til hans baggrund, men jeg har søgt rundt omkring efter dansk-svenske gårdhunde, og fundet frem til at det er den han ligner mest.

Men jeg vil lige spørge jer kendere, kan man kalde ham en dansk-svensk gårdhund, eller ligner han for meget en blanding? på forhånd tak :-D

 

picture.php?albumid=64&pictureid=509

Han ligner en blanding mellem beagle og d/s gårdhund... Gårdhundens ører er trekantede. Ham her har aflange, afrundede meget hængende ører. Snudepartiet er også anderledes end på D/S'eren.

Men han ser da helt vidunderlig ud :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Satine

Ja det er jo nok ikke til at se indflydelsen før han bliver stor, desværre... men ja, eftersom jeg ikke kender hans baggrund kunne det være sjovt at få nogle bud på hvad der er i ham.. Selv tænker jeg DSG og gravhund..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Han ligner en blanding mellem beagle og d/s gårdhund... Gårdhundens ører er trekantede. Ham her har aflange, afrundede meget hængende ører. Snudepartiet er også anderledes end på D/S'eren.

Men han ser da helt vidunderlig ud :-)

Ja, det kunne være beagle, DS-G og noget gravhund :hmm:

 

Han er for stor til at kunne være gravhund-DS-G kun tror jeg :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 weeks later...

Min Silke skulle (eftersigende) være dansk/svensk gårdhund og gravhund. Hun er meget kortbenet (Hun er ca 32 cm høj fuldvoksen) og en smule langrygget.

Men hun har mere DS-G ører - små trekanter.

 

Her er 2 billeder af hende, hvis det kan hjælpe dig..

 

 

Silke.jpg

 

StrandSilke.jpg

 

Og din Basil ser nu sød ud :-D - ligegyldigt hvad

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej :o)

 

Tror jeg giver de andre ret :o)

 

Min Liva er DSG-Gravhund og det ses ret tydeligt ;o)

 

Men han er kær :o)

 

Puk.

 

 

 

[ATTACH]889[/ATTACH]

 

 

[ATTACH]890[/ATTACH]

 

 

[ATTACH]891[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Trådstarters hund ser ikke ud til at være ren Gårdhund. Synes andre er kommet med nogle gode bud til evt blandinger - men ren Gårdhund er den ikke. Men ser nu ud til at være en skøn hund alligevel :-D

 

Vedhæfter lige nogle billeder af min Gårdhund, så kan i se forskellen. Min Gårdhund er ren, med tavle (DKK).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg undskylder lige på forhånd til trådstarter, men har et spørgsmål til ejerne af dsg / gravhunde blandingerne...

 

Har i brugt disse hunde til agility / mener i at de kunne bruges? Tænker lidt på om den lidt lange ryg ville gøre dem for "sårbare" til så "hård en sport? Eller kan den sagtens holde til det?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 9 months later...
Gæst didderosa

Hej Satine..

Jeg har selv en dansk-svensk gårdhund, og jeg synes MÅSKE at kroppen ligner lidt men er ikke HELT sikker.

Hans ører er lidt bredere en andre danske-svenske gårdhund, jeg har set.

Jeg tror måske at han er halv dansk-svensk gårdhund, og halv jackterrier eller hvad det nu hedder for han ligner lidt af begge dele!!:-)

Håber at jeg kunne hjælpe;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kathrine

jeg har selv 2 DSG, og jeg er sikker på at der i hvet flad er lidt DSG i din. Mine ene DSG på 4½ har de små trekantet øre, men vores hvalp på 7 mdr. har nogle øre der minder om dem din har. Så måske har det noget med alderen at gøre, for jeg selv avlet min hvalp og hun er 100 % DSG

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Piscine

Jeg er ret sikker på det hovede stammer fra en gravhund. Det billede fra siden ligner et udtryk jeg KUN har set hos gravhunde og sådan min egen ser ud når hun er koncentreret eller MEGET skuffet:)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Gæst futti

hej jeg er ny herinde, kan ikke finde rundt her, hulk, men jeg har også en Dansk svensk gårdhund, hun hedder Molly og er verdens bedste hund...men det påstår jo så mange hundeejere, men hun er bares å dejlig..

 

kan vi evt. skrive lidt sammen herinde så jeg kan blive lidt mere fortrolig med det hele, vil du hjælpe mig?? din gårdhund er bare så dejlig..

 

mange hilsenr fra Futti...du må gerne skrive til min egen mail hvis du [email protected] venlig hilsen Hanne:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...