Hop til indhold

mundkurv der er god i varmen?


Gæst minmilo
 Share

Recommended Posts

Gæst minmilo

hej jeg er en af de "uheldige" hundeejere skal gå med mundkurv på min hund, og han skaller hud af på næsen, og er helt rød pga den mundkurv vi har købt, så ville høre om der er nogen andre der kender en god mundkurv? han skal stadig kunne få godbidder når vi træner, drikke vand og snuse i den nye mundkurv:)

links og gode råd er altid velkommen, tak:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilken kurv har du købt og hvorhenne? Det lyder som om den sidder helt forkert..

 

Basse er meget ømskindet og kommer altid altid altid til skade, men kurven er der ingen probs med. Udover at vi nu har en hyggelig snude-klø-nusse-seance efter hver gåtur..

 

jeg har købt en fra Dog Harness, Dog Collar, Dog Muzzle, Dog Lead - The best dog training equipment!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilken kurv har du købt og hvorhenne? Det lyder som om den sidder helt forkert..

 

Basse er meget ømskindet og kommer altid altid altid til skade, men kurven er der ingen probs med. Udover at vi nu har en hyggelig snude-klø-nusse-seance efter hver gåtur..

 

jeg har købt en fra Dog Harness, Dog Collar, Dog Muzzle, Dog Lead - The best dog training equipment!

 

OT, men puh Anja.... din signatur gav mig da lige den største klump i halsen :megaked: Kæmpekram til jer begge to!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst minmilo

vi har købt en nylon en til og starte med og den sidder fint han snuser bare meget så tror den slider frem og tilbage når han er hele hoved ned i græsset:)

ved godt det ikke er den bedste kurv det var os en "midlertidig" mudkurv fordi politiet ikke engan vidste loven var vedtaget i nogen af de 5 politi afdelinger jeg snakkede med og derfor ikke kunne svare mig på hvilken der var godkendt..

de har jo så meget styr på deet;)

 

har kigget på denne Wire dog muzzle UK, perfect for Pitbull [Wire muzzle Pitbull M9] : Dog harness, Dog muzzle, Dog collar, Dog leash - The best dog training equipment!, Fordogtrainers.co.uk

kan desværre bare ikke finde ud af at måle de mål der står der...

mit engelske er ikke det bedste:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, undskyld, det er jeg ked af.. Tror jeg er nødt til at ændre den :S den rammer vist lidt for hårdt hos de folk der i forvejen har sympati..

 

Nej, synes jeg ikke du skal - det er jo virkeligheden... den skal man ikke sådan gemme af vejen!

 

Holder selv meget af et par søde og velfungerende amstaffer som jeg har haft æren af at være instruktør for. Har haft problemer med mange andre hunde på hold, men aldrig med dem!

 

Fjerner nok billedet igen, da Rosas ejer ikke har givet tilladelse, men det er hendes profilbillede på facebook, så det går nok :oops: Men her er Rosa til præmieoverrækkelse da hun fik hendes 1. præmie og 2. vinder placering i en LP1

 

22058_1277875101960_1082479627_863434_1281671_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, synes jeg ikke du skal - det er jo virkeligheden... den skal man ikke sådan gemme af vejen!

 

Holder selv meget af et par søde og velfungerende amstaffer som jeg har haft æren af at være instruktør for. Har haft problemer med mange andre hunde på hold, men aldrig med dem!

 

Fjerner nok billedet igen, da Rosas ejer ikke har givet tilladelse, men det er hendes profilbillede på facebook, så det går nok :oops: Men her er Rosa til præmieoverrækkelse da hun fik hendes 1. præmie og 2. vinder placering i en LP1

 

22058_1277875101960_1082479627_863434_1281671_n.jpg

 

kan være jeg lader den stå et par dage, og så ændrer den ;)

 

Jaaah, har godt hørt om Rosa fra hendes mor på flere forskellige fora :) Det er skideflot klaret af hende er det :)

Link til indlæg
Del på andre sites

kan være jeg lader den stå et par dage, og så ændrer den ;)

 

Jaaah, har godt hørt om Rosa fra hendes mor på flere forskellige fora :) Det er skideflot klaret af hende er det :)

 

Ja - de er bare SÅ gode! Og har haft fornøjelsen af Janne, siden hun startede med Sascha. Hun startede med at være overalt og totalt uden impulskontrol - og endte faktisk også som en fantastisk lydighedshund. Rosa overgår hende dog klart!

Link til indlæg
Del på andre sites

vi har købt en nylon en til og starte med og den sidder fint han snuser bare meget så tror den slider frem og tilbage når han er hele hoved ned i græsset:)

ved godt det ikke er den bedste kurv det var os en "midlertidig" mudkurv fordi politiet ikke engan vidste loven var vedtaget i nogen af de 5 politi afdelinger jeg snakkede med og derfor ikke kunne svare mig på hvilken der var godkendt..

de har jo så meget styr på deet;)

 

har kigget på denne Wire dog muzzle UK, perfect for Pitbull [Wire muzzle Pitbull M9] : Dog harness, Dog muzzle, Dog collar, Dog leash - The best dog training equipment!, Fordogtrainers.co.uk

kan desværre bare ikke finde ud af at måle de mål der står der...

mit engelske er ikke det bedste:)

 

Du skal omående stoppe med at bruge den af nylon!.

For det første er den ikke godkendt, og vil udløse en bøde fuldstændig på samme måde som hvis hunden ikke var iført en kurv.

Og for det andet er den direkte livsfarlig i dette vejr! Den holder hundens mund lukket, så han slet ikke har mulighed for at halse og dermed perspirere ordentligt. I allerværste tilfælde ender du med en død hund, eller en hund med alvorligt hedeslag.

 

Jeg har købt den kurv du linker til du kan se den i mit fotoalbum samt billeder nedenunder her. Den sidder rigtig godt og vejer kun omkring 200 gram.

 

Hjælper lige med målene :)

 

1. Length - Distance from the tip of the nose to eye line in inches.

- længde - afstand fra næsespidsen til øjenlinie. Målt i tommer.

2. Circumference - Circumference around snout one inch below eye line in inches.

- Omkreds - omkredsen af snuden målt en tomme (ca 2.5 cm) under øjnene.

3. Eye Line - Distance from eye line to right behind the ears in inches.

- Øjenlinie - afstand fra øjenlinie til lige bagved ørerne.

4. Neck Circumference - Circumference around neck behind ears in inches.

- Hals/nakke-omkreds - omkredsen af halsen målt lige bag ørerne.

5. Width - Snout width in the widest part.

- Bredde - snudens bredde, på det bredeste punkt.

6. Height - Snout height, should be measured with mouth a little open.

For big and large dogs add approximately 1-1/2 inch to 2 inch to the dogs exact circumference of his snout.

- Højde - snudens højde. Skal måles mens hundens mund er en smule åben. Ved store hunde bør der lægges ca. 1-1½ tomme til den nøjagtige omkreds.

På hjemmesiden er der også en billedguide som forhåbentlig kan hjælpe dig :)Page 4 : Dog harness, Dog muzzle, Dog collar, Dog leash - The best dog training equipment!, Fordogtrainers.co.uk

Det er vigtigt at alle mål er i tommer. Her er en smart omregner; inches to cm, cm to inches calculator

 

Er du i tvivl om dine mål kan du evt. skrive 5.1 inch / 13 cm. Så kan de se hvis du har lavet en fejl.. for jeg ved at de KAN cm. hvis det skal være..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst minmilo

det kan bare ikke passe, har ringet int til justitsministeriet, og hun sagde det eneste der ikke var lovligt er de der "gå pænt grimmer" hvor man trækker og så lukker munden på hunden på den måde, ej det bliver jeg sku helt hidsig over de får et opkald fra mig på mandag det er helt sikkert, for har snakket med 5 politi afdelinger der ikke kunne svare mig og ringede derefter til justitsmenisteriet for at være sikker i min sag, tusind tak for hjælpen anja det bliver min vaps meget glad for bestiller den med det samme:) ved du hvor længe der kan gå? og hvordan man gør med told:)

Link til indlæg
Del på andre sites

det kan bare ikke passe, har ringet int til justitsministeriet, og hun sagde det eneste der ikke var lovligt er de der "gå pænt grimmer" hvor man trækker og så lukker munden på hunden på den måde, ej det bliver jeg sku helt hidsig over de får et opkald fra mig på mandag det er helt sikkert, for har snakket med 5 politi afdelinger der ikke kunne svare mig og ringede derefter til justitsmenisteriet for at være sikker i min sag, tusind tak for hjælpen anja det bliver min vaps meget glad for bestiller den med det samme:) ved du hvor længe der kan gå? og hvordan man gør med told:)

 

Jamen altså, ingen ved jo intet som helst :S Der står i loven at det skal være en lukket mundkurv. Altså er dem af nylon ikke nok :) Men det overrasker mig ikke at de intet ved.

 

Tjae, bliver du taget i tolden skal du bare hoste op. Andet er der desværre ikke at gøre. Vi var en flok på over 20 stk. der bestilte sammen og dermed fik rabat, skulle give ca. 205 for kurven. Men min blev fanget i tolden og det kostede altså 193 ekstra.. Så det må du regne med at skulle op i.. Men en kvalitetskurv i DK koster ca. 500 kr.. Sååå kryds fingre!!.. PostDK informerede mig om at de nupper ca. 10% - resten lader de passere.

 

Du kan bare skrive hvis der er nogle af målene der driller, men jeg er på arbejde hele weekenden..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst minmilo

har lige målt ham så nu håber jeg bare jeg har målt rigtigt:) så skal jeg bare finde ud af det med adresse osv hehe

hvad skal man skrive ved State/Province hvis du ved det?

årh min familie i canada ville sku blive stolte af mig hvis de så mig lige nu:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

har lige målt ham så nu håber jeg bare jeg har målt rigtigt:) så skal jeg bare finde ud af det med adresse osv hehe

hvad skal man skrive ved State/Province hvis du ved det?

årh min familie i canada ville sku blive stolte af mig hvis de så mig lige nu:oops:

 

Det er lidt ligegyldigt hvad du skriver, for det er kun noget der bruges derovre. Vi bruger ikke den slags.

Jeg skrev bare Taastrup mens andre skrev Denmark.

Link til indlæg
Del på andre sites

okai.. ej du er simpelhen en engel:) tusind tak for hjælpen:)

lige et sidste spørgsmål:) er det sikkert at betale med dankort?

 

Det skulle det meger gerne være.

 

Er ikke sikker på om du bruger den engelske eller amerikanske side? Men som sagt var vi 20+ stk og vist nok os alle sammen brugte kort. Jeg brugte mit mastercard og der har intet bøvl været.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst minmilo

er inde på den engelske:) super så er den bestilt så der jo ikke andet for end at vente:) håber bare det går hurtigt så:) og den passer:)

men du skal hvertfald have tak for du gad tage dig tid til og hjælpe og oversætte og det hele:) er sikker på min lille dreng bliver rigtig glad for den:)

Link til indlæg
Del på andre sites

er inde på den engelske:) super så er den bestilt så der jo ikke andet for end at vente:) håber bare det går hurtigt så:) og den passer:)

men du skal hvertfald have tak for du gad tage dig tid til og hjælpe og oversætte og det hele:) er sikker på min lille dreng bliver rigtig glad for den:)

 

Regn med en uges tid. Du kan følge den på T&T så kan du også se om den bliver fanget i tolden..

 

Og det var så lidt da :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender ikke de her, men i en hurtig håndevending, bør de være bedre end en lukket i nylon, indtil den anden når frem :-)

Maulkorb günstig bei zooplus: Drahtmaulkorb

 

Bestiller du den i dag, burde du have den først på ugen :-)

 

Og ellers har mange dyrlæger også plastic-mundkurve - medmindre de da er udsolgt :-/

vores lokale dyrepusher bestilte et stort parti hjem.

Så den lokale hos andre har sikkert også noget liggende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...