Hop til indhold

Selv dyrlægerne nægter at aflive hundene...


Gæst Line&Freja
 Share

Recommended Posts

At man forarges over dette og ikke nævner sin forargelse over alt det andet (i denne tråd), betyder nu ikke, at man ikke forarges over det andet. Og nu er pelsfarme, konventionelt dyrehold o.a. jo ikke det, der diskuteres her...

 

Derudover synes jeg også, at der er en kæmpe forskel på at slagte ud fra et overlevelsesmæssigt synspunkt (vi skal jo spise) og så "bare fordi".

 

Nej, vi skal jo ikke spise. Mennesket har ikke brug for animalske produkter for at overleve - det er ren luksus ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 189
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det er nu rart med noget ordentligt protein til musklerne :mrgreen:

 

Ja det mener de fleste jo :lol: Jeg har været vegetar i 8 år og kunne snildt undvære kød i dag. Det siger mig ikke så meget.

 

Jeg er ikke fanatisk - tværtimod :lol: men det er og forbliver en evig kæphest for mig, det der. Jeg tager liv, fordi jeg spiser kød, bruger skind og pels. Det er ikke noget jeg gør for at overleve, men fordi jeg er selvisk. Sådan er det bare.

 

Politiskerne har besluttet at gøre nogle hunde ulovlige fordi de mener det skåner andre hundeliv. Jeg er ikke 100% enig i denne lov, men jeg synes det her pjat er lige drama-agtigt nok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det mener de fleste jo :lol: Jeg har været vegetar i 8 år og kunne snildt undvære kød i dag. Det siger mig ikke så meget.

 

Jeg er ikke fanatisk - tværtimod :lol: men det er og forbliver en evig kæphest for mig, det der.

 

:blink: Det har du også helt ret til at være, off tpoic, der er noget med forskellige grader ikke? nogle spiser æg og fiks, nogle INTET animalsk? har en kollega der er... men han har altid nogle stinkende løg madder med :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

:blink: Det har du også helt ret til at være, off tpoic, der er noget med forskellige grader ikke? nogle spiser æg og fiks, nogle INTET animalsk? har en kollega der er... men han har altid nogle stinkende løg madder med :shock:

 

Jo der er mange forskellige grader af det :-) De sjoveste er klart dem der render rundt i lædersko udenfor pelsforretninger og skriger mord xD

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sidder lige og tænker på om det de kære politikerer har lavet med den hunde lov er helt lovligt !

 

Hvis nu vi et øjeblik ser bort fra at det er vores kære hunde det drejer sig om.

Kan de så lave en lov med tilbagevirkende kraft ? Hvis nu jeg har en høj kornsilo på 8 m og loven fra 1 juli så bliver ændret til at de kun må være 6 m. Så kommer de jo ikke og siger at den trådte i kraft fra 1 maj, med tilbagevirkende kraft.

Jeg ville senest d. 1 Juli få besked om den skulle laves 2 m. lavere inden x antal måneder.

 

Ok det lyder måske lidt rodet, men kunne det ikke afprøves ved en domstol ? Bare helt koldt et spørgsmål om man kan lave noget med tilbagevirkende kraft ?????????

 

Nogle friske advokater herinde ?? :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvad med alle de andre hunde der overfalder?

 

Og mener du, at de spader fra nu af ikke vil holde hund?

Jeg reagerede bare på at en debattør lød som om det var en lov der ikke havde et formål. Noget der var blevet lavet fordi nogle politikkere sad og kedede sig.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
har en kollega der er... men han har altid nogle stinkende løg madder med :shock:

 

Veganer? De rører intet der har med dyr at gøre, hah var engang på besøg ved en og spurgte om han havde mælk til kaffen, han kiggede bare mærkeligt på mig og spurgte om jeg ville have han skulle prøve at malke græsset :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Jeg reagerede bare på at en debattør lød som om det var en lov der ikke havde et formål. Noget der var blevet lavet fordi nogle politikkere sad og kedede sig.....

 

Jo men vi ved da godt allesammen hvad formålet er - jeg er bare ikke enig. Næh havde JEG været diktator :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vel ikke bare "fordi"..... Måske glemmer nogle at loven er blevet lavet for at forhindre at almindelige hunde bliver slået ihjel, og for at forhindre en generel ytryghed, fordi unge spader ser disse hunde som våben.

 

Jeg synes det er meget tæt på "bare fordi" - bare fordi, de er af en bestemt race.

 

Og ja, jeg kender jo godt alle de underliggende grunde bag loven. Men som Buddha og Guanomo skriver (og Buddha igen her til sidst med "hvis jeg var diktator" :slem:) skriver...

 

Nej, vi skal jo ikke spise. Mennesket har ikke brug for animalske produkter for at overleve - det er ren luksus ;-)

 

Iiih altså :fornaermet:

 

Jeg får kvalme (som i seriøs kvalme) af rigtig mange grøntsager, så jeg kan ikke være vegetar :engel::engel::engel::engel::engel::engel:

 

Nej, undskyld, joke, off topic, og ja, jeg satte den måske en tand for langt ud, men mener stadig, der er en forskel på at slagte for at spise og slagte for at - smide ud... Et liv skal ikke bare sådan gå til spilde, imo (har lyst til at sætte en masse følelsesbeskrivende ord ind, men det sparer jeg jer for). Det synes jeg er dybt forkert.

Link til indlæg
Del på andre sites

Iiih altså :fornaermet:

 

Jeg får kvalme (som i seriøs kvalme) af rigtig mange grøntsager, så jeg kan ikke være vegetar :engel::engel::engel::engel::engel::engel:

 

Nej, undskyld, joke, off topic, og ja, jeg satte den måske en tand for langt ud, men mener stadig, der er en forskel på at slagte for at spise og slagte for at - smide ud... Et liv skal ikke bare sådan gå til spilde, imo (har lyst til at sætte en masse følelsesbeskrivende ord ind, men det sparer jeg jer for). Det synes jeg er dybt forkert.

:lol: :lol: :lol: :lol: det er hårdt at være kræsen. Jeg æælsker grøntsager... alle grøntsager :lun:

 

Nej, jeg synes jo også det er skide ærgeligt at der er en masse raske hunde som bliver aflivet nu og DF'erens udtalelse om at aflive dem selv er da helt ude i hampen - og det tror jeg også godt selv hun kan se :hmm:

 

Jeg reagerer bare på at jeg synes debatten bliver præget af lige lovligt meget hysteri. Der aflives tusindvis af raske dyr i Danmark dagligt, både slagtedyr, pelsdyr og alt det, men også hunde, katte og heste som folk blot ikke gider at have længere, eller som udviser naturlig adfærd som ikke passer indi vores hverdag.

Vi ved det alle, og synes nok det er forkert, men der har da aldrig været et SÅ stort ramaskrig over det, som der er over dette :vedikke:

 

Jeg står jo ikke og hepper over alle de hunde som nu skal dø, jeg reagerer nok bare på den overdrevne dramatik der er omkring det hele. Dét, og så det faktum at jeg synes det er moralsk forkert hvis dyrlægerne nægter at aflive de her hunde. Det er deres job og deres ansvar, at sørge for at de uønskede hunde kommer herfra værdigt og smertefrit, i stedet for at ende deres liv på bunden af en sø :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
J

 

Iiih altså :fornaermet:

 

Jeg får kvalme (som i seriøs kvalme) af rigtig mange grøntsager, så jeg kan ikke være vegetar :engel::engel::engel::engel::engel::engel:

 

Nej, undskyld, joke, off topic, og ja, jeg satte den måske en tand for langt ud, men mener stadig, der er en forskel på at slagte for at spise og slagte for at - smide ud... Et liv skal ikke bare sådan gå til spilde, imo (har lyst til at sætte en masse følelsesbeskrivende ord ind, men det sparer jeg jer for). Det synes jeg er dybt forkert.

Efter i går middag er jeg heller ikke så vild med grøntsager og salat. Rent faktisk har jeg ikke spist noget siden i aftes pga et eller andet grøntsags et eller andet vi fik på arbejde...

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: :lol: :lol: :lol: det er hårdt at være kræsen. Jeg æælsker grøntsager... alle grøntsager :lun:

 

Nej, jeg synes jo også det er skide ærgeligt at der er en masse raske hunde som bliver aflivet nu og DF'erens udtalelse om at aflive dem selv er da helt ude i hampen - og det tror jeg også godt selv hun kan se :hmm:

 

Jeg reagerer bare på at jeg synes debatten bliver præget af lige lovligt meget hysteri. Der aflives tusindvis af raske dyr i Danmark dagligt, både slagtedyr, pelsdyr og alt det, men også hunde, katte og heste som folk blot ikke gider at have længere, eller som udviser naturlig adfærd som ikke passer indi vores hverdag.

Vi ved det alle, og synes nok det er forkert, men der har da aldrig været et SÅ stort ramaskrig over det, som der er over dette :vedikke:

 

Jeg står jo ikke og hepper over alle de hunde som nu skal dø, jeg reagerer nok bare på den overdrevne dramatik der er omkring det hele. Dét, og så det faktum at jeg synes det er moralsk forkert hvis dyrlægerne nægter at aflive de her hunde. Det er deres job og deres ansvar, at sørge for at de uønskede hunde kommer herfra værdigt og smertefrit, i stedet for at ende deres liv på bunden af en sø :megaked:

 

Altså, hvis vi skulle lave ramaskrig konstant over alt andet, for at måtte det her - så ville vi jo ikke bruge vores tid på andet end, at jamre vores sorg :???: Nu er det jo nyt, med denne masseaflivning, derfor reagerer man jo. Om et år vil her være stille igen og kun en gang imellem vil det poppe op... Men lige nu, er det som et friskt sår, der bløder... (ai, nu bliver jeg helt sofistikeret :mrgreen:) Og så kan man ikke bare ignorere det.

 

Jeg kan godt følge dig, i den holdning omkring dyrlægerne. Men jeg synes, at det sender et signal og håber, at det når politikerne. Aflivede de bare hundene, så ville det være lidt ala "den der tier, samtykker". Her får de sagt deres mening og råbt den op. Det må da virkelig give et indtryk (kunne man håbe).

 

De kamphundeejere, der får problemer, kan nok finde en anden dyrlæge, hvis de virkelig ER nød til at aflive deres hund. Eller en jæger, hvis de kender én (det vil de færreste dog nok).

 

Efter i går middag er jeg heller ikke så vild med grøntsager og salat. Rent faktisk har jeg ikke spist noget siden i aftes pga et eller andet grøntsags et eller andet vi fik på arbejde...

 

Lyder skummelt :slem:

 

Men i går aftes er nu ikke så lang tid siden :mrgreen:

 

Elsker salat, iceberg, agurk, peberfrugt osv. Men de fleste andre grøntsager, ISÆR kogte, kan jeg ikke udstå :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Line&Freja
Også min!

 

DF der slår sig op som lovens trofast støtter OG dyrenes trofaste støtter - og hva har vi ellers!!!! :shock:

 

I det heletaget er al sympati (om der ellers var nogen før) med dét parti væk, oven på den nye hundelov og alle deres udtalelser :evil:

 

DF gør hvad de altid har gjort - skærer alle over en kam, og fremsætter sig selv som værende de' perfekte ' mennesker...

 

ren udrendelses politik de har og stadigvæk kører...

 

men nu har folk så desværre valgt dem ind i regeringen, hvilket gør at de har fået mere magt til at udfører disse udrendelses-processer....

- jeg er fisme mere vred på dem der har stemt DF end på DF dem selv - for de har jo vist sig ikke at kunne se ud over egen havehæk i mere end en forstand! :damn:

 

Og undrer mig da også tit over, at de ikke selv er blevet dømt efter racisme og diskriminationsparagrafferne! -

men der er DK desværre gået mere og mere hen og blevet et diktatorisk demokrati.... :!:

 

 

Eneste 'fornuftige' eventuelle løsning med parti der kæmper - kunne være Fokus - disse stod på rådhuspladsen KBH og LOVEDE at kæmpe i tinget mhp. ømstødelse... men jeg må indrømme jeg har da min skepsis endnu - eftersom stifteren af dette parti er tidligere DF'er Christian H. Hansen. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Jeg reagerer bare på at jeg synes debatten bliver præget af lige lovligt meget hysteri. Der aflives tusindvis af raske dyr i Danmark dagligt, både slagtedyr, pelsdyr og alt det, men også hunde, katte og heste som folk blot ikke gider at have længere, eller som udviser naturlig adfærd som ikke passer indi vores hverdag.

Vi ved det alle, og synes nok det er forkert, men der har da aldrig været et SÅ stort ramaskrig over det, som der er over dette :vedikke:

 

 

Men det ved du da ikke om vi sidder på andre forums eller går rundt i dagligdagen og skriger over?

Jeg laver video for et band, til deres ene sang viser jeg en masse ubehagelige klip af hvad der foregår i slagterhaller og der hvor vores aftensmad bor hele livet, og så gør og siger jeg da en HEL del i min dagligdag, i det omfang jeg nu engang kan overskue det...

Jeg har en evig gående diskussion med en der sælger pels - men jeg er dobbeltmoralsk nok til jeg lige har fået lidt af det til hunden :mrgreen: Faktisk begyndte hun efter et års diskussion at søge efter skind man kunne kalde "fairtrade" men det findes desværre ikke rigtigt.. så var vi jo lige vidt hehe.

 

Men jeg skriver ikke specielt meget om sådan noget herinde, for tja, det er et hunde-forum...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Line&Freja
Men undskyld mig lige en gang !! Hvem er det der hvert år afliver mange tusinde raske hunde,.. dyrlæger, og de tager sig betalt for det.

 

Grunden til en masse aflivninger nu, er nok nærmere nu pga. at man ikke længere må omplacerer hundene.

Og stigningen af aflivninger, skyldes også hvalpe der ikke må få noget hjem.

Desuden, så er folk blevet mere vidende om de nuværende ubehagelige fordomme m.m. man udsættes for som MH-ejer, og det får nok også desværre flere til at fravælge hunden -

 

aflivninger - dette udelukkende pga. racen... ikke pga. sygdom, mentalitet eller dårlige ejere.

Og ærlig talt -

folk der får aflivet en helt og aldeles sund og rask, godmodig og stabil hund -

de skulle da ALDRIG have haft hund - og nok helst få frataget retten til at have med dyr at gøre. :!:

 

 

Hold da op !! Denne tråd gik vist lidt i selvsving :slem:

Bare fordi det er lykkedes Ekstra Bladet at finde en dyrlæge i en "Nordjysk Flække" ( undskylder til alle fra Nordjylland)som udtaler, at han ikke vil aflive hundene, (hvilket han selvfølgelig skal have lov til at nægte), så bliver det straks lavet til at alle dyrlæger nægter at aflive.

 

Det er bestemt ikke kun ekstra-bladet og én jysk-dyrlæge...

 

Citat:

- Han er helt bestemt ikke den eneste af vores læger, der ikke vil udføre aflivninger. Og langt de fleste af vores medlemmer ønsker ikke at gøre det. Vi er fanget som sorteper i den her situation, siger bestyrelsesmedlem i sektion vedrørende hund, kat og andre smådyr under Den Danske Dyrlægeforening, Hanne Werner.

 

Dyrlægerne er ikke lovmæssigt forpligtet til at aflive hundene, og Dyrlægeforeningen vil lade det være op til de enkelte medlemmer selv at bestemme, om de vil gøre det.

Den Danske Dyrlægeforening har tidligere kritiseret loven, fordi foreningen mener, at en hunds farlighed ikke afhænger af dens race men af dens ejer og opdragelse.

kilde:

Dyrlæger trodser kamphundelov

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Line&Freja
Jeg er helt enig... I det hele.

 

Og kan slet ikke begribe forskellen på dyr der er opdrættet til det ene eller til det andet. Et dyr er et dyr, et liv er et liv :vedikke:

 

Kreature slagtes - for føde og sygdomme (er skabt til dette formål)

 

Skovdyr - for jagtsport og føde (er altid blevet brugt på denne måde)

 

13 slags hunde - udelukkende pga. racen

( hunde der er skabt for at fornøje og glæde mennesket )

 

Sidstnævnte ligner mere en udrendelsesproces a la holocaust som formål end andre med mere gavnlige formål.

 

Et dyr er et dyr - og alle dyr fortjener respekt og forståelse :!:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Line&Freja
Nej, vi skal jo ikke spise. Mennesket har ikke brug for animalske produkter for at overleve - det er ren luksus ;-)

 

Det er jeg så også enig med dig i - for folk i Danmark bl.a. dog er jeg ikke 100 vegetar.

 

I andre lande er det en vigtig overlevelses kilde - og de tilstande har DK også været i, i sin tid hvor man 'opdagede' kreaturavl og jagtkilder...

 

- Synes dog stadigvæk ikke aflivning af dyr - i denne kontekst - kan sammenlignes fair.

 

Da der er tale om aflivninger og fordømmelse af nogetn uden direkte årsag andet end deres races navn.

Link til indlæg
Del på andre sites

lige lidt offtopic om det med kost...

vi kan godt leve uden kød osv. men det er ikke nødvendigvis godt for os, ligesom at det heller ikke er godt for os at frådse i det :blink:

lidt af det hele med måde :engel:

 

 

her er lidt hvordan vores kost var engang

 

Stenalder kost - Din fremtid ligger i din ernæringsmæssige fortid

 

 

 

men tilbage til dyrlægerne, jeg kan ikke lade være med at synes at det er fedt at dyrlægerne tager stilling som de gør..

vores dyrlæge sagde engang, hvor vi skulle sige farvel til en af vores hunde, at hun virkelig ikke kunne lide at tage livet af helt unge og raske hunde. (det var ikke tilfældet med vores dog, vi snakkede bare om aflivninger)

 

- jeg kan simpelthen ikke se det rimelige i en lov der pådutter dyrlægerne så meget ubehag :vedikke::vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Pia J

Er jeg ene om at sidde og tænke :genert:

 

At det dyrlægerne gør er jo meget sejt,men hvad med dem som bare smider hvalpene i en sæk og i vandet, binder deres hund i skoven osv osv ja jeg vil da foretrække at de gik til dyrlægen, og at dyrlægen gav en sprøjte fremfor alternativet, urimeligt at aflive raske hunde ja meget, men at selv at aflive dem synes jeg er mere urimeligt :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1

 

Lyder skummelt :slem:

 

Men i går aftes er nu ikke så lang tid siden :mrgreen:

 

Elsker salat, iceberg, agurk, peberfrugt osv. Men de fleste andre grøntsager, ISÆR kogte, kan jeg ikke udstå :???:

:lol::lol:Det er ikke så skummelt. Måske lidt ulækkert, men ikke skummelt:lol:.

De have såmænd bare glemt at skylde salaten så jeg fik tygget på en dejlig lille mørkegrå levende snegl

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Er jeg ene om at sidde og tænke :genert:

 

At det dyrlægerne gør er jo meget sejt,men hvad med dem som bare smider hvalpene i en sæk og i vandet, binder deres hund i skoven osv osv ja jeg vil da foretrække at de gik til dyrlægen, og at dyrlægen gav en sprøjte fremfor alternativet, urimeligt at aflive raske hunde ja meget, men at selv at aflive dem synes jeg er mere urimeligt :shock:

Jeg støtter dyrlægerne hvis det kommer der til!!

At selv skulle aflive er ikke urimeligt det er ulovligt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Pia J
Jeg støtter dyrlægerne hvis det kommer der til!!

At selv skulle aflive er ikke urimeligt det er ulovligt!

Ja det er ulovligt, men det gør jo bare ikke at det ikke sker, og så kan jeg bedre "bære" at det er hos dyrlægen :genert: jeg er helt sikker på at det vil ske hvis det bliver for svært at få en dyrlæge til det, og hvor tit er der givet en ordentlig straf for at "aflive" sine dyr selv.

 

Og det er ikke fordi jeg ikke forstår dyrlægerne, men har bare meget ondt af de sølle uskyldige hunde som kommer til at lide en frygtelig død.

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol::lol:Det er ikke så skummelt. Måske lidt ulækkert, men ikke skummelt:lol:.

De have såmænd bare glemt at skylde salaten så jeg fik tygget på en dejlig lille mørkegrå levende snegl

 

Uf, jo, DET var SKUMMELT! :badr: :badr:

 

Vrrr, snegle med hus er meget søde, sålænge Møffe ikke spiser dem og jeg ikke træder på dem (eller får dem i munden af den ene eller anden grund for den sags skyld). Men ellers... Og snegle uden hus :badr: Keep them away from me!

 

Gør dem ikke noget - synes bare, at de er ulækre :genert:

 

Kan godt forstå, at du blev afskrækket.

 

Købte faktisk nogle fiiine majs hos Rema 1000 her i sidste uge. Da jeg så åbnede dem, boede der larver i dem, som havde ligget og smæsket sig :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...