Hop til indhold

Pis, min allergivenlige hund har allergi!


Lille Louie
 Share

Recommended Posts

  • Svar 185
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Yay! Louie har lige spist et helt ben :klap: Jeg fandt et meget blødt et, og det gled lige ned. Efterfulgt af en ordentlig bøvs.

 

Synes dog godt nok ikke der er mange lige så bløde ben imellem.

 

Men nu har han prøvet det, og fundet ud af at de kan spises, så mon ikke at han også snart får mod på de lidt hårde ben? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Men nu har han prøvet det, og fundet ud af at de kan spises, så mon ikke at han også snart får mod på de lidt hårde ben? :-D

 

Jo :-D Det er bare 'skide godt' :klap: Håber nemlig også det giver gevinst i den anden ende...

 

Jeg har meget svært ved se et mønster i hans afføring efter vi er begyndt at råfodre (2,5 uge nu). I starten var det én gang om dagen, men nu er det nærmest kun hver anden dag. Og for et par dage siden var der faktisk hele tre dage imellem. Det skal da ikke normalt være sådan, vel? Skyldes det udelukkende at han først lige er begyndt på at få ben?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Yay! Louie har lige spist et helt ben :klap: Jeg fandt et meget blødt et, og det gled lige ned. Efterfulgt af en ordentlig bøvs.

 

Synes dog godt nok ikke der er mange lige så bløde ben imellem.

 

Der er heller ikke lige så mange bløde ben på en hest, som der er hårde :-)

Du kan jo overveje, at købe direkte fra slagteriet - det er både billigere og du kan få den type ben, som du gerne vil have :-)

 

Dejligt at han løste gåden omkring ben :5up:

 

Jo :-D Det er bare 'skide godt' :klap: Håber nemlig også det giver gevinst i den anden ende...

 

Jeg har meget svært ved se et mønster i hans afføring efter vi er begyndt at råfodre (2,5 uge nu). I starten var det én gang om dagen, men nu er det nærmest kun hver anden dag. Og for et par dage siden var der faktisk hele tre dage imellem. Det skal da ikke normalt være sådan, vel? Skyldes det udelukkende at han først lige er begyndt på at få ben?

 

Det er meget normalt, at afføringsmængden bliver mindre, men kun hver 3. dag er godt nok meget lidt :shock:

Så længe han er glad og tilpas, så ville jeg ikke gøre så meget - du kan jo evt give ham lidt lever sammen med benene, hvis han får tendens til hård mave :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Puh, jeg synes det er svært at sige, hvordan det går med Louie og allergien.

 

Han klør sig udelukkende ved munden nu (så han klør sig hverken på ørerne, som han gjorde meget før ørebetændelsen gik væk, eller på kroppen). Til gengæld klør han sig så rigtig, rigtig meget ved munden :cry: Håber det er fordi det sidste kemi skal ud af kroppen på ham, men jeg ved sgu' snart ikke. Håber bare sådan at han snart kan være kløefri - min lille elskemy :hjerte:

 

Han har været Barfet siden den 19. oktober, så jeg tænker at vi nok snart skal til at introducere nogle andre kødtyper end hest og lammekallun.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Puh, jeg synes det er svært at sige, hvordan det går med Louie og allergien.

 

Han klør sig udelukkende ved munden nu (så han klør sig hverken på ørerne, som han gjorde meget før ørebetændelsen gik væk, eller på kroppen). Til gengæld klør han sig så rigtig, rigtig meget ved munden :cry: Håber det er fordi det sidste kemi skal ud af kroppen på ham, men jeg ved sgu' snart ikke. Håber bare sådan at han snart kan være kløefri - min lille elskemy :hjerte:

 

Han har været Barfet siden den 19. oktober, så jeg tænker at vi nok snart skal til at introducere nogle andre kødtyper end hest og lammekallun.

 

Havde håbet, at han var helt fri for kløe nu...

 

Mht at han kløer sig om munden...hvilken mad og drikkeskål har han og er du også obs på hans legetøj?!

 

I og med at han nu kun har reaktioner omkring munden, så lurer jeg på, om det er noget i hans omgivelser, som tricker det... noget han er i berøring med med munden!

 

Mht en ny kødtype, så ville jeg vælge noget 'sikkert' som rensdyr, kanin, ged... altså noget som sjældent findes i tørfoder.

Det er ærgerligt at det er så svært at få fat i andet kallun end fra lam og ko, da ingen af de to dyrearter er optimale i en udredning... kan det mon være lammekallunen?

 

Kan godt se, at jeg har flere spørgsmål end svar :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det havde jeg godt nok også håbet.

 

Hans mad- og drikkeskål er af keramik (ikke noget fancy, blot fra IKEA). Det kan der vel ikke være noget skadeligt i, tænker jeg.

 

Mht. legetøjet, så har han flest bamser. Jeg er meget obs på sådan meget plastikagtigt legetøj - det får han ikke. Men han leger egentlig ikke så meget med legetøj ud over bamser.

 

Kan slet ikke regne ud, hvad han kun skulle være i berøring med med munden (altså udover hans mad).

Link til indlæg
Del på andre sites

Han har heller ikke en dårlig vane med at slikke dig når du har puttet creme på, eller andre små mærkelige ting som man måske ikke lige tænker over? Bider i dine sokker som er vasket med vaskemiddel han ikke kan tåle, etc..?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, men ellers mindes jeg noget om, at det godt kan tage 1-2 måneder før alt tørfoderet er ude af kroppen, og selve den udrensning der kommer, kan godt give kløe (uden at være allergi relateret). Så giv det lidt længere. Og ja, måske er det lamme kallunen, der er jo lam i en del foder.

 

Hvad med olie? Må han få det?

Da Anders stoppede med at spise kød, der begyndte han at klø helt vildt og fik vildt tør hud, især på armene. Ned og købe fiskeoliepiller, og efter knap 2 uger kløede han slet ikke mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg håber også det er fordi at det sidste skal ud af kroppen.

 

Prøver at skifte til oksekallun et stykke tid, tror jeg. Aaargh, det er svært.

 

Han får ikke noget olie nu, men hvis det var pga. tør hud tænker jeg han ville klø andre steder end kun ved munden.

 

Ih hvor det irriterer mig, at jeg ikke kan regne det ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Ja jeg håber også det er fordi at det sidste skal ud af kroppen.

 

Prøver at skifte til oksekallun et stykke tid, tror jeg. Aaargh, det er svært.

 

Han får ikke noget olie nu, men hvis det var pga. tør hud tænker jeg han ville klø andre steder end kun ved munden.

 

Ih hvor det irriterer mig, at jeg ikke kan regne det ud.

 

Du kender ikke nogen der skal til Jylland snart?

 

Jeg har noget gedekallun, som du evt kan prøve.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Kommer lidt an på, hvor på Sjælland. Jeg har mulighed for at låne bil af min mor engang imellem. Men jeg synes altså ikke du behøver sætte himmel og hav i bevægelse blot for min og noget kalluns skyld (selvom det er det dejlige ved HF) :kys:

 

Jeg kan muligvis få det til Hørsholm på fredag - og så kunne du jo hente det, når det passer?!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Hvor er det fantastisk! Det må du meget gerne undersøge om der er mulighed for :-D

 

Jeg går ikke ud fra, at det er et problem, så du kan godt regne med, at kunne hente det der, fra på fredag allersidst på dagen.

Jeg skal nok sende dig en adresse, når jeg har snakket med chaufføren.

 

Det bliver sikkert helt friskslagtet, som jeg så fryser ned på torsdag - det bliver skåret ud i store stykker, som du så evt selv må skære ud i mindre.

 

Hvor mange gram skal der ca i hver pose?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går ikke ud fra, at det er et problem, så du kan godt regne med, at kunne hente det der, fra på fredag allersidst på dagen.

Jeg skal nok sende dig en adresse, når jeg har snakket med chaufføren.

 

Det bliver sikkert helt friskslagtet, som jeg så fryser ned på torsdag - det bliver skåret ud i store stykker, som du så evt selv må skære ud i mindre.

 

Hvor mange gram skal der ca i hver pose?

 

Hvor fornemt!

 

Yes, jeg skærer selv i mindre stykker - ellers sluger han det bare i én kæmpe bid.

 

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener med det sidste? Jeg har lige sat hans dagsration op til ca. 165g. om dagen, da han har tabt sig ret meget, men jeg vejer det selvfølgelig selv af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Hvor fornemt!

 

Yes, jeg skærer selv i mindre stykker - ellers sluger han det bare i én kæmpe bid.

 

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener med det sidste? Jeg har lige sat hans dagsration op til ca. 165g. om dagen, da han har tabt sig ret meget, men jeg vejer det selvfølgelig selv af.

 

Så prøver jeg at ramme det antal gram pr pose - medmindre du vil have mindre i hver pose? :-)

 

Altså du er godt klar over, at det ikke er 'købt løsfrossent kallun' jeg har?!

 

Det er kallun fra egne slagtegeder, som jeg skal have slagtet på torsdag... kallunen renser jeg så og skærer op i store stykker, putter det i poser og fryser - alt dette max 1 time efter dyret er dødt. Så jeg regner med, at det er 100% frossent, når det forlader min matrikel :-)

 

Så medmindre jeg vejer det af for dig, så bliver det ret besværligt for dig, at håndtere, medmindre du vil tø det op for at dele det, for derefter at fryse det igen :-)

 

Vil bare lige være sikker på, at du ved hvad du får, så du ikke regner med et eller andet løsfrossent eller vacumpakket :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Endelig et positivt indlæg i denne ellers rædselsfulde tråd :banan:

 

Louie er begyndt at klø sig meget mindre! :klap:

Det var da helt utroligt hvad kød fra Malene (:kys:) kan gøre. Det må være de sunde, jyske dyr! Eller måske er han allergisk over for vakuumpakning :hmm:

 

På trods af at vi er begyndt at fodre mere varieret (før var det kun hest + lamme/oksekallun), synes jeg man kan se en klar forskel. Han klør sig stadig en del, men det er slet ikke så meget som før.

 

Han har nu smagt:

 

Elg

Hest

Kanin

Rådyrben

Gedeben

Gedekallun

Gedelever

 

Det hele er faldet i herrens smag :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...