Hop til indhold

brud på hundeloven.. hvad tænker andre?


Gæst minmilo
 Share

Recommended Posts

Gæst VuffeMoar
Jeg var til noget Træff i mandags i Løgstør. Vi mødte en Am bull tøs heldigvis uden mundkurv. I guder hvor hun ga' mange møsser:lun: Helt vild sød og græsk katolsk med de andre hunde. Hvad jeg kunne se var der kun een person der havde ondt i måsen over hun ikke havde mund aggregat på, men nu skulle han jo så også repræsentere loven, så ejerne fik besked på at til næste år havde hunden mundkurv på hvis de kom på pladsen...Altså herre gud da heller en sød Am bull:lun: end det hidsige spektakel af en han schæfer jeg også så på pladsen:evil:

 

Men nu er loven jo bare lavet så smart at en sød listehund Må ikke gå uden mundkurv. Men en aggesiv og galsindet fuldvoksen schæfer han må gerne.

De har bare skudt papegøjen med den hundelov:klap::5up:

 

Om jeg er en smule forarget over hundeloven, tjo det er ikke helt vedsiden af

Am. Bull's er bare skøøøøøøøøøøønne hunde og noget så kærlige :lun: (Har selv haft en i 11½ år, totalt prinsesse og omvendte flere mennesker, som var rædselsslagne for hunde...Var den ikke blevet ulovlig, havde det klart været en hund, som jeg ville have igen)

 

Nej, loven er til at åbne op og skide i, havde de istedet lavet en lov om, at alle hunde, som viser "unormal" aggressiv adfærd skulle bære mundkurv på offentlige steder, uanset racer, så havde jeg haft respekt for den, men næ nej :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 112
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst The dogfather
Tror desværre altid, at det kun vil handle om at score vælgere og om at tilfredsstille masserne.

 

De nedsætter et udvalg, som fraråder lovforslaget, men vælger så at gå imod deres udvalg og istedet for at se på, hvad andre lande har af erfaringer med selvsamme forbud, så spilder de tid, penge og ressourcer på en lov, som i flere andre lande har vist sig at være nyttesløs og som straffer en masse uskyldige, både hunde og mennesker...Hurra for vores regering :damn:

 

 

Ved du har ret...regeringen vil da sk**e på sund fornuft hvis det giver stemmer...MEN...ved næste valg har alle dem der skreg på forbud sgu glemt det, men det har os med listehunde ikke...så jeg håber den her lov bliver regeringens død...

 

Kære Lars> det er tilladt at skyde sig selv i foden, men det er lidt dumt at skyde sig selv i hovedet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved du har ret...regeringen vil da sk**e på sund fornuft hvis det giver stemmer...MEN...ved næste valg har alle dem der skreg på forbud sgu glemt det, men det har os med listehunde ikke...så jeg håber den her lov bliver regeringens død...

 

Kære Lars> det er tilladt at skyde sig selv i foden, men det er lidt dumt at skyde sig selv i hovedet...

 

Enig! Og tro mig, denne hundelov er bestemt noget der vil være med i mine overvejelser ved næste valg, det grundlag og den måde den blev vedtaget på, siger i mine øjne meget om de partier der vedtog den, og det vil jeg bestemt ikke sådan lige glemme!

 

Ps. fik du nogensinde svar på din mail til folketinget? Jeg har endnu kun modtaget en bekræftelse på at de har modtaget den...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Enig! Og tro mig, denne hundelov er bestemt noget der vil være med i mine overvejelser ved næste valg, det grundlag og den måde den blev vedtaget på, siger i mine øjne meget om de partier der vedtog den, og det vil jeg bestemt ikke sådan lige glemme!

 

Ps. fik du nogensinde svar på din mail til folketinget? Jeg har endnu kun modtaget en bekræftelse på at de har modtaget den...

 

 

Ja sådan har jeg det også...det må jo være kolde og kyniske mennesker altså...

 

Nej jeg har intet hørt...men du kan godt regne med at der går et halvt år før de svarer...har før kontaktet både DF og justitsministeriet der først svarede mig et halvt år senere

Link til indlæg
Del på andre sites

Så første gang en hund har mundkurv på, ved den ikke, at den ikke kan forsvare sig, anden gang ved den det og kan huske, hvad det medførte sidst og bliver derved endnu mere aggressiv og får måske endda psykiske mén af det...?

 

Med det i baghovedet, tror jeg nok, at jeg foretrækker at prøve at løse problemet med træning og gode erfaringer, fremfor den hurtige løsning, som ikke fjerner problemet, men som kan risikere at gøre det endnu værre ;)

 

Da jeg i sin tid fik konstateret angst, blev jeg fyldt med piller. De dæmpede problemet, gjorde tingene mere udholdige, men da jeg stoppede med pillerne, var problemet ikke løst, det var bare blevet holdt nede. Nu har jeg arbejdet med problemet, har trænet og nu kan jeg færdes stort set normalt. Og jeg vil foretrække at bruge samme handlingsplan med Silu...træning, træning, træning. Lykkes det ikke, så kan en mundkurv komme på tale, er jo ikke dum ;)

 

Nu er det jo altså sådan at en hund nok meget ofte vil se at der er en sammenhæng mellem mundkurv og f.eks. ikke at kunne spise ting på fortorvet. Det tager da heller ikke hunde med krave ret lang tid før de regner ud at kraven begrænser dem, eller er det bare noget jeg bilder mig ind?

 

Og jo, en hund der bliver bidt vil nok prøve at slås mere ihærdigt, men pga. mundkurven gør det noget mindre forskel. Det kan også godt være at de er lettere at stoppe, men det er lidt ligesom at sige at det er bedre at bjørne er bundet under bjørne-hundkampe, for så kan man lettere skille dem ad og undgå skader (jeg er klar over at den slags kampe er af noget anderledes karakter, men stadigvæk. Du binder den stærke for at gøre kampen mere lige) og det er jo fair nok hvis det er hunde eller hvad?

 

Desuden, kg for kg... Det er jeg altså ikke så sikker på...

 

Og sådan lidt OT, men tror jeg ville have det bedre med at møde en utilpasset MH end en utilpasset schæfer... Sådan har jeg prøvet at skulle smide rundt med for at undgå at den bogstavelig talt spiste min mosters franske bulldog. Forøvrigt er seler brilliante i sådanne tilfælde, ja de kan være svære at få fat i, men det er sgu da nemmere end hvis du skal gøre det med et halsbånd...

 

Det første behøver jeg ikke kommenterer for der er gjort af et par stykker allerede, og sådan vil jeg også tolke det.

 

Til det sidste vil jeg sige: Jow nogle hunde måske, mens andre ville overgive sig hurtiger når de mærker smerten og bliver klar over deres underlegenhed. Hvorimod de jo ikke vil føle sig underlegen hvis de ikke får evt bid men derimod kun "slag" og på samme tid ophidses af voldsomme bevægelser fra modparten.

 

Ergo.. nej vi bliver ikke enige for jeg kan ikke se logik i dine argumenter.

Jeg tror forsat at det er en meget lille procentdel af hunde som vil handle/reagerer på den måde du fremlægger det. Måske tager jeg gruligt fejl men sådan ser jeg det udfra mit eget kendskab til hunde der hæmmes i deres handlefrihed. Tit er det netop os mennesker som er årsag til hundes aggressioner og os som er årsag til at deres problemer indbyrdes forværres.

De bedste problemløser er såmen nok dem selv når alt kommer til alt.

 

Folk må jo tro hvad de vil, så hvis I har behov for at tillægge hunde egenskaber/ evner de ikke har, som argument for at en lov er sindsyg,.... så fint nok med mig. Daffer ud af tråden igen så I kan hygge jer med jeres fortørnelse i fred.

Link til indlæg
Del på andre sites

Folk må jo tro hvad de vil, så hvis I har behov for at tillægge hunde egenskaber/ evner de ikke har, som argument for at en lov er sindsyg,.... så fint nok med mig. Daffer ud af tråden igen så I kan hygge jer med jeres fortørnelse i fred.

 

Wow... nem løsning når man løber tør for argumenter.

Hvorfor gå ind i en debat og så stikker af når man ikke kan få medhold ? Alle har jo et syn på en sag og vi kommenterer dine indlæg med vores opfattelse.

Fortørnelsen over at vi ikke lader os omvende på baggrund af dine argumenter, er synligvis størst fra din side.

Link til indlæg
Del på andre sites

Wow... nem løsning når man løber tør for argumenter.

Hvorfor gå ind i en debat og så stikker af når man ikke kan få medhold ? Alle har jo et syn på en sag og vi kommenterer dine indlæg med vores opfattelse.

Nu er vi jo ikke i børnehave og jeg stikker ikke af,... giver bare op, for det er åbenlyst at vi ikke når til enighed. Gider heller ikke rigtig tråden fordi den emmer af en stemning jeg er lidt irriteret over.

 

Fortørnelsen over at vi ikke lader os omvende på baggrund af dine argumenter, er synligvis størst fra din side.

Det var dog sørens så meget du tror du kender til mig. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er vi jo ikke i børnehave og jeg stikker ikke af,... giver bare op, for det er åbenlyst at vi ikke når til enighed. Gider heller ikke rigtig tråden fordi den emmer af en stemning jeg er lidt irriteret over.

 

Hvordan du opfatter stemningen kan jeg jo ikke ændre på, men at opgive er vel også en måde at stikke af på. Fint nok, jeg syntes da at dine argumenter var gode og til at komme med svar til. Men kan jo så ikke gøre for at mine argumenter ikke lever op til dine forventninger.

 

 

Det var dog sørens så meget du tror du kender til mig. :???:

 

Ja da.... ligeså meget som du tro du kender mig og andre der åbenbart har tillagt hundene egenskaber/evner (efter behov) , som du, så sikkert, ved at de ikke har.

 

Folk må jo tro hvad de vil, så hvis I har behov for at tillægge hunde egenskaber/ evner de ikke har, som argument for at en lov er sindsyg,.... så fint nok med mig. Daffer ud af tråden igen så I kan hygge jer med jeres fortørnelse i fred.
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan du opfatter stemningen kan jeg jo ikke ændre på, men at opgive er vel også en måde at stikke af på. Fint nok, jeg syntes da at dine argumenter var gode og til at komme med svar til. Men kan jo så ikke gøre for at mine argumenter ikke lever op til dine forventninger.

 

Ja da.... ligeså meget som du tro du kender mig og andre der åbenbart har tillagt hundene egenskaber/evner (efter behov) , som du, så sikkert, ved at de ikke har.

:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bettechillo

Vi har en amstaff (Muskelhund) og vi bruger ikke mundkurv på vores. jeg synes de nye love er fuldstændig huld i hovedet.. Der er aldrig nogen sinde nogen der får os til at give Chilli mundkurv på.. Så ser hun da først og fremmest farlig ud.. Der er virkelig synd for hunden, hvis den ikke kan samle en gren op, eller spise græs, som vores gør meget..

Link til indlæg
Del på andre sites

milo spiser stadig græs når han vil med mundkurven på og godbidder og pølser og alt muligt andet godt der kan komme derind:slem:

Så det kan hundene godt hvis man altså vil ofre de penge en ordenlig mundkurv koster:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Vi har en amstaff (Muskelhund) og vi bruger ikke mundkurv på vores. jeg synes de nye love er fuldstændig huld i hovedet.. Der er aldrig nogen sinde nogen der får os til at give Chilli mundkurv på.. Så ser hun da først og fremmest farlig ud.. Der er virkelig synd for hunden, hvis den ikke kan samle en gren op, eller spise græs, som vores gør meget..

 

 

Men forestil dig lige en god griner du får når den forsøger at gribe en frisbee eller bold, og ikke forstår hvorfor den bare bouncer af...:5up:

 

 

(ironi kan forekomme)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...