Hop til indhold

Præsenter jer selv :


DaniellaJ
 Share

Recommended Posts

Jeg hedder Stella er 26 år og bor i Skagen, her har jeg boet de sidste 10 år, og fandt også mine drømmefyr i byen og vi har igår været sammen i 4 år :hjerte:

 

Akira kom ind i mit/vores liv for 2½ år siden og for 2 år siden købte vi hus, så vi har haft nok at se til, med hund og istandsættelse af huset.

 

Derudover har jeg taget grundforløbet som receptionist, men det var ikke noget for mig, og har i stedet valgt at bruge min HG og er gået i lære i Botex i Skagen, som bare er et super sted og jeg er SÅ glad for at jeg fik pladsen :banan:

 

Jeg elsker at læse bøger, høre musik (rock)< hvilket Akira også elsker, især Metallica :lun: og ligge på sofaen og se gamle danske film.. udover det så nyder jeg lange gåture, nu med Akira, som gør det sjovere end da vi ikke havde hende, og bruger ellers min fritid på kæresten, venner og familie.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 61
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg Hedder Sara

er 18 år og bor på frederiksberg, Jeg er flyttet hjem til min mor igen november 2009 efter at havde boet på opholdssted for unge i næsten 3 år + højskole ophold. så pt. bor jeg til leje der hjemme :genert:

Jeg har Zita Chihuahua/Papillon blanding på 8 måneder også Min gamle Kat Miramis Norsk skovkat/Huskat som snart er 16 år ;)

Min islænder vallak Kriki på 9 år som snart skal sælges og jeg har haft i 8 år til december.

 

Jeg har en 9 klasses eksamen i dansk,engelsk og mattematik som jeg tog på tølløse produktions skole sidste år( med to 10 talle, hvilket jeg syntes er meget godt når man gik ud af folkeskolen i 6 klasse:oops: )

Pt. er jeg på kontanthjælp.

jeg har også haft praktik ophold på Rødovre dyreinternat,Holbæk dyrehospital,bog og ide og i min gamle vuggestue/Børnehave hvor min mor har arbejdet.

 

Jeg er desuden vokset op med min fars labradore som jeg stadig passer engang imellem. min far er jæger så der har jeg også været med som lille.

 

Jeg elsker at læse bøger,fotografere,male og hvad jeg ellers kan finde på af kreative ting.

 

Desuden er jeg vild med Kropsudsmykning

Jeg har selv Piercinger og en tattoo

 

tja..så der vel ikke så meget andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde helt misset den her, men jeg vil da gerne lege med :-D

 

Jeg hedder Anna og bliver 29 for 5. gang til december :mrgreen:... Jeg har altid haft dyr og har villet være dyrlæge siden jeg var 6 år gammel... hvad der så helt præcist sket ved jeg ikke :vedikke: men et par udenlandsophold og lidt fjollen rundt gjorde ihvertfald at jeg ikke endte der...

 

Idag har jeg en bachelor i kommunikation og en cand.itko og arbejder som forretningsudvikler i en af danmarks største finansielle instituioner...

 

Jeg har Karla på 2 år, en smuk lille blanding, som er min første hund. Mine forældre er ikke hundemennesker og udover en Dobermann vi havde som vagthund da jeg var helt lille, har min hundeinteresse kommet fra mine bedsteforældre (schæferfolk) og fra venner og naboer....

 

Jeg er på mange måder en alt eller intet person :mrgreen:, så jeg har frasagt mig sådan ca alle andre interesser end hund, da Karla kom ind af døren :lol: Jeg løber agility (og har store ambitioner og en hund der heldigvis ser ud til at kunne leve op til dem :mrgreen:) og går rally (knap så store ambitioner - men et par prøver skal vi da have)...

 

Derudover er jeg ved at uddanne mig til hvalpeinstruktør hos DKK (i sabro) og håber senere at smide rally- og agility-instruktør titlerne ovenpå.

 

Derudover er jeg gift med Lasse, som arbejder altid og rejser MEGET! Vi har ingen børn (udover Karla :mrgreen: ) og bor i et gammelt byhus i Horsens med en dejlig lille have til...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, jeg bor for tiden på en båd som vi forsøger at sætte i stand og bygge om til noget fedt. Er ansat som driftsleder i en lille butik (primært tøj), hvor jeg arbejder alene og har andre på i weekenderne. Jeg elsker alt det med at bestille, designe, lave regnskaber men er temmelig træt af de samme 8 spørgsmål alle turist-kunder spørger om :genert:

 

Derudover arbejder jeg som lystekniker til koncerter, har 2 bands som jeg tager med og ellers er jeg tilknyttet Kbhs bedste spillested - men desværre kan jeg ikke tage så mange jobs for tiden.. savner det totalt meget, men skal heldigvis lave noget på lørdag.

 

Er gift med Anders, som er tatovør og en meget, meget, meget god mand.

 

Jeg har altid en ny drøm jeg vil have gang i, lige nu er det et nyt job og en samojede mere engang næste år :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hedder Rikke.

Jeg er 38 år og bor i København med min mand, som jeg mødte for 12 år siden på Skanderborg station klokken 2 om natten efter en Björg koncert :hjerte:, og min Sophus i en lillebitte lejlighed på 3. sal, hvor alle vinduer vender mod syd og der er som et drivhus om sommeren.

 

Jeg drømmer om at flytte i hus med have. Jeg er uddannet skolelærer men er i gang med at tage en kandidat i pædagogik, så jeg om et års tid kan kalde mig can. pæd. Det er super spændende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

Jeg hedder Marie, er 17 og går på gymnasium.

 

har nogle fremtidsplaner som indebærer en masse hundehalløj, børne/ungdoms psykolog, socialpædagog eller dyrlæge. (måske noget andet med dyr?)

altså, interesserer mig for mennesker og dyr, og kunne ikke forestille mig et kontor arbejde, vil gerne have et arbejde for ingen dage er ens.

Ellers har jeg Robin, som er født 24juli-09.

med ham har jeg gået til hvalp, lydighed og motivation (graderet lydighed) i ph-silkeborg.

og nu skal jeg så ringe til daf i morgen, for at høre om de har en ledig plads på agility begynder holdet :-D

Jeg elsker hunde-træning, og har indtil nu trænet to gange i ugen, + alt hjemmetræningen og alle tricksene som Robin efterhånden har lært :D

Ellers som mange af jer nok har lagt mærke til, planer om at skaffe mig en nr. 2 hund. Og en lidt mere selvstændig hund, kan godt være halv irriterende med en så pleasende og velcro hund som Robin ;P dog har jeg tabt mit hjerte til ham, fra 1. dag han flyttede ind, og vil på aldrig noget tidspunkt bytte ham ud ! (han er jo maries lille hundebullerbasse, som gør alt hvad jeg siger) :blink:

 

MEN ellers har jeg et større rottehold boende, som jeg også bruger en del tid på, og har tidligere også været meget aktiv på div. rotteforums.

Men det er lidt holdt op efter jeg stoppede som opdrætter, og ikke lige pt har planer om anskaffelse af flere, pga. økonomien. bruger flere penge på dem end på hunden :shock:

Ellers er jeg vokset op med hunde i nærheden, (dog ikke hjemme) andet end min barnepige da jeg sov i barnevogn (en "lille" rottweiler, ved navn Bruno), som ikke lod nogen komme tæt på barnevognen. så der lå han og vågede over mig mens jeg sov, og sikrede at ingen kom og forstyrrede mig :lun:

 

ud over alt dette, så har jeg en masse gode venner som jeg bruger tid på, og har ikke noget imod en lille fest en lørdag aften :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, jeg bor for tiden på en båd som vi forsøger at sætte i stand og bygge om til noget fedt. Er ansat som driftsleder i en lille butik (primært tøj), hvor jeg arbejder alene og har andre på i weekenderne. Jeg elsker alt det med at bestille, designe, lave regnskaber men er temmelig træt af de samme 8 spørgsmål alle turist-kunder spørger om :genert:

 

Derudover arbejder jeg som lystekniker til koncerter, har 2 bands som jeg tager med og ellers er jeg tilknyttet Kbhs bedste spillested - men desværre kan jeg ikke tage så mange jobs for tiden.. savner det totalt meget, men skal heldigvis lave noget på lørdag.

 

Er gift med Anders, som er tatovør og en meget, meget, meget god mand.

 

Jeg har altid en ny drøm jeg vil have gang i, lige nu er det et nyt job og en samojede mere engang næste år :-D

 

design :klap:- jeg elsker design (er også uddannet teknisk designer og er igang med indretningsarkitektuddannelsen ;-))

Anders må gerne tatovere min fod :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 7 months later...

Hello there,

my name is Ylva and I moved to Denmark in order to start studying Computer Science this year and also to be with my boyfriend :hjerte: (who is Danish) . Before that I lived in a small village near Hamburg (not like a suburb or sth, no, in fact it is pretty much the end of the world -especially for a teeny;)).

 

This may not exactly be of interest in this forum, but I will get to it :-)

I grew up in a big family not all family members where human, in fact only about 40% if you consider dogs, cats, parrots and many more ... there was alot of action all day (and sometimes even night :P ).

When I moved however that drastically changed, since I moved in a one room appartement all by my self.

To put it in a nutshell, I really miss all the noise, stuff happening and hard work it ment having a big active family, so my mother suggested I should get a small dog to acompany me in my new live.

I had been thinking of it my self actually, but never considered it realistic. After my mom told me it WAS however it got me thinking and informing my self what it meant to be an actual dogowner (I know nothing else but live with dogs, but beeing the only one responsible is quite a difference from beeing one of the family members that are). So afterall that is what got me here, to get some feedback on my current situation, if it is realistic to get a dog and if what kind (even though that decision will be mine in the end I would like help since I only experienced living with Huskeys so far, which is not exactly a suitable race for a student livin in a one room appartement).

However this is just my introduction of how I got here and what I wish to learn, I dont expect anybody to take this as a final question "what do I do?" I will sertainky seek the right threat for that. Also I hope it is okay for you if I dont write in danish, that would take me hours of thinking ... also it would take you hours understanding what I mean (havent really gotten to learn danish in 2 months).

Hilsen

Ylva

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa alle.

Jeg, vil da gerne være med her;)

Jeg, hedder Tanja, er snart en gammel pige på de 29 år, ggg. Jeg, bor på vestsjælland.

Har, verdens dejligste hundebasse, nemlig en sort Labrador ved navn Ricko, som er en bølle på snart 6 år ( kan man altså ikke mærke på ham, hehe.)

Han, elsker at spille bold, og hente pinde og spise gammelt tørt brød ;)

Han, er det bedste jeg har i mit liv....

 

Hilsen fra Ricko og Tanja.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Madre di Vittorio

Hej!

 

Jeg hedder Nanna, jeg er 31 år, og jeg er Viktors mor (hvis der skulle være en italienskkyndig: "ja, så ved jeg godt, at det hedder "la madre" - men Viktors mor var li'som optaget ik'...! (og det andet var endnu længere...))"

 

Jeg er "ejerinden" af Viktor - han er en smuksak af en labrador på næsten 2 år (d. 23. april), og han fylder en stor del af mit/vores liv.

 

Jeg (og Viktor) bor sammen med Martin, min forlovede, og det er vi ganske tilfredse med :-D Martin og jeg har været sammen i syv år (ja, vi ved godt, at det er lang tid for at beslutte sig for at få et nyt familiemedlem...), og det var en fælles beslutning at få en hund/Viktor.

 

Jeg havde hund som barn: Bols, en skøn labrador/ruhåret hønsehund, der gik over regnbuebroen, da hun var 14, og jeg var knap 10 - efter hende skulle mine forældre (mest min mor..) bestemt ikke have hund igen - men så var der lige nabohunden Maika (labradorblanding af en eller anden slags), der syntes, at det var sjovere at være hos os (hun lærte at åbne døren), og dér var hun det meste af de otte måneder hun levede, før hun blev kørt ned... - og så var der også lige Kelly (labradorblanding af en eller anden slags), der ikke syntes, at det var sjovt, at bo hos en der var i fængsel, og derfor fulgte efter mig og min veninde... og flyttede hjem hos mig indtil vi fandt en familie til hende (det tog nogle måneder). Og så var der alle de andre hunde hos naboen / på vejen / i nærheden / hos veninderne, som jeg så ofte brugte min tid sammen med - kort sagt: jeg har altid vidst at jeg skulle have en hund, når jeg "blev voksen" - fordi... at jeg ikke kunne komme i tanke om, hvorfor jeg ikke skulle...

Det næste skriver jeg uden at kunne spørge Martin (han sover, og jeg tør ikke vække ham... :-) ): Martin havde Buck?, boxer, som døde/blev "afhændet"? da han var to (altså Martin var to, jeg ved ikke med Buck...) "Jeg sidder lige og bliver enormt flov over, at jeg ikke ved de her ting..." Men Martin var ikke så gammel, og hunde betød altså ikke lige så meget i hans families liv (de "ævler" ihvertfald ikke om dem på samme måde som min familie...)

Men enden på det er (hvis I nogensinde er kommet så langt :-D); at Martin ville godt have hund i sit voksenliv - ikke nogen betingelse (som det var for mig), men noget han gerne ville være med til...

Og det fik vi så: I første omgang en "overskudshund", som kun skulle bo hos os et par uger... - hun udviklede sig til at blive en border collie / labrador ved navn Sille på 6 år, som boede hos os i lidt mere end et år (og nej, det havde hverken Martin eller jeg regnet med...) Jeg fortæller nok "Silles historie" senere her på forum, men det skal ikke være nu.

Vi sagde ikke frivilligt farvel til Sille (vi tilbød mange penge for hende, overvejede at kidnappe hende, krydsede fingre for at hun løb "hjemmefra" i Sønderjylland og hjem til os - der er temmelig langt..), men efter tre måneder (efter hendes "flytning") tænkte vi, at vi nok måtte finde en anden hund til at fylde tomrummet... (ja, nogen synes, at det lyder grimt, men Martin og jeg kunne altså ikke finde ud af at bruge vores sofa rigtigt længere :-))

Og så fandt vi frem til Viktor - et dejlig bæst som vi ikke kan være foruden, men sagaen om Sille (som Viktor elsker, men hun elsker ikke Viktor) fortsætter... (Hvis der sidder nogen og bliver bange, så bliver jeg nødt til at afsløre slutningen: Sille lever lykkeligt hjemme hos mine forældre nu, som jeg skrev: min mor skulle aldrig mere have hund igen... altså bortset fra Sille...)

For lige at vende tilbage til "ejerne", så studerer jeg til cand.ling.merc med individuel/tt profil (med en vældig fin baggrund på humaniora med bachelor i italiensk) - oversat til normalt sprog: jeg regner med at være uddannnet som tolk/translatør i engelsk om et års tid, men jeg er ikke helt skidt til italiensk :blink: ... Min elskede Martin arbejder (og er uddannet) som it-supporter, og derudover fungerer han som min støttepædagog til hverdag, hvor han aer mig på hovedet og siger: "så, så, det skal nok gå alt sammen - det er ikke alle der kan leve op til regeringens målsætning om at blive færdiguddannet før pensionsalderen.."

 

Jeg glæder mig til at snakke med jer alle sammen (har jeg forresten husket at nævne, at jeg har stalket jer alle sammen på HF i næsten to år???)

 

Nanna

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Madre di Vittorio

Ja, eftersom jeg (muligvis) er den eneste på HF kl. bæ om natten, så kan jeg da lige fortsætte lidt...

 

1. Jeg er nok det, der hedder B-menneske eller C, for min "dagsrytme" fungerer bare ikke... Jeg kan godt lide at gå sent i seng, men ikke altid - nogle gange er det rart at sove længe, men efter at jeg er blevet 30 :syg: har jeg fået en syg tendens til at vågne kl. 7.30 - temmelig træls når man gik i seng kl. 7...

2. Jeg har det fint med at være blevet 30 også 31...

3. Jeg er ikke særlig god til at lade være med at snakke om mig selv (jeg er nemlig ENORMT interessant... eller noget...) men nu vil jeg faktisk fortælle om Viktor (min fantastiske hund, der også bare synes jeg er skøn... det håber jeg da...):

4. Min hund kan en masse ting - Viktor er f.eks. ekstremt dygtig til at tygge på sommerfuglebuske, brombærbuske og garanteret også en masse andre buske. Jeg blev specielt begejstret for denne egenskab, da han slog min sommerfuglebusk fuldstændig ihjel...

5. Viktor er flere gange blevet mistænkt for at være en pitbullblanding - han har en forkærlighed for at "hænge" i æbletræer - han er meget dygtig til at ødelægge grenene.

6. Viktor er enormt dygtig til at makulere papirer, f.eks. demonstrerede han sine evner med min eksamensopgave sidste sommer - jeg blev bare så superglad, sagde DØØØGTIG! og gav ham en godbid (okay, det passer ikke... men jeg havde heldigvis en kopi, så jeg tillod mig at skraldgrine - jeg syntes også det var en skodopgave!)

7. Viktor er blevet meget pertentlig - ikke noget med savl og ekstra mundvand i mundvigene - jeg finder mor og tørrer hovedet af i hendes bukser.

8. Viktor er faktisk virkelig omhyggelig med sin hygiejne: først knepper han tæppet for at se om der kommer små klude ud af det, så slikker han "stangen" ren og så giver han mor et stort kys bagefter - det sker hver aften, mor er LØKKELIG!

9. Viktor er også rigtig god som vækkeur: det bedste er dagene, hvor mor (og far, hvis vi er rigtig heldige!) ikke skal tidligt op - så starter vi dagen med det smukkeste ulvehyl - det kræver (tror mor og far nok): at der er tæver i løbetid (det er der tit!) og at de (mor og far) ikke er i nærheden med klikkeren - for ulvehylet skal man da ikke lære at give på kommando..!

 

Kort sagt: Viktor er enormt dygtig til mange ting - jeg gider altså ikke skrive alle de "fine" ting han også kan nu... men han kan faktisk en del! :vuf:

 

Det bedste af det hele :klap:, det er, at min helt ekstremt nysgerrige nabo ikke er specielt begejstret for Viktor - jeg ved ikke, om det er fordi, at hun synes, at han er for destruktiv (vel at mærke i vores egen have), eller om hun bare synes, at han er for "pertentlig/hygiejnisk" (det foregår også i vores egen have)...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...