Hop til indhold

brud på hundeloven.. hvad tænker andre?


Gæst minmilo
 Share

Recommended Posts

 

Jeg står så heller ikke og venter på grøn mand, hvis jeg ikke kan se en eneste bil i nærheden - men det er så nok bare mig :genert:

 

 

 

Jeg gør så ikke - over holder ALLE landets love til hver en tid - og hidser mig heller ikke op over andre som heller ikke altid gør, fordi for mig handler det i højere grad om ansvarlighed og om man udgøre en fare for andre med det man gør eller ikke gør...

 

- men det er så måske nok bare mig :vedikke:! - og så er det muligt at det meste af HF sætter mig på endnu mere ignorer, eller bare fare i flint! :hmm:

 

Synes bare du skulle skamme dig og gå direkte i fængsel. Man må IKKE gå over når det er en rød mand det står i loven, ligeledes står der 50 km i by zone ikke 55 ikke 51. MEN 50 fat det, ikke smide affald så som tyggegummi, tyggegummi papir, slikpapir, bon, cigaretskodder eller andre former for affald overhold loven eller gå i fængsel. NÅ:fornaermet:

 

 

 

 

 

 

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 112
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

 

§xx stk.1: den som har valgt at udsmykke sin krop med tatoveringer eller ved at lade sig kronrage skal, når han færdes uden for egen matrikel, bære håndjern og må på intet tidspunkt færdes ude i tidsrummet 22-06. Overtrædes dette straffes med fængsel eller dødsdom.

Stk.2 Det samme gælder personer af anden etnisk oprindelse end dansk....

 

Kan svare sig på det der står i din signatur :cool: En lov må selvfølgelig ikke overtræde en anden lov som er OVER den eller LIGESTILLET med den.. dvs, ingen alm. lov må være imod grundloven og ingen bekendtgørelse fra forvaltningen må gå imod en alm. lov. Men forvaltningen kan udstede anordninger som en slags tilføjelse til en lov, hvori der er gjort plads til at ministeren kan "bestemme nærmere", som ofte er tilfældet i mange love.. desværre gør det nok også plads til undtagelser i dyreværnsloven.. :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes bare du skulle skamme dig og gå direkte i fængsel. Man må IKKE gå over når det er en rød mand det står i loven, ligeledes står der 50 km i by zone ikke 55 ikke 51. MEN 50 fat det, ikke smide affald så som tyggegummi, tyggegummi papir, slikpapir, bon, cigaretskodder eller andre former for affald overhold loven eller gå i fængsel. NÅ:fornaermet:

 

 

 

 

 

 

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

 

uuuuh, jeg tænker store fængsler nu, men er det ikke snart nemmere hvis vi hegnede det lille land ind?:shock:

 

:drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

uuuuh, jeg tænker store fængsler nu, men er det ikke snart nemmere hvis vi hegnede det lille land ind?:shock:

 

:drille:

Ja, store fængsler..MEGET store fængsler, det vil skabe flere arbejdspladser hos politi, fængselsfunktionærer og kriminalforsorgen... Arbejdsløsheden ville være ubetydelig :D

 

Vi kan jo ikke bare sætte hegn op omkring hele Danmark:stupid: Hvor skulle alle de lovlydige borgere så være?:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, store fængsler..MEGET store fængsler, det vil skabe flere arbejdspladser hos politi, fængselsfunktionærer og kriminalforsorgen... Arbejdsløsheden ville være ubetydelig :D

 

Vi kan jo ikke bare sætte hegn op omkring hele Danmark:stupid: Hvor skulle alle de lovlydige borgere så være?:slem:

 

De par stykker kan bo her... har et ledigt værelse :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ser vi nok forskelligt på, hvad en ansvarlig hundeejer er.

At man ikke overholder en lov, som et boligselskab har vedtaget på baggrund af mediernes hetz, gør ikke nogen til en uansvarlig hundeejer i mine øjne.

Jeg tænkte mere på konsekvenserne for din hund, hvis der sker noget. Synes ikke det er ansvarligt at bryde regler man ved kan resultere i at boligselskabet kan bestemmer at ens hund skal bortskaffes.

 

At Silu ikke kan med andre hanhunde er vist ikke unormalt, så den lader jeg bare ligge. Og at han skal have en sniffer, før han accepterer tæver, var forkert formuleret af mig. Han rejser børster (hvilket jeg har hørt fra andre Staffy bull ejere, at deres også gør, ved ikke om det er racen eller bare et tilfælde) indtil den anden hund kommer tættere på og han snuser pænt (omend lidt ivrigt), men andre hanhunde, nej dem kan han altså ikke.

Okay, jeg kender jo heller ikke din hund, men fik bare ikke et særlig rart billede frem da jeg læste din beskrivelse.

 

I MIN verden er det MEGET vigtigt, at Silu kan forsvare sig/afværge. For at vende den om, ville du bryde dig om at have bagbundet dine hænder på ryggen, hvis du blev overfaldet? Tvivler og hvorfor skulle min hund så?

Men det er da at menneskeliggøre hunden,.... den aner jo ikke at den ikke kan komme til at bide. Desuden kan den kilo for kilo godt klare sig uden sit gebis. Men du svarer ikke på mit spørgsmål, tror du din hund bliver mindre skadet af ikke at kunne bide, hvis den bliver overfaldet?. Jeg er 200% sikker på at skaderne bliver større,... kun fordi du blander en menneskelig retfærdighedssans ind i billedet.

 

Silu får ikke chancen for at vriste sig fri. For det første så er han i sele og jeg er ekstra observant, når jeg kan læse på ham, at nu reagerer han, plus vi har efterhånden fået trænet det ned, på den måde, at når jeg kan se, at han har opdaget en anden hund og halen ryger op, så får han en kommando og jeg bryder deres blik, desværre gør den anden hundeejer sjældent det samme og får den anden hund lov at gø og knurre af Silu, så får den en verbal skideballe og han hopper en gang, men på INTET tidspunkt er der fare for, at Silu får vristet sig fri og ryger i flæsket på den anden hund, så meget styr har jeg altså på ham!

Så hvis en ung lømmel hanhund løber hen til ham er det bare ærgerligt, eller hvis I møder en løs hanhund rundt om et hjørne, hvor ejeren ikke kan nå at kalde ind,... så må de bare lære det?.

 

Som med så mange andre problemer man kan have, kan det være svært at sætte sig ind i hvad der er fantastisk irriterende/ farligt, indtil man selv har stået i situationen. Så har man en hund der kan enes med alt og alle, er man måske ikke så opmærksom på hvor der kan opstå farlige situationer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Synes bare du skulle skamme dig og gå direkte i fængsel. Man må IKKE gå over når det er en rød mand det står i loven, ligeledes står der 50 km i by zone ikke 55 ikke 51. MEN 50 fat det, ikke smide affald så som tyggegummi, tyggegummi papir, slikpapir, bon, cigaretskodder eller andre former for affald overhold loven eller gå i fængsel. NÅ:fornaermet:

 

 

 

 

 

 

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

 

Nu vi er i matador-universet, så kunne jeg altså godt tænke mig at vide, hvor 'start' ligger, altså der hvor man modtager penge hver gang man passerer... altså lige bortset fra hvis man er på vej i fængsel. Mon 'start' er... bistandskontoret? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst VuffeMoar
Jeg tænkte mere på konsekvenserne for din hund, hvis der sker noget. Synes ikke det er ansvarligt at bryde regler man ved kan resultere i at boligselskabet kan bestemmer at ens hund skal bortskaffes.

 

 

Okay, jeg kender jo heller ikke din hund, men fik bare ikke et særlig rart billede frem da jeg læste din beskrivelse.

 

 

Men det er da at menneskeliggøre hunden,.... den aner jo ikke at den ikke kan komme til at bide. Desuden kan den kilo for kilo godt klare sig uden sit gebis. Men du svarer ikke på mit spørgsmål, tror du din hund bliver mindre skadet af ikke at kunne bide, hvis den bliver overfaldet?. Jeg er 200% sikker på at skaderne bliver større,... kun fordi du blander en menneskelig retfærdighedssans ind i billedet.

 

 

Så hvis en ung lømmel hanhund løber hen til ham er det bare ærgerligt, eller hvis I møder en løs hanhund rundt om et hjørne, hvor ejeren ikke kan nå at kalde ind,... så må de bare lære det?.

 

Som med så mange andre problemer man kan have, kan det være svært at sætte sig ind i hvad der er fantastisk irriterende/ farligt, indtil man selv har stået i situationen. Så har man en hund der kan enes med alt og alle, er man måske ikke så opmærksom på hvor der kan opstå farlige situationer.

Konsekvensen kan højst være, at de smider mig ud og det ville være efter 3. klager. Har boet på "gaden" (hos venner og veninder), fordi jeg ikke kunne finde en lejlighed, hvor min hund måtte komme med og det gør jeg gerne igen.

 

Indrømmet, jeg er ikke så god til at forklare/fortælle, så det kan godt have lydt som om, at han var en tikkende bombe, der angreb alt og alle.

 

Ja, jeg tror på, at kan min hund forsvare sig, så får den anden hund ikke så mange bid ind og derved får min hund færre skader.

 

Igen, hvis en person har sin hund løs, som vedkommende ikke kan kalde til sig, så er det for det første vedkommende, som bryder loven, da alle hunde skal være i snor i bebygget områder, for det andet er det vedkommende, som er uansvarlig, når de ikke har snor på en hund, som de ikke kan kalde til sig uanset grund og for det tredje så ville jeg nok løfte Silu op i selen (han har et smart "håndtag" på ryggen), så han ikke kunne gøre skade/blive påført skade, for eftersom jeg nok ikke kender den hund, så ved jeg hverken om Silu ville skade den eller omvendt.

Du snakker om, at JEG er uansvarlig, men håber at du selv kan høre, hvem den uansvarlige ville være i den givne situation, for kan ikke se, hvordan det skulle kunne være MIG, som har min hund i snor og som ville advare den anden fører om, at kalder vedkommende ikke hunden til sig, så kan det ende galt.

Jeg kan ikke have hund, hvis jeg skal tage hensyn til, hvordan alle andre hundeejere opfører sig, det er fandme deres eget ansvar at holde styr på deres hund og som du selv skrev i tidligere indlæg, det ville kun være EN persons skyld og det ville være deres, fordi DE ikke har kontrol over deres hund eller deres hund i snor.

Gu' ville det da gøre mig vildt ked af det, det ville skære mig dybt i hjertet, intet levende væsen ville fortjene det, men ligesom Silu er mit ansvar, så må deres hund, være deres ansvar.

 

Jeg kender til mange irriterende situationer og netop fordi min hund ikke kan med alt og alle og netop fordi jeg ved, hvilken slags hund der er for enden af snoren, så er jeg ekstra opmærksom og ser hunde 1 km. væk, før Silu overhovedet har ænset skyggen af dem og jeg tager mine forbehold, for alle parters skyld, er det muligt, så drejer jeg ned af en sidegade, hvis ikke, så fanger jeg Silu's opmærksomhed med det samme og prøver at holde den fanget imens han får sin kommando og derved undgår jeg som regel, at der kommer et udbrud....medmindre det er en, der er absolut ligeglad med at deres hund gør og knurrer af Silu, så svarer han tilbage og det er pisse træls, for at sige det pænt, for det er et nederlag i hans træning hvergang :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det er da at menneskeliggøre hunden,.... den aner jo ikke at den ikke kan komme til at bide. Desuden kan den kilo for kilo godt klare sig uden sit gebis. Men du svarer ikke på mit spørgsmål, tror du din hund bliver mindre skadet af ikke at kunne bide, hvis den bliver overfaldet?. Jeg er 200% sikker på at skaderne bliver større,... kun fordi du blander en menneskelig retfærdighedssans ind i billedet..

 

?? Hvordan ved du at hunden ikke er bevist om dens magtesløshed ?

 

Og hvordan kan en ejers menneskelige retfærdighedssans være årsag til at skaderne ved et hundeslagsmål, bliver større ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst VuffeMoar
?? Hvordan ved du at hunden ikke er bevist om dens magtesløshed ?

 

Og hvordan kan en ejers menneskelige retfærdighedssans være årsag til at skaderne ved et hundeslagsmål, bliver større ??

Synes også at have hørt, at med en mundkurv på, er hunden bevidst om, at den ikke kan forsvare sig og derfor bliver den mere aggressiv, men har ikke undersøgt det nærmere, var bare noget, som jeg hørte et sted.

 

Og mit mål er jo lige netop at få Silu til at blive mindre aggressiv overfor andre hanhunde, så passer det, ville ALT træning da være forgæves, hvis jeg smed sådan en på ham :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Konsekvensen kan højst være, at de smider mig ud og det ville være efter 3. klager. Har boet på "gaden" (hos venner og veninder), fordi jeg ikke kunne finde en lejlighed, hvor min hund måtte komme med og det gør jeg gerne igen.

 

Okay, nu kender jeg jo ikke dig,.... og det er der bare ikke mange der gør.

 

Indrømmet, jeg er ikke så god til at forklare/fortælle, så det kan godt have lydt som om, at han var en tikkende bombe, der angreb alt og alle.

Men nu lærer vi jo hinanden at kende (også skrivestilen). :-D

 

Ja, jeg tror på, at kan min hund forsvare sig, så får den anden hund ikke så mange bid ind og derved får min hund færre skader.

Okay, jeg er sikker på at du tager fejl,.... det tager meget længere tid at stoppe en slåskamp under de forudsætninger, men så må du da indrømme at den anden hund vil komme mere til skade. Og det håber jeg da ikke at du er ligeglad med.

 

Igen, hvis en person har sin hund løs, som vedkommende ikke kan kalde til sig, så er det for det første vedkommende, som bryder loven, da alle hunde skal være i snor i bebygget områder,

Det står der ikke noget som helst om i hundeloven.

 

for det andet er det vedkommende, som er uansvarlig, når de ikke har snor på en hund, som de ikke kan kalde til sig uanset grund og

Som sommetider kræver at man er synsk. Som jeg før skrev, så tænker man ikke så meget over de problemer andre har med deres hunde og ens adfærd vil derfor være præget af ens egen hunds opførsel.

 

for det tredje så ville jeg nok løfte Silu op i selen (han har et smart "håndtag" på ryggen), så han ikke kunne gøre skade/blive påført skade, for eftersom jeg nok ikke kender den hund, så ved jeg hverken om Silu ville skade den eller omvendt.

Har du nogensinde stoppet et slagsmål?. De er sgu ikke sådan lige til at få fat i altid.

 

Du snakker om, at JEG er uansvarlig, men håber at du selv kan høre, hvem den uansvarlige ville være i den givne situation, for kan ikke se, hvordan det skulle kunne være MIG, som har min hund i snor og som ville advare den anden fører om, at kalder vedkommende ikke hunden til sig, så kan det ende galt.

Om det er den ene eller den anden der overtræder en regel. :vedikke:

Tror du er for partisk til at kunne se at I er ligegode om det.

 

Jeg kan ikke have hund, hvis jeg skal tage hensyn til, hvordan alle andre hundeejere opfører sig, det er fandme deres eget ansvar at holde styr på deres hund og som du selv skrev i tidligere indlæg, det ville kun være EN persons skyld og det ville være deres, fordi DE ikke har kontrol over deres hund eller deres hund i snor.

Endnu et punkt hvor jeg anser dig for at være uansvarlig. Jeg tager sgu hensyn til de hunde vi møder der kan være bange (så sætter jeg min hund af og tager tiden til at hundene kan mødes på en god måde), ustyrlig (så venter jeg til hunden er kaldt ind), aggressiv (så stopper jeg op og forsøger at få hunden til falde ned inden jeg går videre) og sådan kunne jeg blive ved.

 

Det er sgu da pisseærgerligt at vi ikke kan hjælpe hinanden med de problemer der er, for ens næste hund kan jo få de samme problemer som dem man går og irriteres over at andre folks hunde har.

Gu' ville det da gøre mig vildt ked af det, det ville skære mig dybt i hjertet, intet levende væsen ville fortjene det, men ligesom Silu er mit ansvar, så må deres hund, være deres ansvar.

Og sådan kan man også kaste et ansvar fra sig......

 

Jeg kender til mange irriterende situationer og netop fordi min hund ikke kan med alt og alle og netop fordi jeg ved, hvilken slags hund der er for enden af snoren, så er jeg ekstra opmærksom og ser hunde 1 km. væk, før Silu overhovedet har ænset skyggen af dem og jeg tager mine forbehold, for alle parters skyld, er det muligt, så drejer jeg ned af en sidegade, hvis ikke, så fanger jeg Silu's opmærksomhed med det samme og prøver at holde den fanget imens han får sin kommando og derved undgår jeg som regel, at der kommer et udbrud....medmindre det er en, der er absolut ligeglad med at deres hund gør og knurrer af Silu, så svarer han tilbage og det er pisse træls, for at sige det pænt, for det er et nederlag i hans træning hvergang :damn:

Ja, som sagt øger det forståelsen når man selv har haft problemet. Og så tænker jeg bare lidt over om du kan huske hvordan du selv "havde hund" dengang Silu kunne med alle og du endnu ikke havde styr på dit indkald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan ved du at hunden ikke er bevist om dens magtesløshed ?

Ren logik. Hunde kan ikke forestille sig hvad en mundkurv begrænser den i. En hund der er ved at kvæles fordi den trækker mens den har kvælerhalsbånd på, kan jo heller ikke forstå hvorfor den ikke kan få vejret.

 

Og hvordan kan en ejers menneskelige retfærdighedssans være årsag til at skaderne ved et hundeslagsmål, bliver større ??

Det er jo vores retfærdighedssans der gør at vi mener hunden skal kunne forsvare sig = at de skal kunne bide,... og det gør jo at de får bidskader.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ren logik. Hunde kan ikke forestille sig hvad en mundkurv begrænser den i. En hund der er ved at kvæles fordi den trækker mens den har kvælerhalsbånd på, kan jo heller ikke forstå hvorfor den ikke kan få vejret.

 

 

Det er jo vores retfærdighedssans der gør at vi mener hunden skal kunne forsvare sig = at de skal kunne bide,... og det gør jo at de får bidskader.

 

Vi er godt nok ikke enige ... hvis en hund så tilfældigvis stopper med at trække fordi den får et kvælerhalsbånd er det så ren held og ikke fordi hunden har forstået at dette gør ondt eller er ubehaligt ?? Hunde har helt klart en forståelse for de ting vi gør ved dem og de har deres egen måde at håndtere de ting på. Jeg er overbevist om at der er hunde som bliver mere negative på deres omverden netop pga den mundkurv som nu pludselig begrænser deres muligheder. Om hunden så tænker i bid , slik eller i at spise ting og sager ... det skal jeg være usagt.

 

Jeg vil påstå at hvis en hund uden mundkurv går til angreb på en hund med mundkurv så vil den bide ligeså vildt som den ville have gjort hvis den anden heller ikke havde haft mundkurv på... det er ene og alene et spørgsmål om hvordan siturationen er og udvikler sig... her tænker jeg ikke på evt ejeres indblanding.

Hvis hunden med mundkurv er en meget aggresiv hund vil dens udfald og opførsel under angrebet (selv med mundkurv på) kunne udløse et endnu større udfald fra hunden uden mundkurv og så vil denne hund uden tvivl have en fordel til at udrette stor skade på modparten. For her mener jeg at den vil kunne mærke at den ikke skades og derved kan forsætte sin ugerning.

 

Skal vi dette til livs så skal alle hunde der føres/færdes offenligt, bære mundkurv. :5up:

 

Håber det er til at forstå.. skal vist finde min seng nu --

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst VuffeMoar
Okay, nu kender jeg jo ikke dig,.... og det er der bare ikke mange der gør.

 

 

Men nu lærer vi jo hinanden at kende (også skrivestilen). :-D

 

 

Okay, jeg er sikker på at du tager fejl,.... det tager meget længere tid at stoppe en slåskamp under de forudsætninger, men så må du da indrømme at den anden hund vil komme mere til skade. Og det håber jeg da ikke at du er ligeglad med.

 

 

Det står der ikke noget som helst om i hundeloven.

 

 

Som sommetider kræver at man er synsk. Som jeg før skrev, så tænker man ikke så meget over de problemer andre har med deres hunde og ens adfærd vil derfor være præget af ens egen hunds opførsel.

 

 

Har du nogensinde stoppet et slagsmål?. De er sgu ikke sådan lige til at få fat i altid.

 

Om det er den ene eller den anden der overtræder en regel. :vedikke:

Tror du er for partisk til at kunne se at I er ligegode om det.

 

 

Endnu et punkt hvor jeg anser dig for at være uansvarlig. Jeg tager sgu hensyn til de hunde vi møder der kan være bange (så sætter jeg min hund af og tager tiden til at hundene kan mødes på en god måde), ustyrlig (så venter jeg til hunden er kaldt ind), aggressiv (så stopper jeg op og forsøger at få hunden til falde ned inden jeg går videre) og sådan kunne jeg blive ved.

 

Det er sgu da pisseærgerligt at vi ikke kan hjælpe hinanden med de problemer der er, for ens næste hund kan jo få de samme problemer som dem man går og irriteres over at andre folks hunde har.

 

Og sådan kan man også kaste et ansvar fra sig......

 

 

Ja, som sagt øger det forståelsen når man selv har haft problemet. Og så tænker jeg bare lidt over om du kan huske hvordan du selv "havde hund" dengang Silu kunne med alle og du endnu ikke havde styr på dit indkald.

Er bestemt ikke ligeglad med hverken min eller andres hunde, det skal bestemt ikke tydes sådan. Havde jeg været ligeglad, havde jeg ikke gået en omvej, bare for at gamle Fru. Hansen og hendes hund ikke skulle få et chok, hvis Silu gøede af dem.

 

Mht. hundeloven, så er dette taget fra politiets egen side:

 

 

Som udgangspunkt må hunde KUN luftes uden snor, hvis besidderen har fuldt herredømme over den og den ikke forvolder andre skade.

Kommunalbestyrelsen kan bestemme, at hunde skal gå i snor i byer og bymæssig bebyggelse.

I skove skal hunde luftes i snor, med mindre der er tale om en hundeskov. (Naturbeskyttelsesloven)

På strande skal hunde luftes i snor i perioden 1. april til 31. september. (Naturbeskyttelsesloven)

På udyrkede arealer skal hunde luftes i snor. (Naturbeskyttelsesloven)

 

Så nej, jeg havde ikke helt ret på det punkt, indrømmer jeg gerne :-)

 

 

 

Ja, er ikke i tvivl om, at den anden hund ville få nogle skader, ligesom Silu ville, men lige i det tilfælde, så er mine tanker hos min hund og at sørge for, at han ikke bliver dræbt, for uden muligheden for at forsvare sig, så er han forsvarsløs og nej, han kan ikke, kilo for kilo, redde sig ud af den, for så stor er han ikke (20 kg.) og kender jeg ham ret, så vil han ligge og knurre og snerre og bare opildne den anden hund endnu mere, fordi han ville blive sur på mundkurven. (han er jo terrier, stædige satan :roll: )

 

 

Nej, man tænker måske ikke over hvordan andres hunde kan reagerer, men i mine øjne er det altså noget, som man burde for alle parters skyld. Selvom jeg i dine øjne er uansvarlig, så er det noget, som jeg gør og altid har gjort, for jeg ved ikke hvordan hverken hund eller ejer vil have det med, at min hund bare kommer løbende og har altid selv hadet det som pesten, når folk bare lader deres hunde løbe løs hen til mine hunde, som har været i snor uden lige at spørge om det er okay.

 

 

Og ja, har stoppet slagsmål, første gang blev Silu overfaldet af en Golden Retriver, han lagde sig og blev liggende, imens føreren fjernede sin hund og der var det "sjovt" nok, Silu som det gik mest ud over, fordi han ikke forsvarede sig, men bare lå stille, måske derfor jeg ikke bryder mig om tanken om at give ham mundkurv på.

 

Anden gang var med min kærestes gamle hund, som var 3 gange større end Silu og nej, var bestemt ikke nemt, men hele pointen med at løfte ham op i selen var, at det skulle gøres inden den løse hund var nået hen til ham for derved at undgå slagsmål.

 

 

 

Er måske nok lidt partisk, det er min lille baby, som du hentyder er en dræbermaskine, du havde sq nok reageret på samme måde ;-)

Men du har så travlt med at give mig "skylden" for evt. episoder, som er udenfor min kontrol, hvis ansvar ligger på andres skuldre, det vil du nok kalde at kaste ansvaret fra sig, men jeg kan ikke tage ansvar for andre folks handlinger, ligesom det heller ikke er min skyld, hvis jeg kommer kørende ned af hovedgaden i min kæmpe Volvo, følger loven og en anden brager overfor rødt løs og brækker halsen, fordi min bil var stærkere end hans.

 

 

Og hvis du læser det sidste punkt, som du citerede, så tager jeg jo netop hensyn til at andre måske kan være bange for Silu, både med eller uden anfald, jeg prøver at undgå situationer, hvor han kan blive sur eller skabe frygt, jeg prøver at undgå konfrontationer med hundene, men jeg oplever sq sjældent samme hensyn den modsatte vej....Op i røven (pardon my french) med at lille Fido står og gør og knurrer af Silu, men fyha, hvis Silu tillader sig at svare igen :damn:

 

 

Forleden var jeg ude for, at jeg så en hund dreje om hjørnet imod os, jeg vender om, "trækker" og hepper på Silu for at undgå en konfrontation, istedet for lige at gå lidt langsomt, så jeg kan få et lille forspring, når hun kan se, at jeg gerne vil undgå at mødes, så sætter hun tempoet op, indtil hendes hund er helt oppe i røven på Silu og jeg må bære ham over vejen i hans sele for at undgå ballade.

 

 

For et par måneder siden, kommer der 2 unge knægte gående med en løs cocker spaniel, jeg stopper op, da jeg ved, at de skal ind i indkørslen 100 m. foran mig. På den anden side, kommer en mand med en Am.Bull i snor gående ud fra stien. Cocker spanielen fiser over vejen og lige i hovedet på am.bull'en, manden trækker sin hund baglæns, imens de to knægte bare står og glor og ikke ved hvad de skal gøre. Man kan høre cocker spanielen små pive, men knægtene står stadig bare og glor, indtil efter hvad der føltes som 10 min, men nok bare har været 2-3 min., hvor de render efter den og hiver den væk. Hvem havde ansvaret her? Og hvem mon havde fået skylden, hvis Am.Bull'en havde fået fat i cocker spanieleren?

 

 

Tidligere i dag, går vi på vejen, en ældre dame kommer ud fra en indkørsel med sin hund ca. 100-200 m. foran os, jeg sætter straks tempoet ned og går meget langsomt for at lade hende få et forspring, så hun ikke skulle stresses af Silu lige i nakken.

 

 

 

 

Køber man en hund, så påtager man sig et ansvar. Hr. Jensen påtager sig ikke et ansvar, når jeg køber hund, JEG påtager mig det, Hr. Jensen kan ikke klandres for, hvis MIN hund løber løs og løber hen til hans hund, som er i snor og ikke kan med andre hunde.

At give andre skylden for, at ens løse hund, som man ikke har kontrol over (lalleglad eller ej), løber hen til andre hunde i snor uden foregående accept, er da netop at kaste ansvaret fra sig.

Jeg kunne da aldrig drømme om at give andre folk skylden for, hvis jeg havde dummet mig og Silu kom til skade, det kan da kun være min skyld, fordi jeg ikke tager ansvar for min hund.

 

Silu har aldrig rendt løs, uden at jeg havde komplet kontrol over ham, vi øvede ikke indkald offentlige steder netop af samme grund. Og havde han gjort det og havde han fået en røvfuld, så var der kun en at give skylden, mig selv fordi jeg ikke havde kontrol over ham.

 

Jeg har haft muskelhund i snart 16 år, jeg ved hvad det handler om, jeg ved hvad de kræver, hvordan de skal håndteres og 7-9-13 har jeg kun oplevet 1 slåskamp, hvor det ikke var mine hunde blev overfaldet.

 

 

Det er tydeligt, at vi aldrig bliver enige. Du synes jeg er uansvarlige og at jeg skyder skylden fra mig, jeg synes tværtimod, at du giver mig og Silu skylden for alle tænkelige episoder, så vi kan enten lade den ligge eller forpeste tråden yderligere, jeg foretrækker det første, da jeg er ret sikker på, at det ikke var TS's intentioner med tråden :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst VuffeMoar
Dette var forventet da der er flere som kan se det tåbelige i loven... det kom blot tidliger end jeg havde regnet med..

 

Otte hvalpe kan ende på finansloven - TV 2 Nyhederne

 

Så nu kan vi da kun håbe at der kommer fornuft på bordet og at det ikke kun handler om at score vælgere .... :klap:

Tror desværre altid, at det kun vil handle om at score vælgere og om at tilfredsstille masserne.

 

De nedsætter et udvalg, som fraråder lovforslaget, men vælger så at gå imod deres udvalg og istedet for at se på, hvad andre lande har af erfaringer med selvsamme forbud, så spilder de tid, penge og ressourcer på en lov, som i flere andre lande har vist sig at være nyttesløs og som straffer en masse uskyldige, både hunde og mennesker...Hurra for vores regering :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er godt nok ikke enige ... hvis en hund så tilfældigvis stopper med at trække fordi den får et kvælerhalsbånd er det så ren held og ikke fordi hunden har forstået at dette gør ondt eller er ubehaligt ??

Men det gør den jo heller ikke. Det er noget den skal erfare for den kan ikke forestille sig at den ikke kan få luft, hvis den trækker. En hund kan lære at der er sammenhænge mellem ting (hvis den udsættes for situationen) men det er altså noget andet at kunne forestille sig ting den ikke har prøvet endnu.

 

Jeg vil påstå at hvis en hund uden mundkurv går til angreb på en hund med mundkurv så vil den bide ligeså vildt som den ville have gjort hvis den anden heller ikke havde haft mundkurv på... det er ene og alene et spørgsmål om hvordan siturationen er og udvikler sig... her tænker jeg ikke på evt ejeres indblanding.

 

Hvis hunden med mundkurv er en meget aggresiv hund vil dens udfald og opførsel under angrebet (selv med mundkurv på) kunne udløse et endnu større udfald fra hunden uden mundkurv og så vil denne hund uden tvivl have en fordel til at udrette stor skade på modparten. For her mener jeg at den vil kunne mærke at den ikke skades og derved kan forsætte sin ugerning.

 

Så du tror ikke at smerte får en hund til at slås mere ihærdigt?. Og du tror heller ikke at et slagsmål er lettere at stoppe, hvis kun den ene hund kan bide?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst VuffeMoar
Men det gør den jo heller ikke. Det er noget den skal erfare for den kan ikke forestille sig at den ikke kan få luft, hvis den trækker. En hund kan lære at der er sammenhænge mellem ting (hvis den udsættes for situationen) men det er altså noget andet at kunne forestille sig ting den ikke har prøvet endnu.

Så første gang en hund har mundkurv på, ved den ikke, at den ikke kan forsvare sig, anden gang ved den det og kan huske, hvad det medførte sidst og bliver derved endnu mere aggressiv og får måske endda psykiske mén af det...?

 

Med det i baghovedet, tror jeg nok, at jeg foretrækker at prøve at løse problemet med træning og gode erfaringer, fremfor den hurtige løsning, som ikke fjerner problemet, men som kan risikere at gøre det endnu værre ;)

 

Da jeg i sin tid fik konstateret angst, blev jeg fyldt med piller. De dæmpede problemet, gjorde tingene mere udholdige, men da jeg stoppede med pillerne, var problemet ikke løst, det var bare blevet holdt nede. Nu har jeg arbejdet med problemet, har trænet og nu kan jeg færdes stort set normalt. Og jeg vil foretrække at bruge samme handlingsplan med Silu...træning, træning, træning. Lykkes det ikke, så kan en mundkurv komme på tale, er jo ikke dum ;)

Redigeret af VuffeMoar
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Arkiveringsalf
Men det gør den jo heller ikke. Det er noget den skal erfare for den kan ikke forestille sig at den ikke kan få luft, hvis den trækker. En hund kan lære at der er sammenhænge mellem ting (hvis den udsættes for situationen) men det er altså noget andet at kunne forestille sig ting den ikke har prøvet endnu.

 

Så du tror ikke at smerte får en hund til at slås mere ihærdigt?. Og du tror heller ikke at et slagsmål er lettere at stoppe, hvis kun den ene hund kan bide?.

 

Nu er det jo altså sådan at en hund nok meget ofte vil se at der er en sammenhæng mellem mundkurv og f.eks. ikke at kunne spise ting på fortorvet. Det tager da heller ikke hunde med krave ret lang tid før de regner ud at kraven begrænser dem, eller er det bare noget jeg bilder mig ind?

 

Og jo, en hund der bliver bidt vil nok prøve at slås mere ihærdigt, men pga. mundkurven gør det noget mindre forskel. Det kan også godt være at de er lettere at stoppe, men det er lidt ligesom at sige at det er bedre at bjørne er bundet under bjørne-hundkampe, for så kan man lettere skille dem ad og undgå skader (jeg er klar over at den slags kampe er af noget anderledes karakter, men stadigvæk. Du binder den stærke for at gøre kampen mere lige) og det er jo fair nok hvis det er hunde eller hvad?

 

Desuden, kg for kg... Det er jeg altså ikke så sikker på...

 

Og sådan lidt OT, men tror jeg ville have det bedre med at møde en utilpasset MH end en utilpasset schæfer... Sådan har jeg prøvet at skulle smide rundt med for at undgå at den bogstavelig talt spiste min mosters franske bulldog. Forøvrigt er seler brilliante i sådanne tilfælde, ja de kan være svære at få fat i, men det er sgu da nemmere end hvis du skal gøre det med et halsbånd...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu vi er i matador-universet, så kunne jeg altså godt tænke mig at vide, hvor 'start' ligger, altså der hvor man modtager penge hver gang man passerer... altså lige bortset fra hvis man er på vej i fængsel. Mon 'start' er... bistandskontoret? :mrgreen:

:lol::lol::klap:

Har du spillet det her spil før?:blink::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det gør den jo heller ikke. Det er noget den skal erfare for den kan ikke forestille sig at den ikke kan få luft, hvis den trækker. En hund kan lære at der er sammenhænge mellem ting (hvis den udsættes for situationen) men det er altså noget andet at kunne forestille sig ting den ikke har prøvet endnu.

 

 

 

Så du tror ikke at smerte får en hund til at slås mere ihærdigt?. Og du tror heller ikke at et slagsmål er lettere at stoppe, hvis kun den ene hund kan bide?.

 

Det første behøver jeg ikke kommenterer for der er gjort af et par stykker allerede, og sådan vil jeg også tolke det.

 

Til det sidste vil jeg sige: Jow nogle hunde måske, mens andre ville overgive sig hurtiger når de mærker smerten og bliver klar over deres underlegenhed. Hvorimod de jo ikke vil føle sig underlegen hvis de ikke får evt bid men derimod kun "slag" og på samme tid ophidses af voldsomme bevægelser fra modparten.

 

Ergo.. nej vi bliver ikke enige for jeg kan ikke se logik i dine argumenter.

Jeg tror forsat at det er en meget lille procentdel af hunde som vil handle/reagerer på den måde du fremlægger det. Måske tager jeg gruligt fejl men sådan ser jeg det udfra mit eget kendskab til hunde der hæmmes i deres handlefrihed. Tit er det netop os mennesker som er årsag til hundes aggressioner og os som er årsag til at deres problemer indbyrdes forværres.

De bedste problemløser er såmen nok dem selv når alt kommer til alt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var til noget Træff i mandags i Løgstør. Vi mødte en Am bull tøs heldigvis uden mundkurv. I guder hvor hun ga' mange møsser:lun: Helt vild sød og græsk katolsk med de andre hunde. Hvad jeg kunne se var der kun een person der havde ondt i måsen over hun ikke havde mund aggregat på, men nu skulle han jo så også repræsentere loven, så ejerne fik besked på at til næste år havde hunden mundkurv på hvis de kom på pladsen...Altså herre gud da heller en sød Am bull:lun: end det hidsige spektakel af en han schæfer jeg også så på pladsen:evil:

 

Men nu er loven jo bare lavet så smart at en sød listehund Må ikke gå uden mundkurv. Men en aggesiv og galsindet fuldvoksen schæfer han må gerne.

De har bare skudt papegøjen med den hundelov:klap::5up:

 

Om jeg er en smule forarget over hundeloven, tjo det er ikke helt vedsiden af

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...