Hop til indhold

Hvorfor valgte du en golden?


Jane
 Share

Recommended Posts

Fortæl jeres historie og lidt om jeres golden.

 

Her er min historie.

 

For ca 4 år siden besluttede vi at få hund nr. 2 Vi havde dengang Hr. Andersen en blandningshund.

 

Det skulle være en race der gik godt i spænd med Andersen.

 

En race der passede til os.

 

Vi blev ret hurtig klar over at det skulle være en golden retriever.

 

det var en god familiehund, det var en hund der i størrelse og temperment passede os og Andersen.

 

Vi ville gerne have en hund der passede med de aktiviteter vi havde lyst til og kunne tilbyde.

 

Golden retrieveren var en alsidig hund med mange muligheder for at vi kunne dyrke en hundesport der passede os.

 

Jeg var slet ikke til de såkaldte stærke racer. Men en dejlig god hund som en golden retriever med et venlig sind var lige noget for os.

 

I 2005 fandt vi frem til en god kennel og Oskar blev bestilt.

 

Nu troede jeg, naiv som jeg er at træningen ville gå som en leg. Andersen havde altid været så lærenem.

 

Vi havde fået en lille hvalp med en stærk vilje.

 

Det har været en udfordring at arbejde med Oskar. Men også lærerigt.

 

Han har lært mig mere end jeg har lært ham.

 

I dag nyder jeg det samarbejde som vi har.

 

Nu glæder vi os til at Få en lille Golden mere. Han er bestilt.

 

Oskars livs filosofi. Jeg elsker alle, alle elsker mig, verden er til for mig.

 

Jeg elsker min dejlige store godmodige stædige bamse.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...
Gæst c-schneiders

Kenzo og vores historie.

 

Kenzo er anskaffet som en såkaldt "brugt" hund.

 

Han var kun 5 måneder gamel da den tidligere ejer kom i tanke om at hun ikke ville have ham mere, fordi hun mente han blev for stor :evil:

Kenzo skulle aflives, hvis ikkeder var nogen der ville tage ham her og nu, og der stod en af vores venne klar til at tage ham til sig.

Så kenzo flyttede ned til vores ven, der dog havde sagt at hun ikke ville beholde Kenzo selv, men finde et godt hjem til ham.

Vi hørte om Kenzo første gang en lille uge efter han var flyttet, da min kæreste tilfældig skrev sammen med Marethe på messenger. De snakkede lidt frem og tilbage om ham og der blev sendt lidt billeder.

Da jeg kom hjem snakkede vi om det og i første omgang var vi enige om at vi nok sjulle vente lidt med af få hund. Men den her dejlige hvalp kunne bare ikke komme ud af hovedet på mig, og jeg blev simpelthen nød til at lave en aftale med Marethe om at vi lige kom forbi og hilste på Kenzo.

Vi var nede og besøge dem en lørdag og Kenzo var bare fantastisk. Han er meget stille af en golden at være og han var rigtig god og forsigtig med Benjamin (vores søn) Så på vejen hjem fra Sønderborg, blev beslutningen sådan set taget. Vi var begge overbevist om at Kenzo ville passe godt ind hjemme ved os, og han skulle helt sikker have chancen for at få et godt liv hos os.

Og indtil nu kan jeg kun sige, at jeg ikkehar fortrudt et sekund at vi fik ham. Han er super dejlig og han er rigtig god med vores andre dyr (2 katte og 2 papegøjer) og også med Benjamin. Han er ganske enkelt prototypen på en rigtig familiehund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, jeg valgte en golden af praktiske årsager...

Jeg har jo tidligere haft en Tervueren og der er ingen tvivl om at det er den race der har taget permanent ophold i mit hjerte :hjerte: Desværre er der bare meget skidt imellem og eftersom racen er lidt "flimrende" og kan være nervøst anlagt + at en del af dem har problemer med andre hunde, så valgte jeg (efter at have fået et drag over nakken med Baloo en blanding mellem Groenendael og Schæfer som overhovedet ikke kunne fungere i byen og sammen med andre hunde) at gå efter den "skudsikre" løsning og da jeg godt kan lide pels, ja så stod valget for mig mellem en golden og en flatter. Og det blev så en golden fordi jeg var bange for at få en hyperaktiv flatter. (Jeg starter med en golden, så kan jeg altid "opgradere" til en flatter senere :mrgreen:).

Jeg bor hvor der er mange mennesker, mange hunde osv. osv. så det skulle være en hund som nærmest fra fødslen var glad for begge dele og som var god til at begå sig i al almindelighed + at jeg gerne vil have en hund som gider at lave noget udendørs, men som samtidig kan finde ud af at lægge sig og slappe af når den kommer hjem og det har jeg fået :mrgreen: Jeg havde så tilgengæld regnet med at få en hund som var meget samarbejdsvillig (det hører man jo altid om goldens) og madglad, men DET fik jeg så ikke... Jeg har fået en selvstændig lille dame som er fløjtende ligeglad med guffer, ISÆR når der er andet i nærheden som er mere spændende og det er nærmest ALT :shock: Meeeen, mon ikke det bliver bedre når hun bliver lidt voksen inden i hovedet og vi får startet op på noget holdtræning? :mrgreen: Håbet er lysegrønt :engel:

Jeg har på ingen måde fortrudt mit valg, Noomi har givet mig chancen for at opdage at det faktisk kan være hyggeligt at gå tur med sin hund og at ikke alle andre hunde er nogen man skal holde sig langt fra :5up: Ud over det træningsmæssige, så har jeg fået den perfekte hund, hun har ingen problemer med at være alene hjemme (det har jeg stadig ikke lært endnu :oops:), er sød ved børn, andre hunde, glad for alle mennesker, er god til at køre i bil (hun lægger sig og sover) og er i det hele taget utrolig glad og omgængelig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders
Tja, jeg valgte en golden af praktiske årsager...

Jeg har jo tidligere haft en Tervueren og der er ingen tvivl om at det er den race der har taget permanent ophold i mit hjerte :hjerte: Desværre er der bare meget skidt imellem og eftersom racen er lidt "flimrende" og kan være nervøst anlagt + at en del af dem har problemer med andre hunde, så valgte jeg (efter at have fået et drag over nakken med Baloo en blanding mellem Groenendael og Schæfer som overhovedet ikke kunne fungere i byen og sammen med andre hunde) at gå efter den "skudsikre" løsning og da jeg godt kan lide pels, ja så stod valget for mig mellem en golden og en flatter. Og det blev så en golden fordi jeg var bange for at få en hyperaktiv flatter. (Jeg starter med en golden, så kan jeg altid "opgradere" til en flatter senere :mrgreen:).

Jeg bor hvor der er mange mennesker, mange hunde osv. osv. så det skulle være en hund som nærmest fra fødslen var glad for begge dele og som var god til at begå sig i al almindelighed + at jeg gerne vil have en hund som gider at lave noget udendørs, men som samtidig kan finde ud af at lægge sig og slappe af når den kommer hjem og det har jeg fået :mrgreen: Jeg havde så tilgengæld regnet med at få en hund som var meget samarbejdsvillig (det hører man jo altid om goldens) og madglad, men DET fik jeg så ikke... Jeg har fået en selvstændig lille dame som er fløjtende ligeglad med guffer, ISÆR når der er andet i nærheden som er mere spændende og det er nærmest ALT :shock: Meeeen, mon ikke det bliver bedre når hun bliver lidt voksen inden i hovedet og vi får startet op på noget holdtræning? :mrgreen: Håbet er lysegrønt :engel:

Jeg har på ingen måde fortrudt mit valg, Noomi har givet mig chancen for at opdage at det faktisk kan være hyggeligt at gå tur med sin hund og at ikke alle andre hunde er nogen man skal holde sig langt fra :5up: Ud over det træningsmæssige, så har jeg fået den perfekte hund, hun har ingen problemer med at være alene hjemme (det har jeg stadig ikke lært endnu :oops:), er sød ved børn, andre hunde, glad for alle mennesker, er god til at køre i bil (hun lægger sig og sover) og er i det hele taget utrolig glad og omgængelig :mrgreen:

 

Hvis jeg ikke vidste bedre, så skulle man tro at Noomi og Kenzo var søskende. Noomi lyder til at være en hunkøns-kopi af Kenzo

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst MissRiie

Nu har jeg ikke golden længere, da han desværre blev aflivet i maj, pga. alder (næsten 15 år)

 

Men grunden til vi fik ham, var at vores gamle hund, var blevet kørt ned, og af den grund blev aflivet.

Jeg var kun 2 år, og min mor var gravid med min bror, så det skulle være en hund, der også kunne glæde os, når vi blev ældre (selvfølgelig fik vi ikke lov til at være alene med ham, mens vi var små), og som samtidig var en god familie hund - og uden voldsomt meget energi (den gamle var en labrador, formel 1).

Egentligt var det ikke en speciel race vi søgte efter, men min mor faldt for Bamse (som han hed).

Han var reseveret, og dep. var betalt, så vi kunne desværre ikke få ham.

Da han er 4 mdr, ringer avleren til os, og siger de ikke kan få fat på ham der havde købt ham, og at han stadig ikke var blevet hentet, så hvis vi ville have ham, kunne vi godt købe ham.

Der var ikke meget betænkningstid, og han blev hentet.

Jeg gav ham navnet Bamse. (:

Han var en utrolig dejlig hund, og hvis det ikke var fordi, at jeg ikke vil have en af samme race (Bamse betød alt for mig, og vil ikke have en hund, der minder om ham), så ville jeg have en igen!

Nu har jeg så en dejlig blandingshund, men havde det ikke været fordi Bamse var hele familiens et og alt, var det klart en golden igen, for de har det bedste temperament, i vores hoveder. :) (selvfølgelig er hunde forskellige..)

 

Desværre har jeg kun billeder af ham (på denne com), fra en periode, hvor han var syg, & fra kort tid inden vi gav ham fred.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...