Hop til indhold

tynd mave og opkast


aanonymoss
 Share

Recommended Posts

Hun har spist noget, mavsen ikke kan lide.. Ville være mit første bud.

 

Hun skal ikke have mere af sin egen mad i dag og måske de næste par dage.

 

Lav noget skånekost til hende: Ris kogt i ca 2 timer i meget vand (jeg hælder dobbelt vand i fra start og tilsætter nogle gange lidt mere undervejs) og kogt kylling. Dette giver jeg så lidt af i små portioner med en slat ymer/a 38 og så ser jeg hvordan maven reagerer

 

Bliver hun ved, ville jeg kontakte en dyrlæge, men ville nok lige se dagen an..

 

God bedring til Bella

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa :-)

 

Jeg giver JeanetteH ret, sæt det lille pus på skånekost et par dage - ud over kylling kan en lille smule tun i vand også være godt, eller helt undlad kød og put en lille smule kød eller fiske bullion i risene for at give smag.

 

Hold øje med at hvalpen for drukket normalt og bliver det ved, men uden at den virker mere syg, så ring til dyrelægen mandag - det ville jeg i hvert fald gøre.

 

Pøj og god bedring med den :vinken:

 

EDIT: Virker hun syg og dvask/uoplagt eller kaster op hver gang hun får noget at spise, så ville jeg ringe til dyrelægen med det samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

ok, hun har vist fået noget kylling, kan det være årsagen? ville det så være godt at have give hende igen?

 

kan man købe noget mod det på apotekket? uden recept?

 

Du kan købe Zoolac på apoteket. Det er en "pasta", der hjælper på maven. Så køb den og så giv skånekost og ja, enten kogt kylling, fiskeboller, torskerogn eller kogt hvid fisk:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

kyllinge kød eller var der ben med?

 

den var over og blive passet, så ved ik om det var ben med... tror jeg ikke. for de har selv hund og de plejer at tage det hvide kød fra og tage det fra i små bider på en tallerken.

 

- køre på apoteket nu efter det og ud og henter de andre ting ( kylling ) vi har tun i vand hvis det var godt nok.?

 

kan det være hende rc hvalpe foder hun ik kan "tåle"

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal faste hende 1 døgns tid - når hun kaster op.

 

Derefter giver du hende lidt havregrød med a-38 og zoolac pasta i. Havre har en rensende effekt på tarmsystemet og er super godt til hunde med dårlige maver.

 

Beholder hun det i sig - kan du senere give hende kogt ris og kylling eller fisk

 

Er der ingen bedring i løbet af dagen skal hun lige en tur til dyrlægen

Link til indlæg
Del på andre sites

vi har været på apotekket og hente noget imodium, hvor meget skal hun have det dette? hvor mange mg?

 

vi har givet hende et sprøjt zoolac.

 

hvad skal vi gøre nu ellers? vi har også givet hende vand og a38 og fået en sprøjte til at give hende vand. hun er vist lidt dehydreret.

 

hmm ... hvad sagde apotekeren om imodium? umiddelbart synes jeg, at det lyder som en dårlig idé at give hende det, med mindre hendes diarre er akut og voldsom.

 

imodium virker jo nærmest som en prop, det stopper ligesom bare al tarmfunktion. hvis hun har spist eller drukket et eller andet som irriterer, skal det gerne ud af hende igen, så diarreen har jo en funktion.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lenadk

Jeg syntes bestemt at du skal holde med øje med hunden..

Vores blev også syg med diarre og der var blod i s hold godt øje med dette.

Hvis dette viser sig ta da til dyrelæge med det sammen.

Hvis hun evt har spise fugle afføring kan hun blive syg med opkast og diarre og skal derfor have antibiotika, skånekost og nogen mod diarreen..

håber det bedste:):ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie

Jeg havde en gang en hund der fik madforgiftning og der sagde dyrlægen at vi skulle give ham ris og fiskeboller. Derudover har jeg også hørt at foderris skulle være rigtigt godt for maven. Har ikke selv prøvet det, men kender nogleder har og det skulle gå ind og stabalicere maven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville tage forbi dyredokt. og få taget en aff. prøve...... Der er mange hvalpe som har giardia, uden vi ved det....De har tilbagevende tynd aff. lidt opkast og tager ikke på som de skal.

Det kan en prøve afslører, og så kan hvalpen få en kur mod det som er effektiv.

Tjet evnt. på nettet om giardia, så kan du selv læse om det.:vinken:

Redigeret af jukl
Stavefejl.
Link til indlæg
Del på andre sites

Det stakkels pus - hun har sikkert spist noget som har givet en forgiftning

 

Prøv at lade være med at give hende noget at spise. Det er dog vigtigt hun får væske. Prøv at give hende et par teske fulde vand engang i mellem - og godt I tager til dyrlægen i morgen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...