Hop til indhold

Hundestrande


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Jeg tager hundene med på Løkken strand året rundt. Det er en lækker, lækker badestrand både for 2 og 4 benede.

 

I starten havde jeg lang sporline på dem om sommeren, den har jeg droppet igen. Det er besværligt for dem at komme ud og bade uden at blive filtret ind i linen.

 

Jeg har aldrig fået påbud om at sætte linen på dem, folk smiler bare når de ser de glade hunde der spæner ud i bølgerne og tilbage.

 

Jeg tager dem dog i line hvis der kommer andre hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Breton-Jet

Det er godt nok langt væk, men herslev strand er perfekt, man skal have hunde i snor og det har vi respekt for (izzy stikker af hvis vi slipper hende):-D Der er bro, men med hundene går vi ud fra vand kanten :-D det er skrapet for tang og steen (det er jo roskilde fjord:-D)

Link til indlæg
Del på andre sites

For de virkeligt avancerede er der strande ved Korsør, endda uden mennesker på!

 

Venter spændt på rapport fra Dragør strand!

 

Altså, hvis Buju tager til Liseleje Strand, så gør vi nok også :mrgreen: Min far var ikke udelukkende :engel:

 

Men ellers tager jeg nok Dragør med min veninde her en af dagene i næste uge.

 

Ved det ikke helt, mellem 15-16 nok. Samson skal lige have lov at sove lidt efter formiddagens træning - han er meget træt:blink:

 

Men du kan da lige sige til hvis i kører derop, så vil vi lige kigge efter jer - ude i vandet selvfølgelig:mrgreen:

 

Hmm, det er jo pænt sent (forstås, hvis man gerne vil være der længe :mrgreen: ).

 

Men I tager afsted så? Har I så mit nr., så vi har en jordisk chance for at finde hinanden? :mrgreen: For jeg har somewhy ikke dit, var jeg ellers overbevist om, at jeg havde :hmm:

 

Regner med at vi køre inden for den næste ½-1 time. Vi har lige flyttet stiladset for sidste gang inden vi tager afsted.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Ingen der har gode erfaringer med strande hvor man kan tage hunden med på Fyn?? :hmm:

 

I snor............

Nyborg strand

Bøsøre (der skal man nok lige ikke holde inde på pladsen for så skal du betale for at besøge)

Revsøre, men det er et sommerhus område.

Svendborg - chr.minde har vi også været, men tror ikke den er god med mange mennesker på :hmm:

 

 

Faktisk ville jeg nok vælge nyborgstrand!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trine199
I snor............

Nyborg strand

Bøsøre (der skal man nok lige ikke holde inde på pladsen for så skal du betale for at besøge)

Revsøre, men det er et sommerhus område.

Svendborg - chr.minde har vi også været, men tror ikke den er god med mange mennesker på :hmm:

 

 

Faktisk ville jeg nok vælge nyborgstrand!

 

Takker -men må hunden bade ved Nyborg Strand?

(kunne forestille mig der var mange mennesker?)

Link til indlæg
Del på andre sites

For de virkeligt avancerede er der strande ved Korsør, endda uden mennesker på!

 

Venter spændt på rapport fra Dragør strand!

 

Nu bor jeg jo i Dragør - 800 meter fra Sydstranden, hvor der alle steder er tilladt at have hunden i snor..

 

Og så et mindre område på stranden hvor hunde må være løse.. Der er dog mennesker alligevel - ikke alle ved at det er 'løsdriftområde' og det tager jeg hensyn til og holder kræet i snor - men hvis man har mere styr på sin hund end jeg har og hunden ikke som min skal gø ukontrolleret af alle mennesker osv. så kan man sagtens være der ... især om aftenen ved 20-tiden er der helt fantastisk (synes Bassil..) :lun:

 

Vandet er dog lavt helt ud til sejlrenden næsten - man skal pænt langt ud før en større hun kan svømme frit. Bassil har endnu ikke sluppet bunden også selvom han har været 250 meter ude.. Men vi har lært ham at dække derude, så våd bliver han alligevel.. :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker -men må hunden bade ved Nyborg Strand?

(kunne forestille mig der var mange mennesker?)

 

Ved Grønnehave Strand camping i Nyborg - det "offentlige" areal :blink: det er godt nok en meget stenet strand, men det gør at den er næsten mennesketom, så hundene kan få lov at bade i fred :engel: Hundene på Dog Camp var ihvertfald glad for den :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu bor jeg jo i Dragør - 800 meter fra Sydstranden, hvor der alle steder er tilladt at have hunden i snor..

 

Og så et mindre område på stranden hvor hunde må være løse.. Der er dog mennesker alligevel - ikke alle ved at det er 'løsdriftområde' og det tager jeg hensyn til og holder kræet i snor - men hvis man har mere styr på sin hund end jeg har og hunden ikke som min skal gø ukontrolleret af alle mennesker osv. så kan man sagtens være der ... især om aftenen ved 20-tiden er der helt fantastisk (synes Bassil..) :lun:

 

Vandet er dog lavt helt ud til sejlrenden næsten - man skal pænt langt ud før en større hun kan svømme frit. Bassil har endnu ikke sluppet bunden også selvom han har været 250 meter ude.. Men vi har lært ham at dække derude, så våd bliver han alligevel.. :slem:

Den må prøve lørdag morgen, har kun været på amager strand, med ham i vintermåneden:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var ved Fløjstrup strand her den anden aften - der var ingen mennesker og vandet var perfekt med meget små flade og rolige bølger - Perfekte hunde-forhold! :klap2:

 

Mio drønede ud og ind hele tiden, og kom selv hen med "stjerne" (gult flyde-dyr) og opfordrede os til at kaste den i vandet, hvilket smeltede mig helt, da det virkelig viser han er blevet mere modig.. :lun:

 

Så spørger jeg min kæreste om han mente Mio ville hente min gummi-sko hvis jeg kastede den ud.. det var første fejl at spørge ham! :stupid:

Skoen ligger oven på vandet, men Mio synes den er for mærkelig og vil ikke tage fat i den.. den svømmer langsomt udad, og det går op for mig at jeg selv må hente den hvis jeg vil se den igen.. det var så 2. fejl! :stupid:

Jeg hopper panisk ud i vandet på den ene sko (jeg er vildt bange for at træde i ting så derfor går jeg aldrig ud uden sko :oops:) men næsten ude ved skoen svupper vandet op over mine opsmøjrede capribukser. Jeg går halvt i panik da jeg får lidt overbalance og derfor må støtte fuldt på den sko-løse fod, og jeg panikker råbende ind på stranden igen med billeder af kæmpe brændmænd, krapper og andet farligt på min nethinde.. :skraek:

Det var så 3. fejl :stupid: troede jeg.. for nu var jeg da sikker på Mio aldrig turde gå i vandet igen efter jeg havde vist ham hvor farligt det er.. (han var jo meget bange før i tiden og trak sig gøende ind på stranden, når han ikke turde hente det vi havde kastet ud)..

Men endnu engang overrasker den hund mig :hjerte: han står lidt og kigger på mig, jeg kan nærmest fornemme de himmelvendte øjne han laver, hvorefter han prustende svømmer ud efter skoen der nu er nået et stykke ud... :klap:

Vi roser ham højt, og selv da skoen svupper væk ved et mislykket forsøg på at få fat i den giver han ikke op.. Han får fat i den og svømmer ind til os igen, hvor han spytter skoen ud med en lidt "den henter jeg ikke igen"-attitude :mrgreen:

Spørg lige om jeg var en flov og meget stolt mor! :oops: :hjerte:

 

Kæresten var selvf færdig af grin... :roll: :blink:

 

---

 

Når men det jeg egentligt prøvede at sige, det var at Fløjstrup strand (ved Århus, mellem Moesgård strand og Ajstrup strand) er rigtig fin og som regel fri for mennesker! :5up: :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Alle,

 

Man må have hunde med på Dronningmølle Strand - i perioden 31. maj til 30. september skal de være i snor - mange hundeejere har dog løse hunde om aftenen. På Hornbæk Strand (og andre strande i Helsingør Kommune), må der i perioden 31. maj til 30. september ikke være hunde på stranden mellem kl. 07.00 og 20.00. Der løber dog en sti langs kysten, Nordskyststien, hvor man må have løse hunde. Det er en meget smuk tur med udsigt over Øresund :cool:.

 

Julie

Link til indlæg
Del på andre sites

Lyder som en dejlig oplevelse, N1nna! :banan: Åh, søde Mio, der redder skoen :mrgreen:

 

Måtte hundene være frie der eller skulle de være i snor? Vil tro, der står et skilt, hvis de må være frie...

 

Altså ifgl det her link: Fløjstrup Strand så behøver de i hvert fald ikke beholde pelsen på.. :slem: Men jeg tror desværre der er snor-påbud om sommeren som de fleste andre steder.. :fornaermet:

Så er det godt man har en 8m flex og en 25m nylon-line :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 years later...
God aften hf :) lige pt hvor er så den bedste strand og tag med hundene , på hvor de kan være løse ? I Kbh . Eller er der ovre hoved det ?

 

Der er tre områder, både ved Amager Strand, Dragør Strand og ved Ishøj Strand - dog begrænsede områder - se startindlæg :-)

 

Tror ikke, der findes andet, så var det nok kommet op tænker jeg...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...