Hop til indhold

Børster i tænder på jeres hund(e)?.


Jane
 Share

Recommended Posts

Gæst Priceman
Neiiii jeg vil ikke, jeg gør det ækkk basta:-P

Syntes at i er kommet ind på et meget intrresant område, med finder det topnederen at den ligger i en anden tråd og fylder...

Jeg er blondine jeg blir forvirret for faen:shock::megaked::oops:

 

Lòreal. Mørk Mahogany. Det hjælper. :-D

 

Jeg tror nu det er hip som haps hvornår de stopper med at die og begynder at tage fast føde til sig de prøver sig sgu nok frem. Men kan da lige kapre min veninde imorgen og høre hvad hun siger, hun er skudt i ulve og ved mere om dem end de folk der passer ulvene i Givskud:rolleyes:

 

Pas på at suge for meget info fra dyrearkerne de holder ikke standarten, og prøver sig bare frem til noget der virker bedst for dem læs: mange af deres dyr får ikke optimal føde.

(for ikke at tale om alle de raske dyr der bliver aflivet, ganske enkelt fordi der ikke er nogle andere dyreparker der gider at have dem)

 

Hende vil jeg gerne vente på at høre hvad hun har at sige. Jeg er bare som en svamp på det område ,finder det meget spæææændende

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 89
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Ninjamor
=Agnete87;66875]Neiiii jeg vil ikke, jeg gør det ækkk basta:-P

 

 

Jeg forbeholder mig ret til at fylde :-)

 

Syntes at i er kommet ind på et meget intrresant område, med finder det topnederen at den ligger i en anden tråd og fylder...

Jeg er blondine jeg blir forvirret for faen:shock::megaked::oops:

 

Nå for f..... Undskyld, DET vidste jeg ikke. Det forklarer jo alt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Neiiii jeg vil ikke, jeg gør det ækkk basta:-P

Syntes at i er kommet ind på et meget intrresant område, med finder det topnederen at den ligger i en anden tråd og fylder...

Jeg er blondine jeg blir forvirret for faen:shock::megaked::oops:

 

Jeg tror nu det er hip som haps hvornår de stopper med at die og begynder at tage fast føde til sig de prøver sig sgu nok frem. Men kan da lige kapre min veninde imorgen og høre hvad hun siger, hun er skudt i ulve og ved mere om dem end de folk der passer ulvene i Givskud:rolleyes:

 

Pas på at suge for meget info fra dyrearkerne de holder ikke standarten, og prøver sig bare frem til noget der virker bedst for dem læs: mange af deres dyr får ikke optimal føde.

(for ikke at tale om alle de raske dyr der bliver aflivet, ganske enkelt fordi der ikke er nogle andere dyreparker der gider at have dem)

Næ, de gør det ikke altid optimalt for ulve, jeg ved da et sted hvor de efter sigende skulle have rigtigt gode forhold, men de får altså et tørfoder der er blandt de billigere :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Næ, de gør det ikke altid optimalt for ulve, jeg ved da et sted hvor de efter sigende skulle have rigtigt gode forhold, men de får altså et tørfoder der er blandt de billigere :hmm:

Der er kun regler for standarten af burene, aka. de skal være sikre ellers er der ikke så mange regler indenfor dyreparkerne, smider lige listen over de dyrehold hvor der er flest regler og love for dyrenes ve og vel:

 

1. Forsøgsdyr

2. Landbrugsdyr

3. Hestehold

4. Zoodyr

 

Trist men sandt:neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Der er kun regler for standarten af burene, aka. de skal være sikre ellers er der ikke så mange regler indenfor dyreparkerne, smider lige listen over de dyrehold hvor der er flest regler og love for dyrenes ve og vel:

 

1. Forsøgsdyr

2. Landbrugsdyr

3. Hestehold

4. Zoodyr

 

Trist men sandt:neutral:

 

Ja, og når man tænker på hvordan grisesøer kan stå fikserede med sår, så er det endnu mere trist:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, og når man tænker på hvordan grisesøer kan stå fikserede med sår, så er det endnu mere trist:cry:

Ja det er det, kunne holde et mindre foredrag om hvor nemt det er at undgå liggesår hos søer der er fikserede, men det undlader jeg her;-)

Heldigvis er der stikprøve knotroller i landbruget, og de bliver bonget for 10.000 kr, for hver so der har liggesår og ikke er i sygesti:cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Ja det er det, kunne holde et mindre foredrag om hvor nemt det er at undgå liggesår hos søer der er fikserede, men det undlader jeg her;-)

Heldigvis er der stikprøve knotroller i landbruget, og de bliver bonget for 10.000 kr, for hver so der har liggesår og ikke er i sygesti:cool:

 

Det er utroligt at det så alligevel foregår, for det gør det:cry:

 

Og det siger vel noget om reglerne for de andre dyr når søer står fikserede og grisene ikke kan få ordentlig kontakt med deres mor :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er utroligt at det så alligevel foregår, for det gør det:cry:

 

Og det siger vel noget om reglerne for de andre dyr når søer står fikserede og grisene ikke kan få ordentlig kontakt med deres mor :hmm:

Smågrisene kan sagtens få kontakt med soen, det eneste der er noget bæ med fiksering er at soen ikke kan bygge rede/motion og få liggesår af det hårde gulv...

 

Der er mange landmænd der gerne vil gøre forholdne bedre men de må ikke for regeringen, og forbrugerne vil ikke give særligt meget for kød nu til dags, og Danish Crown betaler ikke eb rød øre mere per gris end de giver nu...

 

Hvis du vil have hele Eventyret kan du sende en PB, men det bliver langt:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hende vil jeg gerne vente på at høre hvad hun har at sige. Jeg er bare som en svamp på det område ,finder det meget spæææændende

 

Så fik jeg fat i tøsebarnet langt om længe og fundet nogle svar:

 

Efter 2 mdr. er ungerne fravænnet, og bliver flyttet væk fra hulen.

 

4-5 uger gamle er de "poppet" ud af hulen og får tilbudt opgylpet mad.

 

Ulvetæven gylper fastere og fastere føde op når ungerne bliver større.

 

Hvalpene får også "foodtoys" som er hele eller delvist ædt småbyttedyr (fugle, kaniner ell. benstykke fra en hjort), som de til dels gnaver/æder/og leger med. De får dette fra de er "poppet" til de selv skal med på jagt.

 

Så efter 2. mdr burde de gerne være fravænnet mælk, og tager delvist fastføde...

 

Og lige et lille citat som minder mig om de gange jeg var så heldig at passe ulve/hunde hybrider:

 

Hvis du taler til dyr vil de tale til dig og I vil lære hinanden at kende. Hvis du ikke taler til dem kommer du ikke til at kende dem,

og det du ikke kender frygter du.

Hvad du frygter ødelægger du.

Chief Dan George

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Så fik jeg fat i tøsebarnet langt om længe og fundet nogle svar:

 

Efter 2 mdr. er ungerne fravænnet, og bliver flyttet væk fra hulen.

 

4-5 uger gamle er de "poppet" ud af hulen og får tilbudt opgylpet mad.

 

Ulvetæven gylper fastere og fastere føde op når ungerne bliver større.

 

Hvalpene får også "foodtoys" som er hele eller delvist ædt småbyttedyr (fugle, kaniner ell. benstykke fra en hjort), som de til dels gnaver/æder/og leger med. De får dette fra de er "poppet" til de selv skal med på jagt.

 

Så efter 2. mdr burde de gerne være fravænnet mælk, og tager delvist fastføde...

 

Og lige et lille citat som minder mig om de gange jeg var så heldig at passe ulve/hunde hybrider:

 

Hvis du taler til dyr vil de tale til dig og I vil lære hinanden at kende. Hvis du ikke taler til dem kommer du ikke til at kende dem,

og det du ikke kender frygter du.

Hvad du frygter ødelægger du.

Chief Dan George

 

Elsker de 1st Nations indianere og deres syn på naturen.

 

Nå ot.

 

Vil det sige at hvalpene går stille og roligt over til råt/opgylpet føde?

 

I så fald var min antagelse ikke helt ved siden af. Og de dyreparker jeg talte med talte ikke med kløftet tunge. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Poul Thyme

:-) Hej Jane !

 

Vore 17 mdr. gamle Dixie får aldrig børstet tænder som sådan . Vi plejer at give hende en Dental Stick et par gange om dagen, og så vidt vi kan se er hendes bisser utrolig flotte og skinnende hvide.

Må give dig ret i at det er bedre at hundene bruger deres tænder på en mere naturlig måde.

 

Mange hilsner

Poul :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Elsker de 1st Nations indianere og deres syn på naturen.

 

Nå ot.

 

Vil det sige at hvalpene går stille og roligt over til råt/opgylpet føde?

 

I så fald var min antagelse ikke helt ved siden af. Og de dyreparker jeg talte med talte ikke med kløftet tunge. :-D

Ja hvalpene får i starten næsten fordøjet føde og jo større de bliver nu mere ufordøjet føde får de. Ret utroligt at tæveulven kan regulere hvornår hendes maveinhold er klar til at blive gylpet op til hvalpene:shock:

 

Men der er jo 3 ting hvalpene får til de er 2 mdr. råmælk, opgylpet føde og "foodtoys", så mon ikke man også kan gøre det med hundehvalpe så maverne vænner sig råt langsomt??

Link til indlæg
Del på andre sites

:-) Hej Jane !

 

Vore 17 mdr. gamle Dixie får aldrig børstet tænder som sådan . Vi plejer at give hende en Dental Stick et par gange om dagen, og så vidt vi kan se er hendes bisser utrolig flotte og skinnende hvide.

Må give dig ret i at det er bedre at hundene bruger deres tænder på en mere naturlig måde.

 

Mange hilsner

Poul :vinken:

 

Velkommen til, Poul. Håber du vil blive glad for at være herinde, for der er jo overvejende høner (eller skal vi kalde det høns ;-)) i denne kurv.

 

Dejlige billeder af Dixie. Der er rift om den stol, hva`?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...