Hop til indhold

Selv dyrlægerne nægter at aflive hundene...


Gæst Line&Freja
 Share

Recommended Posts

Chokeret og spændt/nervøs på samme tid....

 

Chokeret over at det her er kommet SÅ langt ud.. Har snart glemt hvor alt det her startede. :vedikke:

Chokeret over, at nogen ved deres fulde fem (hun så i i hvert fald ikke fuld/påvirket ud :hmm:), kan komme med sådanne udtalelser :damn:

Chokeret over at nogle få uansvarlige mennesker, kan starte sådan en kæmpe lavine af hvad der efterhånden minder om skandaler.

 

Spændt/nervøs for at se hvad alt det her ender med..... :vedikke:

Spændt/nervøs på at se hvad konsekvenser det har, at nogle dyrlæger ikke vil aflive raske hunde...

 

På den ene side tager jeg hatten af for dyrlægerne, som respektere og værdsætter liv højere end en sjusket og uigennemtænkt lov - på den anden tænker jeg at de kan sætte folk i en endnu mere træls situation, end de i forvejen er i. :hmm:

 

Jaa jeg tænker også lidt over dem der ikke kan have hunden længere. De må ikke videreformidle den, internatet vil ikke modtage den og dyrelægerne vil ikke aflive den. Dælme ikke en sjov situation at stå i :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 189
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nu hænger min underkæbe nede i gulvhøjde - det havde jeg ikke ventet, selv fra DF :scared:

 

Ekstra Bladet - DF: Så må man jo aflive dem selv

Også min!

 

DF der slår sig op som lovens trofast støtter OG dyrenes trofaste støtter - og hva har vi ellers!!!! :shock:

 

I det heletaget er al sympati (om der ellers var nogen før) med dét parti væk, oven på den nye hundelov og alle deres udtalelser :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jaa jeg tænker også lidt over dem der ikke kan have hunden længere. De må ikke videreformidle den, internatet vil ikke modtage den og dyrelægerne vil ikke aflive den. Dælme ikke en sjov situation at stå i :???:

 

Og hvad mulighed er der så tilbage...... at aflive selv.

 

Så er spørgsmålet så bare, hvem er skyld i hvad, med hensyn til aflivning....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Synes det er pisse sejt sagt af dyrlægerne! Og nogle dyrevelfærds foreninger går da forhåbentligt ind i den sag med DF.

 

Man kan altid finde en dyrlæge der vil aflive raske dyr, det er jeg nu ikke i tvivl om, men det er en stærk udtalelse.

 

Btw har jeg stadig til gode at se en listehund med mundkurv. Møder ellers en del af disse ... boxerblandinger :mrgreen: Skynder mig at smile og vinke og råbe lækker hund hvis jeg kan komme til det, har mødt mange med diverse racer som allerede er blevet spurgt en million gange om det er kamphund, de må fanme være trætte af det.

Som om det ikke er i alle nyheder, så når man lige går og hygger på turen med vuf, skal man igen igen diskutere det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sigurd

Hold da op !! Denne tråd gik vist lidt i selvsving :slem:

Bare fordi det er lykkedes Ekstra Bladet at finde en dyrlæge i en "Nordjysk Flække" ( undskylder til alle fra Nordjylland)som udtaler, at han ikke vil aflive hundene, (hvilket han selvfølgelig skal have lov til at nægte), så bliver det straks lavet til at alle dyrlæger nægter at aflive.

Men undskyld mig lige en gang !! Hvem er det der hvert år afliver mange tusinde raske hunde,.. dyrlæger, og de tager sig betalt for det.

 

Så var der desværre en politiker, som ikke havde rådført sig med Fru Kjærsgård, som udtaler, at så må folk selv aflive hunden, for aflives skal de. Straks ser mange billeder for sig, hvor ejere løber rundt i haven efter hunden med økse og hakkejern. :cry:

 

Kom lige tilbage til den virkelige verden, hvor dyrlæger afliver hunde i massevis hver dag, både de syge, de gamle og de ulovlige, og så forøvrigt også en del som hverken er syge, gamle eller ulovlige, bare tilovers :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op !! Denne tråd gik vist lidt i selvsving :slem:

Bare fordi det er lykkedes Ekstra Bladet at finde en dyrlæge i en "Nordjysk Flække" ( undskylder til alle fra Nordjylland)som udtaler, at han ikke vil aflive hundene, (hvilket han selvfølgelig skal have lov til at nægte), så bliver det straks lavet til at alle dyrlæger nægter at aflive.

Men undskyld mig lige en gang !! Hvem er det der hvert år afliver mange tusinde raske hunde,.. dyrlæger, og de tager sig betalt for det.

 

Så var der desværre en politiker, som ikke havde rådført sig med Fru Kjærsgård, som udtaler, at så må folk selv aflive hunden, for aflives skal de. Straks ser mange billeder for sig, hvor ejere løber rundt i haven efter hunden med økse og hakkejern. :cry:

 

Kom lige tilbage til den virkelige verden, hvor dyrlæger afliver hunde i massevis hver dag, både de syge, de gamle og de ulovlige, og så forøvrigt også en del som hverken er syge, gamle eller ulovlige, bare tilovers :megaked:

 

Det kan godt være at du kun mener at det er i en lille nordjysk flække at dyrlæger nægter at aflive disse hunde, men min dyrlæge som altså ligger her midt på sjælland nægter altså også, og jeg har hørt om en del andre der også gør.

 

Og hvis du havde læst artiklen, så havde du også læst denne del som igen modbeviser dit udsagn...:

 

"Han er helt bestemt ikke den eneste af vores læger, der ikke vil udføre aflivninger. Og langt de fleste af vores medlemmer ønsker ikke at gøre det. Vi er fanget som sorteper i den her situation," siger bestyrelsesmedlem i sektion vedrørende hund, kat og andre smådyr under Den Danske Dyrlægeforening, Hanne Werner

 

Så måske skulle du undersøge sagen lidt mere før du bare melder ud at vi alle befinder os i en lille fantasiverden!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Hold da op !! Denne tråd gik vist lidt i selvsving :slem:

Bare fordi det er lykkedes Ekstra Bladet at finde en dyrlæge i en "Nordjysk Flække" ( undskylder til alle fra Nordjylland)som udtaler, at han ikke vil aflive hundene, (hvilket han selvfølgelig skal have lov til at nægte), så bliver det straks lavet til at alle dyrlæger nægter at aflive.

Men undskyld mig lige en gang !! Hvem er det der hvert år afliver mange tusinde raske hunde,.. dyrlæger, og de tager sig betalt for det.

 

Så var der desværre en politiker, som ikke havde rådført sig med Fru Kjærsgård, som udtaler, at så må folk selv aflive hunden, for aflives skal de. Straks ser mange billeder for sig, hvor ejere løber rundt i haven efter hunden med økse og hakkejern. :cry:

 

Kom lige tilbage til den virkelige verden, hvor dyrlæger afliver hunde i massevis hver dag, både de syge, de gamle og de ulovlige, og så forøvrigt også en del som hverken er syge, gamle eller ulovlige, bare tilovers :megaked:

 

Ja jeg er gået i selvsving, og jeg venter også på at fru Kjærsgård finder en grimasse der kan passe, til en udtalelse på TV, tak!:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være at du kun mener at det er i en lille nordjysk flække at dyrlæger nægter at aflive disse hunde, men min dyrlæge som altså ligger her midt på sjælland nægter altså også, og jeg har hørt om en del andre der også gør.

 

Og hvis du havde læst artiklen, så havde du også læst denne del som igen modbeviser dit udsagn...:

 

"Han er helt bestemt ikke den eneste af vores læger, der ikke vil udføre aflivninger. Og langt de fleste af vores medlemmer ønsker ikke at gøre det. Vi er fanget som sorteper i den her situation," siger bestyrelsesmedlem i sektion vedrørende hund, kat og andre smådyr under Den Danske Dyrlægeforening, Hanne Werner

 

Så måske skulle du undersøge sagen lidt mere før du bare melder ud at vi alle befinder os i en lille fantasiverden!

 

Jamen vi lever da i en lille fantasiverden! Det gjorde vi jo også inden loven kom til, der forventede vi at den faktisk måske blev vedtaget og at det måske kunne indebærer at hvalpekuld skulle aflives, at fornuftige hundeejere skulle give deres uskyldige hund mundkurv på osv. Sikke en fantasi vi havde!

Nej, lad os nu bare læne os tilbage og afvente hvad situationen byder, helt uden at brokke os eller overveje at gøre noget ved det og så ryste på hovedet af de uansvarlige kamphundeejere, der efterlader hunden i skoven og glæde os over de ansvarlige der endelig har fået mundkurv på deres kampkræ :rolleyes:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er super godt at dyrlægerne nægter aflivning! :5up:

- håber også at min dyrlæge nægter det :blink:

 

Og den der udtalelse med så må hundeejerne selv aflive humant? hvordan havde hun tænkt sig at det skulle ske?

den almindelige hundeejer har da hverken bedøvelsespile eller lignende liggende...

så hun opfordrer vel til ulovligheder for jeg tror ikke at der er ikke ret mange hundejere der har midlerne til det og derfor vil det vel at være at bryde dyreværnsloven?

og er det egentligt ikke ulovligt at opfordrer til ulovligheder? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er super godt at dyrlægerne nægter aflivning! :5up:

- håber også at min dyrlæge nægter det :blink:

 

Og den der udtalelse med så må hundeejerne selv aflive humant? hvordan havde hun tænkt sig at det skulle ske?

den almindelige hundeejer har da hverken bedøvelsespile eller lignende liggende...

så hun opfordrer vel til ulovligheder for jeg tror ikke at der er ikke ret mange hundejere der har midlerne til det og derfor vil det vel at være at bryde dyreværnsloven?

og er det egentligt ikke ulovligt at opfordrer til ulovligheder? :hmm:

 

Den "almindelige" hundeejer må bestemt ikke selv aflive :skraek:

 

Da "Aflivning af hunde må kun foretages af dyrlæger, slagtere, personer med jagttegn eller andre personer, der har modtaget uddannelse i slagtning eller aflivning" (BEK nr. 583 af 6/6 2007).

Link til indlæg
Del på andre sites

Den "almindelige" hundeejer må bestemt ikke selv aflive :skraek:

 

Da "Aflivning af hunde må kun foretages af dyrlæger, slagtere, personer med jagttegn eller andre personer, der har modtaget uddannelse i slagtning eller aflivning" (BEK nr. 583 af 6/6 2007).

 

 

men så kan hun måske politianmeldes for den udtalelse eller hvad?

for man må vel ikke opfordre til at begå lovbrud eller skade andre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Også her, og det er jo rent faktisk ulovligt det hun foreslår :shock:

 

Jeg har slet ikke ord for hvad der går igennem mit hoved lige nu....

Ja det er ulovligt. Men er det Kun et foreslag, eller er det en opfordring:vedikke:

Hvis det er en opfordring til lovbrud så bryder hun selv loven. Men det er jo ikke noget nyt for DF.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
men så kan hun måske politianmeldes for den udtalelse eller hvad?

for man må vel ikke opfordre til at begå lovbrud eller skade andre?

Almindelige mennesker må ikke opfordre til lovbrud. Men det er noget helt andet når det er mennesker i folketinget...Så er det ikke ulovligt så er det kun problematisk, og de risikere at få en løftet finger, er det nu rigtig slemt ja så kan de enda få en næse

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Fedt af dyrlægerne...

 

Sindssyg udtalelse fra endnu en DF'er...

 

man kan jo næsten kun le af at deres parti hedder noget med "dansk" og de kæmper for "danskhed"...spænd nu for "#¤=%¤# hjelmen og lad være med at ødelægge Danmark så, eller skift navn!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Almindelige mennesker må ikke opfordre til lovbrud. Men det er noget helt andet når det er mennesker i folketinget...Så er det ikke ulovligt så er det kun problematisk, og de risikere at få en løftet finger, er det nu rigtig slemt ja så kan de enda få en næse

 

Man kan måske sige at for at få en næse derinde, så skal det virkelig stinke fælt?:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Man kan måske sige at for at få en næse derinde, så skal det virkelig stinke fælt?:shock:

Ja. Det er jo det jeg siger, det skal virkelig være slemt:blink: Jeg tror at sidst der blev delt næser ud var dengang med uffe elle-bellemand :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Ja. Det er jo det jeg siger, det skal virkelig være slemt:blink: Jeg tror at sidst der blev delt næser ud var dengang med uffe elle-bellemand :hmm:

 

Jeg forstår, det må igrunden være rart at arbejde på sådan et beskyttet værksted!:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Jeg forstår, det må igrunden være rart at arbejde på sådan et beskyttet værksted!:-)

Ja. Det må være rigtig fedt! Vi andre ligger overtøjet når vi møder på arbejde, og tager det på igen når vi går hjem. Men derinde det ligger de ansvaret fra sig første dag de møder i folketinget, og tager først ansvar igen den dag de går på pension..Det er da en dejlig arbejdsplads

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Ja. Det må være rigtig fedt! Vi andre ligger overtøjet når vi møder på arbejde, og tager det på igen når vi går hjem. Men derinde det ligger de ansvaret fra sig første dag de møder i folketinget, og tager først ansvar igen den dag de går på pension..Det er da en dejlig arbejdsplads

 

Mon de så husker alt det de har fejet ind under div. tæpper i tidens løb?:fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...