Gæst junior Skrevet Juli 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2010 (rettet) Hej. Vi har skrevet før og flere har svaret med gode indlæg - især Tweesa og Ninjamor. Som sagt, så bliver Junior utryg når der er fremmede børn rundt omkring ham og så pludselig bider han, når de rører ham. Det er eskaleret meget den sidste uge, igår snappede/bed han 2 børn indenfor et par timer, på den campingplads hvor vi boede. Vi havde sagt at de skulle lade være med at kontakte ham, men de gjorde det alligevel. Og hunden markerede/bed. Frygtelig situation for alle parter og vi er meget tæt på at lade ham aflive. Vi kontaktede så vores dyrlæge, men han sagde at vi burde overveje at lade den kastrere og så se tiden an. Det her er godt nok ikke "Mads og Monopolet", men vi vil gerne høre nogle kommentarer - før og hvis vi ringer til dyrlægen!!! hilsen Juniors bekymrede familie Redigeret Juli 15, 2010 af junior Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jane Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 Jeg ville få fat i en dygtig adfærdsbehandler hvis jeg var jer. Ninjamor er adfærdsbehandler og kunne være en mulighed. I kan finde hende eller andre her. www.paff.dk Dyrlæger ved sjældent ret meget om adfærd. Er det usikkerhed, som gør at jeres hund bider, risikere i, at han bliver mere usikker, hvis i vælger at kasterere ham og derved forværre problemet. Jeg forstår jeres frustration og det er ikke holdbar, hverken for jer eller jers hund, som helt sikker trænger til hjælp. Jeg ønsker jer alt mulig held og lykke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 Jeg ville ikke aflive på den baggrund. At børn ikke kan finde ud at finde en simpel instrukt, og som følge deraf bliver snappet af, det kan kun være børnenes skyld. MEN det er så samtidig en dum for jeres hund, som han ikke har fortjent. Tror også I ville have stor gavn af en adfærdsbehandler, der kan give jer konkrete råd fremfor hvad der kan hentes af viden blot her og i bøger. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juli 14, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2010 Jeg ville bare holde børn på afstand, fysisk med et hegn (eller høje skrig), det fungerer fint for Petrine som hader børn. Held og lykke med det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juli 15, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2010 Jeg kan ikke se at en hund, der er usikker på børn, skulle blive tryggere ved dem, ved at kastreres. Det kan da ikke hjælpe den mht opfattelse af børn. Selvfølgelig er det forkert at den snapper, men den beder jo bare børnene om at holde afstand. Så få en adfærdsbehandler på, til hjælp af problemet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts