Hop til indhold

brud på hundeloven.. hvad tænker andre?


Gæst minmilo
 Share

Recommended Posts

Gæst minmilo

hej allesammen, jeg var ude og gå en lang tur med hunden idag og kunne ikke lade være at tænke på at jeg faktisk ikke har set en eneste listehund med mundkurv på udover min egen self, og kan ikke lade være med at blive lidt sur, da jeg selv går med den i håb om at politikerne ser vi ikke alle er brian typer der ikke kan overholde loven.

hvad med jer andre ser i hunde med mundkurv?

og er der nogen der overhoved ved om politiet vil gøre noget hvis de ser en hund uden kurv? eller folk melder det?

 

og vil gerne lige sige det er ikke en tudetråd:)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 112
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Chillimaya

Nu er jeg ikk den allersejeste til at skille de forskellige racer fra hinanden... Der er kun en hund her i nærheden som måske kunne være en af racerne på listen.. Men den går ikk med mundkurv... Har ikke kunnet hilse på ejeren for Bertram sys bestemt ikk det er en sød hund...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst minmilo

jeg har set mindst 3 idag som var amstaff og amerikansk bulldog og ingen af dem gik med kurv, har os set folk stadig åbenlyst sælger hundene på nettet...

de skriver bare de enten er solgt før den nye lov er lavet eller at hundene hvis det er hvalpe er boxere...

det bare synd for så er boxerene de næste i listen til at blive forbudt og så kan man jo fortsætte...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst minmilo

det er lige netop det der irritere mig for håbede lidt på de kunne se det var de forkerte de rammer, når de skulle se på loven igen, og de hundeejere der ikke bruger kurv nu ender jo bare med en masse bøder og derefter et påbud om kurv eller aflivning og så skal de gå med kurven alligevel hvis de da ikke er ligeglade med deres hunde, så i det lange løb får man jo intet ud af at lade være med at bruge den....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chillimaya

Sys også at folk "bare" skulle stille et godt eksempek og gøre som loven siger.. Så kan de jo se om nogle år at loven bare ikk fungerer... Det hjælper ikk hvis alle dropper den i protest... For så kan politikerne bare give det skylden.. altså at loven ikk virker fordi folk ikk følger den...

 

Men forstår ikke hvorfor folk er begyndt at sige at det vil blive boxerne næste gang fordi folk kalder dem boxer blandinger.. Hva baserer man det på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst minmilo

jamen hvis de registere ulovlige hunde som boxere og de så bider, ligesom det er sket med bla amstaff, fordi folk vil have en farlig hund men ikke ved hvad de har i den anden ende af linien, så ender det jo med at politikerne vil sige boxerne er farlige og skal på listen.

listen er jo lavet sådan at man kan tilføje flere hunde hvis det skulle blive nødvendigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chillimaya

Skal måske lige sige at jeg på ingen måde sys det er forsvarligt at hundene skal have mundkurv på...!! Sys det er synd på flere måder.. Og er da glad for at vi ikk skal bruge dem, samtidig med jeg har ret ondt af dem som skal...

 

Men heldigvis er der tale om noget der med lidt god vilje kan overkommes, så sys det er synd og dårligt for vores sag at man ikk følger loven og beviser at det ikk gør en forskel...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chillimaya
jamen hvis de registere ulovlige hunde som boxere og de så bider, ligesom det er sket med bla amstaff, fordi folk vil have en farlig hund men ikke ved hvad de har i den anden ende af linien, så ender det jo med at politikerne vil sige boxerne er farlige og skal på listen.

listen er jo lavet sådan at man kan tilføje flere hunde hvis det skulle blive nødvendigt.

 

:hmm: sådan havde jeg ikk tænkt over det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst minmilo

jeg var ekstremt meget imod mundkurven til min vuffer og ville da helst være fri... men vil sige at hvis man træner hunden til og gå med den, og man køber en god en syntes jeg ikke, hvertfald på min hund jeg har ku mærke en forskel, han er faktisk ret ligeglad, udover når der ligger en god gren han ikke kan nå:) syntes tilgengæld det er mere trist jeg ikke må bruge flexilinie selvom han har mundkurv på da min hund elsker at komme ud og svømme, og jeg ikke er meget for selv at hoppe i vandet med ham;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chillimaya
Gider ikke gå og have ondt i røven over at folk ikke går med mundkurv på deres dyr....ligesom at det ikke er mit problem at folk kører uden sele....

 

sys bare stadig at man skal huske at politikerne vil kunne bruge det som grubndlag når loven viser sig ikk at virke... Og så bliver der måske bare strammet endnu mere op..

 

Vil absolut heller ikk hidse mig op overfor det.. Er bare uforstående...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
sys bare stadig at man skal huske at politikerne vil kunne bruge det som grubndlag når loven viser sig ikk at virke... Og så bliver der måske bare strammet endnu mere op..

 

Vil absolut heller ikk hidse mig op overfor det.. Er bare uforstående...

 

 

Det kan du selvfølgelig have ret i...og den sidste tåbelige hundelov er sikkert ikke skrevet endnu....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chillimaya
Det kan du selvfølgelig have ret i...og den sidste tåbelige hundelov er sikkert ikke skrevet endnu....

 

Det lige præcis min pointe.. For hvis de kan sys det her er en god ide... Hva kan de så ikk ellers finde på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst minmilo

jeg syntes ikke det er at have ondt i røven, jeg syntes bare at når folk netop vælger at undgå at bruge mundkurven, viser de politikerne og alle andre havde ret da de lavede loven, for der gik folk og sagde at folk med muskelhunde var sådan nogen mennesker der ikke kan holde loven og bare bruger dem til potensforlænger osv.

plus så ødelægger det jo chancen for alle med en listehund for at få ændret den lorte lov.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sam <3

Vil lige starte med at sige at jeg HADER den nye hundelov og den er så meningsløs. MEN derfor skal den følges, hvis vi vil have noget håb om at den nogensinde vil blive ændret.. I dag ser jeg så en komplet idiot gå med sin amstaff UDEN mundkurv.. Hold da kæft hvor man skider på alle og sin egen hund ved at undladen det.. Ja det er synd de skal ha dem på, men er det så bedere den bliver aflivet efter 40 advarsler?? det er LOVEN... og desuden går det ik bare ud over hunden men også alle dem der følger den.. useriøse hundeejere skulle ha taget hunde fra sig med det samme.. Jeg priser mig lykkelig over at min hund er en labdrador/springer spaniel....!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Har set to eller tre amstaffs nu, er ikke helt sikker på, jeg husker rigtigt.

 

Den ene så jeg i Metroen, den anden hilste Møffe på gennem en havelåge. Den tredje kan jeg så ikke huske, men mindes bare, at der var en tredje? :hmm:

 

Derudover, har jeg set en blanding, hvor jeg er rimelig sikker, men langt fra helt sikker, på at der var "kamp"hund i.

 

Ingen, og jeg gentager gerne, INGEN af dem havde mundkurv på. De havde dog alle line :blink:

 

Min søster har set én, der havde mundkurv på. Men kun på og forsvarlig lukket :engel: Så kan man spørge sig selv, hvor den sad på og hvad den var forsvarligt lukket om, det står der jo ikke noget om i hundeloven :lol:

 

Hverken hun, min mor, min far eller min svoger har set en kamphund med mundkurv forsvarligt lukket om hovedet :vedikke: Jeg har faktisk overrasket over, hvor mange der bryder loven og er meget spændt på, at finde ud af, hvordan med kamphundevennerne i parken...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

ved ikke om jeg synes man er idot fordi man ikke putter mundkurv på...

 

Til gengæld synes jeg det er ret nemt at pege fingre ad andre, når man ikke selv skal have mundkurv på sin egen...

 

Den her lov er decideret diskriminerende, og jeg fatter ikke den nogensinde er gået igennem...man stempler en hel gruppe hundeejere som værende for inkompetente til at håndtere deres dyr uden at de skal have en cykelkurv på hovedet...

 

Så må man gerne belære mig om hvordan der ville herske anarki hvis vi alle bare ignorerede de love der ikke lige passer os...men nu er der nok forskel på at begå mord, køre 240 ned gennem gågaden eller at rende rundt med skydevåben(altså hvis man da ikke lige hedder Rie Ravn og tror at en amstaff er et maskingevær) , og så slentre en tur nedad gaden med sin hund, som man har gjort de sidste x antal år(alt efter hundens alder)...

 

Så jeg må indrømme, at på trods af at jeg burde være forarget over at nogen overtræder en så åbenlyst tåbelig lov, så vil jeg lukke øjnene...

 

Indrømmet: det kan give bagslag...politikerne kan beslutte noget endnu mere sindssygt end det her...eller kan de? :confused:

 

Jeg står lidt med en fod i begge lejre...skal jo nok overholde loven, for jeg har ikke 3000kr. der står "bøde" på...og jeg har jo to, og jeg bor i midtbyen...hehe...

 

Men jeg kan sagtens forstå dem...

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg var ekstremt meget imod mundkurven til min vuffer og ville da helst være fri... men vil sige at hvis man træner hunden til og gå med den, og man køber en god en syntes jeg ikke, hvertfald på min hund jeg har ku mærke en forskel, han er faktisk ret ligeglad, udover når der ligger en god gren han ikke kan nå:) syntes tilgengæld det er mere trist jeg ikke må bruge flexilinie selvom han har mundkurv på da min hund elsker at komme ud og svømme, og jeg ikke er meget for selv at hoppe i vandet med ham;)

Dejligt at høre at din hund finder sig i at have en mundkurv på, men du kan sikkert give dig selv et skulderklap, for at have lært ham det på en god måde. :5up:

 

Det markeret med rødt: Jeg savner simpelthen ord for hvor åndsvagt det er, at hunde der bærer mundkurv skal gå i en 2 m line. :damn: Mangler fuldstændigt et formål og synes de bør have lov til at gå løs, selvfølgelig under kontrol som alle andre, men det krav ville jeg skide højt og flot på hvis jeg var i dine sko. Især når man tænker på hvad andre gør. Og det bringer mig videre til dit spørgsmål. Jeg har kun mødt en enkelt forbudshund, siden 1. Juli, og den var uden mundkurv men dog i snor,.... noget den ikke plejer at være.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chillimaya
Har set to eller tre amstaffs nu, er ikke helt sikker på, jeg husker rigtigt.

 

Den ene så jeg i Metroen, den anden hilste Møffe på gennem en havelåge. Den tredje kan jeg så ikke huske, men mindes bare, at der var en tredje? :hmm:

 

Derudover, har jeg set en blanding, hvor jeg er rimelig sikker, men langt fra helt sikker, på at der var "kamp"hund i.

 

Ingen, og jeg gentager gerne, INGEN af dem havde mundkurv på. De havde dog alle line :blink:

 

Min søster har set én, der havde mundkurv på. Men kun på og forsvarlig lukket :engel: Så kan man spørge sig selv, hvor den sad på og hvad den var forsvarligt lukket om, det står der jo ikke noget om i hundeloven :lol:

 

Hverken hun, min mor, min far eller min svoger har set en kamphund med mundkurv forsvarligt lukket om hovedet :vedikke: Jeg har faktisk overrasket over, hvor mange der bryder loven og er meget spændt på, at finde ud af, hvordan med kamphundevennerne i parken...

 

er altså nysgerrig hvor den mndkurv sad...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Nanett

Lol - den med mundkurven er altså fin ;) Utroligt så kreative folk kan være når det kommer til at lege med lovens grænser. Herligt.

 

Jeg har i øvrigt mødt flere mullehunde på gaden og i toget med Hektor og flere af dem har haft mundkurve med. Ingen af dem havde dem på... men der burde sgu også være en varmeundtagelsesregel. Stakkels hunde. De dør da af hede hvis de skal have sådan en dum anordning på i denne varme...

 

Og så burde der være en regnvejrsundtagelsesregel.... og en sne-undtagelsesregel.... og en overskyet-undtagelsesregel... og en visne-blade-på-gaden-undtagelsesregel... og en usandsynlig-dum-lovgivning-undtagelsesregel... og og og...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har set nogen med mundkurve i Århus og Randers :hmm: Et par hist og pist med haltier hvor jeg tænker at de har misforstået et eller andet, men også en del uden noget.

Amstaffen på mit prøvehold kommer til træning uden, men har den med hvis nu tror jeg :-) Vi kræver ikke mundkurv på vores plads, så det er nu ikke nødvendigt.

 

Jeg mener folk der undlader mundkurven skyder sig selv og deres ligsindede i foden. Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at den lov bliver endnu strammere hvis nuværende tiltag ikke fungerer.

 

Kunne jeg finde på at melde dem? Well, det kommer nok an på situationen.

Jeg tror muligvis menneskerne i huset henne af vejen har aflivet den Amstaff de havde og som ofte rendte løs. Det er i hvert fald længe siden Gator og jeg er blevet hold fanget herhjemme af den.

Lever den stadig og jeg ser den gå rundt uden mundkurv, så melder jeg dem uden at blinke.

 

Folk jeg møder på gader og stræder uden, har jeg ingen intentioner om at gøre noget ved - andet end at tænke idiot :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...