Hop til indhold

Her er argumenterne for at have to hunde - Total billedspam


Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli

Bamse og Kaia - Total gensynsglæde, efter Kaia og mig havde været til træning :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Super billeder! Nu skal du bare vælge hvilket et der skal i Månedens Hund, og så kan alle andre da vist godt pakke sammen, for der er da virkelig action for alle pengene... :klap:

 

Det eneste der er bedre end at have to hunde, er at have...... tre! :-D

 

Sådan er hverdagen herhjemme :mrgreen:

De tager sådan en tur mindst to gange dagligt :klap:

 

Den 3 hund skal også nok komme her - Men først når Bamse er ved at være en ældre herre, eller ikke er her længere (hvilket jo selvfølgelig aldrig sker), der skal jo være tid til at alle hundene kan få dækket deres behov.

 

Men kan slet, slet ikke fortså, hvorfor vi helt overhovedet havde nogle bekymringer over at få hund nr. 2 - Det er lykken at se de to sammen :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke nogle dejlige billeder af nogle livsglade hunde :lun:

 

Jeg tror du har fået mig overbevist, to skal der vist til. Når jeg sidder og ser dine billeder, så begynder jeg i hvert fald at tænke en del mere over at få en til :-D

 

Hvor er de altså bare skønne, og hvor kunne jeg godt tænke mig at se dem "live" en dag :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Sikke nogle dejlige billeder af nogle livsglade hunde :lun:

 

Jeg tror du har fået mig overbevist, to skal der vist til. Når jeg sidder og ser dine billeder, så begynder jeg i hvert fald at tænke en del mere over at få en til :-D

 

Hvor er de altså bare skønne, og hvor kunne jeg godt tænke mig at se dem "live" en dag :-D

 

Du skal da have en mere!! Luna vil da elske at have en lillesøster eller lillebror at lege med - Så snart i mentalt er klar til en ny, så skal i dag bare i gang med at lede :klap:

 

Og mangler du lige det sidste skub, så sig lige til hvis du kommer forbi Jylland en dag, så viser de gerne deres stunts live :mrgreen:

 

De er bare så dejlige sammen, man bliver i super godt humør, når man ser de billeder. :hjerte: Og så er de jo så smukke begge to. :lun:

 

Jeg elsker det billede, hvor Kaia ligger oven på ryggen af Bamse. :klap:

 

:lun:

Det var i hvertfald det rigtige valg vi traf da vi tog Kaia med hjem!

Dårligt humør er ikke eksisterende i vores hjem, så længe de to er der :mrgreen:

 

Ja jeg er da solgt:-D

 

Nu skal jeg så bare finde et sted at bo, så det kan blive en realitet:-D

 

Jamen, det burde ikke være så svært - Du må gerne købe vores hus billigt, og få nogle mærkelige naboer med i købet ;-)

 

En ting er i hvertfald helt sikkert.... Jeg kan aldrig nøjes med en hund igen, mm. at boligsituationen kræver det, engang i fremtiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, det burde ikke være så svært - Du må gerne købe vores hus billigt, og få nogle mærkelige naboer med i købet ;-)

 

En ting er i hvertfald helt sikkert.... Jeg kan aldrig nøjes med en hund igen, mm. at boligsituationen kræver det, engang i fremtiden.

 

Ehm nej tak:mrgreen:

 

Og derudover har jeg ikke penge til at købe noget for;-) Det bliver leje, hvis det bliver noget.. Men ingen mærkelige naboer, tak:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal da have en mere!! Luna vil da elske at have en lillesøster eller lillebror at lege med - Så snart i mentalt er klar til en ny, så skal i dag bare i gang med at lede :klap:

 

Luna skal have en lillebror en dag, og jeg går meget og overvejer hvornår. Den oprindelige plan var at vente til hun blev 3 år, men i og med at hun nu ikke kommer så meget ud som hun plejer (ny lov), så overvejer jeg at finde en legekammerat til hende nu :-D

 

Og mangler du lige det sidste skub, så sig lige til hvis du kommer forbi Jylland en dag, så viser de gerne deres stunts live :mrgreen:

 

Åh, det ville jeg gerne, men jeg har lige lovet mig ud næste gang jeg er på kursus i århus, men måske næste gang igen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna skal have en lillebror en dag, og jeg går meget og overvejer hvornår. Den oprindelige plan var at vente til hun blev 3 år, men i og med at hun nu ikke kommer så meget ud som hun plejer (ny lov), så overvejer jeg at finde en legekammerat til hende nu :-D

 

Hvor spændende, så er du alligevel ikke helt afskrækket af to hunde! :klap: Hvilken race overvejer du? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor spændende, så er du alligevel ikke helt afskrækket af to hunde! :klap: Hvilken race overvejer du? :-)

 

Altså, nu er jeg jo ret forelsket i den race jeg allerede har, og da jeg ikke kan få en tilsvarende, så bliver det nok den der kommer tættest på, nemlig en staff :lun:

 

Jeg skal jo også tænke på at det er en der vil passe godt sammen med Luna i legestil, og her tror jeg bestemt at en staff og hende vil kunne have det sjovt sammen.

 

Jeg overvejede på et tidspunkt om jeg i stedet skulle anskaffe en hund der kunne stå sig bedre i konkurrencer, men to ting taler imod det. Bo er overforelsket i Amstaff'en og kan slet ikke forestille sig en anden type hund, og jeg frygter at hvis jeg får en hund der er træningsnarkoman, så kunne jeg måske blive så bidt af det, at jeg lidt ville glemme Luna, og det vil jeg bare ikke risikerer...

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, nu er jeg jo ret forelsket i den race jeg allerede har, og da jeg ikke kan få en tilsvarende, så bliver det nok den der kommer tættest på, nemlig en staff :lun:

 

Jeg skal jo også tænke på at det er en der vil passe godt sammen med Luna i legestil, og her tror jeg bestemt at en staff og hende vil kunne have det sjovt sammen.

 

Jeg overvejede på et tidspunkt om jeg i stedet skulle anskaffe en hund der kunne stå sig bedre i konkurrencer, men to ting taler imod det. Bo er overforelsket i Amstaff'en og kan slet ikke forestille sig en anden type hund, og jeg frygter at hvis jeg får en hund der er træningsnarkoman, så kunne jeg måske blive så bidt af det, at jeg lidt ville glemme Luna, og det vil jeg bare ikke risikerer...

 

Ellers har en bokser vist også en lignende legestil? Men staffer er da også søde. :-) Bare husk, at de er på den der observationsliste, så du risikerer også at få mundkurvepåbud til den på et tidspunkt. :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ellers har en bokser vist også en lignende legestil? Men staffer er da også søde. :-) Bare husk, at de er på den der observationsliste, så du risikerer også at få mundkurvepåbud til den på et tidspunkt. :neutral:

 

En bokser har bestemt ikke den samme legestil, de er 10 gange mere voldsomme, Luna er blevet overrumplet af sådan en kærlig en der skræmte livet halvt af hende :lol: og personligt ville jeg slet ikke kunne holde en bokser ud, de bliver jo aldrig voksne :blink:

 

Jeg ved godt at den er på oberservationslisten, men jeg har jo allerede en race som har mundkurvepåbud, og til hende er jeg nødt til at finde nogle løsninger, og disse løsninger vil så også gælde for denne nye hund. Desværre må jeg indrømme at én af grundene til at jeg overvejer at Luna skal have en legekammerat er, at hun jo nu nok ender med at blive mere eller mindre havehund... Vi forsøger at købe 1,5 hektar af landmandens jord der støder op til vores, og her vil Luna så blive luftet og hun vil komme til træning 2 gange om ugen. Det er sørgeligt at det skal være sådan, men der er ikke så meget at gøre ved det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
En bokser har bestemt ikke den samme legestil, de er 10 gange mere voldsomme, Luna er blevet overrumplet af sådan en kærlig en der skræmte livet halvt af hende :lol: og personligt ville jeg slet ikke kunne holde en bokser ud, de bliver jo aldrig voksne :blink:

 

Jeg ved godt at den er på oberservationslisten, men jeg har jo allerede en race som har mundkurvepåbud, og til hende er jeg nødt til at finde nogle løsninger, og disse løsninger vil så også gælde for denne nye hund. Desværre må jeg indrømme at én af grundene til at jeg overvejer at Luna skal have en legekammerat er, at hun jo nu nok ender med at blive mere eller mindre havehund... Vi forsøger at købe 1,5 hektar af landmandens jord der støder op til vores, og her vil Luna så blive luftet og hun vil komme til træning 2 gange om ugen. Det er sørgeligt at det skal være sådan, men der er ikke så meget at gøre ved det...

 

Det er simpelthen så ærgerligt - Men en staff er nok ikke et helt dårligt bud.

Hvad med noget så "alm." som en lab?

De er jo næsten hvad man gør dem til, og når de vokser op sammen, så finder Luna og den lille ny også rimelig hurtigt deres fælles legestil.

 

Og tro mig... Selvom du skulle vælge en mere træningsivrig race, så kommer du aldrig til at forsømme Luna.

Ens samvittighed skal nok sørge for det ikke sker :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er simpelthen så ærgerligt - Men en staff er nok ikke et helt dårligt bud.

Hvad med noget så "alm." som en lab?

De er jo næsten hvad man gør dem til, og når de vokser op sammen, så finder Luna og den lille ny også rimelig hurtigt deres fælles legestil.

 

Lab'er er da søde, men de siger mig altså ikke rigtig noget :oops:

 

Og tro mig... Selvom du skulle vælge en mere træningsivrig race, så kommer du aldrig til at forsømme Luna.

Ens samvittighed skal nok sørge for det ikke sker :mrgreen:

 

Problemet er jo, at en træningsivrig race skal ud og trænes et par gange om ugen, og det vil højst sandsynlig være på træningspladser (DKK lydighed) hvor Luna ikke kan komme med, og det betyder så at Luna skal efterlades alene hjemme, jeg har jo ikke en mand der har sådan et 8-16 job....

 

Hvis jeg bare holder mig til hyggetræning, så kan jeg stadig træne på private træningspladser hvor der ikke er krav om mundkurv, og jeg kan have begge hunde med. Hvorfor er jeg egentlig aldrig stødt på private der underviser i DKK lydighed :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Lab'er er da søde, men de siger mig altså ikke rigtig noget :oops:

 

Det samme her :genert:

Men det er bare sådan en dejlig allround race, der kan med alt og alle og indretter sig så fantastisk efter det hjem de nu har - Så tænkte det kunne være en god træningsvillig hund, der passede med Luna og som ikke nødvendigvis skulle trænes på konkurrenceplan.

 

Problemet er jo, at en træningsivrig race skal ud og trænes et par gange om ugen, og det vil højst sandsynlig være på træningspladser (DKK lydighed) hvor Luna ikke kan komme med, og det betyder så at Luna skal efterlades alene hjemme, jeg har jo ikke en mand der har sådan et 8-16 job....

 

Hvis jeg bare holder mig til hyggetræning, så kan jeg stadig træne på private træningspladser hvor der ikke er krav om mundkurv, og jeg kan have begge hunde med. Hvorfor er jeg egentlig aldrig stødt på private der underviser i DKK lydighed :vedikke:

 

Det kommer jo an på, om du absolut vil starte konkurrencer - Selv en border collie er ligeglad med om du lære den tricks, eller DKK lydighed - Bare den bliver aktiveret.

Al vores dog dancing træning foregår f.eks. derhjemme, så Bamse er kun afsted til lydighed en gang ugentligt - Så det kan såmænd godt lade sig gøre at få det hele til at gå op i en højere enhed, hvis du kan undvære konkurrencer :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Hvor er hun bare smuk :lun:

 

29334d1278416112t-her-er-argumenterne-have-hunde-total-billedspam-dsc_0083.jpg

 

Hehe - Smuk synes jeg nu ikke hun er, med alle hendes sære aftegn, uproportionelle bygning og mærkelige sorte lange tot på øret - Ekstremt nuttet og udtryksfuld derimod, det er hun :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...