Hop til indhold

Rent vand i hundepool?!


Gæst n1nna
 Share

Recommended Posts

Gæst n1nna

Jeg blev jo lidt parnoid sidste sommer efter Mio havde været i Knuds sø (Silkeborg) lige efter en anden hund var død af usynlige alger i den.. :scared:

 

Nu tænker jeg så, når jeg kigger på hans pool her i haven.. er der fare for den danner alger også, og i så fald hvordan kan man undgå det, uden at skulle skifte vand konstant? :hmm: Jeg kiggede på noget poolrens uden klor, men de 3 orange markater på bagsiden fik mig hurtigt fra den tanke igen.. :genert:

 

Hvad gør i med jeres "hunde-pools"? - som i hvert fald her i huset fungerer mere som kæmpe vandskål end egentlig badested, selv efter vi har lagt strandsand på bunden :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit hundebassin bliver lynhurtig møgbeskidt, fordi min hvalp efter vandpjask så farer rundt under buske med bar jord og bliver møsbeskidt og så i vandet igen. Sådan en langhåret 6 mdr´s er ikke sjov i lædermøbler eller senge. Så vi skifter vand jævnligt, også for evt jordbakterier.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst n1nna
Mit hundebassin bliver lynhurtig møgbeskidt, fordi min hvalp efter vandpjask så farer rundt under buske med bar jord og bliver møsbeskidt og så i vandet igen. Sådan en langhåret 6 mdr´s er ikke sjov i lædermøbler eller senge. Så vi skifter vand jævnligt, også for evt jordbakterier.

 

Jordbakterier - hvad er det? :shock:

 

Synes bare det er meget at gå og skifte vand hele tiden.. nu er vi endda gået væsentlig ned i størrelsen på pool, fordi Mio alligevel ikke gider pladske rundt, men alligevel.. :hmm:

 

Igår prøvede vi så at hælde en sæk strandsand i poolen, fordi Mio han ikke bryder sig om at gå på plastic-bunden, men nu er vandet helt vildt klamt, selv efter vi skiftede det :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skifter vand efterbehov, og da jeg også smider godbidder ned i som hun skal fiske op, så bliver det vel hver 3-4 dag at vandet skiftes.

 

I stedet for sand i bunden for at gøre den skridsikker, så kan i bruge sådan en måtte til at lægge i bunden af et badekar/brusekabine, så slipper I for at sandet også gør vandet beskidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg ofrer det, det koster at skifte vand hver dag, det bliver hurtigt nasket af 4 hunde, div. legetøj og godbidder.

Istedet for hundegodbidder , kan man skære æbler og gulerødder i små tern, de kan fiske op, vandet bliver ikke så ulækkert af det. Evt kan de lige have været i fryseren først.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skifter også bare vandet når det trænger. Mine hunde kan godt lide at grave i det jord der udgør en sti i min have; og når de så bagefter hopper i poolen, ja... gæt selv hvor længe det er rent ad gangen. :genert:

 

Men hundene elsker også at lege med vandet fra vandslangen når jeg fylder vand i poolen - det er faktisk der de bruger poolen mest (for når det er så varmt som nu, ja så bliver vandet alligevel så hurtigt varmt).

 

Nu har jeg egen brønd, så det er heller ikke så dyrt for mig - og poolen er ikke særlig stor. Så det er mere besværet med det end det er pga. økonomien at det ikke bliver gjort hver dag. :rolleyes: Det er nok ca. hver tredie dag det bliver gjort.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chillimaya

Okay :genert: Såeh...... Vidste jeg det da bare godt :fornaermet:

 

:stupid: Har jo set videoen med Luna... Nogle gange undres jeg over at min hjerne bare stopper uden jeg opdager det... :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min pool er bare sådan en almindelig børnepool. Den kostede kun 80 kr. på tilbud. Faktisk købte jeg den for at finde ud af, om det kunne betale sig at bestille en "rigtig" hundepool, men den fungerer nu så fint, så det er vist ikke nødvendigt - ikke før den går i stykker i hvert fald.

 

Hundepigerne elsker den. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...