Hop til indhold

DDB. FAQ


Gæst Dogue1
 Share

Recommended Posts

Gæst Dogue1

:?: Er Dogue de Bordeaux en kamphunde race

:!: Nej. Bordeaux er ikke en kamphunde race. Den franske kamphund er forlængst uddød, den var dog i familie med Bordeaux.

Ifølge national museum of history-Toulouse og franske historiker var Dogue du Midi (dogue de bordeaux-toulouse typen) en meget frygtet kamphund.

Vores Dogue de Bordeaux er Bordeaux typen, og dermed Frankigs national hund og vogter race

 

:?: Æder sådan en stor hund ikke meget.

:!: Det afhænger af foders kvalitet. ca 500-600 gram om dagen som fuld voksen.

 

:?: Savler den ikke meget.

:!: Nej. Kun når den spiser og drikker, nogle kan savle når de har det varmt

 

:?: Den må da kunne bide hårdt med de store kæber.

:!: Ja det kan den. Den kan både tygge maden og hygge-ben;-)

 

:?: Er den nem at træne med.

:!: I forhold til hvad? Det er en meget stædig og egenrådig race. Ikke den nemmeste at træne.

Ikke en race jeg vil anbefale til første gangs hundeejere

 

:?: Hvad koster sådan en hund

:!: En Kvalitets-hvalp koster pt. fra ca 12.000 og op

 

:?: Hvor gammel bliver de

:!: Alt over 8-9 år er en gave

 

:?: Kan den passe på hus og hjem når vi ikke er der

:!: Ja, racen egner sig godt som vagthund. Den har en formidabel egenskab til at "vudere" en situation

 

:?: Er det en aggressiv race

:!: En Dogue de bordeaux må ikke være aggressiv

Redigeret af Dogue1
Link til indlæg
Del på andre sites

Må jeg stille et personligt spørgsmål om dit racevalg. Det kan opfattes kritisk men det er ikke ment sådan.

 

Du skriver at alt over 8-9 år er en gave. Jeg har en kollega der har fået sin 7½ årige DDB aflivet pga. alderdoms relateret gigt. Og så kommer jeg til at tænke på at med den korte levetid, så er de år hvor man ikke behøver at have bekymringer, ikke ret lang tid. Er det noget der har været med i dine overvejelser da du købte Lexus?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Må jeg stille et personligt spørgsmål om dit racevalg. Det kan opfattes kritisk men det er ikke ment sådan.

 

Du skriver at alt over 8-9 år er en gave. Jeg har en kollega der har fået sin 7½ årige DDB aflivet pga. alderdoms relateret gigt. Og så kommer jeg til at tænke på at med den korte levetid, så er de år hvor man ikke behøver at have bekymringer, ikke ret lang tid. Er det noget der har været med i dine overvejelser da du købte Lexus?.

Jeg vil sige det på den måde, at jeg har haft ddb i så mange år nu at jeg er klar over deres korte leve tid. Men nej jeg går ikke og tænker over det, jeg går meget mere op i at de får det bedst mulige liv den korte tid de er her, racen giver mig meget mere end jeg kunne be om. Jeg kan ikke få noget i denne verden som vil være mere værd end livet med ddb.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil sige det på den måde, at jeg har haft ddb i så mange år nu at jeg er klar over deres korte leve tid. Men nej jeg går ikke og tænker over det, jeg går meget mere op i at de får det bedst mulige liv den korte tid de er her, racen giver mig meget mere end jeg kunne be om. Jeg kan ikke få noget i denne verden som vil være mere værd end livet med ddb.

 

Det synes jeg lyder fantastisk. Jeg ville ønske jeg selv havde det sådan. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil sige det på den måde, at jeg har haft ddb i så mange år nu at jeg er klar over deres korte leve tid. Men nej jeg går ikke og tænker over det, jeg går meget mere op i at de får det bedst mulige liv den korte tid de er her, racen giver mig meget mere end jeg kunne be om. Jeg kan ikke få noget i denne verden som vil være mere værd end livet med ddb.

 

Suk ja:hjerte:...... Den kærlighed...Den kærlighed.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...