Hop til indhold

Hundefoder fra fakta (dyregodt). jeres erfaringer?

Gæst Lotte Jakobsen
 Share

Recommended Posts

Gæst Lotte Jakobsen

Hej!!

Vi har fundet ud af at Jabba (engelsk bulldog), er helt vild med det der våde foder de har i fakta. Foderet hedder Dyre godt, og koster under 10 kr. for 1.2 kg.

Vi bruger det til at blande i hans alm. foder (eukanuba), fordi så spiser han nemlig rub og stub.

På varen står der at det er godkendt af dyrelæger osv. Vi falder ikke rigtig for dette salgstrick, men kunne godt tænke os at vide om der er nogle som har gode, eller dårlige erfaringer med dette foder?

På forhånd tak.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså.. Jeg har det generelt svært med det mad man kan købe til dyr sådan nogle steder..

Jeg har aldrig købt det selv, og kunne heller ikke finde på det.. Det er billigere end Pedigree, og selv det kan jeg ikke få mig selv til igen.. Forsøgte engang med pedigree da det var det jeg kunne få, og Bitten havde SÅRH dårlig mave bagefter.. De omsætter intet af det..

Jeg ville holde mig fra det, og overveje et fodermærke hvor hunden kan lide smagen uden det skal blandes op med discount mad

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Hej!!

Vi har fundet ud af at Jabba (engelsk bulldog), er helt vild med det der våde foder de har i fakta. Foderet hedder Dyre godt, og koster under 10 kr. for 1.2 kg.

Vi bruger det til at blande i hans alm. foder (eukanuba), fordi så spiser han nemlig rub og stub.

På varen står der at det er godkendt af dyrelæger osv. Vi falder ikke rigtig for dette salgstrick, men kunne godt tænke os at vide om der er nogle som har gode, eller dårlige erfaringer med dette foder?

På forhånd tak.

Jeg har ingen erfaringer med foderet. Generelt styrer jeg helt udenom alt foder, som indeholder bi-produkter - nægter at betale penge for et produkt - hunde som menneskemad, som i den grad indeholder affaldsprodukter :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jackson

Det er ikke anderledes med hundefoder end med så meget andet. Pris og kvalitet hører sammen. Det billige foder du bruger fra Fakta er med garanti tilsat et utal af farvestoffer og andre tilsætningsstoffer som din hund bestemt ville have bedst af at undvære. Vil du være sikker på en hund, der ikke kommer til at have en grim pels, problemer med afføring eller problemer med huden, fx i form af allergi (som kan være en livslang affære), så skal du bruge et godt og dokumenteret egnet produkt. Og så kan det da godt være, at det foder fra fakta er dyrelæge godkendt, men hvilken dyrlæge mon det er??? Jeg har prøvet en dyrlæge, der var ganske forfærdelig og som fejlbehandlede min hund fuldstændigt - total ugrundig i sit arbejde. Men så gik jeg til en anden dyrelæge, der var utrolig grundig og dygtig. Så hvis nu det er en dyrelæge, der har set sit snit til at tjene en skilling, så kan det da godt være, han bare har godkendt produktet sådan lige en to tre. Man skal ALTID tænke på sin hunds bedste, hvis man vil være sikker på en sund hund. Men det er naturligvis også det du viser hér, når du netop stiller foderet fra fakta til debat :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Det med foderet er lidt af en jungle...det afhænger helt af hvad hunden fungerer på....

Men ikke desto mindre findes der jo også dyre typer foder, som nogen aldrig nogensinde ville byde deres hund, på trods af at det koster 5-700kr. som f.eks. Hills, som vist indeholder en del korn...(jeg er ikke så meget inde i hills, men mener at have læst meget kritik af det)

Personligt fodrede jeg før med proformance(sportsmans pride), men er gået over til Uniq, som Pablo også trives fint på(250kr. for 12kg)...men andre igen vil nok synes det er noget bras..:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis din hund trives på det, så er det godt foder :5up:

Ved godt at den holdning ikke er populær herinde, men jeg tror personligt ikke på at dyrt foder er bedre. Når jeg selv køber, går jeg efter det protein- og fedtindhold, der passer til mine hunde, og jeg kan også sagtens finde på at blande billigt og dyrt.

Jeg er enig i at man bør undgå produkter med meget farve og tilsat sukker, men der findes også billigt foder uden den slags.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej!!

På forhånd tak.

Når du bare bruger det til at blande i hans ordenlige foder, som smags forstærker sker der ikke noget ved det.

Vi andre hælder jo også sovs over vores mad og spiser grill mad en gang i mellem.

Alt. med måde skader jo ikke nogle.

Men det vill være en god ide at prøve at finde noget foder han kan lide.

Du kan jo få prøve poser fra mange af de gode fodermærker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min gamle hund ville kun spise det hundemad vi køber i Aldi (husker ikke hvad det heder) hun havde SORT pels, og aldrig har jeg set så fin en blank pels, og dyrlægen roste hendes tilstand (han var ikke klar over hvad hun spiste) men jeg tror også det har lidt med hvad hunden tåler og ikke tåler,

Bella derimod er jo meget kræsen, og vil ikke spise det, jeg ved ikke hvor mange mærker og DYRE mærker jeg har prøvet, sidst er det nu Markus-Mühle, ALDRIG har jeg oplevet en hund så kræsen,

Jeg ville IKKE være bange for at brugr det fra fakta med måde, hvis hunden trives på det.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores Thayson, han lever også af det "billige" foder, vel og mærke slankefoder.. Det er det eneste som vi har kunne holde hans vægt på, hunden i sig selv er ikke noget problem han sluger ALT han kan :blink: Dyrelægen er ganske tilfreds, så det er vi også.. og som hun sagde, så længe han trives på :engel: Nu har han endelig efter 9år haft en rimelig vægt!.. Og det er ikke fordi at han har fået godbidder i stor stil før, han får nemerlig kun sin mad og gulerødder.. og hvad marsvinene ellers får af grøntsager :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lotte Jakobsen

Mange tak for alle jeres hurtige svar..

Jeg tror vi vil kigge efter andre produkter, som Jabba vil spise uden at vi behøver tilsætte andre ting til at forstærke smagen.

Men for at vende tilbage til fakta's dyregodt, så lader der ikke til at være nogle ændringer i hans afføring. Om foderet er godt eller skidt, tør jeg dog ikke udtale mig om...

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for alle jeres hurtige svar..

Jeg tror vi vil kigge efter andre produkter, som Jabba vil spise uden at vi behøver tilsætte andre ting til at forstærke smagen.

Men for at vende tilbage til fakta's dyregodt, så lader der ikke til at være nogle ændringer i hans afføring. Om foderet er godt eller skidt, tør jeg dog ikke udtale mig om...

hvis det er deres vådt foder, for han ikke meget foder og slet ikek næring af det, da det meste er vand, så tror du mest giver hans tørkost en anden smag og en anden konestitens.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg køber da indimellem disse billige dåser i Fakta og så får de en sjat oveni deres Olivers tørkost.Mine elsker det ,og til prisen er det nok mest vand og useriøse restprodukter, så hvis det kun bruges som smagstilskud i mindrte omfang, så er det nok OK.

Har læst et sted at billig tørkost skulle indeholde formalede restfjer fra slagterierne som proteinkilde???? og det kan de fleste hunde slet ikke fordøje????

Og som dyreven burde man også vide, om de slagtedyr der leverer vor hundes protein er behandlet seriøs i deres liv.

Link til indlæg
Del på andre sites