Hop til indhold

Cesar's Way - laaangt indlæg


Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Gæst beagle-lover

Hej Irene

Tusind tusind tak for dit indlæg :klap2:

 

Jeg må altså sige, at det har ikke fået mig til at synes bedre om manden - snarere tværtimod :evil:

Stakkels de hunde som komemr i behadling hos ham og stakkels dem som skal bo hos ham et helt langt liv :mad:

 

Hvis Alice var kommet i behandling hos ham for hendes angst, så havde hun squ' da begået selvmord for længe siden.

 

Er spændt på at følge tråden i Jubii ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har aboslut intet forhold til CM - kender intet andet til ham end det jeg har læst herinde og på Jubii - samt et lille klip på Oprah - har ikke læst hans bøger, har ikke set hans tv programmer el. lign.

 

Så baseret på det Ninjamor skriver, er min amatør vurdering, at der hvor manden fejler er, at han betrager hans bestand på 40-50 sammenbragte hunde af forskellige racer som en "flok". Hvorefter han kopiere synergier/betragtninger fra denne "flok" ud på alle hunde.

 

Efter min bedste overbevisning kan man ikke kalde hans bestand en "flok", som jeg ser som en gruppe hunde/ulve/dyr what ever, der NATURLIGT finder sammen, og som det enkelte individ har mulighed for forlade, såfremt det måtte ønske det. Dette er IKKE tilfældet for dyrene i CNs bestand.

 

Talrige undersøgelser af ulve i det fri kontra ulve i zoos har efterhånden bevist, at der i langt flere konflikter i zoo bestande end i frie flokke. Disse konflikter MÅ findes i hans store bestand, hvis de ikke slåes ned med hård hånd fra en agressiv og autoritær leder = CM

 

Jeg kunne godt være nysgerrig efter at vide, hvormange "flokke" CMs bestand af hunde egentlig består af - altså grupper af hunde der naturligt ville finde sammen, fik de en chance. Et videre studie af disse nye "flokke", de interne synergier og "lederskab" ville også være interessant.

 

Dette er mine betragtninger, men jeg er helt på det rene med, at jeg kunne tage fejl ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt forstå, at nogle ønsker, at man læser bogen, inden man "dømmer" manden, for han siger jo netop ret mange "gode" ting.... Jeg er heller ikke imponeret af Irene Jarnved, hvis jeg skal dømme hende på baggrund af tv-programmerne, men hendes bøger giver et dybere indblik i hvad hun står for og det gør CM's bog også om ham....

 

Problemet er så bare, at han totalt har misforstået omgangen med hunde og i mine øjne er medieluder af den værste skuffe :(

 

Jeg var ikke imponeret af hans tv-programmer og jeg var ikke imponeret af hans bog, som jeg rent faktisk fik anbefalet som værende god af en person jeg troede ville have mere forstand på hunde eller dyr generelt (en person i min omgangskreds).

 

Jeg håber virkelig ikke, at han har givet "gaven" videre til Cesar Juniors :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Millan siger selv, at han har givet gaven videre til den ene af sønnerne.

 

Iøvrigt skal børn - uanset alder - også være "ledere" end hunden.

 

Når der f.eks. fødes et barn ind i familien og babyen kommer hjem. Skal babyen på en eller anden måde ind i huset før hunden.

Hunden skal vide, at det er babys hus!?

 

Derefter kaldes hunden ind, men må ikke nærme sig baby før tilladelse, den må kun snuse på afstand.

 

Det samme anbefaler han gjort med noget af babyens tøj før den kommer hjem fra klinikken.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Han kører dem i bil. Fotos af dem i bjergene viser ikke hele flokken på en gang, så jeg ved ikke om det ER dem alle på en gang, men han skriver ikke det ikke er.

Han har en medhjælper.

han pointerer, at når han rulleskøjter med dem er det ti af gangen, så jeg går ud fra at når han ikke skriver dette om bjergturene er det samtlige hunde som er med.

 

I øvrigt også en fransk bulldog sammen med de store. Det synes jeg bare er for meget...

 

Det er utroligt at han ikke skelner mellem forskellige hundes behov, det er dog almen viden :hmm:

Det dagsprogram ville blive for meget for de fleste hunde, jeg tænker bla på fx Susis forhold til varme, hunde med tendens til leverubalancer (dem er der mange af) vil virkelig få det svært med den hårde motion i varmen oppe i bjergene :(

Og hunde med smerter..

 

Han skriver intet om deres forhold på centret udover at der er forhindringsbane og badepøl de kan muntre sig med - jo og vist også noget om hundehuse.

 

De forhold man kan se på fotos ser ikke flotte ud, men det er hunde jo ligeglade med.

 

Jeg kan godt huske centeret fra programmerne, jeg tænkte at der ikke var meget skygge og alt for meget asfaldt eller beton :(

 

 

Han skriver for øvrigt også, at man først skal relatere til hunden som dyr, art, race og navn.

Gad vide hvor man lige har læst det henne før?

Han mener at amerikanerne ser hunden som sit navn og ikke som en hund - et dyr.

En hund har ikke personlighed og dyr er dejligt simple...

 

Tja, jeg har lige set det på et andet forum, der hed det bare noget med rovdyr :lol:

Så er jeg halvamerikaner :lol:

 

Susi er Susi og Mika er Mika, de er individer, familiemedlemmer og nåja forresten, de er også hunde :mrgreen:

 

Det er ham der er simpel, derfor ser han alt andet som simpel, hvis man selv er med mere dybde går det op for en hvor mange nuancer der er både hos mennesker og dyr..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Millan siger selv, at han har givet gaven videre til den ene af sønnerne.

 

Iøvrigt skal børn - uanset alder - også være "ledere" end hunden.

 

Når der f.eks. fødes et barn ind i familien og babyen kommer hjem. Skal babyen på en eller anden måde ind i huset før hunden.

Hunden skal vide, at det er babys hus!?

 

Derefter kaldes hunden ind, men må ikke nærme sig baby før tilladelse, den må kun snuse på afstand.

 

Det samme anbefaler han gjort med noget af babyens tøj før den kommer hjem fra klinikken.

 

Som en skriver et andet sted, der er hæklet forkert i den kyse :lol:

 

Børn der ikke er kønsmodne er hvalpe, det er noget vrøvl det der :evil:

 

Det er altså lavt sat det der, baby skal først ind i det hus hunden

bor i :roll:

 

Det er så forkvaklet og sygt tænkt, hvordan kan nogen forestille sig hunde tænke så forbakset indviklet og samtig kalde dem for simple?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Måske nogle af jer oplever deja-vu da jeg også har skrevet dette andet sted.

 

 

Kom til at tænke på denne tråd, da jeg ville gå med Alice da jeg kom hjem fra arbejde.

 

Hun fik sele og snor på uden problemer og derefter ud af hoveddøren.

Der satte hun sig bare ned og rystede og blikket kørte rundt og ørene var løftet. Hun havde det tydeligvis ikke godt.

 

Prøvede at lokke hende men det gik bare ikke.

Til sidst (efter ca. 5 min., men føltes som en evighed og garanteret længere for hende) sagde jeg, så går vi ind.

Hun drønede ud i haven og tissede. Ca. ½ time efter kastede hun op.

Det var garanteret derfor hun ikke ville gå, fordi hun ikke havde det godt fysisk og derfor tærede det også på hende psykisk.

 

Tænk hvis jeg havde lyttet fuldstændigt blindt til CM og bare tvunget hende (med vold og magt) ud at gå. Hvad ville der så være sket når vi kom hjem??!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo jeg ville bare have en "blød" start :-P

 

En af de pro Millan debattører derinde har stort set alle de ideer han har beskrevet fra denne bog, så det kan godt blive en hård omgang :-P Især hvis de sædvanlige medløbere kommer til.

Men, jo jo jeg gør det.

 

Der skal nok blive skrig og skrål derinde... Men jeg er da spændt på at se hvad de siger til indlægget :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Ja, jeg kan ikke se bogen stiller ham i et bedre lys.

 

Han SKRIVER, man ikke må slå og være aggressiv og det tror jeg heller ikke han gør, men han holder hundene nede psykisk og fysisk.

Ja det er jo det. Det lyder jo også fint at sige, at man ikke må slå og være aggressiv, og den "normale" hundeejer ved desværre sjældent, at det han gør er lige så slemt :(

 

Så medmindre man skal falde på halen i sympati over at den lille dreng har kunnet arbejde sig op til at blive verdenskendt, kan jeg ikke se, bogen giver er bedre indtryk af ham. En forståelse muligvis, men at man forstår en mands trang til selvhævdelse gør jo ikke hans handlinger bedre.
Nej snarer tværtigmod.

 

Jeg har været meget mild mod ham, synes jeg selv, har udeladt de mere personlige betragtninger af hvordan han fremstiller sig selv i bogen. For det er jo personen og ikke hans handlinger.
Øv, hvor lyder han bare som en rigtig skidt herre. Værre end man troede og frygtede.. Stakkels stakkels hunde. :cry:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Jo jeg ville bare have en "blød" start :-P

 

En af de pro Millan debattører derinde har stort set alle de ideer han har beskrevet fra denne bog, så det kan godt blive en hård omgang :-P Især hvis de sædvanlige medløbere kommer til.

Men, jo jo jeg gør det.

Du er en modig kvinde ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er jo det. Det lyder jo også fint at sige, at man ikke må slå og være aggressiv, og den "normale" hundeejer ved desværre sjældent, at det han gør er lige så slemt :(

 

Nej snarer tværtigmod.

 

Øv, hvor lyder han bare som en rigtig skidt herre. Værre end man troede og frygtede.. Stakkels stakkels hunde. :cry:

 

Jeg ville gå så vidt som til at sige: Stakkels hunde, kone og børn. Han er så forkvaklet og så ikke-empatisk (hvad hedder det?) i sin omgang med og grundlæggende indstilling til hunde at han heller ikke kan være helt normal i sin omgang med sin familie. Jeg har ikke set ret meget af hans tv-udsendelser, kunne simpelthen ikke holde ham ud.

 

Men jeg hører at I siger at han også siger meget fornuftigt? At det er når det kommer til handlinger at han er gal på den. Det har jeg svært ved at forestille mig, hvordan i alverden de to ting kan forenes i en og samme person?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville gå så vidt som til at sige: Stakkels hunde, kone og børn. Han er så forkvaklet og så ikke-empatisk (hvad hedder det?) i sin omgang med og grundlæggende indstilling til hunde at han heller ikke kan være helt normal i sin omgang med sin familie. Jeg har ikke set ret meget af hans tv-udsendelser, kunne simpelthen ikke holde ham ud.

 

Men jeg hører at I siger at han også siger meget fornuftigt? At det er når det kommer til handlinger at han er gal på den. Det har jeg svært ved at forestille mig, hvordan i alverden de to ting kan forenes i en og samme person?

 

Det er fordi manden har psykopatiske træk.:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg ville gå så vidt som til at sige: Stakkels hunde, kone og børn. Han er så forkvaklet og så ikke-empatisk (hvad hedder det?) i sin omgang med og grundlæggende indstilling til hunde at han heller ikke kan være helt normal i sin omgang med sin familie. Jeg har ikke set ret meget af hans tv-udsendelser, kunne simpelthen ikke holde ham ud.

 

Men jeg hører at I siger at han også siger meget fornuftigt? At det er når det kommer til handlinger at han er gal på den. Det har jeg svært ved at forestille mig, hvordan i alverden de to ting kan forenes i en og samme person?

 

 

Han siger en del rigtigt i overskrifter fx, man skal ikke slå og være aggressiv, og så er han totalt grænseoverskridende i sine metoder ;-)

 

At man skal motionere, og så overdriver han dette ekstremt og hunden må ikke snuse, han mener at det er hjernegymnastik nok at gå i kort snor :(

 

Han siger fx at man skal være lederen og så includere dette at man ruller hunden om på ryggen, fordi den skal overgive sig, og man skal bruge de der fingre til at stikke med, og man skal bruge tyndt halsbånd oppe under ørerne osv..

 

Han siger at man kan bruge bløde metoder til hunde der kan nøjes med det, men samtidig at man skal bruge rækkefølgen motion, korrektion og kærlighed, altså først ros og nus og kærligt samvær EFTER de to andre ting :shock:

 

Og så er det jo at han siger at han bruger hundens egne metoder :roll:

 

Men faktisk så opfører han sig som den hund der fx overfaldt Lua, Lua siger VÆK fra min numse (forsvar af kropszone og lovligt på hundsk) og schæferen overfaldt hende, bed og ville ikke slippe hende, overdrev helt vildt!

Vi ved at denne schæfer ikke opfører sig som en sund hund, det er det samme Millan gør!

Redigeret af anne-marie
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt li sammenligningen med "en ikke sund hund" gad vide hvad Millan ville synes om den sammenligning :5up:

 

Jeg kan godt høre at han kan komme afsted med at lyde "fornuftig", men gad vide om han selv tror på at det er "det rigtige på en god måde" han gør...det gør han skisme nok!

Han tror sikkert dybt inde på at hundene har bedst af den behandling. At det er til deres eget bedste.

 

Og det er måske det største problem. At tilhængerne har svært ved at se ham som en ubehagelig og ond mand. Fordi han formår at få dem til at tro at det er bedst for hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg kan godt li sammenligningen med "en ikke sund hund" gad vide hvad Millan ville synes om den sammenligning :5up:

 

Jeg kan godt høre at han kan komme afsted med at lyde "fornuftig", men gad vide om han selv tror på at det er "det rigtige på en god måde" han gør...det gør han skisme nok!

Han tror sikkert dybt inde på at hundene har bedst af den behandling. At det er til deres eget bedste.

 

Og det er måske det største problem. At tilhængerne har svært ved at se ham som en ubehagelig og ond mand. Fordi han formår at få dem til at tro at det er bedst for hunden.

Som Irene skriver så var det det med at tæmme dyret i hunden der tændte ham og fik ham ind på den vej han følger ;-)

 

Vi ved at sådan en hund som Luas overfaldshund er en ''ikke sund hund'', fordi vi har sat os ind i det.

Mange vil mene at den er lidt småsej sådan en hund der går og ligger andre hunde ned, mange mener at det er et eksempel på en stærk hund, men vi der har læst om hundesprog, om det er hos Freddy W Chriatiansen, Anders Hallgren eller Turid Ruugas, vi ved at det er tegn på at denne hund mistrives, har en adfærd der tyder på at noget er galt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan virkelig blive overrasket over hvor meget lovprisning folk der endda HAR LÆST bogen kan komme med.. At man kan være så blind. Jeg surfede lige lidt på nettet og fandt disse anmeldelser, og jeg fatter det bare ikke :confused::confused:

 

http://uk.shopudland.dk/Books1_64_0307381668.html

 

Meget naivt, og det er virkelig trist at bogen bliver så lovprist et sted hvor den kan købes- det kunne jo rent faktisk gøre udslaget i, at en person med gode intentioner køber denne "fantastiske" bog for at "lære" noget. Yrk, det er ærgerligt :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg ville gå så vidt som til at sige: Stakkels hunde, kone og børn. Han er så forkvaklet og så ikke-empatisk (hvad hedder det?) i sin omgang med og grundlæggende indstilling til hunde at han heller ikke kan være helt normal i sin omgang med sin familie. Jeg har ikke set ret meget af hans tv-udsendelser, kunne simpelthen ikke holde ham ud.

 

Men jeg hører at I siger at han også siger meget fornuftigt? At det er når det kommer til handlinger at han er gal på den. Det har jeg svært ved at forestille mig, hvordan i alverden de to ting kan forenes i en og samme person?

 

Tjah...

 

Han siger f.eks. at det er hundeejerens ansvar at dække hundens behov.

 

Han siger at hunde bør introduceres gradvist til f.eks. transport, dyrlæger mv

 

Han siger, man ikke skal blive vred og råbe ad sin hund eller slå den

 

Han siger den må sove i sengen og ligge i møblerne...

 

Så noget fornuftigt kommer der da ud af hans mund.

 

Mht. konen så skriver han at hun forlod ham fordi han kørte sin machostil overfor hende. Det var HANS ønsker og behov som betød mest.

Han måtte så erkende, at HAN var gal på den og han skriver, at det snarere er hende som er "The Packleader" derhjemme end ham!

Og at kvinder generelt ikke bliver påskønnet nok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg kan virkelig blive overrasket over hvor meget lovprisning folk der endda HAR LÆST bogen kan komme med.. At man kan være så blind. Jeg surfede lige lidt på nettet og fandt disse anmeldelser, og jeg fatter det bare ikke :confused::confused:

 

http://uk.shopudland.dk/Books1_64_0307381668.html

 

Meget naivt, og det er virkelig trist at bogen bliver så lovprist et sted hvor den kan købes- det kunne jo rent faktisk gøre udslaget i, at en person med gode intentioner køber denne "fantastiske" bog for at "lære" noget. Yrk, det er ærgerligt :shock:

 

Jep!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg finder det sørgeligt at en mand som Milan kan få den succes han har fået.

 

Jeg fatter ikke at folk der holder af hunde, kan tillade at Milans metoder bliver brugt.

 

Hvordan kan han tillade sig at undertrykke et andet levende væsen?.

 

Hans handlinger ligger så langt fra mine. Jeg forstår dem ikke.

 

Hvordan kan et normalt tænkende menneske have Milans indstilling til tingene?.

 

I mine øjne er vi mennesker ikke mere værd end dyrene. Det er da meget muligt, at vi har en større intelligens på nogle områder.

 

Lykken for mig er at min hund vælger mig som leder. Fordi jeg giver ham muligheder for et liv med udfordringer og gode oplevelser. Fordi jeg prøver at forstå min hund og hans behov.

 

Lykken er en tryg hund. Det har jeg fordi min kærlighed til ham gør, at jeg har sat mig ind i hans måde at se verden på.

 

Han er ikke kun et dyr. Han er en personlighed og det siger jeg uden at ville menneskelig gøre ham. Men jeg tror at alle levende væsner er unikke, som skal behandles lige men ikke ens.

 

Vi er nød til at tage det hensyn, at alle har krav på et godt liv og prøve at efterleve det.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Millan siger selv, at han har givet gaven videre til den ene af sønnerne.

 

Iøvrigt skal børn - uanset alder - også være "ledere" end hunden.

 

Når der f.eks. fødes et barn ind i familien og babyen kommer hjem. Skal babyen på en eller anden måde ind i huset før hunden.

Hunden skal vide, at det er babys hus!?

 

Derefter kaldes hunden ind, men må ikke nærme sig baby før tilladelse, den må kun snuse på afstand.

 

Det samme anbefaler han gjort med noget af babyens tøj før den kommer hjem fra klinikken.

 

Hvis det ikke var så tragisk, er det jo næsten sjovt at nogen tænker sådan. Og så oven i købet tjener styrtende med penge på sine "idèer".

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg finder det sørgeligt at en mand som Milan kan få den succes han har fået.

 

Jeg fatter ikke at folk der holder af hunde, kan tillade at Milans metoder bliver brugt.

 

Hvordan kan han tillade sig at undertrykke et andet levende væsen?.

 

Hans handlinger ligger så langt fra mine. Jeg forstår dem ikke.

 

Hvordan kan et normalt tænkende menneske have Milans indstilling til tingene?.

 

I mine øjne er vi mennesker ikke mere værd end dyrene. Det er da meget muligt, at vi har en større intelligens på nogle områder.

 

Lykken for mig er at min hund vælger mig som leder. Fordi jeg giver ham muligheder for et liv med udfordringer og gode oplevelser. Fordi jeg prøver at forstå min hund og hans behov.

 

Lykken er en tryg hund. Det har jeg fordi min kærlighed til ham gør, at jeg har sat mig ind i hans måde at se verden på.

 

Han er ikke kun et dyr. Han er en personlighed og det siger jeg uden at ville menneskelig gøre ham. Men jeg tror at alle levende væsner er unikke, som skal behandles lige men ikke ens.

 

Vi er nød til at tage det hensyn, at alle har krav på et godt liv og prøve at efterleve det.

 

Ifølge Millan har hunde ikke "personlighed". Det VI tolker som personlighed er almindelig hundeadfærd.

Det er noget naivt at tro at et individs erfaringer og livssituation ikke former det og giver det personlighed.

 

Men igen hvis Millan skal acceptere at hunde har personlighed, kan han ikke bruge samme model på alle hunde, så skal han individtilpasse sine behandlinger og det kan han sikkert ikke. Det kræver så meget mere end det han kan tilbyde.

Så er det meget nemmere at slå fast, at hunde ikke har personlighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hvis det ikke var så tragisk, er det jo næsten sjovt at nogen tænker sådan. Og så oven i købet tjener styrtende med penge på sine "idèer".

 

Tjah.. Og det syntes folkene bag "South Park" åbenbart også :)

 

Jeg er noget skuffet over at en personlighed som Oprah Winfrey, som eller er meget empatisk, har taget hans ideer til sig. Og har haft ham med i sit show, som vises for milliarder af mennesker verden over.

 

Og hun er en af USA's mest indflydende, hvis ikke DEN mest indflydende, kvinder :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjah.. Og det syntes folkene bag "South Park" åbenbart også :)

 

Jeg er noget skuffet over at en personlighed som Oprah Winfrey, som eller er meget empatisk, har taget hans ideer til sig. Og har haft ham med i sit show, som vises for milliarder af mennesker verden over.

 

Og hun er en af USA's mest indflydende, hvis ikke DEN mest indflydende, kvinder :confused:

 

Det har jeg også undret mig - meget - over :hmm: og har faktisk overvejet at anbefale hende et lille møde med AH, han bor jo i Californien :blink: men en "kedelig" halv skallet halv gammel lille svensker har måske ikke lige det bedste tv-tække :lol:;-)

 

Var lige et smut omkring hendes hjemmeside - sidste år i april havde hun en Tamar Geller inde, og udfra det der står på hendes hjemmeside, virker det vil at hende Geller tager afstand til CM og beslægtede "hundetrænere"

 

Tamar Geller har udgivet en bog The Loved Dog - som der findes et lille uddrag af her - første side af 5 nedenfor:

 

To this day, I know of several well-respected trainers who use unreasonable exhaustion to break a dog's spirit. A common method is to tie dogs to a moving treadmill and force them to run until they are beyond exhausted. At that point, all the dog cares about is surviving.

 

Don't be fooled when a trainer calls a choke chain a "slip collar." The name may sound prettier, but it's the same old violent method of choking a dog until he submits to your commands. I have seen these so-called trainers telling owners that spraying Binaca in a dog's face is the way to stop unwanted behavior. Still others physically force dogs on their backs in what is known as an "alpha rollover," which is scary and unnecessary. I wish these torturers, disguised as trainers, who are too lazy to actually learn dog behavior, would take to heart the words of Mahatma Gandhi: "I object to violence because when it appears to do good, the good is only temporary; the evil it does is permanent."

 

You have to be smarter than your dog, not tougher. If you think being tougher works, try training a rat to run an agility course. Or try training a chicken to heel, like I have. Being tough and dominant will get you nowhere. Compared to working with these animals, training a dog is a piece of cake, because he actually wants to help, and will forgive you when you are being unclear or inconsistent. If your dog doesn't want to lie down when you ask him to, hurting his neck and shoving him around will only cause his enthusiasm level to plummet even more. I find this abusive behavior utterly unnecessary, because teaching your dog to lie down is actually easy—and when you do it properly, he won't even want to get up! When you coach your dog using The Loved Dog method, your wishes will become his favorite behavior because he will associate it with great pleasure—not pain.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

To this day, I know of several well-respected trainers who use unreasonable exhaustion to break a dog's spirit. A common method is to tie dogs to a moving treadmill and force them to run until they are beyond exhausted. At that point, all the dog cares about is surviving.

 

Don't be fooled when a trainer calls a choke chain a "slip collar." The name may sound prettier, but it's the same old violent method of choking a dog until he submits to your commands. I have seen these so-called trainers telling owners that spraying Binaca in a dog's face is the way to stop unwanted behavior. Still others physically force dogs on their backs in what is known as an "alpha rollover," which is scary and unnecessary. I wish these torturers, disguised as trainers, who are too lazy to actually learn dog behavior, would take to heart the words of Mahatma Gandhi: "I object to violence because when it appears to do good, the good is only temporary; the evil it does is permanent."

 

You have to be smarter than your dog, not tougher. If you think being tougher works, try training a rat to run an agility course. Or try training a chicken to heel, like I have. Being tough and dominant will get you nowhere. Compared to working with these animals, training a dog is a piece of cake, because he actually wants to help, and will forgive you when you are being unclear or inconsistent. If your dog doesn't want to lie down when you ask him to, hurting his neck and shoving him around will only cause his enthusiasm level to plummet even more. I find this abusive behavior utterly unnecessary, because teaching your dog to lie down is actually easy—and when you do it properly, he won't even want to get up! When you coach your dog using The Loved Dog method, your wishes will become his favorite behavior because he will associate it with great pleasure—not pain.

 

Så kan det vist ikke siges mere klart?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...