Hop til indhold

Trimning af Flatcoat


Gæst Humankind
 Share

Recommended Posts

Gæst Humankind

Her kommer en beskrivelse af trimning af Flatcoat. Ind til den kommer er i velkommen til at kontakte mig på Privat Besked hvis i har spørgsmål til hvordan man gør:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Glæder mig til det kommer på! herhjemme klipper jeg selv Nikka med en køkkensaks:mrgreen: og ja resultatet kunne sagtens værre bedre.

 

Det var egentlig meningen vi ville have haft Nikka udstillet og avlsgodkendt. Vi fik bare aldrig snøvlede os sammen, så en hvalpeklasse da hun var 3 mdr. er det eneste det er blevet til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Humankind

Jeg har været så heldig at få en herlig, men meget langhåret flat-tæve på besøg for en sund, så når der er en hjemme til det og solen titter frem vil jeg ta' hende med ud og så ellers fotografere en trimning fra ende til anden!:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Godt initiativ, Rinnie :5up:

 

Jeg synes tit, man møder flatcoat-ejere, der har besvær med trimningen, hvor meget de skal trimme, hvis hunden ikke skal på udstillingen eller omvendt skal.

 

Denne hjemmeside: www.arminzera.no/klipp.php, synes jeg giver et godt bud på en visuel vejledning.

 

Det ser så let ud, og så er det faktisk skide svært. *GGG*

 

Jeg sendte min den gamle til en trimmer, som jeg efterhånden fik "opdraget" til at trimme som jeg gerne ville have det, men det er selvfølgelig en dyr løsning.

 

Dejlig flatter dreng du har, har du flere billeder af ham?, for så vil jeg da gerne se mere. :-D Og velkommen til. :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, poster lige lidt flere billeder i det andet indlæg ;-)

 

Hundefrisør er en dyr løsning, men jeg synes også tit, man høre om negative oplevelser for hunden, fordi trimmeren ikke håndterer ens hund korrekt, hårdt etc., på trods af hundefrisøren er uddannet og haft kurser i dette.

 

Jeg synes, den bedste måde at lære at trimme sin flatcoat, er at aftale et møde med en der kender til det - mange er rigtig hjælpsomme og vil gerne lære fra sig - hvis man ikke er blevet introduceret fra opdrætterens side(hvalpetræf, træningstræf etc.), men det er svært og kræver øvelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, poster lige lidt flere billeder i det andet indlæg ;-)

 

Hundefrisør er en dyr løsning, men jeg synes også tit, man høre om negative oplevelser for hunden, fordi trimmeren ikke håndterer ens hund korrekt, hårdt etc., på trods af hundefrisøren er uddannet og haft kurser i dette.

 

Jeg synes, den bedste måde at lære at trimme sin flatcoat, er at aftale et møde med en der kender til det - mange er rigtig hjælpsomme og vil gerne lære fra sig - hvis man ikke er blevet introduceret fra opdrætterens side(hvalpetræf, træningstræf etc.), men det er svært og kræver øvelse.

 

Jeg ved godt at et besøg hos en trimmer ikke står højest på listen over ting en hund gerne vil, men jeg har fuld tillid til at min trimmer håndterer min hund så godt hun kan (hun skal jo leve af det).

 

De sidste mange gange Ascha var afsted, bad hun mig om at være med under trimning, fordi jeg var så bekymret over hendes gigt (*GG* man er vel en hønemor). Det jeg så, var der ikke noget væmmeligt ved og tidsmæssigt varede det fuldstændig lige så lang tid som det plejede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange ønsker ikke at have ejerne med under trimningen, så kan det være svært på samme måde at opbygge tillid, som hvis man med egne øjne kan se trimningen af ens hund.

 

Så kan udmærket følge dig, at du har fuld tillid til din hundefrisør, når du har været med og set seancen.

 

- Men er vi ikke alle hønemødre over for vores hunde? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Humankind

Ak, det er ikk lbevet til for meget med den her tråd, sorry... Manden (der skal fotografere trimningen) har været bortrejst langt det meste af tiden de sidste par måneder og så var der lige de folk der graver lys-leder ned der nu har gravet telefon/internet ledningerne over 3 gange på kort tid... Seneste afrydelse varede helt hen over weekenden... Men jeg har ladet Players pels stå til så der er noget at vise på billederne!:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...